Spring naar bijdragen

Woensdag 17 februari 2021


niks

Aanbevolen berichten

@Musashi van mij wel hoor, wat je vindt, mag je uiten. Maar of een ander het accepteert, is een tweede. 

Nadenkend in de afgelopen tien minuten kom ik in een oud bekend rondje terecht. Zelfhaat is zo'n groot deel van mijn wezen geworden, zo vervlochten met mijn identiteit en zelfbeeld, dat eenvoudig loslaten al lang niet meer gaat. Het los snijden is een langdurig en pijnlijk proces. Als dat steeds verder komt, dan stijgt wellicht het zelfbeeld navenant

 Theorie is mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Quinn snap ik helemaal! Dat het pijnlijk is en lang duurt nog veel meer. Precies daarmee worstel ik ook heel hard. Nu dit proces doormaken maakt deel uit van mijn plan. Zelfzorg is (zoals ik hier al meer gezegd heb) nu mijn eerste prioriteit, ik forceer mezelf hiervoor (nu nog) want het voelt echt niet als ‘natuurlijk’. Hopelijk komt dat ooit.
mag ik Aub verder vrank spreken, ik bedoel dit niet oordelend, noch helpend, noch betweterig...gewoon mijn gedacht want ik heb een idee over jou waar ik al langer mee loop, niet durf zeggen omdat ik niet wil bemoeien met jou maar het wringt ook om het niet te zeggen. En als het helemaal niet klopt, ook goed want het is gewoon mijn gedacht! ok here we Go: ik vind jou slim ( en cynisch). Zo slim. Heel slim. Te slim. Maar het lijkt mij dat je dat ook weet van jezelf en daarom je eigen gedachten en ideeen voor waar aanneemt (want je bent immers slim waarom zouden jouw ideeen dan niet correct zijn...) zoiets? En dat je zo dan natuurlijk rond blijft draaien in een gedachtencirkel waarbij je steeds bij je eigen gelijk (en zelfhaat) uitkomt?

kan zijn dat ik er helemaal naast slaag hè, ik ben niet zo slim ;-)

sorry als ik ferm over de schreef ga met zoiets persoonlijk te schrijven, ik bedoel het echt gewoon goed. En btw ook sorry dat ik zoveel sorry zeg ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Jopie:

Maar ik ervaar het als ongelooflijk hoogmoedig, ongelijkwaardig

Interessante vraagstelling vind ik wel: kan je enkel trots zijn vanuit een ‘hogere’ positie? (Want daar komt Idd precies wel veel vd weerstand van) Ik vind Idd van niet en zo bedoel ik het dus ook echt absoluut niet. Zoals je zegt, door ander begrip van de terminologie lijk je naast elkaar heen te praten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Musashi:

Interessante vraagstelling vind ik wel: kan je enkel trots zijn vanuit een ‘hogere’ positie? (Want daar komt Idd precies wel veel vd weerstand van) Ik vind Idd van niet en zo bedoel ik het dus ook echt absoluut niet. Zoals je zegt, door ander begrip van de terminologie lijk je naast elkaar heen te praten...

Ik ben trots op mn dochters (en mn vrouw overigens) als ze dingen doen die ik nooit zou kunnen. Of niet gekund zou hebben in hun positie. Ik zie daar niet persé een "hogere positie" in voor mezelf.

Ik heb eens gemountainbiked met de nukkige holenbeer. Dat was zowat de eerste keer dat ze op een mountainbike zat. Die wilde persé een bepaald paadje omhoog rijden de berg op. Na 20 meter zat ik al op de kleinste versnelling. * wat was dat steil. Na 100 meter keek ik om en zag ik haar lopen naast de fiets. Ik roep we kunnen ook wel een ander paadje nemen? Nee. 45 minuten later waren we boven, ze had het hele eind gelopen, ze wou gewoon persé die berg op, zo koppig als een ezel. Dan ben ik trots. Ook al had ik gefietst, maar toen ik haar leeftijd had had ik 100 keer minder wilskracht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fier vind ik een mooi woord als ikzelf iets heb bereikt
waar ik hard voor gewerkt heb. Trots heeft een wat andere
lading gekregen van huis uit. Maar ik kan het wel zijn op mijn
kinderen soms.
En tevreden ben ik met de heerlijke rendanggeur die al uren hier hangt.
Lekker vroeg eten maar nu.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Jopie:

ja... mooi, @bumperjim da's echte trots..... die heb ik ook.... naar of over anderen waar ik van hou .....

Daar raak je denk ik de kern. Waar je van houdt. Als je niet van jezelf houdt, kan je ook niet trots zijn op jezelf. Punt of vraagteken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei bumperjim:

Daar raak je denk ik de kern. Waar je van houdt. Als je niet van jezelf houdt, kan je ook niet trots zijn op jezelf. Punt of vraagteken. 

Dat klopt misschien wel. Maar als je niet trots op jezelf bent, kun je nog wel van jezelf houden. Dat weet ik toevallig want ik ben nooit trots op wat ik doe maar ik hou wel van mezelf.

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

trots op een ander heb ik altijd wat raar gevonden. ik zeg het wel eens tegen iemand en dan

is dat als compliment bedoelt, meer omdat ik denk dat die ander dat fijn vindt om te horen,

maar ik vind het toch raar.  is het dan eigenlijk toch niet een verkapte vorm van trots op mezelf, dat

ik eigenlijk trots ben dat ik zo iemand ken, dat ik daar bij in de buurt mag zijn/leven..  en dan is het

meteen weer dat vieze woord trots.. op mezelf.  eigenlijk nóg een beetje viezer, nl. zoiets als

pronken met andermans veren..  ik heb liever bewondering voor een ander dan dat ik er trots op ben.

 

vergeef me m'n kronkels,  maar de menselijke geest, en al helemaal die van mezelf, vind ik zo moeilijk

in de juiste bewoording te be- en omschrijven.  zoveel begrippen die allemaal net iets anders betekenen

dan dat ik vaak denk.  daarom snap ik zo vaak ook mensen helemaal niet,  en snap ik ook vaak reacties

onderling hier op het forum niet of nauwelijks.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben hartstikke trots op mijn kinderen. Op wie ze zijn, hoe ze zich ontwikkelen, wat ze presteren en nu al van hun leven maken. Prachtige mensen, stuk voor stuk. Trots is maar een woord. Voor mij is dat het gevoel dat ik krijg als ik aan ze denk, meestal gewoon warmte, maar soms zwelt dat aan tot een gevoel alsof mijn hart uit elkaar gaat klappen. Trots zegt datzelfde in minder woorden.

@Musashi holy crap, jij durft! ;) Nee, dank voor je gedachten, je hebt zeker deels gelijk hoor. Maar vergis je niet, intelligentie is ook een prettig masker.

Hell, wat mis ik @Lars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei adri02:

e bent niet trots op de buurjongen of op een medeforummer

Ga ik weer helemaal mijn eigen woorden en gedachten analyseren en je hebt voor een stuk ook wel gelijk hoor: ik heb me ook wel afgevraagd, kan ik wel trots/ fier zijn op mensen die ik eigenlijk helemaal niet ken, of alleszins geen persoonlijke band mee heb? Ben er nog niet zo goed uit en mss is het Idd wel gewoon invulling van mezelf: ik vind dat iedereen hier trots/ fier mag zijn op zichzelf en met dat dat dan niet gebeurt, doe ik het in hun plaats...beetje misplaatste trots dan misschien...maar in elk geval dus, en daar sluit ik dit mee af: bewonderenswaardig dus (maar ook niet vanuit een ondergeschikte positie dan) gewoon, dat ik het knap vind wat ik/ wij doen...en iets achteraf knap vinden lijkt mij dan trots...zoiets dan mss eerder dat ik het bedoel...

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Patat, prot, poepen, valling, ambetant, babbelen,...allemaal woorden waar we ned/ be wel eens een semantische discussie over kunnen voeren :D doe me er aan denken om me nader te verklaren als ik volgens jullie gekke dingen zeg...want 9/10 bedoel ik het wss anders dan jullie denken ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik mij lichamelijk niet zo goed voel heb ik mij voorlopig wat teruggetrokken op mijn eigen draadje.
Al een paar dagen heb ik een vraag in mijn hoofd.
Die stel ik nu hier en niet op mijn eigen draadje.

Wat lezen jullie in onderstaande zin /app van mij aan iemand?
Alle reacties zijn welkom, is voor mij heel belangrijk.

09-11-2020 22:49 - Roberto: Heb je morgenmiddag rond 15.00 uur tijd voor míj?
bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

Omdat ik mij lichamelijk niet zo goed voel heb ik mij voorlopig wat teruggetrokken op mijn eigen draadje.
Al een paar dagen heb ik een vraag in mijn hoofd.
Die stel ik nu hier en niet op mijn eigen draadje.

Wat lezen jullie in onderstaande zin /app van mij aan iemand?
Alle reacties zijn welkom, is voor mij heel belangrijk.


09-11-2020 22:49 - Roberto: Heb je morgenmiddag rond 15.00 uur tijd voor míj?

Precies  zoals het er staat ' je hebt behoefte  aan  contact  met iemand  maar je bent niet duidelijk  in wat je precies  wilt  . Je vraagt  tijd  maar niet de investering  van tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Roberto:

Omdat ik mij lichamelijk niet zo goed voel heb ik mij voorlopig wat teruggetrokken op mijn eigen draadje.
Al een paar dagen heb ik een vraag in mijn hoofd.
Die stel ik nu hier en niet op mijn eigen draadje.

Wat lezen jullie in onderstaande zin /app van mij aan iemand?
Alle reacties zijn welkom, is voor mij heel belangrijk.


09-11-2020 22:49 - Roberto: Heb je morgenmiddag rond 15.00 uur tijd voor míj?

Leuk, tekst analyseren ;)

Ligt aan de ontvanger...

Kapper / therapeuten etc. die je tutoyeert: Prima, vriendelijk/duidelijk

Familie: Als het iemand is met een druk leven en je wilt onverwachts langs, en dat is iets wat vaker voorkomt, prima. 

Partner/lover etc.: Zou een verwijt in gelezen kunnen worden las in 'denk je dat je mij aandacht kunt geven morgen om 15.00? (als in: ik maak maar een afspraak want anders gebeurt het toch niet). En dit dan als er bij beide partijen al iets van irritatie zit... is het een accentje op de míj? Zo ja? Niet handig, klinkt als 'ik wil aandacht!'. Zou misschien ook nog voor (overgevoelige) familie kunnen gelden. Oplossing: volgende keer knipoogje erachter en geen accent. 

Kanttekening: Ik kan meer positieve reacties bedenken dan negatieve, de laatste (partner etc.) heb ik opgeschreven omdat ik iemand ken die regelmatig op een dergelijke verongelijkte manier communiceert met haar partner, ik zou daar op flippen. Zou je na een paar keer een antwoord krijgen als 'om 15.00 ga ik iets heel belangrijks doen, m'n koelkast soppen, dus dan even geen tijd voor jóu.' Geen idee of een ander het ook zo zou opvatten, misschien ben ik gewoon een heks. 

Nu wel nieuwsgierig aan wie het gericht was..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...