Spring naar bijdragen

Zaterdag 26 december 2020


nancy

Aanbevolen berichten

Raar gedroomd. Mn zus had mn eerste studentenhuis gekocht en ik liep er helemaal nostalgisch rond. Het leek er helemaal niet op, maar toch werd ik wakker met zo'n triest gevoel van die voorbije periode. Het heet de leukste tijd van je leven, was ook wel eeg leuk maar ik vind ook deze periode van kinderen erg leuk. Ik knijp m wel een beetje voor over anderhalf jaar als de tweede ook het huis uitgaat. We doen zo vreselijk weinig samen met de Stier, hangen op de bank met de ipad en we hebben vrijwel geen gezamelijke interesses. Hoe gaan we het dan nog 20-30 jaar trekken, dat weet ik nu nog niet. Maar misschien moet ik weer ff uit dat hoofd komen... ;) nog maar ff een broodje in de broodrooster...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ikkanhet:

Ik lees je vaker @bumperjimmaar wie is de stier?;)

Even m'n beurt voorbij praten: De stier is zijn vrouw :rolleyes: en er is dochter Vlinder en dochter Holenbeer. Die laatste is vernoemd naar haar vader, Ongelikte Beer. Wel een lieve ongelikte beer hoor, het komt alleen soms wat tactloos z'n strot uit volgens de Stier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Graag jullie mening... Gisteren waren mijn schoonouders bij ons. In mijn zwangerschap jubelde mijn schoonmoeder dat zij wel gingen oppassen als ik weer aan het werk ga. Maar wij hebben zelf besloten dat mini Niks naar een kinderdagverblijf gaat. Ik ga straks 24 uur werken. Wisselende diensten, dus bij avond en weekend diensten is papa er gewoon. Het zal dus een beetje wisselend zijn, de ene week wat vaker dan de andere week. We hebben dit ook aan de ouders verteld. Natuurlijk is het fijn, in noodgevallen dat ze dan een keer op kunnen passen. Ook zou ik het leuk vinden als ze een keer logeren gaat, maar niet omdat het moet, gewoon voor de gezelligheid. Mijn schoonmoeder vindt het maar niets dat ze naar een kdv gaat. Dat mag, wij willen juist dat ze niet van de 1 naar de ander gaat. Nu vertelde schoonma dat ze een ledikantje en een box hebben gekocht, tweedehands via kennissen. Of wij 1 januari komen, en mini dan een nachtje mag blijven slapen. Alles schreeuwt in mij van nee! Niet nu al, ze is dan net 7 weken oud. Ze doet het echt prima nu, maar ze is natuurlijk nog echt klein voor bijna 7 weken. Ik geef borstvoeding, ik kolf wel. Maar, ik wil dit gewoon nog niet! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Yana:

Even m'n beurt voorbij praten: De stier is zijn vrouw :rolleyes: en er is dochter Vlinder en dochter Holenbeer. Die laatste is vernoemd naar haar vader, Ongelikte Beer. Wel een lieve ongelikte beer hoor, het komt alleen soms wat tactloos z'n strot uit volgens de Stier.

Super, dank je wel voor de verheldering.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adrian, ik kan me oprecht niet voorstellen dat je slechte slapen
echt zoveel jaren komt door niet drinken. Sliep je als kind ook zo
slecht? Ben je getest op apneu bijvoorbeeld, of naar een slaap-poli geweest?
Je blijft maar hameren op dry drunk syndroom en als je daar echt van overtuigd
bent, accepteer dan ook gewoon dat slapen nooit jouw ding meer wordt.
Misschiend dat die acceptatie je er ook mee laat verzoenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 
Heerlijk en lang geslapen hier. 
Het was gisteren laat geworden.
Nu eerst een bakje.. 
image.png.630c5541e57de5c9470c01feb8cefcc0.png

@niks, op het moment dat je vaste oppas wordt word je ook een beetje opvoeder. 
Ik heb nooit gewild dat mijn moeder of die van Kees dat zouden worden. 
Opa's en oma's zijn er voor mijn gevoel voor 'het leuk' , dat moet iets bijzonders worden en blijven qua relatie naar elkaar. 
Nou was dat in ons geval heel makkelijk want wij woonden op zo'n 150 km bij beiden vandaan. 
Daarnaast wilde mijn moeder gewoon genieten van haar vrije tijd na haar pensioen en niet wéér gebonden zijn. 
Zij werd een echte 'geniet-oma'... logeerpartijen in de vakanties waar mijn kinderen het nú nog over hebben, heerlijk. 
Ikzelf wil om diezelfde reden ook geen vast oppas- oma zijn. Natuurlijk wel in 'noodgevallen' ... 
Naar opa en oma gaan moet een feessie zijn.... en dat is het ook. 
Ook weer eerlijk: vaste oppas kán ik niet zijn want mijn kleinkinderen wonen meer dan 1000 km van hier :D
Maar boekjes voorlezen via facetimen en gekke spelletjes doen en zo kan prima... 

 

bewerkt door Yvonne
letter en zin vergeten..
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als moeder heb ik ook een héél groot nee.
Snap ook niet dat die oma daar zelfs nu al om komt.
Dus ik denk dat je juist nu al heel goed naar je eigen
onderbuikgevoel mag luisteren want jij bepaalt nu nog voor 2 personen.
Straks merk je vanzelf of Mini graag bij oma is, maar nu is ze willoos (slachtoffer)
en kan er met haar gesold worden. En jij bepaalt voor welke gelegenheden gekolfd
wordt en wanneer het voor jullie beter is gewoon aan de borst te gaan. Niet een derde.
Hiet begint het dus al Niks; grenzen voelen en ze ook duidelijk aangeven. Ja soms kwets
je dan (even), lijkt het. Maar straks heb je er profijt van dat je nu duidelijk wordt. sterkte!
Het lijkt allemaal zo goed bedoeld he, daar zit de grootste valkuil ben ik bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...