bumperjim Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 32 minuten geleden zei Zbb: Vaak koop ik het heel impulsief en eigenlijk voordat ik het weet ben ik al door de kassa. beter is om een terugval van te voren te plannen misschien met noodplan en alles erop en aan. want dit kan wel eens een keer verkeerd aflopen op deze manier. Uiteindelijk, antabuse of geen antabuse, want dat wordt nu een soort schijnprobleem, blijft de keuze wil je doorgaan met je kapot te drinken of wil je ermee stoppen. Wil je ermee stoppen dan is antabuse een hulpmiddel. Dan moet je wel niet zo stom zijn om er doorheen te gaan drinken. Maar drinken moest je überhaupt al niet, antabuse of geen antabuse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Zojuist zei lady jane: zbb moet het alleen doen, dat is extra zwaar weet ik inmiddels uit ervaring. Mijn partner kreeg het bij mij niet gedaan ooit. Een jaar nadat hij weg was, ik zelf wel. Ben nog steeds dankbaar voor die ommekeer. zbb ook jij kunt het hoor!!! nooit opgeven♥ Alleen hoef je het eigenlijk nooit te doen ook al heb je geen partner . Als je' je kunt verbinden aan een maatje sponsor dan is die er ook voor je op die momenten ook al is hij of zij niet altijd fysiek aanwezig .. en tegen woordig is het niet moeilijk om contact te maken want je kan zelfs videobellen .. Ook in de wereld van AA heb ik vrienden gemaakt die er voor mij zijn maar daar heb ik ook voor geïnvesteerd door in het begin echt 4 meetingen per week te doen .. (online) een aantal kan ik bellen contacten mocht ik het moeilijk hebben maar dan moet ik er wel voor open staan .. mij kwetsbaar opstellen . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Dat was niet mijn weg Lieke ben een einzelganger nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 (bewerkt) Mijn weg bleek uiteindelijk hier te lopen een virtueel platform van maatjes en toch ook zelf doen 11 december 2020 bewerkt door lady jane Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Dat is een keus @lady jane ik zeg je hoeft het niet alleen te doen ... kies je ervoor dan wil je het alleen doen .. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 je klinkt wat bekeerderig Lieke dat werkt bij mij averechts en ik weet dat ik zelf ook zo kan zijn dus ja, zegt wat over mij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Klopt @Jopie ik heb ook geleerd dat ik mijzelf best kwestbaar op mag stellen in momenten dat ik het nodig heb en dat er dan iemand voor mij kan zijn .. en dat dit uiteindelijk goed voelt . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 2 minuten geleden zei lady jane: je klinkt wat bekeerderig Lieke dat werkt bij mij averechts en ik weet dat ik zelf ook zo kan zijn dus ja, zegt wat over mij Haha ik ben verre uit van bekeerderig .. betweterig hoe je het ook kan noemen .. ik weet ook niet hoe ik in deze woorden bekeerderig kan overkomen .. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Goedemorgen. Vrije dag, ik ga doen wat ik wil. Dat kan ook niets zijn . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Een stralende zon hier. Wat een luxe opeens na al die grauwe dagen. Het is wel hartstikke koud buiten, maar dat mag um de pret niet drukken. Lekker met de hond gelopen en nu zojuist binnen mijn bakje koffie. Toet in de zon, ogen even dicht... heerlijk... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 1 uur geleden zei Zbb: Vaak koop ik het heel impulsief en eigenlijk voordat ik het weet ben ik al door de kassa. Misschien is het een idee om je boodschappen in een andere winkel te doen? Om dat patroon van impulsief (automatisch?) drank kopen te doorbreken. Bij mij heeft dat wel een tijd gewerkt. bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Goedemorgen. Ik hoorde net op de radio dat dringend geadviseerd wordt om in je eendje boodschappen te doen. Vroeg me natuurlijk meteen af of in je dyane dan ook mag, is een eendachtige. Maar bedacht me toen dat de dyane in de overgangsregeling zit van de wegenbelasting en dus in december, januari en februari niet de weg op mag. Ga ik dus toch maar gewoon lopend. Probleem opgelost. Lika, Lieke7777 en nancy reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 (bewerkt) 1 uur geleden zei Zbb: de arts wou het de vorige keer al niet meer voorschrijven omdat ik er doorheen gedronken had, maar op aandringen van mij mocht ik er mee doorgaan. ik weet ook niet of ik dit ga melden bij de arts, bang dat ie het dit keer wel echt stopzet. en wat dan? waar ik vroeger elke week/twee weken terugviel, lukt het me nu vaak drie tot vijf maanden droog te blijven waarvan zelfs een keer meer dan zeven maanden. ik ben bang dat ik het zonder de antabuse helemaal niet red. maar er doorheen drinken kan ook echt wel levensgevaarlijk zijn. ik zit nu wel met een dilemma wat te doen. wat is wijsheid Zbb, zoals ik jou vandaag lees denk ik: stop met die antabuse. En ga bezig met terugvalpreventie. Valkuilen, triggers, et cetera. Voor zover je dat al niet doet. 11 december 2020 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 (bewerkt) 1 uur geleden zei Borrie: Huh? Zoiets als eerst de brandweer bellen en vervolgens je huis in de fik steken. Ja, ik dacht ook al: hoe moet ik die zin interpreteren? Zelf lees ik: een plan maken voor mogelijke terugval.@Zbb 11 december 2020 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Ja, @Zbb, ik denk dat het meeste wel gezegd is wat betreft je Antabusgebruik. Je zegt dat je dit keer geschrokken bent van de heftige reaktie maar ook dat je al vaker door antabus heen gedronken hebt. Vorige keren zal je ook wel een schrikreaktie gehad hebben, neem ik zomaar aan. Misschien ook niet, maar deze keer goed schrikken heb je overleefd en zal je in de toekomst (misschien?) wat lakoniek maken over de gevolgen. Tot er een keer komt dat je er met méér dan de schrik vanaf komt of niet vanaf/doorheen komt. Door antabus heen drinken kan, als je trek niet kunt (leren) beheersen, in jouw geval eerder een uitdaging gaan worden in plaats van dat het je tegenhoudt. Dat moet je niet willen en al helemaal niet doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 2 minuten geleden zei Borrie: Nou ja, eerst was de bami best goed gelukt en vervolgens bericht; Door de anta heen gedronken. Wat is daar tussenin gebeurd waardoor je ging drinken, vraag ik me dan af... @Zbb Ja, klopt, dat zat ik mij ook al af te vragen.@Zbb Lonster reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 3 minuten geleden zei Kohtje: Ja, @Zbb, ik denk dat het meeste wel gezegd is wat betreft je Antabusgebruik. Je zegt dat je dit keer geschrokken bent van de heftige reaktie maar ook dat je al vaker door antabus heen gedronken hebt. Vorige keren zal je ook wel een schrikreaktie gehad hebben, neem ik zomaar aan. Misschien ook niet, maar deze keer goed schrikken heb je overleefd en zal je in de toekomst (misschien?) wat lakoniek maken over de gevolgen. Tot er een keer komt dat je er met méér dan de schrik vanaf komt of niet vanaf/doorheen komt. Door antabus heen drinken kan, als je trek niet kunt (leren) beheersen, in jouw geval eerder een uitdaging gaan worden in plaats van dat het je tegenhoudt. Dat moet je niet willen en al helemaal niet doen. Om jou nog even aan te vullen: @Zbb durft dit voorval niet aan zijn arts te melden, omdat hij dan bang is dat de antabuse stopt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 7 minuten geleden zei Borrie: Nou ja, eerst was de bami best goed gelukt en vervolgens bericht; Door de anta heen gedronken. Wat is daar tussenin gebeurd waardoor je ging drinken, vraag ik me dan af... @Zbb Ja, het 'verhaal' zelf ontbreekt. Alleen een kop(je) en een enorme staart. Maar geen 'verhaal'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 1 minuut geleden zei Roberto: Om jou nog even aan te vullen: @Zbb durft dit voorval niet aan zijn arts te melden, omdat hij dan bang is dat de antabuse stopt. Zorgelijk, ja. Het gaat niet over snoepjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Misschien moeten we @Zbb ook weer niet teveel reacties / prikkels geven. Laat hem eerst zelf maar reageren, denk ik nu. Kohtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Als je al aan het “spelen” bent met Antabuse dan moet je ermee stoppen. Het is gevaarlijk en het medicijn is daar niet voor bedoeld. Sowieso moet je bij alcoholisme medicatie alleen maar gebruiken als daar een duidelijk plan en begeleiding achter zit. Maar goed dit meer in zijn algemeenheid. Bij mij werkt Baclofen erg goed. Dat neemt de cravings echt weg en dat is toch de oorzaak van het drinken. Maar de dosis is erg persoonsafhankelijk en artsen doen er soms een beetje moeilijk over. Men zou het eens kunnen overwegen. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 (bewerkt) 2 uur geleden zei Sebastiaan: Dat is nog niet bekend; waarschijnlijk week 51 of 52, net als jij Vanmorgen het intakegesprek(je) gehad voor ondersteunend zorgverlener. Duurde welgeteld 3 minuten. Veel ja/nee vragen, dan ben je natuurlijk zo klaar. Ik heb een voorkeur voor week 52 aangegeven om de training te doen. Er worden trainingen ingepland, daar krijg ik bericht over en dan kan ik mezelf ergens voor aanmelden. 11 december 2020 bewerkt door Lonster Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 3 minuten geleden zei Descartes33: [...] Bij mij werkt Baclofen erg goed. Dat neemt de cravings echt weg en dat is toch de oorzaak van het drinken. [...] Ik kan hier met m'n verstand nooit zo goed bij. (idem dito met antabus/refusal.) De oorzaak van craving wordt toch niet weggenomen? Ik bedoel, als je je rot, of juist heel erg goed voelt en een borrel wilt, hoe zorgt zo'n pil er dan voor dat je, in geval van die heftig binnenkomende emoties, niet aan een borrel denkt maar je iets anders laat doen? Of vlakken je emoties af en neemt op die manier de craving af? Gaat het dan echt vanzelf? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 (bewerkt) @Kohtje wat leuk dat je het vraagt want ik heb me voor gebruik nogal ingelezen. Baclofen is een spierverslapper die in de neurologie al decennialang wordt gebruikt voor spasmeonderdrukking bij mensen met MS. Het werkt - via de ruggenmerg - in op het limbisch systeem in de hersenen, het gebied dat reacties bepaalt als je je bedreigd voelt, dat bepaalt dat je moet vluchten of vechten (een evolutionair overblijfsel). Het onderdrukt de invloed van dit hersengedeelte op je lichaam waardoor het rationele systeem de overhand krijgt. Bij mij persoonlijk is alchohol altijd een vlucht in mezelf, het drinken is een bijna noodzakelijke respons op bepaalde gevoelens. Met dit medicijn wordt het overweldigende gevoel te moeten handelen, veroorzaakt in het limbisch systeem, gedempt. Bij mensen met verslaving(sgevoeligheid) is dit systeem te actief. Verder krijgt de ratio meer ruimte om om te gaan met moeilijke situaties, waar mijn ratio in geval van craving juist volkomen wordt uitgeschakeld (daarom vindt men alcoholisten vaak een beetje dom, het tegen beter weten in toch gaan drinken). Dus voor mij werkt dat nu al vrij lange tijd heel goed, het is een hele andere lichamelijke ervaring. Het is geen wonderpil want slechts een hulpmiddel, je moet het wel met een idee gebruiken. Maar de resultaten zijn voor mij erg positief. Kijk ik ben er niet gelukkiger op geworden maar dat was ook niet het doel.. 11 december 2020 bewerkt door Descartes33 Zbb, Lonster, nancy en 1 andere reageerden hierop 2 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Hee wat gek, paar dagen niet hier geweest en het ziet er nu heel anders uit? Wat is er gebeurd, hebben jullie dat ook? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden