Zbb Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Sorry ik lees jullie wel maar het is een beetje veel om te reageren ik heb tijdens het eten koken gedronken en had de hele middag al trek. ja stom ik had eerder aan de bel moeten trekken,Maarja als het eenmaal in je hoofd zit. en nee antabuse zijn geen snoepjes nee,sterker nog ik heb er vervelende bijwerkingen van(ook als ik er niet bij drink) maar toch wil ik het blijven gebruiken omdat ik zonder het nog minder goed kan volhouden. het was stom van me om er (weer) doorheen te drinken maar het heeft wel gedaan wat het moest doen,ik ben namelijk niet door gaan drinken,waardoor ik nu niet in een binge zit. dus in dat opzicht heeft het me wel geholpen. maar dit moet ik echt niet meer doen. ow en ik ga aankomend jaar een cursus volgen wat betreft terugval preventie ik loop al drie of vier jaar bij de verslavingszorg,dus ben er wel degelijk mee bezig. ik ben er nog lang niet,maar ik kan het tegenwoordig vaak veel langer volhouden dan vroeger. dus het is ook niet zo dat ik niks heb aan de verslavingszorg,want dat heb ik wel degelijk. verder moet er ook niet vergeten worden dat ik vanaf me 14e elke dag gedronken heb. (Ben nu 43)Daar zijn dingen aan vooraf gegaan waar ik niet wil over uitweiden. iedereen bedankt voor alle berichtjes,ik lees ze wel en denk er ook over na. het is me alleen wat veel om overal op te reageren. Roberto, nancy en Lieke7777 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Nee hoor @IJsvogel geen last van schijn je alleen te kunnen zien als je speciale talenten heb .. boffert .. IJsvogel reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sebastiaan Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Grappig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sebastiaan Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Dat is ook zo, Zbb, dat zijn ook wel heeeeeeel veel berichtjes... Maar wat jij in je laatste bericht schrijft lijkt we een herhaling van zetten. Je schrijft: "ja stom ik had eerder aan de bel moeten trekken,Maarja als het eenmaal in je hoofd zit.". Daar zit de crux in denk ik. Ik denk dat het wijs is dat eens te gaan onderzoeken, want alcohol zal heel lang in jouw/ons hoofd zitten. Even niet opletten geeft een terugval, althans soms en bij sommigen. Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Hoi, Ik wacht op mijn afspraak bij de Brijder. Daarna werken. Alles goed hier, droog, antabuse en geen trek. Wel veel in mijzelf en met andere dingen bezig. Heb wat persoonlijke berichten. Beantwoord ze van het weekend. Mijn energie is soms echt weg. Komt wel weer. @Borrie❤️ sterkte! Lees het net. Wat een verlies en verdriet. @Zbb niet opgeven!!! Fijne dag allen en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken Lieke7777 en rapilos reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 @Descartes33, jouw verhaal betreft baclofen. Maar refusal/antabus werkt anders, toch? In mijn beleving is het dan puur de angst voor de gevolgen die je van het drinken af zou moeten houden. Stok achter de deur, zeggen anderen. Maar een stok achter de deur werkt ook op angst. PAS OP!! Eigenlijk het omgekeerde van beloning. Hoewel het toegeven aan die angst en dus niet doen wat je niet moet doen (drinken in dit geval) uiteindelijk wel een gevoel van beloning kan geven. Ja, in sommige gevallen kan ik me voorstellen dat je je liever door dit soort angst/beloning van de drank laat houden dan dat je totaal kapot gaat aan drinken. Uiteindelijk kun je met deze angst langer en gezonder en gelukkiger leven dan mét fatale hoeveelheden drank. Maar ja, dan moet je toch wel genoeg bang zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sebastiaan Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Sterkte Borrie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 (bewerkt) 1 uur geleden zei takeiteasy: * 11 december 2020 bewerkt door nancy Heeft geen zin.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Borrie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Hoe het bij werkt is dat ik door het slikken gebruiken van de antabuse een keuze gemaakt heb om niet meer te drinken .. als ik drank gedachten krijg met name in de begin fase van gebruik was de discussie met mijzelf snel klaar . Immers de keus gemaakt is gemaakt en kan je niet terug .. tevens is voor mij de angst groter om ziek te worden er van ook groot. Bij mij werkt het als een mentale ondersteuning wat werkt .. Bovendien betekend drinken voor mij een groot verlies wat ik net terug gewonnen verdiend heb en dat zet ik niet opnieuw op het spel.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 13 minuten geleden zei Borrie: Nou en waar laat ik nou al die hondenspullen die ik bij elkaar verzameld heb zonet? Ik ben er zo moe van..werkelijk waar. Loop hier stiksjaggie rond. Moet me echt inhouden anders haal ik nog een fles goeie whisky ook. Gloeiende wat een ellende.. Misschien een weggeef site ? Doneren aan het asiel in de buurt ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Over 10 minuten sta ik voor mijn keuken raam .. ik woon tegenover school .... .eindelijk komt er weer een mannetje aangerend zwaaiende mama ik ben weer thuis ... mijn jongste komt dan uit school .. rapilos, lady jane, Lika en 9 anderen reageerden hierop 11 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 18 minuten geleden zei Borrie: Mocht iemand hondenspulletjes nodig hebben roept u maar hoor. Ik zou het in de kliko gooien maar dat kan ik ook weer niet over me hart verkrijgen. Het is ook niet bepaald het goedkoopste van het goedkoopste spul ook en wie weet kan ik er iemand anders blij meemaken. (gratis en voor niets mag je het hebben, voor alle duidelijkheid) Hier stond een oproepje of we dierenspullen (incl. fleecedekentjes) naar het asiel willen brengen, die zijn daar altijd om verlegen srond erbij) ik heb mijn kattenspul ook nog allemaal, dus ga die brengen binnenkort ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Stond gewoon met tranen in mijn ogen ... lachend zwaaiende kwam hij aanrennen .. lady jane, rapilos, Rapid en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 volgens mij zijn ze ook met voer heel blij, maar dat had ik al aan de buren gegeven. Anders bel je eerst even? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 ach Lieke, raakt mij ook nu Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 30 minuten geleden zei Borrie: Mocht iemand hondenspulletjes nodig hebben roept u maar hoor. Ik zou het in de kliko gooien maar dat kan ik ook weer niet over me hart verkrijgen. Het is ook niet bepaald het goedkoopste van het goedkoopste spul ook en wie weet kan ik er iemand anders blij meemaken. (gratis en voor niets mag je het hebben, voor alle duidelijkheid) Denk je niet dat je t ooit nog eens kan gebruiken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 1 uur geleden zei Sebastiaan: Dat is ook zo, Zbb, dat zijn ook wel heeeeeeel veel berichtjes... Maar wat jij in je laatste bericht schrijft lijkt we een herhaling van zetten. Je schrijft: "ja stom ik had eerder aan de bel moeten trekken,Maarja als het eenmaal in je hoofd zit.". Daar zit de crux in denk ik. Ik denk dat het wijs is dat eens te gaan onderzoeken, want alcohol zal heel lang in jouw/ons hoofd zitten. Even niet opletten geeft een terugval, althans soms en bij sommigen. @Zbb Ik ben het helemaal met Sebastiaan eens. Je blijft alleen alcoholvrij door steeds een plan te hebben. Van tevoren weten hoe je een moeilijke situatie oplost en natuurlijk geen alcohol in huis (voor het grijpen) hebben. Een plan tijdens koken kan zijn: wat kan ik wél drinken? Fris, water, thee, vruchtensap of niets? Misschien een kleine snack van komkommer, paprika of snoeptomaat? Ook weet ik zelf altijd van tevoren wat ik wél wil drinken in een restaurant. Dan hoef ik niet na te denken en na de eerste cola volgt vanzelf de tweede en de derde. En blijf ik blij alcoholvrij Kohtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 16 minuten geleden zei Borrie: Oooh @Lieke7777 Wat een droom die uitkomt. Zo mooi Zo gewoon en voor ons zo bijzonder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 @Borrie, sterkte meid. 't Lijkt misschien minder ingrijpend als een huis leeghalen, maar qua gevoel en herinneringen doet het er niet voor onder. Wat Bumperjim zegt.. wie weet ooit? Kan me voorstellen dat niets Bor kan vervangen maar de nu nog verse leegte kan wel eens dusdanig blijvend (maar minder pijnlijk op den duur) blijken dat je toch weer voor zo'n "genoot" gaat. Maar kan me ook voorstellen dat je in dat geval helemaal 'vers' wilt beginnen. Heb je niet ergens een plek waar je alle spullen zolang op kan slaan tot je er iets minder impulsief mee overweg kan? Wij hadden tot twee keer toe al een andere hond in huis. Deze laatste (zeggen we nu) nu die heeft het voor elkaar. In de woonkamer twee manden, één vlak bij onze eet/werktafel en één naast de tv zodat ie 's avonds ook bij ons ligt en ons altijd in de gaten kan houden. En op de slaapkamer een kussen waar hij van jongs af aan op ligt te slapen én een mand waar de oudste vroeger in sliep. Nu begint hij 's avonds op z'n vertrouwde kussen en in de loop van de nacht verhuist ie naar de mand. Daar heeft ie wat meer beschutting en dus iets meer warmte. (want naast het open raam) En in de camper heeft ie nu ook twee slaapplekjes. Eén onder de tafel en één onder het dashboard. Hoeft nu niet meer te grauwen en grommen om het beste plekje... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Natuurlijk is dat moeilijk Bor, maar je hebt wel jarenlang een maatje. Wat Kohtje zegt, nog niet alles weg doen? Ben heel benieuwd naar wat voor pups er gisteren zijn geboren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 7 minuten geleden zei Borrie: Zolang je geen puppy- herder onder me neus duwt... Maar nee, ik ben het niet van plan Jim. Ik heb nu 3 honden gehad en ze alle 3 moeten spuiten uiteindelijk en dat heef me elke keer zo diep geraakt. Vooral deze laatste om eerlijk te zijn..die was zó speciaal voor mij dat hoop ik nooit weer mee te maken dit.. Kun jij nog wat gebruiken voor je hond Jim? Dan zeg je het maar hoor. Geen probleem, stuur het zo op. Als ik ooit weleens weer een hond..dan koop ik dan wel weer nieuwe die bij die hond horen mar niet dit van Bor, dit was van Bor. Lief, maar nee joh we hebben al zoveel spul. Ik moet er ook niet aan denken dat de onze... ze is nu 5,5 maar het gaat zo snel... en dan heeft de nukkige holenbeer een gebroken hart want het is háár hond, nee ff niet aan denken. Tzijn zulke fijne beesten. Gisteravond moest baasje weer zo nodig hardlopen in het pikdonker, 2 graden, en dan krijg je op je falie als je ergens stopt om te snuffelen, maar hond rent vrolijk mee. Ze zijn altijd te vinden voor een uitje maakt niet uit waarheen. Wil je mee naar de supermarkt? Mag je lekker in de kofferbak blijven en dan rijden we terug en mag je nergens aankomen. Oh leuk, wanneer gaan we!!!! Waren mensen maar zo enthousiast altijd Yana, Bob, karin123 en 1 andere reageerden hierop 2 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 @Lieke7777wat heerlijk! Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 2 minuten geleden zei Borrie: Waarom geloof ik er geen woord van wat ik vertel? De andere 2 en ook deze zijn hier geweest omdat ik erop stond. Ik en geen hond? Dat is de afgelopen 28 jaar nog niet langer voorgekomen dan een hooguit een paar verdriet ertussen om daarna weer overstag te gaan.. Komt wel. Tijd nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 11 december 2020 Rapport Share Geplaatst 11 december 2020 Geluk is: een tevreden baby, die haar best doet om ons een lachje te geven, maar nog niet verder komt dan een gek bekkie trekken, waar papa en mama dan weer heel erg hard om moeten lachen. Lieke7777, Yana, Maverick en 5 anderen reageerden hierop 7 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden