Spring naar bijdragen

zaterdag 10 oktober


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers, 
Buiten is het manisch-depressief weer, felle zon afgewisseld met hoosbuien ;) 
Binnen is het lekker droog en rustig even. 
Slecht geslapen en tegen de ochtend toch nog twee uurtjes ingehaald,
dus hartstikke laat uit bed. 
Ik wil vroeg boodschappen doen omdat ik sowieso een hekel aan drukke winkels heb, 
en met Corona al helemaal, dus, heel snel gedoucht, hond uitgelaten en naar de AH geweest.
Beetje laat, beetje boel laat, maar hier is de koffie dan.
1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      
Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water        
Gerelateerde afbeelding 
en heb gelijk maar wat kaneelbroodjes meegenomen. 

Eten maken: Kaneelbroodjes - Schneckennudel
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net de draad van gisteren nog even doorgelezen. 
Dankjulliewel voor alle lieve reacties weer :heart:
Ik heb gisteren het ziekenhuis nog even gebeld. 
En uiteraard al mijn vragen op papier gezet. 
Werd heel vriendelijk te woord gestaan en kreeg de belofte dat ik teruggebeld zou worden. 
'hm, dat wordt een hele dag wachten :blink:'  dacht ik bij mezelf. 
Maar binnen tien minuten werd er al contact met mij opgenomen. 
Er werd heel uitvoerig op al mijn vragen ingegaan, er werd alle tijd genomen. 
Toen ik op een gegeven moment zei dat ik nog twee korte vragen had, en dat ik begrip had voor het feit dat het zo druk was daar, kwam de reactie: 
'nee hoor, neem alle tijd, ik ben speciaal even apart gaan zitten, en als er straks toch nog vragen zijn, ik ben er tot 4 uur, gewoon weer even bellen dan word ik weer opgeroepen'.... 
Echt, wat verschrikkelijk fijn. 
Ik heb toch al heel wat ziekenhuizen aan de binnenkant gezien, meest in verband met aandoeningen van Kees, maar dit is superservice. 
En dat nog wel in coronatijd.... 

@knakker, sterkte, het zal wel heel stil zijn en voelen in huis nu... 
Overigens hebben wij in de loop der jaren veel huisdieren moeten laten inslapen, maar altijd 
was er eerst een prikje waardoor ze in slaap vielen en dan heel rustig de uiteindelijke prik.... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat verwacht je inderdaad niet, dat ze in het ziekenhuis zo de tijd nemen. Fijn! 

Lekker kaneelkoek en koffie als ontbijt. Laat wakker. Ik ben al een week gammel, steeds lijkt het erop beter te gaan. Gisteren afspraak met vriendin gehad, dat was ook vermoeiend. Vandaag doe ik maar zo weinig mogelijk. Manisch-depressief weer?! Nou hier schijnt een vriendelijk zonnetje... het zal wel fris zijn buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Wat een vroege vogels hier weer vanochtend. Mij lukt dat vaak niet, hou van slapen:) Vind het fijn als t wel lukt en dan de stilte van de ochtend. Gisteren nadat ik huis had gepoetst vier uur lang staan snoeien in de tuin, nu ligt de tuin vol met takken die wegmoeten maar komt wel. @niks hoop dat jouw baby straks beetje doorslaapt, sommige baby s doen dat gewoon:DDie van mij allebei niet, maar ik stond dan ook bij ieder huiltje bij hun bed, eigen schuld. Ik gaf ook borstvoeding, allebei rond 8 maanden. Vond het wel een mooi moment, s nachts in die stilte zo n klein lief mannetje dat nog geen weet heeft van deze wereld. En nu lig ik s nachts wakker omdat hij met vrienden aan het chillen is en ik pas gerust ben als hij weer thuis is... @Cleo66 heerlijk sauna, ik ga vanmiddag ook weer sporten, zin in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ome Descartes is gister weer met zijn kop in de wijn gevallen, sindsdien razen allerlei rare gedachten en schuldgevoelens langs. Intussen gaat de drank er weer met teleurstellende snelheid doorheen. Ik vind geen greintje kracht meer om eruit te komen.

Goed nu houd ik daarover op want de sfeer moet niet verpest worden. Lullig om in deze toestand te zeggen maar er is wel iets veranderd sinds ik me heb gemeld op dit forum. Ik heb een beetje meer contact met de rest van de wereld gemaakt. @Lieke7777 heeft voor mij de stap naar AA wat kleiner en vertrouwder gemaakt. Ik denk op een andere manier na over mijn drinken. Ik ben eerlijker geworden. 
Tegenwoordig als ik ga drinken dan voelt het als een flashback. Ik zie mezelf weer naar de winkel lopen, terwijl ik er loop. Ik zie mezelf drinken terwijl ik drink. De echte Descartes zit alleen maar te wachten tot het over is, want het gaat wel weer over. 

De mensen waar ik erg om geef zijn nu natuurlijk boos. En ik bedank ze, ze nemen me tenminste nog serieus. Als mensen je iets verwijten dan veronderstellen ze dat je het anders had kunnen doen. Dat raakt aan mijn schuldgevoel, als ik de mogelijkheid had gezien had ik het anders gedaan. Maar het is gewoon niet gelukt. Het lukt eigenlijk helemaal niet. 

Dan het laatste zelfmedelijden waar niemand iets aan heeft: ik had gewild dat ik het vroeger wat fijner had gehad. De logica leert me dat ik dan nu een beter, krachtiger, simpeler mens zou zijn geweest. Maar zo werkt het leven niet, je krijgt de opgaven waar je misschien de kracht voor hebt. Je krijgt het niet cadeau. Je krijgt niks cadeau. En als je je dat eindelijk realiseert dan krijg je de kans om mee te doen met de wereld. Dat is het streven. Meedoen terwijl je jezelf kunt blijven. Veel liefs, voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Descartes33:

Ome Descartes is gister weer met zijn kop in de wijn gevallen, sindsdien razen allerlei rare gedachten en schuldgevoelens langs. Intussen gaat de drank er weer met teleurstellende snelheid doorheen. Ik vind geen greintje kracht meer om eruit te komen.

Goed nu houd ik daarover op want de sfeer moet niet verpest worden. Lullig om in deze toestand te zeggen maar er is wel iets veranderd sinds ik me heb gemeld op dit forum. Ik heb een beetje meer contact met de rest van de wereld gemaakt. @Lieke7777 heeft voor mij de stap naar AA wat kleiner en vertrouwder gemaakt. Ik denk op een andere manier na over mijn drinken. Ik ben eerlijker geworden. 
Tegenwoordig als ik ga drinken dan voelt het als een flashback. Ik zie mezelf weer naar de winkel lopen, terwijl ik er loop. Ik zie mezelf drinken terwijl ik drink. De echte Descartes zit alleen maar te wachten tot het over is, want het gaat wel weer over. 

De mensen waar ik erg om geef zijn nu natuurlijk boos. En ik bedank ze, ze nemen me tenminste nog serieus. Als mensen je iets verwijten dan veronderstellen ze dat je het anders had kunnen doen. Dat raakt aan mijn schuldgevoel, als ik de mogelijkheid had gezien had ik het anders gedaan. Maar het is gewoon niet gelukt. Het lukt eigenlijk helemaal niet. 

Dan het laatste zelfmedelijden waar niemand iets aan heeft: ik had gewild dat ik het vroeger wat fijner had gehad. De logica leert me dat ik dan nu een beter, krachtiger, simpeler mens zou zijn geweest. Maar zo werkt het leven niet, je krijgt de opgaven waar je misschien de kracht voor hebt. Je krijgt het niet cadeau. Je krijgt niks cadeau. En als je je dat eindelijk realiseert dan krijg je de kans om mee te doen met de wereld. Dat is het streven. Meedoen terwijl je jezelf kunt blijven. Veel liefs, voor iedereen.

Jammer @Descartes33maar het is nu eenmaal gebeurd we zijn allemaal mensen. Gewoon weer opstaan en er weer voor gaan.
Je bent jezelf al meer bewust van je eigen valkuilen en dat is alleen maar goed en daar leer je van. Moet zeggen dat ik er vandaag ook meer mee bezig ben in gedachten dan de voorafgaande dagen. Dus ga dadelijk eten en maar ff proberen te slapen misschien dat het erna minder is.
Heel veel sterkte en liefs:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei takeiteasy:

Het word nu echt weer voor de kachel. Heb hem tot nu toe nog niet aangehad en loop nog steeds op mijn blote voeten, maar ik vrees dat ik vanavond wel de warme sokken aandoe. Wel zin om vanmiddag lekker naar het bos te gaan, hoewel ik dat meer iets voor de zondag vind. Denk dat ik naar de markt ga voor nootjes. Heb ook wat cadeaubonnen van de Hema. Weet alleen even niet wat ik daar nodig heb. Loop je daar weer doelloos te zoeken. Die cadeaukaarten blijven nog wel even geldig. Heb besloten om op de dag geen baclofen te nemen. Dus na het avondeten en voor ik ga slapen. 

Fijne dag allen en @rapiloszet hem op he. Iets in mij zegt me, dat je wil drinken vandaag. Niet doen hé. Denk hoe je je morgen voelt, als je vandaag zou besluiten te drinken. Dat wil je toch niet meer he? 

Nou herkenbaar die cadeaukaarten van de hema, heb er ook verschillende maar weet ook niet wat ik er mee moet gaan halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Ondanks het slechte weer van vandaag voel ik me blij. Vandaag de 7de dag zonder alcohol. Ik begin nu al te merken dat ik meer energie krijg, ben de hele tijd aan het opruimen en dat is echt niks voor mij:). Wel merk ik een zekere onrust in mezelf. Het lukt me nog niet om met een boek op de bank te gaan zitten. Fijne dag allemaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

@knakker, sterkte maar ik denk de juiste beslissing! Gemis zal er niet minder door zijn, kun je zo een frummel missen he. Hou jullie goed :rose:

@Descartes33 nu kan ik mij wel voor mijn kop slaan. Sprak je gister/eergister aan op het forum, je gaf geen antwoord. Toen voorvoelde ik het al maar dacht ik zal wel para zijn. Wil niet overal bovenop zitten dat ook meer. Zag je vooral veel online en lezen. Dat je gedronken hebt kan gebeuren. Het stoppen is nu belangrijker als dat je gaat lukken. Je slikte toch Antabuse?? Drink je nu nog steeds door? Want dat begrijp ik er wel uit. Herpak je zo goed als mogelijk. Maandag moet je ws weer werken. Kom op!!! Wel goed dat je het deelt en in contact blijft, dat is al heel wat voor jou, dat weet ik en is groei.

@niks djw voor de opmerking van gisteren! Soms moet ik even heel diep gaan en moeten er dingen gebeuren. Dat is natuurlijk niet goed. Vervolgens kan ik mij herpakken en hoop dat het een stabiele lange periode gaat worden. Hoop het niet, ik ga dat gewoon doen!

Straks de honden uitlaten, in de regen. Hou daar wel van, de regen en wind.

Fijne dag allen en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan ben ik ff eerlijk @Pinkman. Die afweging is natuurlijk heel goed maar alleen als je er op uit komt dat je goed voor jezelf/je lichaam wilt zorgen. Mij kan het echt gestolen worden. Dus die lijst werkt niet. 
 

En dan vraag jij waarschijnlijk “wat doe je hier dan, zuip jezelf lekker dood” en dan weet ik niet meer wat ik moet zeggen. 
Nou goed ik zit op dat punt. Er zijn zoveel rationele argumenten (sporten, geliefden) tegen drinken maar als die zouden werken dan zou ik nooit begonnen zijn. 
 

Maar ik wil wel mijn verhaal kwijt, zelfs nu. Ik wil gewoon dat iemand het ziet, dat het niet onopgemerkt is gebleven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pinkman dat doe ik inderdaad ook, de voors zijn er niet zoveel .. ja ik vind de smaak lekker maar ook de smaak van koffie of thee .. de tegens pfff ontelbaar. Had ik anders vandaag weer een klotedag gehad met koppijn en depressiviteit en had ik geen zin gehad in mijn uitje vanavond, had ik niet naar de yoga gegaan vanmorgen wat me onwijs goed doet..

tip voor @Descartes33 yoga/voetreflextherapie/boek Licht Leven. .. Ik heb ook geen liefdevolle jeugd gehad, kreeg nooit een knuffel en was bloedonzeker. Ik was vanaf mijn 17e jaar 15 jaar lang met een narcist samen die mij eerst op een voetstuk plaatste (ik dacht dat dat liefde was) en me daarna naar beneden haalde bij alles, enorm manipulerend was en verbaal agressief naar mij en later naar onze 2 meiden. Ik ben daar met veel geweld weggegaan en ging door een hel. Krabbelde wel op maar begon na mijn scheiding pas met drinken (voorheen nooit) om maar niks te hoeven voelen, ik dronk uit angst om voor mezelf te moeten kiezen, ik was die liefde (van mijn huidige geweldige vent die ik na een jaar ontmoette) niet gewend .. dus ik dronk steeds weer opnieuw en ook uit schuldgevoel naar mezelf en mijn meiden. ‘Hoe kon ik 15 jaar zo dom zijn geweest?’ ‘En hoe ging ik dan nu van mezelf leren houden?’  ‘Hoe kan ik leren zien dat ik het wel waard ben?’ Dat ik gelukkig mag zijn? En als laatste nu pas : dat ik gelukkig kan zijn zonder die gevoelens en emoties te verdoven? Dat was doodeng .. en ik durfde dat jaren niet .. enorme stap om vriendin Wijn te verlaten .. nu ik bijna een maand niet meer drink zie ik het pas. Ik mag er zijn. Ik ben nu gelukkig. Ik heb die shitty vriendin Wijn niet meer nodig en ik wil dit mezelf niet meer aandoen. Ik heb genoeg pijn en verdriet gehad. Dat is gewoon klaar: verleden tijd. Die drank maakte mij angstig en kapot en ik werd er juist niet gelukkig van. Wat een ontdekking... wat een achterlijke vicieuze cirkel..  Ik gun jou ook die ontdekking. Iedereen hier. Maar dan moet de drank wel wijken .. wijken voor geluk .. Sorry moest er even uit .. doet mij ook goed. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had ik maar een gelukkige jeugd gehad, dan was ik nu niet gaan drinken. Sorry Descartes maar ik moet er wat om lachen. Wat Pats schrijft snijdt hout. Als je van jezelf wilt houden, moet je daar wel wat moeite voor doen. Ik doe daar ook mijn best voor en het loont.

@Rosee bloed uit je oor? Dat is niet goed. Gaat het wel? Anders even naar de huisartsenpost bellen!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lonster:

Had ik maar een gelukkige jeugd gehad, dan was ik nu niet gaan drinken. Sorry Descartes maar ik moet er wat om lachen. Wat Pats schrijft snijdt hout. Als je van jezelf wilt houden, moet je daar wel wat moeite voor doen. Ik doe daar ook mijn best voor en het loont.

Precies dat stinkt naar alcoholistensmoes! Beetje netjes voor jezelf zorgen dan voel je je vanzelf beter. Niet voor jezelf zorgen en je dagelijks van de wereld drinken, dan voel je je vanzelf kut.

Ingewikkelder met veel voors en tegens hoef je het niet te maken imho. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Descartes33:

Ome Descartes is gister weer met zijn kop in de wijn gevallen,

En dat is toch niet zomaar plotseling en per ongeluk gebeurd? Probeer een volgende keer eerder aan de bel te trekken voordat je kiest om met je kop in de wijn te donderen. Het bouwt op is mijn ervaring. Als je niet eerder je koers verlegt weet je eigenlijk wel zeker dat je voorspelling uit gaat komen.



 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje @Pinkman en @Cleo66 en @Maverick en iedereen. Ik had dat ook niet zo moeten posten. Er zijn verschillende levels in verslaving.

Ik probeerde denk ik iets te delen van mijn neiging de wereld en mezelf te laten branden, noem het maar een alcoholistensmoes @bumperjim. Je hebt gelijk het is een roep om aandacht en ik had het kunnen weten en ik wist het ook wel. 
Ik wilde het graag wat eerder delen dan als ik weer kapot was, een beetje met mezelf in contact blijven. Dat is moeilijk want ik weet ook wel dat niemand hier daar iets aan heeft en dat het niet fijn is om met je kop in de drank te gaan zitten posten. 
Ik ben een beetje verdrietig dat veel mensen, niet hier maar in mijn leven, allemaal denken dat het zo lekker is om te drinken en dat ik daaraan toegeef. Die denken het allemaal te begrijpen, alsof er elke dag twee afslagen zijn, “lekker te drinken” en “gewoon normaal doen”. Maar ik vind drinken helemaal niet lekker. Het is iets dat ik al heel lang doe en soms weer doe om wat dichter bij het einde te komen. Misschien zit ik dan op het verkeerde forum. Het is geen wilszwakte, het is juist een vorm van koppigheid, woede en destructie. En ik heb professionele hulp @Pinkman maar dat wil niet zo lukken. Als ik niet drink ben ik namelijk net zo ongelukkig.

Enfin mea culpa en laat me maar even. Ik zal het zelf wel oplossen want ik ben de enige die dat kan. En hier niet meer komen want ik heb er veel geleerd maar het lost niks op. Adieu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist wel blijven posten hier!! Daar is dit forum voor @Descartes33.

Niet alleen voor de succesverhalen. Die kunnen heel helpend zijn maar jij en jouw verhaal mag er ook zijn. Zie er ook geen smoes in, een mechanisme dat zo bij ons werkt ja. Geen zwakte, wel is het een kans om eruit te geraken. Patronen doorbreken. Stap voor stap, vallen en opstaan. Zuip je nu eens niet helemaal ziek, grijp iets eerder in. Makkelijk gezegd, weet het. Hou je bijeen maatje. Wel blijven delen!!! Juist wel. Keiharde woorden zijn niet helpend nu, ze voeden de destructie. Wees wat liever voor jezelf en herpak je. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Descartes33:

Dankje @Pinkman en @Cleo66 en @Maverick en iedereen. Ik had dat ook niet zo moeten posten.

Jawel, gewoon doen, we hebben allemaal in dit soort shit gezeten, daarom wordt er ook nogal bruut gereageerd met smoezen en zo. Ons kent ons ;)

Blijf gewoon posten @Descartes33 je raakt er wel vanaf, het gaat met vallen en opstaan.

Sterkte :rose::rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed van je @Ietje. Hoe voelt die beslissing?

@Descartes33 iets wat nu niet mogelijk lijkt, kan mogelijk worden. En net zo ongelukkig zonder drank, is toch te prefereren lijkt me. Vanuit die stabiele toekomstige wellicht niet gelukkige situatie, kun je misschien de momenten die okay zijn (in een tent bij de zee?) verlengen, of vaker zien. 

Ik gun je echt anders. Ik ben eenmaal gestopt met drinken pas echt gaan leven. Dat stoppen was een voorwaarde . Zo bleek. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff geloof dat t wel mee valt. Wond in oorschelp en nog wel pijnlijk maar gelukkig niet in het oor zelf. Als ik t oor met mn hand beweeg kraakt t wel. Wat klinkt dit allemaal stom.:lol: Ga dat wasrek maar op andere plek hangen. Dank voor t informeren nog Cleo en Lonster.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...