Descartes33 Geplaatst 9 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 Goedemorgen allemaal, mooie sfeer hier alweer. @Yvonne wat naar allemaal, neem vanochtend maar een extra bakkie thee. @de wandelaars & wadloper @Lika geniet ervan, even lekker tot rust komen. @knakker sterkte met de poes. Ikzelf kan helemaal doodziek worden als een van mijn poezen ook maar iets mankeert, hechting dat is een dingetje. Hoop dat het beestje er weer bovenop komt maar als ik jou zo lees heeft het een prachtig leven in huize knak. Ik heb weekend na weer een fantastisch drukke week op kantoor waar de stress en zinloosheid (rare combi eigenlijk) tegen de muren omhoog klotst. Sinds een paar weken ben ik weer modelvliegtuigjes aan het bouwen (niet op werk hoor, in het weekend). Dat deed ik een aantal jaar terug ook maar als zo’n ding dan af was kon ik het vaak niet laten even een fles whisky open te trekken, het dak op te gaan en die dingen met flinke kracht het park in te smijten. Vooralsnog staan ze netjes op de schouw naast de pot thee en komt mijn vriendin af en toe kijken en zegt “wat moooooi zeg!”, de schat. En zo drijven wij door op het schone water des levens. Veel kracht voor iedereen die het kan gebruiken! Lieke7777, Smaragd en rapilos reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pats Geplaatst 9 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 Top @Elton Fijn dat het dus ook prima zo kan! Gezellig! Ik vind mijn uitjes ook leuker nu, heel gek want dat had ik niet verwacht. Met een helder koppie kletsen en inderdaad fris op! @knakker hoop dat het een schroefje is en dat ze nog effies mee mag op de wereld maar sterkte als het een afscheid moet zijn @Descartes33 je klinkt positief! Lekker door zo! ik ga ook vol moed het weekend in en zin in leuke dingen doen. Heb gisteren een gave serie ontdekt op Netflix : Hinterland. Voor wie zich verveelt haha! Dagpact ; Rapilos Pats Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 9 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 Goedemorgen, Was al heel vroeg op, stond als surprise om 5:55 uur bij mijn broertje/schoonzus voor de deur(moet niet gekker worden ik als avond/nachtmens ). Samen de honden uitgelaten en lekker koffie gedronken voor ze naar hun werk moesten. Had ik nooit met een kater kunnen doen. Dus we gaan even op deze weg door. @Yvonne vaak kun je ook een online patientendossier inzien. Althans zo werkt het in de ziekenhuizen hier wel. Kun je online bloeduitslagen/diagnoses etc inzien. Meestal middels digiD. Sterkte! @Elton goed gedaan!! Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pats Geplaatst 9 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 Vanavond avondje alleen met manlief, no kids! Kaasfondue (zonder wijn) met lekkere groentes : tomaat, courgette, champignons, paprika, broccoli. En lekkere alcoholvrije borrel (0.0 cava) met brie/walnoot, komkommer tonijnsalade en nootjes! Ben sinds kort ook koolhydraatarm gaan eten en hoop met de combi geen alcohol meer er wat kilootjes af te krijgen maar hou wel van de gezellige vrijdagavond .. kijken hoe dit bevalt! Smaragd en rapilos reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 9 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 Voor de lunch een heerlijke verse soep gemaakt met allerlei groenten erin met lekkere broodjes erbij met gerookte zalm. Hou zo van koken, bereiden, het snijden, bezig zijn ermee bewust. En nu ik even niet drink moet ik echt goed blijven eten om op gewicht te blijven. Nu is mijn bmi perfect. Met bier(veel calorien natuurlijk) bleef ik gemakkelijk op gewicht ook zonder te eten. Hoe vreemd werkt dat eigenlijk. De 1 komt veel aan als ze niet meer drinken, de ander gaat gewicht verliezen. blijf dat apart vinden dat metabolisme. @Descartes33 leuk dat je met die modelvliegtuigjes bezig bent, zie het zo voor mij. Bijna schattig. Je gaat straks naar de 2 weken droog, voel je al iets van die depressie/neerslachtige aankomen? Of is het dan saaiheid, dat had/heb ik soms. De man/jongen die ik date blijft maar appen, hij komt vanavond, waarom dan 10 apps achter elkaar in een uur. Staat mij al tegen, voel een claimend gevoel dan, kan er slecht tegen. Laat mijn humeur niet erdoor bederven. Ga het zien vanavond, ga het ook eerlijk zeggen dat ik het niet als prettig ervaar. Okay als het nou belangrijke apps zijn. Gaat nergens over. Waar ben je? Wat doe je nu? Wat ga je zo doen en over een uur? Wat doe je aan vanavond, wat wil je dat ik aandoe? Echt dat zie je dan wel, appte ik terug. Moet ik pics gaan sturen wat ik ga aandoen vanavond?? Jee. Lijk alweer getrouwd en aan de riem te liggen, dat niet/nooit meer. Ga ik goed duidelijk maken. Hij is heel leuk maar dat gedrag, nee dat vind ik niet fijn. Sorry voor het klagen Pats reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 9 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 Ik trek de verkeerde mensen aan of nog beter, ik ben er ws nog niet aan toe. Dat laatste denk ik eerder. Ga lunchen, de 4 katten ruiken de zalm en rennen al als gekken door de kamers heen. Ze krijgen maar 1 stukje, de rest is voor mij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 3 uur geleden zei Yana: Draagt iedereen inmiddels mondkapjes in de Nederlandse ziekenhuizen? bij de mammografie vroegen ze zelfs of ik wel een schoon/vers mondkapje op had? Gelukkig kon ik zonder liegen ja zeggen, want heb meestal reserves bij me. Maar ik heb dus katoenen en die strijk ik niet na de was, dus misschien vond ze m er verfrommeld uitzien? Ik snap het allemaal wel, maar vond het toch niet fijn zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 9 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 Bedacht mij wel dat als ik zou drinken, ik dat gedrag wel leuk/fijn zou vinden. Heel dubbel allemaal. Nu hou ik er wel over op sorry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 9 oktober 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 2 minuten geleden zei takeiteasy: Dagpact, Rapilos Pats Takeiteasy ikkanhet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 9 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 Goedemiddag allemaal. Een vriendin van mij is pas geopereerd, voor die tijd heeft ze niemand gezien, zelfs de chirurg niet, alles ging telefonisch of per mail. Ze heeft niet op al haar vragen een antwoord gekregen en dat vond ze lastig. Ook de nacontrole zal per telefoon zijn. Afgelopen dinsdag moest ze voor 1 dag terug, ik zou haar ‘s middags halen, maar ze moest al na een halve dag weg. De afdeling werd gesloten ivm Corona!. Gelukkig heeft zij haar operatie gehad, ze was nu mogelijk te laat en wie weet hoe lang mensen die geen Corona hebben nu moeten wachten. Ik merk dat in mijn deel van de stad veel mensen nog geen mondkapje dragen, ik word dat behoorlijk sacherijnig van. Amsterdam is bijna koploper in Europa! Maar ja, ik kan alleen zelf mijn best doen, maar ik baal er echt van. Straks gaat de boel weer op slot. Zelf heb ik na lang aarzelen de huisarts gebeld en een afspraak gekregen, sommige dingen kunnen toch niet over de telefoon geregeld worden. Het voelt als een gunst in deze tijd. Sterkte met Kees @Yvonne, hebben jullie inmiddels wel antwoorden gekregen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 9 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 4 uur geleden zei knakker: Ha @rapilos, ik heb nav jouw boek gisteren nog een filmpje van Marnix Pauwels gekeken. Boeiend wel. Wat een relaxte kerel trouwens. Een blije tuinman. Ik hou wel van die eenvoudige aanpak. Op een boerenfluitjesmanier toch tot de diepe laag komen ofzo. Gaat alles goed met je cursus? Welke dag zit je nu? Oh leuk, is er ook een filmpje van Marnix Pauwels dan ga ik even opzoeken Ja, alles gaat goed met de training het is fijn, dat er elke dag zoveel aandacht aan besteed wordt vandaag, Dag 39 Dank voor het vragen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pats Geplaatst 9 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 Ik dacht dat ik bij @Elton een keer las dat hij met zijn vrouw een alcoholvrije cava had gedronken .. nou die is dus erg lekker! Zit toch echt beetje die ‘wijn’ smaak aan en met bubbels beetje dat feestelijke! (De alcohol is er dus achteraf weer uitgehaald lees ik op het etiket!: top, gat in de markt joh) - voor onze markt dan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 9 oktober 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 4 uur geleden zei takeiteasy: @knakkersterkte met de poes. Ik heb de beslissing toen ook moeten nemen, hoe moeilijk ook. Het ging niet meer. Ik krijg er nog steeds een rotgevoel van in mijn maag. Het inslapen was geen fijne ervaring. Het eerste prikje was vreselijk en ze vloog alle kanten op. Daarna werd ze rustig en is ze vredig ingeslapen. Ja de eerste prik bij Rakker was ook verschrikkelijk. Ik dacht moet zo'n laatste spuitje dan nu ook nog zo erg pijn doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elton Geplaatst 9 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 Bedankt aan iedereen voor de vriendelijke woorden. Het is dankzij deze gesprekken en jullie tips dat ik het weet vol te houden. Ik ben dan ook SUPER blij dat ik dit forum heb ontdekt. Helaas heb ik nog van alles te doen vandaag en is er voor de rest weinig tijd om op alles te reageren. Morgen en zondag moet er gewerkt worden. Ik lees nu en dan wat mee en als daar tijd voor is zal ik reageren. De reacties komen hier ook altijd zo snel met al die enthousiaste mensen . @Pats, jawel mijn echtgenote en ik drinken regelmatig zo'n alcohol vrije cava en we weten dat beiden wel te smaken. Ik heb ook witte en rode wijn geprobeerd, maar deze is niet te drinken. Enkel het alcoholvrije bier van Carlsberg valt ook wel mee. Meestal geniet een frisse appelsap mijn persoonlijke voorkeur. Pats reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 9 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 (bewerkt) Wil toch even reageren op @takeiteasyen @ikkanhet.over het laten inslapen van hun huisdieren. De 1e prik mag en kan helemaal niet zo een pijn doen. Het 1e prikje is een slaapprikje, wanneer de kat of hond in diepe slaap is, volgt het euthanasie middel. Bij al mijn huisdieren die ik heb gehad en heb moeten laten inslapen is dit zonder pijn en bijzonder vredig verlopen. Kat of hond hoort dus 2 prikjes te krijgen en dit krijgen ze in een pootje. Tijdens het in slaap vallen en de daadwerkelijke prik die het hartje stopt zit ook nog een tijdje. 9 oktober 2020 bewerkt door Sowhat Toevoeging nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 Bij mijn kat waren ook beide prikken pijnloos en nodig. voor knakker hoop ik dat je niet denkt dat de kans zo groot is hoor dat het mis gaat. niet fijn om te lezen nu voor je; sterkte♥ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 9 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 Onze kat hebben we 2 jaar geleden moeten laten inslapen, ze was 19 en op, het ging ineens heel snel en ze wilde niet meer eten. Ze kreeg ook 2 spuitjes en sliep vredig in op schoot van mijn jongste zoon. We aaiden en praatten tegen haar en hadden het idee dat ze ons nog lang hoorde. Vond het ondanks dat we verdrietig waren mooi dat het zo kon. Missen haar nog steeds wel, was zo'n lief grappig beest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 9 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 Hoe ging het @knakker? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 9 oktober 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 1 uur geleden zei Sowhat: Wil toch even reageren op @takeiteasyen @ikkanhet.over het laten inslapen van hun huisdieren. De 1e prik mag en kan helemaal niet zo een pijn doen. Het 1e prikje is een slaapprikje, wanneer de kat of hond in diepe slaap is, volgt het euthanasie middel. Bij al mijn huisdieren die ik heb gehad en heb moeten laten inslapen is dit zonder pijn en bijzonder vredig verlopen. Kat of hond hoort dus 2 prikjes te krijgen en dit krijgen ze in een pootje. Tijdens het in slaap vallen en de daadwerkelijke prik die het hartje stopt zit ook nog een tijdje. Bij het eerste prikje zei de dierenarts al dit is een gemene prik. Vond er ook echt niets aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 9 oktober 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 Mijn moe zijn wordt met de dag erger. Vanmiddag geslapen en alweer kapot moe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 9 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 @ikkanhet, waar is dat 1e prikje in gegeven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 9 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 (bewerkt) Wat raar hè Fruitvlieg, dat de associatie ineens weer zo sterk was Kan je nagaan wat die hersens van je kunnen doen, na zo,n lange tijd nog Ach, arme ikkanhet... Zo moe, wat naar voor je Hoe lang ben je nu gestopt ? 9 oktober 2020 bewerkt door rapilos Typefout Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 9 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 @Fruitvlieg2019, heel akelig zo een brainfart, ik heb het ook een paar keer gehad. Was er behoorlijk van overstuur. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 9 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 @Fruitvlieg2019 raar/naar na zo een lange tijd ,dat je dat dan nog zo ervaart. Toevallig toch niet bij pizzeria Ciao he? Bij 1 kat(inslapen) ging het ook heel naar, de eerste prik een hele harde schreeuw/gil/miauw. Dat vergeet je nooit meer idd. Ik werd boos op de vrouwelijke dierenarts, ik zei dat ze verkeerd had geprikt. Door merg en been ging dat, kat op mijn schoot. Bij de rest van de katten ging het gelukkig wel vreedzamer en zonder pijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 9 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2020 Over moe gesproken Ik ben ook moe, en gespannen Zal mijn wijntje wel missen Ik ga lekker naar bed Truste Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden