Spring naar bijdragen

Donderdag 17 september 2020


Maja

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei takeiteasy:

Vandaag verrot maar drink niet door.voelde me zo vreemd gisteren. Is niet uit te leggen. Wijn gehaald gisteren. Veel water vandaag en crackers en bouillon. Baal wel natuurlijk. 

Fijn dat je er weer bent. Heb je een idee wat je de volgende keer zou kunnen doen i.p.v. wijn halen als je je zo voelt? Mij lijkt naar bed met een boek of tv wel een idee misschien? Dan val je op een moment in slaap en als je weer wakker wordt ziet alles er weer anders uit.
Sterkte met de kater!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei IJsvogel:

 Vandaag niet gedronken, maar de laatste 3 maanden geleidelijk steeds meer.  Heel snel is de controle weer weg en het hele zelf bedrog  mechanisme weer aan. Ik zie waar het misging. Nieuwe baan, zorgen om kind,  ex partner die grote problemen heeft waardoor hij niet steunt met de kinderen,  zelf nieuwe relatie met iemand die ik nog van vroeger ken. En daarmee stapte ik weer in de patronen van vroeger. Ben mezelf nog steeds kwijt. Daar moet ik dus wat mee. En vooral elke dag op het dagpact, dan komt het wel weer goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @IJsvogel, jou ken ik nog niet. Alles behalve fijn als je even terug de mist in gaat. We hebben het vast allemaal meegemaakt. Zorg dat je niet vast komt te zitten in negatieve gevoelens en spijt. Het is vandaag die telt! Denken aan de toekomst en proberen je moed samen te rapen en vooruit te denken. Het zal je vast wel lukken! Veel sterkte alvast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @takeiteasy, fijn om ondanks de uitschuiver toch van je te horen. Ik heb er vandaag nog aan gedacht: zo snel kan het mis gaan. De ene dag voel je je kiplekker en kan de verslaving aan en plots gebeurt er iets (klein of groot) en je grijpt weer naar de fles. Het is alvast zeer positief dat je meteen terug naar het forum komt en niet bij de pakken blijft zitten. Je spartelt hier wel doorheen, je staat niet alleen. Veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HALT Hungry angry lonely tired @Lieke7777 ja vaak.. het is bij mij ook soort RIK Rust in koppie .. of gewoon hebbenhebbenhebben.. nu even lastig, vrije dag, zit in zonnetje, veel gedaan (was hyper vandaag zeg!) hoef niet echt te koken, makkelijk pizza erin .. kids naar papa .. Maar ik moet nu van mezelf dus kijken naar wat dat niet drinken mij brengt. Ik voel me zoveel beter al, ben helderder in mijn hoofd, veel actiever, gezelliger en fit. Ik weet dat ik dat allemaal weer teniet doe door nu te gaan drinken. Dus waarom zou ik? Die Rust in koppie .. kan dat ook met thee? En misschien straks even wandelen. Dat doet me vaak goed. Fijne avond hier en succes en een toitoitoi voor degenen die het nu (Ook even) moeilijk hebben. 

bewerkt door Pats
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het ook even lastig  ! zal ook best willen drinken ! doe het niet ... maar het zo enorme trigger ernaar.

ben moe , boos , gefrustreerd .... er houden dingen gewoon niet op , ik wil inderdaad @Pats zegt rust in mijn hoofd rust in mijn gedachten.  heb het al een periode niet zo lastig gehad.

en weet gewoon dat de mogelijkheid er niet is om te drinken en dat maakt wel verdrietig eigenlijk  en tegelijk moet ik niet verdrietig zijn omdat het niets oplost om te drinken.

Heb mij zolang  groot gehouden en ondergaan de gedachten de  triggers .. ben even leeg nu.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah @Lieke7777 kom op laten wij elkaar nu even opbeuren dan, elkaar helpen. De wereld is soms ook lastig .. (weet jouw situatie denk ik nog van toen ik hier een half jaar geleden ook was). Maar we kunnen dat stomme gif echt wel verslaan. En stiekem weten we wel dat de wereld mooier is zonder en dat dat verdoven niet helpt. De vogels gaan er niet meer van fluiten, de wereld trekt zich er eigenlijk niks van aan. Ons lijf wel. Onze gemoedstoestand ook. Het wordt er slechter op. Ik ga dus (man zit in de tuin met vriend aan het bier <_<, normaal schoof ik aan met wijntje..) met grote bak thee lekker Lang leve de Liefde kijken. Liefde daar draait de wereld om. En liefde voor jezelf doet wonderen, dan krijg je de liefde terug. Zelfvernietiging (want dat is zuipen) doet dat niet. We can do this! Ga lekker afleiding zoeken. Boekentip (waar ik onwijs veel aan heb/van leer) : licht leven. Of mijn kleine dikke kater Midas knuffelen (springt nu op schoot).. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @knakker    ik heb een maine cone  kitten van 2.5 maand oud ..  heerlijk  monstertje  vrouwtje  .. 

Ja ik weersta  de drank  gewoon  dat weet niet  maar dat neemt  niet  weg dat ik nu even verdrietig  ben om alles ..   gesprek  Brijder  verliep ook al k...   t . 

Ik heb  niet een zg craving  denk  ik maar meer een verdrietige  gedachte .  Gelinkt  aan alles wat ik kapot gemaakt heb en herstellende  ben maar dat loopt  zo  vol met frustratie  enz  ..  en dan wil je wel eens uit staan .  Ik ga iig om 20.00 de online  meeting  volgen..  

@Pats  dank je ..   kijk   ze iig   en beter dan aansluiten met  een wijntje  omdat we beter  weten ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei knakker:

Wist je trouwens dat jouw kat zich ook al op het forum heeft aangemeld @Pats?

Ach heeft ie ook een drankprobleem, arm beest! :) komt vast door mij haha! 

@Lieke7777 succes met je online meeting zo, hopelijk doet het je goed! Verdrietig mag tuurlijk maar kijk naar die gedachte van een afstandje en probeer er geen waarde aan te hechten .. het is maar een gedachte wat de emotie oproept. Jij Lieke bent sterk en je bent al zo goed bezig! nu is het moment om te pakken en door te gaan .. knuf voor jou 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Maja:

@Jannigje: hoe gaat het met je? Heb je je niet laten onderschoffelen door de klagende buren? Rug recht, kin hoog en alle woorden van je af laten glijden!

Mijn was laagje is nog niet (helemaal) goed, ik werk eraan.

De buurvrouw rookt, bijna recht onder mijn slaapkamerraam, vervolgens laat ze de asbak met peuken daar de hele dag staan blijkbaar, dat stinkt! In eerste instantie dacht ik, nou ja ze moet dat kunnen doen in naar eigen tuin,  maar ze zit echt vlak naast de schutting, pal tegen de gevel aan.  Ze heeft verdorie een hele tuin waar ze kan roken. 
Dat wordt nog wat.

Moed verzamelen eerst.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je @Jannigje voor de dappere dodo!

Ben niet gaan wandelen maar ook niet gaan drinken. Mannen nu dronken beneden in stomme zinloze discussies over politiek en de harde muziek gaat aan .. blij dat ik dat niet meer met een fles wijn op hoef mee te maken / mee ervaren / mee doen. Ik lig al 2 uur in bed en sta morgen fris op .. Dappere dodo weet ik niet, morgen pas 1 week.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...