Lika Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 (bewerkt) Goedemorgen. Zwemmen zo en werken. Nog één week...ik moet het uit mijn tenen halen. 6 juli 2020 bewerkt door Lika Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 Goedemorgen! Gisteren een gezellige dag gehad. Nu aanwezig op het werk. Kop koffie en dan zo beginnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
billy1981 Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 Morning! Dagpact: Billy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 Goeiemorgen uitgeslapen tot 6:45 ik skip ff de wandeling met de hond vanochtend, straks werken, anders begint mn ochtend al helemaal gehaast. Komt vanavond wel. Logeerhond is er nog steeds. Buiten hoor ik dat er al weer behoorlijk agressief gespeeld wordt. Ik zet ze ff apart. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 Goedemorgen allemaal, Fijn @Jopie Meer rust voor je ogen he, dus ook voor jezelf Ik denk dat ik net zoveel zie met bril, als jij zonder bril Kan ook geen verkeersborden op afstand lezen, dus moet ik de weg goed kennen Weekeinde alweer achter de rug Straks komt zusje Leuk, want dat gebeurt niet vaak samen maar eens naar de volkstuin Vind ik gaaf, om het haar te laten zien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 Goedemorgen Voel me al een tijd af en aan somber en moe. Zou wel dagen kunnen slapen. Er moet wat gebeuren, maar het is alsof ik bij alles tegenzin voel. Vergeet ook allerlei afspraken, niks voor mij. Ik leef wel gezond en ook genoeg vitamines. Lijk wel een bejaarde! Aan het werk nu. Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 Ik ben bijna elke dag zenuwachtig. Dat komt bij mij door slecht slapen. Ben ik voor in therapie: i.p.v. 3 uur slaap ik er nu 5! 'Vroeger' sliep ik wel 8 a 9 uur. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 (bewerkt) Is het niet andersom, dat je slecht slaapt als je zenuwachtig bent? 6 juli 2020 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 (bewerkt) Lijk mij op in slaap vallen op het toetsenbord. 2 uur geleden zei takeiteasy: 99 9o9k9o990pkh9 Precies, dat vind ik ook. 6 juli 2020 bewerkt door Bob Lonster en Lieke7777 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 Oh ja? Dat had ik anders van je verwacht Bob. Ik denk dat ik ook opnieuw op moet starten. Kak helemaal in. Of misschien moet ik juist wel een dut doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 Als ik er eerst zo diep over na moet denken dan neem ik wel een glas water. Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 Ik heb het, geloof ik, al wel eens eerder gevraagd maar weet het niet meer.. Als je gecontroleerd drinkt, wie controleert je dan? Iemand die de hele tijd bij je is, je in de gaten houdt en die je voor de volle 100% vertrouwt of jij zelf? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 23 minuten geleden zei Kohtje: Ik heb het, geloof ik, al wel eens eerder gevraagd maar weet het niet meer.. Als je gecontroleerd drinkt, wie controleert je dan? Iemand die de hele tijd bij je is, je in de gaten houdt en die je voor de volle 100% vertrouwt of jij zelf? Ik denk dat verschillende delen van je hersenen verschillende dingen willen. Ik heb ergens gelezen dat de linker en de rechter helft het vaak oneens zijn en dan krijgt er eentje zn zin en vaak dezelfde. Dus degene die controleert is dus een deel van jezelf. Denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 Vandaag praktijkbegeleider op bezoek gehad. Door het corona gedoe, loopt alles anders natuurlijk. Alles op een rijtje gezet, wat ik nog moet doen aan praktijkexamens en verslagen. Burgerschap en Nederlands examen moet ik nog doen. Zoals het nu lijkt, kan ik in oktober klaar zijn. Moet ik er echt wel aan trekken de komende tijd, maar vindt het een fijn idee dat ik voor mijn verlof klaar ben. Ik ga er dus voor! Lika en lady jane reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 Ja, zoiets dacht ik ook altijd toen ik nog wel gecontroleerd wilde drinken. Ik denk echter dat voor mij de enig afdoende manier van gecontroleerd drinken is als ze me achter tralies zetten met een onomkoopbare cipier/bediende naast m'n cel die me de van tevoren afgesproken hoeveelheid drank geeft. Want inderdaad, van die twee hersenhelften kreeg altijd, in elk geval op den duur, die helft z'n zin die de makkelijkste weg koos... die van 'och, doe d'r nog maar ééntje dan..' Ik deed niet anders dan iedereen en alles beduvelen, daar kon ik zelf dan met gemak ook nog wel bij. En voor mezelf hoefde ik me, als ik me weer eens niet aan m'n afspraak gehouden had, niet zo in bochten te wringen om m'n leugentje te maskeren want ik wist het natuurlijk al lang allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 ik denk dat het woord hier verkeerd is? controle kan toezicht betekenen, maar die is er niet echt, of het kan de mate van beheersen zijn, en ook die is betrekkelijk. Zo lees ik jou ook BJ, het lukt soms wel, soms niet. Mijn ervaring ermee noemde ik gestopt zijn op wilskracht. En ook dat duurde maar een bepaalde tijd, 7 maanden in mijn situatie destijds. Er komt natuurlijk een tijd dat die kracht niet afdoende is. De beheersing verslapt, zeker na "matig" weer drinken, dan ontrem je. Het is niet voor niets dat er weinig over echte aantallen wordt geschreven. Zoals ik Bor lees; dronk/drinkt zij, wanneer het voor haar matig is/lijkt, nog meer dan ik wanneer ik doorzakte. Alle invullingen van aantallen zijn subjectief; wie kent er niet dat de glazen groter worden, de blikjes bier een hoger % krijgen, maar wij denken nog steeds redelijk bezig te zijn? Ik was een sjoemelaar met drinken, en ben het nog met eten. Denk niet dat ik dat nog afleer in dit leven. Maar die 0 met drank is duidelijk, veilig en vredig bij mij. Ik wil nooit meer drinken. En ben daar dik tevreden mee. Met eten is het komplexer. Gaat het op en neer, en nu tijdens de coronaperikelen wat meer neer dan op. Daarmee dealen vergt weer een stuk discipline dat ik momenteel niet bezit. Maar ik vertrouw er wel op dat dat weer komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 O, ik dacht: gauw even typen dan hoef ik niet te citeren... zit Niks er weer tussen. M'n berichtje was dus een reactie op Bumperjim. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 mijne ook, maar daar hebben we Koh ook weer eens☺☺ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 1 minuut geleden zei Kohtje: O, ik dacht: gauw even typen dan hoef ik niet te citeren... zit Niks er weer tussen. M'n berichtje was dus een reactie op Bumperjim. Sorry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 Waarvoor moet je die examens doen, @niks? Voor je werk? Burgerschap? Nederlands? Doet me aan inburgering denken, maar dat zal 't niet zijn, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 1 minuut geleden zei Kohtje: Waarvoor moet je die examens doen, @niks? Voor je werk? Burgerschap? Nederlands? Doet me aan inburgering denken, maar dat zal 't niet zijn, toch? Nee, MBO verzorgende IG opleiding BBL (deeltijd) Dus werken en leren tegelijk Kohtje. Kohtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 (bewerkt) Ik ga de keuken opzoeken. We hadden nog aardappelsalade, kant en klaar. Daarbij (licht voorgekookte)sperciebonen, champignons en spekjes roerbakken. En dan met het bord op schoot (schoottafeltje) een Netflixserie (momenteel 'Norsemen') kijken. Zo doen we dat al jaren. Ach ja, Niks, dat was ook zo.. heb je uitgebreid verteld hier.. was even van 't padje door die twee vakken die je noemde. 6 juli 2020 bewerkt door Kohtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 51 minuten geleden zei niks: Nee, MBO verzorgende IG opleiding BBL (deeltijd) Dus werken en leren tegelijk Kohtje. Dacht dat jij opleiding IC verpleegkundige deed .... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 (bewerkt) @Bor klinkt zo alleen als ik je lees , dikke hugg Gecontroleerd drinken !! tja wat is dat ik geloof dat ik denk gecontroleerd drinken is gewoon ergens gezellig 2 drankjes drinken en dat zonder gedachten erbij van ik wil meer meer maar ik moet stoppen want dan ben ik gecontroleerd .. Ik denk zelf dat ik zelfs mogelijk nooit meer dit gecontroleerd zal kunnen misschien ooit ooit in de toekomst. Ja gecontroleerd drinken een keer flink aan de boemel en dan over !!! Mooie vraag ik ben zelfs gisteren erachter gekomen dat ik niet eens gecontroleerd kan roken ! Ik die gestopt ben 12 jaar geleden , in een flinke binge in november wat opgestoken heb , en met moeder dag ook in een rook omgeving gerookt heb dacht gisteren hmm een paar peukjes die mogen wel een keer weer nou het zijn er tig geworden geloof wel 15 heb zelfs in de auto op de terugweg nog 3 gerookt !! en vandaag bleuhhhhh moet er niet aandenken vieze dingen. proef ze nog , blijft toch ook verslavingsgedrag om zelfs dit aan te gaan. maar ja bedenk mij mocht er echt iets gebeuren in mijn leven wat ik echt niet trek kan ik beter wat peuken wegtetteren dan aan de alcohol te gaan . Vanavond de eerste fysieke AA meeting op het programma weer. 6 juli 2020 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 6 juli 2020 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2020 (bewerkt) 3 uur geleden zei Fruitvlieg2019: Hoe zit dat dan bij de mensen die af en toe drinken? Drink je dan als je enorme trek hebt en hou je het dan beperkt of drink je juist niet als je craving hebt maar pas op het moment dat je het voor de smaak wil hebben ofzo? Juist niet bij enorme trek. Want dan beperkt houden is niet mogelijk. Maar bij een etentje bijvoorbeeld. Ergens waar je zeker weet (of vermoedt, of het zo kan regelen) dat het beperkt is. Gecontroleerd, tsja die term zou ik ook niet gebruiken. Dat klinkt inderdaad alsof je het jezelf als een drug toedient. Vandaag mag je twee halve liters, luikje open, luikje dicht. En als ik een tray in huis zou hebben, zou de afweging wel of niet drinken ook vaker in mijn hoofd ronddwalen. Het niet in huis hebben helpt mij wel goed. Doordeweeks dan in elk geval. 6 juli 2020 bewerkt door Lonster Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden