Lieke7777 Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 2 uur geleden zei Smaragd: Ga koken en ja ik snap de strijd van @takeiteasy, zeer moeilijk. Dacht ook dat het forum daar om ging. Zeker geen popcorn. Het ging mij niet om de strijd van take it easy die begrijp ik zeker meer had ik geen zin in een ellende discussie te lezen over een normale vraag ... waarin er allemaal weer heetgebakerd op elkaar gereageerd gaat worden. nancy, lady jane, bumperjim en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pats Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 Pizza!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 Twee kroketten van de vegetarische slager, op lekker vers witbrood op. Denk dat ik zo nog wat pindasoep uit een pak neem en lekker de tv aanzet. Jee Penny, wat naar dat je opgenomen was. Ben je al weer een beetje fit? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 verse Actyfrieten, varkenshaasje en groot bord coleslaw vermengd met jonge bladsla en rucola. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 (bewerkt) Wrap met gehakt, broccoli en champignons gegeten. Nu nog even in de tuin. Heerlijk is het hier. 15 graden met volop zon en windstil. Genieten. 5 mei 2020 bewerkt door Sandro Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 er komt zelfs strandweer aan ben druk bezig via FB leuke mondkapjes te kopen op speciale site €1,= per stuk, en voor zorgmedewerkers enzo tegen verzendkosten mooi hoor, hordes mensen produceren heel wat nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marietjestopt Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 Takeiteasy, sterkte! En laat maar komen die tranen, moet er toch uit een keer! Penny, dat is best heftig zo'n longontsteking. Zeker in deze tijden. Hopelijk weer beetje opgeknapt? Vandaag heerlijk gewandeld, Pionierspad kan nu ook een vinkje achter, 200 km van oud naar nieuw land en weer naar oud. Mooie stukjes tegengekomen, vond Schokland erg bijzonder. Net als het Voorsterbos en het Waterloopbos. Hele stukken over fietspaden dat we niemand tegengekomen zijn. Volgende pad is het Trekvogelpad, van Bergen aan Zee naar Enschede. Ook al een paar etappes van gelopen en dat is ook alweer zo mooi. Vanavond kip, patat en appelmoes hier op het menu gehad. Nu weer lekker aan de thee. En een droge afmelding alvast! Rapid en rapilos reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 oh lekker Marietje, dat was vroeger mijn verjaardagskeuze altijd Marietjestopt reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 Allang gegeten Maar het was ; Groot bord sla, loempia van de slager, gekookt eitje over de sla Activia yoghurt naturel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 Spaghetti en een ijsje na. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 17 minuten geleden zei lady jane: er komt zelfs strandweer aan ben druk bezig via FB leuke mondkapjes te kopen op speciale site €1,= per stuk, en voor zorgmedewerkers enzo tegen verzendkosten mooi hoor, hordes mensen produceren heel wat nu. Kan je mij vertellen welke site dat is, Jane? Ik heb er eentje, dat is wat weinig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 @Jannigje wat een mooi moment in je tuin ! Op naar alle momenten die komende mooie dagen nog gaan komen Die mondkapjes, ik ben toch heel benieuwd naar hoe jullie die gaan gebruiken en wat nou maakt dat je er een een veilig gevoel van krijgt. Welke veiligheid denken jullie dat dat geeft? Ga je ze uitwassen? Na elke keer buiten geweest te zijn? Na een dag? Nadat je er vlekken op ziet ? Hoe doe je hem weer af? Waar leg je hem neer? Was je na het afdoen meteen je handen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 (bewerkt) 5 minuten geleden zei Vol: @Jannigje wat een mooi moment in je tuin ! Op naar alle momenten die komende mooie dagen nog gaan komen Die mondkapjes, ik ben toch heel benieuwd naar hoe jullie die gaan gebruiken en wat nou maakt dat je er een een veilig gevoel van krijgt. Welke veiligheid denken jullie dat dat geeft? Ga je ze uitwassen? Na elke keer buiten geweest te zijn? Na een dag? Nadat je er vlekken op ziet ? Hoe doe je hem weer af? Waar leg je hem neer? Was je na het afdoen meteen je handen? Helder ' wil niemand aanvallen op gebruik maar denk dat misschien niet duidelijk is hoe je veilig en verantwoord met het gebruik van pbm omgaat . ( mondkapjes) heb op mijn werk een heel protocol moeten bestuderen . 5 mei 2020 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 (bewerkt) @VolHet gaat er vooral om dat je anderen niet je rochel in hun gezicht sproeit. De passieve bescherming zal wel minder goed zijn maar het is beter dan niks. Alleen bij de elastiekjes vastpakken. Ophangen niet neerleggen. Na gebruik (max een paar uur) wassen net als je zwembroek. 5 mei 2020 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 Zolang mensen dan maar goed snappen dat het niet om meer dan 'anderen niet met je rochel in hun gezicht sproeien' gaat Wat @Lieke7777 zegt .. het goed gebruiken van ook echt beschermende mondkapjes vergt regels, oefenen en alertheid. Zolang mensen met een rochel die mogelijk een visus bevatten gewoon netjes thuisblijven .. en de mensen die zonder ziek-zijn maar gewoon afstand houden .. zijn die mondkapjes net zo overbodig als een protest tegen 5G-masten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rapid Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 Veel sterkte @takeiteasy,@Penny nog veel beterschap ,@Jannigje veel succes met je nieuw huis en succes met je tuin,iedereen een fijne avond toegewenst en weltrusten alvast,o ja ook nog een droge afmelding er bij vandaag rapilos en Marietjestopt reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 (bewerkt) 15 minuten geleden zei Vol: Welke veiligheid denken jullie dat dat geeft? Het is JUIST goed om te denken dat het geen extra veiligheid biedt. Want alle andere voorzorgsmaatregelen moeten ook nog steeds gerespecteerd worden. Hoe geloofwaardig is de 1,5 meter maatschappij? Hoe gaan we dat bijvoorbeeld in het OV doen? Dat gaat gewoon niet, er moeten pragmatische oplossingen bedacht worden. Masker is er één van. Kijk, mensen die onvoorzichtig zijn zullen dat ook met een masker op zijn. Tegen dat soort mensen is geen kruid gewassen. Maar dat is nog geen argument om te stellen dat het hélemaal geen nut heeft. 5 mei 2020 bewerkt door Sandro nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 (bewerkt) 5 minuten geleden zei Vol: Zolang mensen dan maar goed snappen dat het niet om meer dan 'anderen niet met je rochel in hun gezicht sproeien' gaat Wat @Lieke7777 zegt .. het goed gebruiken van ook echt beschermende mondkapjes vergt regels, oefenen en alertheid. Zolang mensen met een rochel die mogelijk een visus bevatten gewoon netjes thuisblijven .. en de mensen die zonder ziek-zijn maar gewoon afstand houden .. zijn die mondkapjes net zo overbodig als een protest tegen 5G-masten. Ja maar je kan al besmettelijk zijn voordat je symptomen hebt, daar is het vooral voor. Niet om beschermd te zijn tegen wat dan ook. Voor mij is dat logisch, misschien niet voor iedereen. Uiteraard, als je al koortsig bent en toch niet thuis blijft, kapje of niet, ben je gewoon crimineel bezig. Ik ben wel erg blij dat ik geen drukke metro in hoef, daar ga je t gewoon krijgen of je t nou leuk vindt of niet. 5 mei 2020 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 Droge afmelding alvast Rapid en Marietjestopt reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 (bewerkt) het mooie is nou juist dat al die Aziaten met die kapjes rondiepen . .maar heeft dat geholpen ? Mijn angst is dat mensen met klachten zich door zo'n kapje wel weer in staat voelen om toch naar buiten te gaan Toch niet in elleboog te hoesten, hun handen niet te wassen na afzetten of opzetten van kapje, zodat alsnog die mensen een bron gaan zijn. 5 mei 2020 bewerkt door Vol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 52 minuten geleden zei nancy: Kan je mij vertellen welke site dat is, Jane? Ik heb er eentje, dat is wat weinig. mondkapjes maken nederland zuid holland (dit in de zoekenbalk plaatsen van FB het is landelijk dus voor jouw provincie zal ook vast een onderafdeling zijn nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 Ik heb al duizend keer gelezen dat het averechts kan werken als je mondkapjes niet goed gebruikt maar ik wil nou weleens weten hoe je ze dan wél moet gebruiken. Ik heb gelezen dat je er een kunt maken waar je een filter in kunt doen gemaakt van stofzuigerzak? Daarmee bescherm je jezelf beter tegen druppeltjes van buitenaf. Sandro reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 https://zorgnu.avrotros.nl/nieuws/item/mondkapjes-kunnen-bij-verkeerd-gebruik-juist-infectiebron-worden/ Dit is een beetje het gebruik wanneer je niet in direct besmetting bent maar voorzorg.. Je hebt ook nog verscheidene gradaties van mondkapjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 Ik mag op mijn werk 4 uur dezelfde dragen doe ik hem tussentijds af dan bewaar ik hem in een bekken met mijn naam erop . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 5 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2020 Kan me toch niet voorstellen dat het omgaan met een mondkapje rocketscience is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden