Spring naar bijdragen

Woensdag 25 maart 2020


Smaragd

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Etty:

Nog iemand een lekker recept met rode kool? Het ding staart me al een week aan, zo zielig.  

Nee, sorry.. beetje late reactie maar ik dacht dat er wel een receptenstroom op gang zou komen. Niet dus.
Als we hier rode kool eten dan is het meestal die uit de diepvries. Gewoon met aardappeltjes (tegenwoordig meest krieltjes ge-airfryed)
en iets van vlees. Heel soms, echt heeeeeel soms, van die hachee uit een blikkie... maar dat is echt als ik ten einde raad ben en zo'n
dag heb dat ik niks weet te verzinnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Penny:

Ik had dat met bekers wijn @Lieke7777. Overal door het huis, in de kleding kasten achter de stapeltjes, buiten onder de struiken. Elke keer als ik iemand hoorde moest ik het wegstoppen. Achteraf weet je natuurlijk niet waar. Dus hup, een nieuwe.

och ja hier ook bekers met cola vodca ook in mijn kleding kasten achter stapeltjes en inderdaad in de struiken verstoppen. Ik heb hier een boedha beeld met een holte paste ook precies een fles in wist mijn man niet...of in de schuur of overal en nergens ...   in de wasmachine achter de was .  onder het matras zelfs bij de kinderen die dan vroegen zocht je deze mama ?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor  moet wel even lachen om je post zo trots als een pauw dat je drank er nog was en je man het niet wist.

Tja allemaal shame verhalen , mijn duurste shame verhaal ok....  was in Engeland  waar ik  met mijn aangeschoten kop bij de bar van het hotel  even 2 flessen wilde scoren  maar niet in de gaten dat dit per eenheid glas gerekend ging worden ketjengggggg  90 euro per fles die nog niet eens een liter waren. 180 eur lichter.snapte pas later het verbaasde gezicht van de  barman.

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Fruitvlieg2019:

Ik vraag mij dan af hoe zo'n aangifte dan gaat.

Goedemiddag,

Ik kom aangifte doen!
Tegen wie? Adr02
Wie zegt u?
Adri02
Hoe kent u elkaar?
Via alcoholdebaas, een forum voor alcoholisten
Ok, hoe ziet Adri02 eruit.
Adrio02 is een grote lila bol, tegen het paars aan, met de hoofdletter A in het midden.

Briljant!! :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In deze toch wel ingewikkelde tijd die je makkelijk aan het wankelen maakt als beginnende geheelonthouder, zijn deze shame-verhalen wel heel helpend. Natuurlijk omdat ik me erin herken en nu weet ik weer: o ja, dat wil ik echt niet meer, daar wil ik niet meer naar terug! Bedankt dames, ik sta weer even lekker stevig in mijn droge schoenen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bestaat de  vriendschap nog @Marika    @Moeps   ja is inderdaad een opsteker om hier niet in te willen terugvallen...

Mijn shame ook en daar houd ik het bij , mijn behandelaar heeft mij dronken gezien ik had de afspraak afgezegd omdat ik geen auto mocht rijden toen ook... dus ziek gemeld.   en ze heeft het zonder pardon toen doorgezet naar huisbezoek...!!! Terwijl ik na het afbellen toch weer een paar glazen mijn mik ingeschoven had.

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Marika:

 

Pffff, schaam me nog als ik eraan terug denk.

Hoi @Marika en nog steeds bevriend of niet? 

Wil best wat bekennen, heb gedronken in de ochtend. Stiekem gaan halen in de supermarkt, want we hadden ook nog wc papier nodig. Heel blij thuis, ja hoor heb het gehaald en stiekem dus ook bier.

Log nu ook uit want ja, het is niet goed nee. Sorry ben een alcoholist, kan er niets aandoen. 

Wil mij het liefst van de wereld afzuipen maar dat doe ik niet en heb een allergie voor een bepaalde denigrerende houding van mannen. Dat spijt mij, met of zonder drank heb ik dat. Komt door het misbruik, geen excuus nee.

Ga in bed liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Marika:

Nee Lieke, ik heb me zo geschaamd dat ik geen contact meer durfde hebben. Ze heeft nog wel een paar keer gebeld. Is wel 20 jaar geleden maar nog schaamte dus.

Begrijp ik , achteraf dat ze toch nog gebeld heeft misschien heeft ze toch nog op haar manier willen helpen.   maar je schaamte .. snap het dat je nu nog rode oortjes hebt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik voel me echt down
machteloos en gefrustreerd
en stom, dat ik nog steeds naief ben, leugens geloof

pseudogevoelens herken ik tijds het stofzuigen en koken
er zit angst achter, angst dat ik mijzelf niet meer vertrouw, anderen,
oorzaak en aanleiding door elkaar haal, en vast nog veel méér.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

34 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

Smaragd,
Je hebt gewoon een aanleiding nodig om te gaan drinken en daarom ga je ruzie maken. Als excuses zeg je dan dat de ruzie de rede was dat je bent gaan drinken maar dat is niet waar. Je had een motief nodig om je eigen gedrag goed te praten. Je had waarschijnlijk al besloten om te gaan drinken alleen nog geen aanleiding. Als je dat zellf ook gaat inzien kan je je drankprobleem aanpakken, tot die tijd sloop je jezelf en alles om je heen want niemand wil het verwijt krijgen om jou trigger te zijn.

Klopt niet helemaal maar goed.

Heb dit bijna nooit met vrouwen bv. 

En als dit een forum is voor alleen mensen die al jaren van de drank af zijn, ja dan is dit forum het niet voor mij nee natuurlijk.

Mensen die er al 10 jaar bv vanaf zijn snappen er toch niets van. Ga het niet over die naam hebben van die man, wij zijn water en vuur en hij weet dat. Maar goed het is idd geen excuus.

Kom wel nooit meer terug. Kunnen jullie het leuk hebben samen met zijn allen.

Gezellig thee drinken en beppen over Corona.

Daar gaat dit forum ook alleen nog maar over eigenlijk, corona de baas forum en ja ook ik deed dat, maar trek ik niet/niemand uiteindelijk lijkt mij.

bewerkt door Smaragd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei lady jane:

wat doen we hier dan met zijn allen?

machteloos afwachten tot jij weer zo'n bui hebt Smaragd?

er zijn geen redenen, alleen excuses

Dat is waar, maar ik zeg het nu wel eerlijk, wat wil je dan???

Wat moet ik dan, kan soms niet anders dan ik doe.

Je hoeft het ook niet te begrijpen, kan ook niet, jij bent niet op je 8e verkracht door een man mag ik hopen.

Dus natuurlijk niemand snapt dat/bijna niemand.

Is geen excuus maar ik kom niet van die pijn af.

Ga wel door, wat moet ik anders????

Ga naar bed, voel me zo beroerd.

Continue die verantwoording afleggen, ga ik ook eens beu worden sorry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb jaren therapie gehad Smaragd om van mijn jeugdtrauma's af te komen
jij weet echt helemaal niets van mij
want ik deel dit soort zaken niet hier
de trauma's die ik als volwassene opliep waren zo mogelijk erger
die zijn grotendeels, maar niet helemaal verwerkt.
als ik jou lees, of anderen met terugvallen dan gaan mijn littekens jeuken en pijn doen
ik heb te dealen met me machteloos voelen
dat duurt al jaren en blijft ook
en ja zoals ik jou niet kan begrijpen, jij mij ook niet
begrijpen kost niets, zingt Herman van Veen:
ik heb zo'n behoefte aan een positief geluid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Smaragd:

Dat is waar, maar ik zeg het nu wel eerlijk, wat wil je dan???

Wat moet ik dan, kan soms niet anders dan ik doe.

Je hoeft het ook niet te begrijpen, kan ook niet, jij bent niet op je 8e verkracht door een man mag ik hopen.

Dus natuurlijk niemand snapt dat/bijna niemand.

Is geen excuus maar ik kom niet van die pijn af.

Ga wel door, wat moet ik anders????

Ga naar bed, voel me zo beroerd.

Continue die verantwoording afleggen, ga ik ook eens beu worden sorry

Je vraagt wat moet ik, maar wat WIL je Smaragd. Wil je ervan af van die alcohol of niet. Op je 8e, hoe lang is dat nou geleden. Laat je je hele leven daardoor bepalen of neem je zelf de touwtjes in handen en doe je wat het beste is voor je. 

Ik dacht al je sloeg zomaar om vanochtend, we hadden het met zn allen kunnen weten. Alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Yvo59:

Smaragd, je bent om te lachen. De ‘komiek’ van dit forum. Blijf geloven dat je een goede hulpverlener bent.

kijk en weer zo een creep, drink nooit 9 uur voor mijn werk en zeker niet tijdens.

Zo gemeen vind ik dit maar goed zo is de mens(sommige) nu eenmaal.

En ja ik blijf het proberen, wat moet ik anders.

Maar goed dit is een forum voor alleen mensen die het er al zijn, nou ik kom er idd nooit. Ga gewoon weer gecontroleerd drinken, veel beter voor mij, veel stabieler.

En nu is het besloten, dan heb ik dit niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu ga ik mijn bed in, ga iig niet meer stiekem drinken, gewoon wanneer ik het wil met de juiste hoeveelheden ja. Meer/veel mensen die het zo doen hier. En natuurlijk had ik het meteen moeten zeggen, heb dit altijd op vrije dagen. En ga niet meer aan coma zuipen doen. Tijdens gecontroleerd drinken, dronk ik nooit overdags.

We gaan het zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smaragd je moet doen wat je denkt dat het juiste is, en je mag zijn zoals je bent, zoals altijd weer te heftig reagerend geeft niks, maar ga in ieder geval weer uit die slachtofferrol. Die is niet goed voor je.

Zelf weer je leven in handen nemen. Niet ondergaan. Wat lang geleden gebeurd is, is gebeurd. Vandaag leef je je eigen leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...