Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Roberto

Zaterdag 21 maart 2020

Aanbevolen berichten

Ik lees net dat de dochter van @Rapid geen corona heeft, fijn. 
Nu hopen dat ze snel op kan knappen. 

Bor, wat een naar bericht, en wat dubbel naar juist in deze periode... {[:heart:]} 

@bumperjim, dat worden dus heel veel rondjes om het huis rennen??? 
als je in een straal van 2 km moet blijven kun je toch nog aardige cirkels maken lijkt mij ;) 
en samen met die hometrainer..... pfffff, een conditie om "U" tegen te zeggen .... 

Hier in het noorden nog helemaal geen besmettingen, maar in het dorp is het nog stiller dan het normaal al is. 
De apotheek is onderdeel van de huisartsenpraktijk en de openingstijden zijn teruggebracht naar 2 keer 2 uurtjes per week... 
Dan mogen we niet meer naar binnnen, 1 persoon komt in de voordeur staan, dan moet je je naam naar haar roepen, zij gaat naar binnen, 
roept jouw naam naar de 2e persoon, die reikt haar de medicijnen aan en zij zwengelt haar arm jouw kant op zodat je het zakje kunt aannemen... 
Iedereen staat 2 meter uit elkaar, dus ver tot op de stoep..... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

haha Raps, de eerste chatter is een van die onbeschofte mensen
waardoor ik juist wilde stoppen.
wat een ongelofelijke botterikken zit er soms ook tussen.
Maar goed er is gelukkig evenwicht, er zijn echt hele mooie gesprekken
daar houd ik me nu ook maar even aan vast☺
en vanmiddag zie ik mijn dochter even, 10 minuten met afstand en dan weer naar huis.
En heeft zij nieuwe gordijnen en een lekker couscousmaaltijdje
en ik weer een warm hart.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooie tekst  cleo ,  hier zie ik ook groepen jongeren op schoolplein staan vrolijke sporters rondrennen  met de kinderen er achteraan op fietsje of step.  En dan een gevoel hier   * ,   en mijn kinderen mag ik gewoon niet zien....   

Vanmiddag werken tot 23.00     zal raar zijn in een lock down   setting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En waar ik meest pissig over was gisteren toen ik het gezinshuis  apte  hoe de week verder verlopen was met de kinderen .  Was goed gegaan mijn kinderen waren even extra op school geweest want het was toch wel druk  voor ze met hun 24 7 BAAN........

bewerkt door Lieke7777

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lang geslapen, net pas ontbeten. Was gisteren moe van afgelopen week, het leek wel hetzelfde gevoel van een kater. Had zelfs craving naar vette hap, hebben patat gehaald, doen we eigenlijk nooit. Iedere dag om 6 uur opgestaan om.in alle stilte vast te werken, maar dan is het niet handig om dan pas om 1 uur te gaan slapen, volgende week anders aanpakken. @Lieke7777 wat heftig voor je, snap je verdriet, je mag wel heel trots zijn dat je nu niet drinkt!!!! @Cleo66 sterkte meid, machteloos gevoel dit.:heart: Iedere dag heb ik discussies met zoon van 17. Hij ziet beperkt aantal vrienden en volgens hem houden ze afstand, maar ik vind het nog te link. Ze denken dat ze het niet krijgen omdat ze jong zijn en op het nieuws zien ze vooral benoemd dat de slachtoffers in de leeftijdsgroep vanaf 63 zitten. Nu ook steeds meer berichten dat het voor jongeren ook gevaarlijk is en dat app ik naar hem. Dat ze het ook kunnen DOORGEVEN aan kwetsbare mensen lijkt maar niet tot hem door te dringen. Word er woest van. Gisteren een puzzel gekocht van 1000 stukjes en dat doen we nu samen, krijg allerlei flashbacks naar hun kindertijd:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik beperk me (bewust) tot berichtgeving uit overheid en rivm.  Ook zijn voor mij harde feiten en vooral harde cijfers (wiskunde) houvast in lastige tijden. 

Door de cijfers van gisteren en informatie van een arts-familielid knalde bij mij ineens ook de angst binnen. 

Ik schaam me ook. Ik ben niets beter, laat staan liefdevoller, wijzer of rustiger dan wie ook nu. Hoe heb ik dat ook maar even kunnen denken....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Rosee:

Gisteren een puzzel gekocht van 1000 stukjes en dat doen we nu samen, krijg allerlei flashbacks naar hun kindertijd:)

Misschien voor de zekerheid nog een paar in huis halen voor ze op rantsoen gaan... max. 10 stukjes per klant. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ondanks dat ik goed met m'n vrouw overweg kan en met haar regelmatig naar her en der ga, ervaar ik het nergens heen kunnen/hoeven ook wel als
kalmerend. Kan nu lekker in m'n ateliertje bezig zonder de druk van 'straks weg' of zelfs 'weekend weg'..
Dacht eigenlijk dat ik a-sociaal was, maar dankzij @Adri02 kom ik er nu achter dat ik misantroop ben. Of, althans, een beetje... :blush:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Online vind je ook allemaal spellen en wordt van alles georganiseerd. Pubquiz, online borrelen. Ik zit op een platform waar mensen foto's posten van hun thuiswerkplek met uitzicht.

Er is afstand maar ook nabijheid. 

Vanmiddag zou ik gaan wandelen met een vriendin in de buurt. We hoeven niet te reizen. Niets aan te raken en we kunnen afstand houden. We zijn beiden niet verkouden. En toch durft ze het niet aan. :( Vorige week noemde ze het nog niet anders dan een gewone griep. En nu is opeens de angst toegeslagen.

Ik zou morgen in de trein, 10 minuten, om te gaan wandelen. Maar twijfel of ik dat wel moet doen, hoewel het waarschijnlijk erg rustig zal zijn. De trein is bedoeld voor reizen van zorgpersoneel en voor mensen die van A naar B moeten. Niet om zomaar leuk te gaan wandelen. :unsure:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het boek van Herman Finkers , de cursus omgaan met teleurstellingen gaat wederom niet door, liggen en lees elke dag een paar stukjes. Het is echt een aanrader voor als je even in de put zit. Ook als je niet in de put zit is het een leuk boek. Ik ga hier geen hele pagina's kopiëren maar om dit soort teksten kan ik echt de slappe lach van krijgen. 

Anders

"ik wil eens wat anders", zei zij
en richtte voor de verandering beide ogen op mij.
Ik dacht: wat is anders,
Keek haar aan en zag:
Mooi is anders

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik zie nog veel mensen geen afstand houden, vooral veel jongeren.  Ze snappen niet dat ze een schep bovenop de ellende doen.  Straks zitten ze dankzij hun onverschilligheid (of eerder de angst om iets te missen) verplicht binnen.   Ik hoop dat het hier niet zover zal komen, dat ik de duinen nog in kan.  Dat kinderen nog kunnen buitenspelen, zeker de kinderen die het thuis niet zo fijn hebben.        

Een vriend die in een verpleegtehuis zit appte me  terug dat hij na het weekeinde tijd heeft om te bellen, hij wordt overstelpt met betrokken berichten:D.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Kohtje:

Dacht eigenlijk dat ik a-sociaal was, maar dankzij @Adri02 kom ik er nu achter dat ik misantroop ben. Of, althans, een beetje... :blush:

Toch niks mis mee @Kohtje? De gezonde achterdocht en realistische (abusievelijk door anderen vaak als pessimistisch betiteld) kijk op de maatschappij van de misantroop behoeden hem voor veel teleurstellingen. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, dan gaat het ook niet meer voor me op dat ik als pessimist (want dat ben ik dus niet) óf gelijk heb óf een meevaller, in tegenstelling tot
de optimist die óf gelijk heeft óf een tegenvaller.. Wat dat betreft vind ik de pessimist uithangen een optimistischer instelling dan die van de optimist.
Er vanuit gaande dat ik bijna nooit gelijk heb.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fruitvlieg2019:

Ik heb het boek van Herman Finkers , de cursus omgaan met teleurstellingen gaat wederom niet door, liggen en lees elke dag een paar stukjes. Het is echt een aanrader voor als je even in de put zit. Ook als je niet in de put zit is het een leuk boek. Ik ga hier geen hele pagina's kopiëren maar om dit soort teksten kan ik echt de slappe lach van krijgen. 

Anders

"ik wil eens wat anders", zei zij
en richtte voor de verandering beide ogen op mij.
Ik dacht: wat is anders,
Keek haar aan en zag:
Mooi is anders

Ben ook helemaal fan van Finkers. Wat een droogkloot.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelukkig mag wandelen met de hond nog wel. Heb gelukkig zo'n lange uitlooplijn, dus als ze aan andere honden wil snuffelen, kan ik voldoende afstand houden :face-icon-small-shocked:

Vanmiddag ben ik van plan een lange wandeling te maken in de polder of naar het bos te gaan. 

Boodschappen voldoende in huis, dus ik hoef niet naar de winkel. Je moet het echt niet opzoeken nu. Dit moeten we echt serieus nemen met z'n allen.

Ik las op FB een initiatief van iemand om honden bij ouderen even een uurtje af te geven, zodat ze een beetje kunnen knuffelen en er troost uit kunnen halen.

Gek, genoeg ouderen hier, maar er word niets aangeboden en niets georganiseerd. Misschien zelf maar even aan de bel trekken en zelf wat initiatief nemen.

Zo is er hier in de ontmoetingsruimte een soort bibliotheek met veel boeken en puzzels en spelletjes. 

Jammer dat we de sleutel niet meer hebben en de vrijwilligers (waaronder ik) ermee zijn gestopt. 

Juist nu zouden we zoveel kunnen betekenen.   

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fruitvlieg2019:

Top!!! 
Ik ben ook een enorme fan van hem. 
Ben even gaan zoeken en zowel bij Bruna als bij Libris.nl kun je het boek nu als e-book voor 4,99 krijgen. 
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat wederom niet door

bewerkt door Yvonne

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maare nu zal ik weer niet aardig zijn maar dan maar niet.

Waarom blijven jullie niet in Brabant. Kijk, nu komen jullie wel mooi hierheen de ziekenhuizen bezet houden maar zo besmetten jullie ons ook en waar moeten wij dan heen?

Wij moeten het dan maar uitzoeken zeker.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Roberto z'n schuld.

Die begon over een boot met z'n tweeën en maar voor 1 eten en drinken. Mooi klaar mee zulke vragen, nu zit ik ermee:wacko:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Bor:

Maare nu zal ik weer niet aardig zijn maar dan maar niet.

Waarom blijven jullie niet in Brabant. Kijk, nu komen jullie wel mooi hierheen de ziekenhuizen bezet houden maar zo besmetten jullie ons ook en waar moeten wij dan heen?

Wij moeten het dan maar uitzoeken zeker.

Omdat het Nederland is, zeg maar 1 piepklein landje met ongeveer evenveel inwoners als Wuhan.

Maar als je zo denkt zouden ook alleen de hulpmaatregelen gelden voor de meest getroffen provincies. Oftewel, je man kan dan de extra uitkeringen op zijn buik schrijven.

Eigenlijk te idioot dat ik hier serieus op in ga...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom doe je dat dan ook..ook nog een antwoord van niks niet? Omdat het Nederland is.

Trouwens man werkt gewoon voor ons geld hoor. Niks uitkering. En die 2 vrije dagen betalen we gewoon zelf, hebben geen geldzorgen. Lezen fruit, lezen.

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja ik had net woorden met 2 jongelui die pal naast mij wilden gaan zitten. Ongelofelijk de manier waaro en alsof dat nodig was. Maar ik werd ook boos. Er was plaats genoeg eldets maar nee zij stonden daar goed. En of ik niet elders kon gaan dan hadden ze mijn stoel. Puberaal. En ik voelde dat ik niets meer kon zeggen betrr want mijn gefachte  ging al richting, poging tot doodslag, of erget. Pffft. Ben er naar van. Maar wel dochter weer gezien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...