Spring naar bijdragen

Zo 22 dec 2019


bumperjim

Aanbevolen berichten

Mogge.

Ik probeer me een voorstelling te maken van een gedeukte theepot. Lukt me niet. In mijn beleving zijn theepotten van aardewerk, dus
deuk betekent breuk. Wel kan ik me gedeukte koffiepotten voor de geest halen. Kom dan aldoor uit bij https://nl.wikipedia.org/wiki/Klaas_Gubbels

Ik hou over het algemeen wel van gedeukte, door het leven getekende mensen en dingen. Maar niet té gedeukt. Total loss hoeft nou ook weer niet.


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Etty:

Goedemorgen,

Ik ga de badkamer aanpakken vandaag, nieuwe kitranden. Die zijn góór. Mijn partner is weg, hij was wat bezorgd over het plan, of me dat wel zou lukken. (territoriumdrift?  (prima hoor, maar als ik op hem moet wachten...)  Nu mòet het natuurlijk wel slagen.  Mijn plan is om het netter te doen dan hij het heeft gedaan de laatste keer, want eerlijk is eerlijk, dat lijkt me niet zo moeilijk.  En anders geef ik gewoon toe dat het tegenviel, en erken ik mijn meerdere. Dat kan ik goed.    Maar in mijn fantasie ziet het er strak uit. 

 

Oh leuk dat heeft mijn vrouw laatst ook gedaan. Die doet dat veel netter dan ik, dat soort precisieklusjes, geef ik direkt toe. 

Maar goed netjes of minder netjes, na een paar jaar is t weer ranzig en moet het toch weer opnieuw... :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed hoor, @Etty, moet hier ook gebeuren in de badkamer. Niet zozeer dat de randen vies zijn maar langs de wanden laten sommige stukken los.
Je hebt tegenwoordig gelukkig wel van die geurloze siliconenkit. Ik ging altijd half over m'n nek van die azijnlucht die altijd zo lang bleef hangen.
Vroeger heel wat afgekit, maar voornamelijk glas dan. Badkamers zijn wat lastiger met die hobbeltjes van tegelvoegen. Maar losse en vieze kitrandjes
zijn (mij) inderdaad een doorn in het oog. Tevens typisch van die karweitjes die (hier) jaren kunnen blijven liggen...
Smakelijk eten al vast. Ik neem aan dat je boodschappen doet bij de supermarkt en thuis kookt. Of ga je wel naar de supermarkt om te koken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Etty:

Daar draai ik nu mijn hand dus niet meer voor om, missie geslaagd, bam!  Ziet er superstrak uit. Ik moest wel op de fiets door de regen naar de Gamma omdat ik doorzichtige kit had gekocht gisteren, en daar kwam ik pas achter toen ik bezig was.  Gelijk wat lichaamsbeweging.  

Voldaan. Nu naar de supermarkt en koken.  

 

Al dat soort dingen zijn heel simpel. Je moet alleen weten hoe het moet (of hoe het het handigst gaat) en dat staat allemaal op internet. Ik doe alle klussen zelf thuis, van metselen via loodgieten tot elektriciteit. 15 jaar geleden kreeg ik nog geen fotolijstje aan de muur. Bedankt internet ;) en je hoeft er natuurlijk geen man voor te zijn :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ties wat goed alweer van je, dik verdiend!

Lekker gewerkt, zo gelachen. Aantal nieuwe collega's, zelfde humor en 1 blik en we weten al genoeg. Heerlijk om mee te werken, kramp in mijn lachspieren van het lachen. Zulke diensten maken het werk heel fijn en ze vliegen om.

Kreeg alleen pardoes aan het einde van mijn dienst, een hele dure fles likeur als cadeau van een collega. Ik neem een dienst van haar over en dit was haar bedankje. Zo nep zeg ik dan heeeeeel erg bedankt, wat lief en aardig.

Ik dronk laatste jaren nooit likeur(alleen heel lang geleden toevallig deze likeur 1 bij de koffie na eten in een restaurant) dus zal het niet nemen. Staat in de kast, maar toch keek ik er net naar en het kijkt soms terug. Ik denk toch maar dat ik het snel als cadeau aan iemand anders ga geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga slapen, rustig in mijn hoofd nu. Moet altijd bijkomen van nare maar ook hele leuke diensten. Alles speelt zich dan nog af in mijn hoofd nadien. En de fles natuurlijk dicht. Moet er niet aan denken om die hele fles op te moeten/willen drinken. Denk echt dat ik dan morgen , geen  leuke vrije dag heb. Kan ik niets doen. Geen eens een optie en ook geen zin in. Maar dat ik erover nadenk zegt genoeg. Die fles gaat morgen weg.

@niks @Penny en ook @fleurtje mis jullie, hoop dat het goed gaat.

Welterusten voor degenen die nog op zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu moet ik wel eerlijk zijn, anders heeft het geen zin. Heb wel net die dop van die fles afgedraaid om eraan te ruiken, hoe het ook alweer rook. Had ik beter niet kunnen doen. Dacht net echt, je bent goed bezig. Gewoon een klein borrel glaasje en klaar. Maar ga het echt niet doen want dan gaat wel die fles leeg. Wat sta ik zwak in mijn schoenen zeg eigenlijk, is maar een fles en ik dronk dat nooit. Moet echt weg morgen. Waarom krijg ik dit nu als cadeau, kon wel door de grond gaan. Had het op mijn werk moeten laten staan. Partner is niet thuis, die had het ws weg gegooid. K verslaving is het. Maar goed. Nu slapen als het lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Djw @Myle, ga dat proberen idd. En plannen voor morgen, boodschappen en wat leuke dingen koken. Die fles gaat naar een buurvrouw, weet dat zij het met mate kan drinken en ik niet. Dan is het cadeau niet voor niets geweest. Maar dat zoiets mij kan triggeren, geeft mij een dom naïef gevoel. Ben er nog lang niet.

Slaap lekker als het lukt, djw btw. Geeft mij rust als ik jou lees.

Ga uitloggen. Tot morgen misschien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...