Spring naar bijdragen

Sinterklaas!! 5 december 2019


Myle

Aanbevolen berichten

Geen Sinterklaas feest voor mij, ik ben ziek. Ik hoopte te ontsnappen, maar nee.

Ook als ik niet ziek was had ik geen Sinterklaas gevierd, ik mis het wel. Het was veel gedoe, maar wel leuk gedoe. Vaak maakte ik gedichten op de fiets, die moest ik dan zien te onthouden tot ik thuis was en dan gauw opschrijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry @Jannigje, dat lachebekkie onder je bericht betreft uiteraard niet je ziek zijn maar het dichten  op de fiets.. lukte dat, dat onthouden?
Ik wil, als ik met de hond loop, wel eens wat onthouden van onderweg wat ik beslist aan m'n vrouw moet vertellen. Maar er is zoveel afleiding dat
ik daar dan compleet niet meer aan denk als ik thuis ben. Bij het volgende rondje is het dan vaak van 'o ja...' maar het duurt soms wel weken
voordat de 'boodschap' eindelijk doorgegeven wordt. Vaak heeft het dan geen enkele zin meer, maar ja, ik heb een beetje de dwangneurose dat
als ik me na lange tijd ineens weer iets herinner van weken terug dat ik dat dan tóch nog moet vertellen. Ook al is het dan al lang achterhaald... :huh:

En dan natuurlijk beterschap. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was vergeten dat de Sint vannacht rondging en nu ik dat hier lees..

DIENE IS MIJ VERGETEN

Shame on you Sint! 

Nu ja ik had dan ook geen schoen gezet. Kan t hem ni echt kwalijk nemen. De dag van vandaag zetten sommige mensen een pint bier bij de schoen. Toen ik klein was werd daar, toch niet door ons gezin, niet aan gedacht. Wat moet de Sint nu met bier...is ie na drie huizen al tipsy.

Alleen t paard kreeg wat. Nu ik er bij stilsta..dat paard moet toch ook vet zijn geworden in de loop der jaren. Al die suikerklontjes en wortels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Kohtje:

Sorry @Jannigje, dat lachebekkie onder je bericht betreft uiteraard niet je ziek zijn maar het dichten  op de fiets.. lukte dat, dat onthouden?
 

Het kostte soms flink veel moeite @Kohtje.

Ik herinner me een keer dat ik gelukkig zakdoekjes bij me had, toen had ik een couplet per stoplicht zeg maar, bij het volgende licht schreef ik het dan gauw op. Daar moest ik zelf wel om grinniken.

Ooit heb ik zo een gedicht gemaakt voor het huwelijk van mijn zus, ik was 13. Onderweg naar school had ik inspiratie, dat moest ik lang onthouden want ik moest 13 km fietsen. Herhalen, herhalen en op school snel opschrijven, dat is me toen gelukt. Geen idee meer waar het over ging.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net een werklunch gehad en nu alles voorbereiden voor Sinterklaas met wat familie bij ons thuis. Printer kapot dus alle gedichten met de hand:blush: ben helemaal verleerd om met de hand te schrijven, doe dat eigenlijk nooit meer. Morgen ben ik van plan de kerstboom al in huis te halen, ik ga altijd helemaal los met versieren, heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ook helemaal vol van de gedichten op het gedichtendraadje @Bor zo mooi:heart: Waar haal je nou ineens weer een koelkast vandaan?:lol: nou moet zeggen dat ik die lego qua prijzen wel idioot duur vind hoor. Wel lekker dat ze sowieso al die kindermeuk niet meer hoeven. Die van mij worden vooral blij van kledingbonnen van Zalando:D of fifa spul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook goede fijne gedachtes aan Sinterklaas.

Mijn ouders hadden het niet breed financieel, werkte zich echt een slag in de rondte het gehele jaar. Op 5 december altijd een overvloed aan cadeautjes voor mij en mijn broertjes. Was altijd een groot spannend feest. Dat soort dingen vergeet je ook nooit meer. Zeker als je ouders niet meer leven. Heel dierbaar.

Fijne avond allemaal.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ging trouwens niet eens om al die cadeautjes. Meer de warme chocolade melk met slagroom en banketstaaf die gewarmd werd op de kachel :)

En wat was ik bang dat die zwarte piet door de schoorsteen kwam, echt ik durfde daardoor niet naar de toilet in de nacht. Zo bang om hem tegen te komen :D

En elke ochtend was de wortel weg die ik in mijn schoen had gedaan en zat er iets lekkers in. Heb echt hele goede fijne ouders gehad. Mijn vader was alleen altijd heel star en eigenwijs, van wie zou ik dat hebben? Wij hebben wat gebotst met elkaar. In de verslavingszorg krijg je natuurlijk altijd dit soort vragen, hoe was je jeugd? Nou die was geweldig, daar lag het probleem niet in wb verslaving aan alcohol, dat zeker niet.En ook niet de aanleiding. Mijn ouders dronken beiden niet, anti alcohol. Vader van mijn vader was alcoholist, 54 geworden(hij stierf toen ik 3 maanden was) Nog een foto van dat hij ziek op bed lag en ik op zijn buik als baby net 3 maanden. Denk dat ik het van hem heb, leuk die genen.

Zij konden er niets aandoen dat ik werd misbruikt als kind/puber. 

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb geantwoord op jouw draadje, snap dat je het niet in de dagdraad wil. Trek je nou juist niet geheel weg!!! Juist goed dat je er bent, daar is dit forum  ook voor.

Knap als je de gehele avond dan verder niets drinkt, moet ook wat kracht geven. Je bent iig niet helemaal lam gezopen.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over 3 weken heb ik een feestje, een soort van IT reuinie. Weet niet of mensen de It in Amsterdam destijds hebben gekend? Daar kwam ik vaak, vanaf mijn 16e, heb Manfred Langer nog gekend toen hij daar nog betrokken was. Ook  in de halve maansteeg in Amsterdam de tijd van mijn leven gehad daar, runde een paar cafes aldaar. En toen was ik  nog geen alcoholist btw. Alleen cola drinken toen en soms een bessen met ijs. Zo onschuldig achteraf. Toen bestond het piek uur nog, 1 drankje voor 1 gulden. 

Ga als dame, hele mooie sexy jurk gescoord. En hele hoge hakken. Ga met 4 echte dames, ken ze allen al meer dan 20 jaar. Vaak zien ze niet eens het verschil en proberen mij te versieren(de boys/mannen). We liggen altijd dubbel met zijn allen dan. Ga nooit over the top, gewoon mooi en sophisticated. Ben wel altijd eerlijk dat ik een man ben en dan nog proberen ze het haha. Mag ook zijn boys en mannen die daar opvallen. We gaan dan dansen en uit ons bol. Zonder drank, eentje drinkt maar, ik ga niet drinken, wel sapjes etc.

Ga afsluiten en slapen

Fijne avond en nacht allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh wat leuk @Smaragd. Ben vroeger ook wel eens in de IT geweest maar niet vaak, op 1 hand te tellen. Ik ging altijd naar de Roxy. Wilde jaren gehad daar;) Een heel verschil met hoe ik nu leef. Hier is pakjesavond achter de rug. Ik heb gekregen: een huispak met afbeeldingen van chocoladerepen erop, een nachthemd met afbeeldingen van gebakken eieren erop en pillen tegen botontkalking voor in de overgang. En dit verzin ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Maverick:

Ben dan wel benieuwd of er een rijmpje bij die pillen zat ;)

Er zat bij alles een gedicht. En nog van een duur merk ook dat huispak en nachthemd:blush: moet zeggen dat het wel lekker zit, dat wel. Lekker op de bank in mn chocoladerepen-huispak overgangspillen slikken.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...