Spring naar bijdragen

Te ver gegaan


Extranaut

Aanbevolen berichten

Ik ervaar mezelf niet in een slachtofferrol, eerder in een positie die me dwingt met abnormaliteiten om te gaan. 

Mijne cashflow zit goed, mijn geliefden denken hetzelfde over Europa en wij lopen niet langer mee.

drugs en drank zijn beter dan dit verzonnen verhaal. We schrijven ons eigen verhaal wel.

no,offence, bedankt voor jullie bemoedigende woorden en steun. Maar mijn omgeving en ik kiezen de roes, gebrek aan een beter alternatief. Wanneer mensen om ons heen sterven zijn we stiekem,jaloers, want zij zijn er vanaf en wij blijven in de nachtmerrie achter.

sorry, het is wat het is,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Extranaut, je hebt toch kinderen? Dit kun je niet maken joh! 

Ik meen me een beeld te kunnen vormen van je vriendengroep, een deel van die van mij denkt en leeft ook zo. Allemaal mensen die vanaf hun studententijd zijn blijven zuipen, blowen en roken. Een van die vrienden heeft een dochtertje dat bij haar moeder woont. Al is hij een schat van een kerel, hij  zou niet goed voor haar kunnen zorgen omdat hij verslaafd is. Een periode mocht hij haar helemaal niet zien en daar had hij heel veel verdriet van. Ik heb hem nog aangeraden zijn gebruik te minderen en zijn levensstijl aan te passen en hij doet ook wel zijn best: als het kind er is (hij mag haar nu een dagdeel per twee weken zien) gebruikt hij niets. Maar als ze er niet is gaat hij op de oude voet verder.

Ik moet je bekennen dat het mij ook niet lukt om zonder innerlijke problemen mee te draaien in de ratrace, in mijn hart ben ik een outcast, een bohemien, een hsp-geval. Maar ik heb kinderen, ze hebben geen vader die bijdraagt aan hun opvoeding en ik ben gedwongen mee te draaien, ik doe het echt voor hun. Ook ik lijd aan de wereld, aan het "moeten", aan de hardheid van de maatschappij, het kapitalisme, het materialisme, de hierarchie enz. enz. Ik begrijp jou daarin wel. Maar ik heb gekozen voor mijn kinderen (lees ook Lady Jane!!) en daar past een levensstijl met drank en drugs en je daarmee afzetten tegen de heersende orde gewoon niet bij. Let wel: ik ventileer mijn mening en ik stem links, maar ik doe mijn uiterste best van middelen af te blijven en ik werk hard. Voor mijn kinderen. 

Als ik geen kinderen had gekregen leefde ik mogelijk het leven van mijn vriendengroep, van jou. Misschien liet ik het wat minder ver komen, maar ik was daar wel min of meer in blijven hangen ja.

Maar verdomd man, je hebt kinderen...dit kun je echt niet maken...

bewerkt door Patries
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En je kan toch ook tegen de heersende orde en tegen alles en iedereen zijn ZONDER jezelf kapot te drinken? :face-icon-small-shocked: 

De manier waarop je erover praat Extranaut doet me denken aan een hongerstaking, in dit geval dus een alcoholstaking. Kijk mij eens zielig zijn zoveel als ik “moet” drinken als gevolg van jullie rat race. Wat voor resultaat heeft het? Weet Charles Michel dat je hier mee bezig bent? Weten de media het? Want anders is het zinloos. 

Ik zal het je nog sterker vertellen. Het is sowieso zinloos. 

Grow up man. Stop met die rommel. Blijf anti, blijf jezelf, maak jezelf niet kapot. Juist niet. Want daarmee maak je het het “systeem” wel heel erg makkelijk, nietwaar, als de tegendraadsen zichzelf elimineren?

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei bumperjim:

 

Grow up man. Stop met die rommel. Blijf anti, blijf jezelf, maak jezelf niet kapot. Juist niet. Want daarmee maak je het het “systeem” wel heel erg makkelijk, nietwaar, als de tegendraadsen zichzelf elimineren?

Zo waar, wat Bumperjim hier zegt! Je geeft een wel heel slecht signaal af: de kneuzen zijn tegen het systeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kinderen, die zijn het belangrijkst en bijna altijd de dupe.
Als iemand zich kapot drinkt is dat min of meer toch eigen keuze.
En de kinderen kunnen na de dood verder, dat is pijnlijk, verdrietig en afgrijselijk, maar wel duidelijk.
Die jaren ervoor, dat aan te moeten zien en niks te kunnen. En zoveel tekort komen waar je als kind eigenlijk
gewoon recht op hebt. Die zijn vernietigend voor de psyche van een kind. En dat is onze verantwoording als ouder.
Wij hebben kinderen op de wereld gezet. En blijven dus ouder tot onze dood. Blij dat ik nog heel wat gezonde jaren heb (duimduim)
en de schade heb kunnen beperken, er over heb kunnen praten en hopelijk nog wat goed kan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik wel niet in het bijzijn van mij kids, laat,dat wel duidelijk zijn he.

ik zie ze maar 4 dagen per maand. 

 

En neen. Je mag lezen wat je wil en oordelen op je eigen korte vermogen

* mainstream. Ik loop niet mee in een *verhaal dat niets van mijn waarden vertegenwoordigt. Daarom gebruik ik.

bespaar uw woorden, ik blijf gebruiken en verlaat dit forum. *de realiteit van mainstreamers die liever meelopen. Adios

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grappige (of misschien juist trieste) is dat de mensen die zich afzetten tegen de zgn. mainstreamers, elkaar vinden in de gedachte
dat ze alléén tegenover de 'gevestigde wereld' staan en zo met elkaar ook een 'stream' vormen. We zitten met z'n allen met al onze verschillen
op één en dezelfde planeet en maken met al die onderlinge, persoonlijke verschillen tezamen de mensheid. Zoals alle zandkorreltjes tezamen
het strand vormen. Een zandkorreltje kan 'besluiten' niet meer deel te nemen aan het strand en alle zandkorreltjes om hem heen afwijzen, en
misschien zijn er nog duizenden andere zandkorreltjes die datzelfde 'besluiten', maar dat verandert niets aan het strand. Er is geen ontkomen aan.
Ook niet als dat zandkorreltje zich helemaal suf zou gebruiken. 't Is en blijft een onderdeeltje van het strand, van de realiteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Extranaut, ik vermoed dat niemand van ons hier "mainstream'" is, we zijn allemaal verslaafden, weet je nog wel? We schrijven hier niets met de bedoeling je af te kraken of voor gek te zetten, we reageren hier omdat we hopen dat je het uiteindelijk gaat redden zonder middelen, zoals je eerder aangaf dat te willen. Ik pleit er wel heel erg voor dat je, als je kinderen hebt, zoals jij en ik, je gezondheid in de gaten dient te houden. Kinderen zijn meestal niet blij met een verloederde mama of papa. Ze zullen ongetwijfeld van je houden, maar ze hebben je liever nuchter en helder. Ze willen hun vrienden ook trots kunnen vertellen dat je iets van je leven maakt.

En dat hoeft helemaal niet te zijn vanwege een carriere, die heb ik ook niet. Omdat ik toch wat wankeler in het leven sta is een carriere voor mij niet weggelegd. Maar ik werk wel, gewoon, omdat ik iets voor anderen wil betekenen, omdat ik mijn eigen geld wil verdienen en omdat ik het kan. Een vriend van mij, vijftig jaar, vader van kinderen, heeft soms wel, maar meestal geen werk. Maar hij doet het als vader prima, ondanks dat hij verslaafd is aan van alles en nog wat. Ik vind dat hij beter zou kunnen stoppen, maar hij weet zijn gebruik zo te doseren dat zijn kinderen er (iig weinig) van meekrijgen. Hij heeft als alleenstaande vader alles voor zijn kinderen over, met zijn bijstandsuitkering weet hij het zo te regelen dat de kinderen toch krijgen wat ze nodig hebben. Ze gaan zelfs samen op (budget)vakantie. Hij is er altijd voor hen.

Nou doet deze man me voor nog een ander deel aan jou denken Extranaut (jij doet me trouwens aan meerdere vrienden denken): ondanks zijn leeftijd blijft hij tegen de maatschappij aan schoppen. "Maatschappijkritisch" noemt hij zichzelf en ik zeg soms heel tuttig: "Hou op met dat puberale gedoe, dat kan echt niet meer man!" Maar hij blijft zo. Grijze haren en maar afgeven op de "mainstream"....wat dat ook moge zijn.

Ach, ieder zijn ding. ;-). Ik denk trouwens dat er maar weinig mensen zijn die zichzelf trots zullen bestempelen als "mainstream". 

Hoe het ook zij: het gaat om je gezondheid en om je levenskwaliteit. En vooral om die koters voor wie je verantwoordelijk bent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom later op jullie teksten terug. Maar mag ik een film delen?

Ik drink/dronk bij de vleet, maar dit drong echt door. Al mijn haren kwamen recht, ik viel op mijn kniën in berouw en drukte mijn aangezicht tegen de koude steen, en het overkwam mij; ik ben zo fout bezig.

where are my footprints leading them to?

dit -> 

 

 

bewerkt door Extranaut
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Ik heb er zelf geen ervaring mee Extranaut maar als God je kan helpen met stoppen, ja natuurlijk!

Ja, mee eens! Er zijn veel meer mensen die het spoor helemaal bijster waren en die met behulp van hun geloof zijn gestopt. Hun leven is er zoveel mooier op geworden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie en sorry voor mijn dronkemanspraat enige tijd geleden.

Ik ben zeer gelovig, maar je hoeft niet gelovig te zijn voor die film. Het verhaal van dat zoontje dat zijn voeten in de voetsporen van zijn vader plaatst is zo treffend. Wat me overkwam toen ik dat hoorde, al mijn menselijkheid stroomde in me en ik VOELDE schuld, berouw, schaamte. 

Ik heb ook stappen ondernomen om me te omringen met andere mensen. Mensen die niet gebruiken en het beste met elkaar voorhebben. 

Ik voel me beter nu, en hoop dat mijn schild stand houdt tegen de duivel (alcohol).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeer meer volkslied Kohtje, het lijkt wel een afgeleide van Efeziërs 6:11-17 :)

Ik heb nu circa 2 weken niet geblowd en toch al enkele dagen nuchter van alcohol.

Leuk te lezen dat je gelovig bent Bor. Ik was een christen zonder gemeenschap. Maar nu ga ik zondags naar de kerk bij een zeer moderne dominee waar ik echt alles tegen kan zeggen. Via email, telefoon, persoonlijk. Dat doet iets. Ik streef er naar door hem gevormd te worden in de christelijke leer.

Soms wel moeilijk want iedereen waarmee ik afspreek drinkt alcohol op mijn vriendin na. En mijn vriendin mist mijn blowen enorm. Ze zegt dat ik veel minder lach en sneller prikkelbaar ben. Wat waar is. Daarnet waren we op een drukke plaats en ik moest mij afsluiten en ze kon niet meer doordringen tot mij alvorens we terug thuis waren.

Maar verder slaap en eet ik heel goed. Ik ga ook niet meer die focus op “stoppen” leggen want daarin kwam ik telkens als zwakste uit en viel ik voor de verleiding. Nu is het meer BEGINNEN met iets nieuw en daarin voel ik me dan weer sterk. De motivatie is enorm sterk en ik wil echt niet meer vallen.

dank u allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe gaat ie, Extranaut? Ik vind je beslissing fantastisch! Alles zal nog wel even harder binnenkomen, maar je weet waarvoor je het doet. Bij mij komt ook zo goed als alles ongefilterd binnen, ik weet hoe vermoeiend dat is. Op den duur vind je wel een manier om er beter mee om te gaan. Zoek voorlopig nog maar even flink de rust op! :sun::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thank you all :rose:

Ik ben nog altijd nuchter en het voelt echt lekker aan. Wel zin gehad in bier maar ik kocht er dan 4 met 0,0% alcohol in. Dat was voldoende om de gewoonte ‘s avonds in te vullen. 

Nu bezig met plannen hoe ik mijn duifke ga ringen (verloving) :)

Dat opnieuw beginnen is zoveel beter dan stoppen. Morgen naar de kerk en daar kijk ik echt naar uit en dat ga ik ook gewoon vasthouden. Het leven is zoveel mooier omringd door mensen die er om geven. Ik merk ook op dat ik beter overweg kan met vreemden en dat ze zich niet meer op afstand houden wat dan op keer deuren opent.

Ik voel het, nu gaat het gebeuren. En ik heb daar God, mijn dominee en geliefden in te danken. Je weet het soms gewoon omdat dat gevoel zo sterk is en dat gevoel heb ik nu. 

Ik wens iedereen de nuchterheid toe, het is echt een deugd aan het worden hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...