Spring naar bijdragen

Te ver gegaan


Extranaut

Aanbevolen berichten

Ja, je spekt de staatskas, maar ik denk dat alcohol in grote hoeveelheden grotere schade aanricht dan die pillen. Hoewel die ook verre van gezond zijn, daar ben ik me goed van bewust hoor! En softdrugs...zouden die niet milder voor je zijn dan pillen en alcohol? Ik ben geen deskundige, ik kan er geen antwoord op geven, maar ik vraag me dat dus af.

Ik ben geen voorstander en geen liefhebber van softdrugs, maar wat is het beste voor iemand? Is dat altijd geheelonthouding van welke vorm van spiritualia dan ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Patries, men arresteert dealers en telers die binnen het (vroegere) gedoogbeleid voor anderen teelden. Toen ik het zelf ging halen ben ik er mijn rijbewijs aan verloren. En ook al had ik niet gebruikt, ik was wel mijn wiet kwijt geweest.

it is a war. Ik wil hem niet mee strijden en maak het mezelf dan liever gemakkelijk.

ik geloof niet dat geheelonthouding voor me werkt anders zou ik zulke pillen niet zo gemakkelijk kunnen krijgen via de legale wegen, want dat is ook geen onthouding. Het is een pleister wat uiteindelijk ook gebruik is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Extranaut:

Ik vraag me vooral af hoe valium of rilatine daar een alternatief op zijn? Is het onlogisch dat ik,dan liever drink? Hoe dan ook spijst het de staatskas. Ze geven geen moer om mijn welzijn, anders had men mij als kind wel uitgehoord en niet trachtten te conditioneren op wat voor hen voor toepassing was. Mijn ouders stonden machteloos, maar ik nog meer. Ik neem niemand iets kwalijk, wil nu gewoon in vrede met mijn eigen dierbaren leven.

Je neemt niemand iets kwalijk. Je zou het jezelf kwalijk moeten nemen de situatie waar je in zit Extranaut. 

Dit geeft je misschien nog meer het gevoel er niet bij te horen, en daarvoor mjn excuses, maar geef de schuld niet aan “het leven”!! Jij maakt je leven. Ieder maakt zn/haar leven. 

Hoe zie jij je over twintig jaar? En hoe zie je je dierbaren over twintig jaar? Met jou, of al lang vertrokken? Wat er over twintig jaar gebeurt begint nu. Dat kan je nu beïnvloeden. 

Ik heb 20 jaar verzopen. Er zijn er hier de nog meer jaren hebben verzopen. Dat gunnen we niemand om diezelfde fout te maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, daar zeg je wat Kohtje. Ik ben het volledig met je eens: het is nep en chemisch bepaald. Nou ben ik wel bang dat niet iedereen even spiritueel is, ik ben zelf nogal nuchter en aards. Daar zal ik het mee moeten doen, maar dat is niet erg, want geen alcohol nodig hebben geeft me vrijheid. Die drank en die sigaretten waren gemene gijzelnemertjes, ze kaapten een deel van mijn leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt mensen en sorry voor mijn gedoe. Ik ben zwaar gevallen en het is gisteren duidelijk geworden. Ik stop nog maar eens.

ja ik ben boos op mijn verleden en ook hoe de wereld vandaag is. Mijn lief en ik kunnen dat gelukkig bespreken en ze heeft me daarnet geknuffeld terwijl ik al mijn tranen bedwong. “Waarom kan ik niet normaal zijn?” Ze spreekt gelukkig mijn zielstaal, maar 20 jaar ditzelfde wil niemand.

en spiritueel ben ik niet echt, wel religieus. Maar ik heb geen gemeenschap en ik ben ook niet meer zo pragmatisch. Ik zou eens moeten gaan biechten.

Vandaag me scheren en een flinke vettige hap eten. Geen alcohol. Het is echt den duvel. Ik hoop dat ik deze maal sterk genoeg ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen probleem hoor :)

Ik heb inderdaad ongelooflijk veel geluk met haar. Ze heeft letterlijk mijn leven gered waar iedereen me had opgegeven. Ik dank God meermaals voor haar. 

We bespraken of ik niet beter terug medicatie zou nemen om de boel wat stabiel te houden. Ik piek van het ene uiterste in het andere. Ik neem de wereld slecht in me op en zie gewoon een slechte toekomst. Maar misschien moet ik die wereld loslaten en me richten op mijn dierbaren. Die toekomst is belangrijker. Toen ik de sociale media losliet ging het ook meteen beter. Ik kan snel in tunnelvisie zakken.

Maar dat wordt hem dus, vettig eten :) ik ben veel afgevallen dus er mogen wat kilotjes bij komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent 35 dat vind ik fijn om te lezen. Ik ben pas begonnen met stoppen op 58 jaar leeftijd. Niet zonder slag of stoot. Veel terugslagen gehad wat kon mij het verrekken? Mijn vrouw wilde scheiden ik kwam in de psychiatrie terecht. Na wat omzwervingen daar woon ik nu in een tehuis voor mensen met hersenletsel. Ga ik naar dagbesteding en nu ook naar revalidatie. Ik woon hier wel graag maar toch is het frustrerend ben nu 61 jaar en zal hier waarschijnlijk dood gaan. Jij bent 35 ga ervoor zorg dat je niet zo eindigt als mij. Nog steeds heb ik momenten waar doe ik het voor? Voor mezelf als ik nu weer begin met drinken zal het niet best zijn. Voor mijn kinderen en kleinkinderen ik mopper graag maar heb ook echt wel fijne momenten soms is het leuk en soms niet. Net het echte leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt je ervaring te delen Lars. Het leven gaat soms een rare gang. Drinken zal idd geen goede optie zijn. Ik wens je sterkte voor de moeilijke dagen.

Ik hoop alleen maar dat ik de band met mijn kinderen kan herstellen. Ik weet niet zo goed hoe ik met deze pijn moet omgaan. Eentje is aan het prepuberen en de andere herinnert alles en vergeet ook niets. Ik vergeef ook niet gemakkelijk en ze heeft mijn natuur geërfd. Ze is heel loyaal naar mensen waar ik dronken tegen tekeer ben gegaan in het verleden. Ze wonen ver van mij en ik heb momenteel geen auto, wat de situatie er niet beter op maakt. Ik haat dit gevoel en weet van geen hout pijlen te maken.

Machteloosheid. Maar dit heb ik enkel aan mezelf te denken. Ik heb gewoon geen handvat op dit vlak. Maar misschien is het ergens beter zo, wat het niet minder pijnlijk maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me zeker verontschuldigd tegenover hen. Gelukkig is er wel bijna dagelijks contact via facetime, sms of telefoon. Ik toon veel belangstelling in hun leven, school, alles wat hen aangaat. Mijn oudste neemt me niets kwalijk en komt regelmaig achter een knuffel. Echter in mijn jongste herken ik mezelf en dat is een ander verhaal. Ze heeft ook zoveel mensen rond haar heen dat ze eigenlijk niets moet missen, ze heeft 3 a 4 vaderfiguren in haar leven. Maar ik wou dat ik er in haar ogen ook eentje van was.. Ik zei haar al dat die,ruzies uit het verleden niet meer opgaan vandaan en dat ik met haar moeder nu in goede termen leef.. Ben ik alleen met haar komt ze wel op mijn rug hangen, praat ze onophoudelijk met mij (de waarom periode, weten hoe alles in elkaar zit :)). Maar eens afgeleid ben ik precies onbestaand voor haar. Ik zou dat minder erg vinden als ze die boosheid niet telkens kenbaar zou maken. Ik heb nood aan vergiffenis en ja... hun liefde.

Wetend hoe ik zelf als kind was sta ik voor een mission impossible, wij veranderen niet gemakkelijk onze mening over andere mensen. Maar ik ben wel degene die dat beeld over mij op haar netvlies brandde. Sowieso geef ik niet op. Ik blijf knokken om hier beter uit te komen en een beter voorbeeld te zijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowieso ga ik doorbijten :)

Dat begon met 4 tripels, dan een terrasje waar ik God weet hoeveel dronk en dan een finale eindstop bij de nachtwinkel om me blauw te betalen aan een zak vol.

Het jammere is ook dat ik het zo lekker vind. Poog ik mijn gedachten te verzetten met een komedie, maar daar werd dan in gedronken wat mij zin gaf. Toch ziet het er sterk naar uit dat drank geen invloed over mij zal uitoefenen vanavond. Morgen gaan we rommelmarkt doen met mijn lief en haar moeder. Dat sluiten we altijd af met een terrasje. Ik neem me voor een colatje te nemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Extranaut:

Toch ziet het er sterk naar uit dat drank geen invloed over mij zal uitoefenen vanavond. Morgen gaan we rommelmarkt doen met mijn lief en haar moeder. Dat sluiten we altijd af met een terrasje. Ik neem me voor een colatje te nemen. 

Dit is nog niet de juiste spirit, Extranaut: “Ziet het ernaar uit.... de drank invloed over mij....”. Als alles afhangt van de drank en zijn invloed op jou, dan kan je direct afhaken, want zoals je in je eigen draadje al schreef, in het begin denk je voortdurend aan drank. Die invloed is een gegeven.

Het gaat erom dat JIJ de touwtjes in handen neemt. ONDANKS de invloed van de drank.

Dat begint met die zak vol van de nachtwinkel. Is daar nog iets van over? Gooi dat dan weg.

En wat dat terrasje betreft: ik zou in deze situatie helemaal niet op een terrasje gaan zitten. Jij schreef dat je van een komedie al zin kreeg om te drinken, wat denk je dat er op het terras zal gebeuren?

Zet je schrap en denk na over de beste manier om te stoppen. Zet jezelf in de meest gunstige positie. Laat de drank niet op grijpafstand komen. Hoe dichterbij, hoe groter de aantrekkingskracht. Geen terrasje. Geen nachtwinkel. Niets in de koelkast. Dan wordt het al makkelijker dan wanneer je je bewust gaat omringen met alcohol. Dat is logisch nietwaar? Maak het jezelf niet nodeloos ingewikkeld!!

 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Lika en bumperjim. :)

Neen van die zak schoot niets over. Ik ben gisteren na om 0h30 gaan slapen zonder een druppel gedronken te hebben. Slapen ging goed. 

Het is vooral ‘s avonds dat ik het moeilijk heb. Nu is de zin weer voorbij, maar ik ben nog niet zo lang wakker. Ik hoop dat het op terras wel zal meevallen, want in me opsluiten heb ik niet langer zin meer. Ik ben leven in isolatie een beetje beu geleefd, zeg maar een beetje veel.

Ik wil mijn armen open spreiden en leven zonder gebruik. Alleen is tijd daarin geen goede vriend. En soms ben ik dagen alleen wat het er niet beter op mij maakt. De eerste week/weken zijn het gemakkelijkste, maar het lijkt er moeilijker op te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is sporten niet iets voor je Extranaut? Na mijn echte drankperiode ging ik sporten. Dat was echt een goed alternatief en je leerde nog nieuwe mensen kennen ook! Je gaat je al snel sterker voelen en als je je sterk voelt kun je ook veel gemakkelijker van de drank en andere verslavingen afblijven. Bovendien kom je in een omgeving waarin gezondheid belangrijk wordt gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets om over na te denken Patries. Maar ik ga er niet rond heen draaien, ik ben vrij lui. Mijn vriendin wandelt dagelijks kilometers en dat houdt me enigszins “in shape”. Maar vroeger was mijn werk mijn sport. Ik ben al zeker geen groepsdier en wil totaal geen nieuwe mensen leren kennen. De mensen rond me heen zijn 3 tot 4 handjesvol en dat is goed zo. Online is geen probleem, maar ik kom niet snel dichtbij nieuwe mensen. Ik wil dat ook niet veranderen. Maar afspreken doe ik met de mensen die ik ken ook niet zo vaak, vele gebruiken en diegene die dat niet doen schetsen vrij hoge verwachtingen in het leven waar ik me niet op mijn gemak voel.

ik leef vooral in mijn hoofd. Ik denk dat ik mijn hele denkwereld moet herschrijven alvorens ik het leven terug aangrijp. Mijn paradigma op reset duwen en opnieuw gaan. Zonder alcohol en politiek in mijn leven zal het wel goed komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was ook niet sportief, hoewel ik wel de hele nacht stond te dansen, dus een beetje conditie had ik wel! ;)

Maar nadat ik uit wanhoop begonnen was en de eerste keer vanwege de spierpijn een paar dagen geen kant meer op kon zag ik al heel gauw resultaat. Vooral in het begin verbetert je conditie zienderogen en dat is zo gaaf om te ervaren. En dan is het een kwestie van volhouden, maar dat was voor mij geen probleem omdat ik het heel leuk was gaan vinden. 

Dat je je niet goed voelt bij veel mensen begrijp ik maar al te goed. Ik had dat ook: geen doel, geen carriere, geen geld..ik werkte soms hier en dan weer daar en ik studeerde wat...ik zocht mensen op die ook zo leefden en het leuke is dat ik nog steeds met die mensen omga. Vaak zijn dat toch de leukste mensen, althans dat vind ik. Maar ik kreeg kinderen, stond er al gauw alleen voor en om mijn gezin te onderhouden moest ik gaan werken. Zo kwam ik ook terecht in de cultuur van de werkenden waaronder veel carrieretijgers. Best eng, maar achchchch...daar zitten ook prima mensen tussen. Toch zijn mijn echte vrienden vaak werkeloos en kwetsbaar. Niet allemaal hoor, maar velen zijn dat wel. Die mensen vind ik gewoon aangenamer.

Jij blijft in dat kringetje zitten omdat je niets begrijpt van die zogenaamde maatschappelijk geslaagden. Je voelt je alleen veilig bij je "eigen soort". Besef je wel dat je je zonder dat je je dat realiseert eigenlijk "minder" voelt? Als je heel eerlijk naar jezelf toe bent...ja toch? Het is niet je keuze om in dat kringetje te zitten, je moet wel omdat je bij anderen geen aansluiting hebt.

En dat het geen keuze is....dat is eigenlijk heel triest. Je bent bang dat die anderen op je neerkijken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Conditie heb ik zeker. Ik heb adhd he :) ik kan het gewoon niet meer opbrengen, of misschien wil ik het niet meer. Ik heb in die werkwereld gestaan en de top van mijn carrière bereikt door ploegbaas te worden. Veel belastingen betaald, maar toen ik scheidde en het huis naliet; heb ik als dakloze nooit begrepen waarom ik meer dan 15 jaar zoveel belastingen betaalde. Toen een lotgenoot stierf van ontbering was dat bij mij de druppel. Het was toen officieel “f*** de staat” en alles wat ermee te maken had. Nog steeds denk ik zo. Ik heb me toen opgewerkt om uit mijn situatie te geraken, maar zo een duizendtallen euros verloren omdat mijn overuren nooit uitbetaald zijn. Toen ik naar de wettelijke instanties daarvoor ging moest ik me er maar bij neerleggen en ik kwam niet in aanmerking voor een pro deo advocaat. Ik kon zelf een zaak aanspannen, maar ik knoopte al eindjes aan mekaar. Werken is in Nederland misschien nog een interessante zaak, hier alleszins niet. In Belziek zijn het de zotten die werken en dat is niet gelogen.

dus neen bedankt. Werken en carriere maken maken alles net erger. Liever dit kringetje dan, dat is betrouwbaar. De rest melkt me uit. Ik heb een gloeiende hekel aan mainstreamers, neurotypicals en meelopers. Helemaal mijn people niet.

 

Ik houd stand Knakker. Maar neut is hier in dialect “zaag” :) Hoewel ik wel gebruikte. Een beetje vanalles. Het is wat het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een goede vriend die er ook zo over denkt Extranaut. Hij woont wel in Nederland en hij krijgt een Wajong-uitkering. Dat is een uitkering voor mensen die al op jonge leeftijd iets hebben waardoor ze niet in het arbeidsproces passen. Bij hem is dat een vorm van autisme, maar hij is wel heel sociaal. Een schat van een jongen, maar hij drinkt en blowt zijn hele leven weg. Zijn dochtertje mocht hij een poos niet zien en dat deed hem enorm veel verdriet. Nu is er gelukkig weer een omgangsregeling.

Ik begrijp je gevoel ten opzichte van de arbeidsmarkt. Toch ben ik wel blij met mijn werk: het werk zelf vind ik leuk om te doen. Maar al die strebers, blaters en betweters kunnen me gestolen worden. Net als mijn teamleider. Wat een dominante schreeuwerd is dat zeg....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik durf er mijn handen voor in het vuur steken dat als je die jongen zijn wiet zou afnemen hij heel wat minder empathisch en sociaal zal zijn. Ik rookte vorige week nog wat en het verschil was significant. Ik deed zelfs taken in het huishouden en kon gewoon buiten rondlopen zonder enige prikkels te ervaren. Ik kon zware gesprekken aan en bespreken waar ik de maanden daarvoor de woorden niet vond. Door mijn gebrek aan empathie kan ik mensen kwetsen zonder dit te bedoelen. Als ik me kan inleven weet ik mijn woorden te verbloemen. 

Ik ben ook heel sociaal als gebruiker. Lachen, dansen, springen, soms huilen. Ik voel dan en kan me inleven. Kunnen inleven en empathie voelen heb ik als kind nooit gekunnen. Toen ik voor de eerste keer effect van cannabis had wist ik dat ik hiermee mijn anders zijn onzichtbaar kon maken. Mensen zagen daarna nooit mijn beperking, enkel mijn grijns en rode ogen. Ik kon er zodanig goed mee omgaan dat meisjes me begonnen te bellen en plots aan mijn deur kwamen. Ik heb er niets dan goede herinnering aan op de wet na. School vond ik hoe dan ook saai en  niet stimulerend. Ik kreeg altijd te horen dat ik voor aso geschikt was, maar ik kon het gewoon niet opbrengen. Ik stopte op.mijn 18j en verdiende snel meer geld dan mijn vader. Ik gaf het enkel slecht uit. Op school heb ik ook weinig geleerd. Lezen, schrijven en rekenen is wel nuttig, maar ik fronste toch mijn ogen bij geschiedenis, godsdienst en biologie. 

Perfect voorbeeld. Mijn dochter moest van godsdienst leren hoe Jezus een huwelijksfeest redde door water in wijn te veranderen. Want een feest zonder wijn is geen feest. Gelukkig weet ze beter, maar sedert vroeg vergoeilijken ze al alcohol via de schoolbank. En durf daar vooral geen vragen over stellen of je mag vanachter in de hoek staan met ezelsoren op. Meelopen is de boodschap of je valt uit de boot. Tot een punt dat je dus letterlijk van ontbering in de goot kan sterven. 

Ik vind gebruikers van smart drugs nu eenmaal aangenamer vertoeven dan conservatief gedoe. Maar toen ik ploegbaas was kon ik ook hard roepen. Ik mocht dan ook maar pas naar huis als het werk gedaan was. Het geld compenseerde veel, maar daar ben ik toch op mijn limieten gebotst. Als ik die job moest doen zonder me s avonds te kunnen ontprikkelen had ik dat nooit jaren volgehouden. Het werk daarna hield geld achter en dat was voor mij een signaal dat werken niets meer opbrengt voor mensen als ik. Als ik zie dat het pensioen van mijn grootmoeder niet genoeg was om een rusthuis te betalen en mijn familie daarin moet bijleggen (wettelijk verplicht), dan is de hele tekening voor mij gemaakt. Zeker als je nieuwe buren krijgt die het allemaal gratis en voor niets onder de kont geschoven krijgen. Dan is het gewoon de waarheid als een koe dat het de zotten zijn die werken. Hoe rijker hoe meer je moet betalen, hoe armer hoe meer je krijgt. 

Ach ik,ben wat misantropisch ingesteld vandaag, sorry :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...