Spring naar bijdragen

Te ver gegaan


Extranaut

Aanbevolen berichten

Inderdaad, alles of niets :) half werk is slappe koek. 

Ik kom net van de telefoon met mijn moeder en ze gaat geen alcohol schenken tijdens de feestdagen. Mijn relaties herstellen zich en er is geen wrok meer naar het verleden toe. Er is zoveel last van mijn schouders gevallen. Als ik er bij stil sta ontroerd het mij enigszins en ik kan wel een traantje van geluk wegpinken.

Dit is het, dit wordt het. Nuchterheid/sobriety.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-12-2018 om 14:26 zei Extranaut:

Inderdaad, alles of niets :) half werk is slappe koek. 

Ik kom net van de telefoon met mijn moeder en ze gaat geen alcohol schenken tijdens de feestdagen. Mijn relaties herstellen zich en er is geen wrok meer naar het verleden toe. Er is zoveel last van mijn schouders gevallen. Als ik er bij stil sta ontroerd het mij enigszins en ik kan wel een traantje van geluk wegpinken.

Dit is het, dit wordt het. Nuchterheid/sobriety.

Ik haal deze even naar boven Extranaut. Misschien  helpt het je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

" Ik wil de woede eruit slaan, ik wil vloeken en tieren" Gewoon doen. Maar liefst niet op een ander natuurlijk. Haal je matras uit je bed, zet em overeind tegen de muur en meppen maar. Gods Toorn was ook niet altijd even Christelijk als ik mij het oude testament een beetje voor de geest kan halen.  "en ik wil vooral gebruiken"  dat doe je in ieder geval niet. Je moet er door heen. Laat het licht winnen over de duisternis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja ik kan niet anders. Gelukkig heb ik snel een afspraak bij de psychiater om zware medicatie aan te vragen.

verstand is er nog dat drinken alles erger zal maken, maar moet wel in zombiemode gaan. Dit kan ik niet te lang dragen. Als ik geen medicatie ga nemen beland ik uiteindelijk toch in de neerwaartse spiraal richting alcohol.

ik moet niet snel mijn tv uitzetten, maar nu was het echt noodzaak. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben hoog sensitief en krijg teveel prikkels van alle ellende op het nieuws. Daarom kijk ik al 15 jaar geen tv meer. Hoef ik me daar in ieder geval niet voor te verdoven. Er was genoeg gaande in rl om dat verdoven nog wel te doen, maar ik zit nu op bijna 2 maanden. Ga je naar meetings? Helpen mij heel goed. Sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neen meetings bleken niets voor mij te zijn. Niet slecht bedoeld, maar ik vond dat ik daar geen eigen mening mocht vormen en alles werd daar zwart wit benaderd. Ze deden daar alsof cannabis een hard drugs was en begrepen niet dat het ook medicinale werkingen heeft. 

Maar met altijd hetzelfde bedoel ik op persoonlijk gebied. Soms veranderen er afspraken en dat kan mij enorm prikkelen, vooral als ik iets ga doen dat belangrijk voor me is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vroeg mijn hele leven af waarom ik anders was. Maar uiteindelijk toch blij anders te zijn :) Ik hoop voor jouw zoontje en jou dat je er niet teveel hinder van ervaart?

ik vind ass best iets mooi. Maar het leven maakt dat het moeilijk is, iedereen hetzelfde en wil je niet mee ramt men het wel door de stroot. Toen ik op controle moest of ik wel echt geestelijk ziek was zei ik ronduit: “als dit allemaal normaal is verklaar me dan maar gek!”

Ik heb er lang mee geworsteld, maar onder de hudige omstandigheden kan ik er best wel mee leven. Wel een serieuze schoonmaak moeten houden in mijn muziekkeuze, filmkeuzes en games. De duivel heeft daar een enorme vat op. Ik kan eventueel vrijwilligerswerk doen in een asiel. Als ik nog een auto had zou ik dat doen, maar ik wil niet dat men op me gaat rekenen. Als ik een slechte dag heb en het openbaar vervoer niet op kan, kan ik die afspraak niet nakomen. Ik blijf ook merendeel thuis om maar niet geconfronteerd te worden naar wat het veranderd is. Ik ga niet alsof lopen doen. Gewoon mijn pure zelf. 

Voor velen lijkt het alsof mijn leven op hold staat, maar ik bereik steeds meer op korte tijd. Niet door te werken en te sparen. Neen door geestelijk te groeien en dat is het enige dat ik ook met me kan meenemen naar het hiernamaals. Laat deze wereld maar aan hen die er voor kiezen, ik kan en wil de wereld niet veranderen. Al wat ik verlang is dat men dit andersom ook respecteert. Ik verander mij nooit meer en pas me nooit meer aan. Ik behaag enkel mijn geliefden :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ons zit het ook in de familie. Drie broers hebben een vorm van autisme, een van hen heeft Asperger. Zelf heb ik nog steeds het gevoel dat ik er ook wat van mee heb gekregen, maar ik heb meerdere onderzoeken gehad in mijn leven en daar kwam geen autisme uit. Dat ik prikkels anders (of niet) verwerk is wel geconstateerd. Ook heb ik moeite met het aankijken van volwassenen en van jongs af aan heb ik een soort angst voor mensen terwijl ik gek ben op dieren. Knuffelen vind ik ook lastig al was ik wel heel knuffelig met mijn kinderen toen ze nog klein waren. Omdat ik toch graag zo gewoon mogelijk wil leven leerde ik mezelf al jong aan mensen aan te kijken en me onder de mensen te begeven. Ik val daarin zeker niet op.

Mijn diagnoses zijn chronische, complexe PTSS en ADD. Geen vorm van autisme. Maar ikzelf twijfel daaraan nog wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...