Spring naar bijdragen

Zondag 17 juni


Nietmeer

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

De nachten zijn kort en de dagen zijn lang nu ik niet drink. Ik heb het gevoel dat dat ik alles door een vergrootglas aan het bekijken ben. Daarnaast vul ik de dagen met hele basale zaken zoals gezond eten,drinken en een focus op mijn lichaam. Wat prettig is dat de piekerstand in mijn hoofd wat meer naar de analyseer modus is overgeschakeld, dus minder doemscenario's en meer denken over hoe wat en waarom en hoe nu verder. Door het lezen op dit forum heb ik al wel een aantal nieuwe inzichten verworven. Bijvoorbeeld dat overmatig alcohol de hersenen zodanig beïnvloed dat het angsten verhoogd. Vond het altijd zo vreemd dat ik meer en meer angstig was terwijl ik dat niet zo erg van mezelf kende. Ook een inzicht: 15 geleden heb ik kanker gehad, dat zag er toen slecht voor me uit maar gelukkig ben ik toentertijd de behandeling doorgekomen en veranderde er iets in het denken over het leven. Ik had veel moeite met de verliezen die ik door de kanker heb geleden. Mijn lijf was in een klap 10 jaar verouderd, fysiek en mentaal kon ik op een veel lager niveau presteren. Daarnaast heeft de relatie die ik op dat moment had de kanker helaas niet overleefd. Dit was een periode van rouw en depressie, ik kon het maar moeilijk accepteren. Toen dat op een moment een beetje ging lukken had ik een gedachte gevonden die daar bij hielp. " gewoon een beetje genieten want je leeft nu in reserve tijd". En die gedachte hielp me wel en alcohol werd een factor in dat genieten. Daarna werd alcohol weer de demper, de wegstoppen, de verdover. Ik heb nog niet veel richting voor hoe nu verder dus ik hou het maar even bij: "vandaag drink ik niet". 

Allemaal veel plezier en wijsheid deze zondag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen @Nietmeer je bent er vroeg bij. Ik zou die slogan vasthouden:

29 minuten geleden zei Nietmeer:

" gewoon een beetje genieten want je leeft nu in reserve tijd"

Genieten zonder alcohol is veel mooier, fijner en echter. We kunnen nu zonder angst met ons ouwe lijf door het leven huppelen, ik wens je een fijne dag!

Dagpact:

Nietmeer
Yana

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

@Nietmeer Is een cursus mindfulness niets voor jou? Of iets in die richting?

Sinds ik niet meer drink denk ik wel meer over dingen na maar ja nu is mijn hoofd ook helder. Met drank lag ik alleen maar suf voor me uit te staren op de bank. 

Ik geniet nu meer van het leven alhoewel ik de borrel soms echt nog wel mis maar ik zet me (er tot nu toe) nog telkens overheen.

Vandaag lekker met mijn kanjer van een brunch genieten echt zin in.:heart:

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen dames en Nietmeer,

A.s. dec. is het 9 jaar geleden dat ik voor het laatst laveloos was, nou de tijd daarna is het alleen maar bergopwaarts gegaan. Nooit geen alc. meer. Als ik nog gedronken had, was vandaag weer weggegooid. Weer een dag gruwelijk verpest.:(

Dadelijk naar een hele grote rommelmarkt met m'n racemonster. Wat een fijn ding is dat zeg, en ik was er zo bang voor.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lente ik heb een beetje de laatse dagen bij gelezen. Blijkbaar triggert je de situatie rondom je gezondheid enorm. Maar naar mijn idee kan je er ook teveel mee bezig zijn. Constant vandaag drink ik niet de eerste neem ik niet. Word je niet helemaal gek van jezelf? Ik heb ook mijn momenten nog steeds. Maar als ik de hele dag in mezelf moet denken en praten ik neem de eerste niet ik ga niet drinken nou volgens mij zou dat een reden zijn om juist wel te gaan drinken. Je zit niet meer in je eerste stopweek. Als jij de hele dag alleen aan alcohol denkt dan zou ik toch eens meer hulp vragen wat alcohol betreft. Nogmaals ik heb ook nog steeds mijn momenten vervelend en het is uitzitten en bedenken wat ik kan doen om het te stoppen. Je kan er denk ik ook teveel mee bezig zijn. Ik neem afstand van het forum omdat ik juist niet meer de hele dag er mee bezig wil zijn. Als ik jou berichten lees word ik plaatsvervangend moe en ben ik blij dat ik naast mijn alcoholist zijn nog een ander leven heb. Ook ik heb dit gehad veel op forum denken dat ik steun zoek en dat kan ook en die kan je krijgen ook. Maar uiteindelijk moet je het wel zelf doen. Blijf er niet in hangen soms is het goed om jezelf een schop onder de kont te geven. Je bent gestopt je wilt niet meer drinken en daar werk je aan maar ook loslaten en niet de hele dag ik ga niet drinken ik mag niet ik wil niet enzovoort. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag

Denk dat je een goed punt te pakken hebt @Lars

Ik ben net terug van mijn brunch en het was buitengewoon aangenaam. Niet te druk de meeste mensen gingen binnen zitten maar wij gingen buiten zitten. Heerlijk gegeten en het was een heel leuk restaurantje

Nu behoorlijk moe even op de bank dan nog even de was doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou als jij het gevoel hebt dat je het allemaal oke vind en een zinvol leven hebt is er toch niets aan de hand @Lente Ik herkende het alleen van mezelef niet meer en niet minder. Ik heb ook tijden gehad dat ik hier dagen rond hing. Merk dat ik nu meer rust of berusting heb in het niet drinken en dat het ook juist goed is om niet hele dagen hier rond te hangen. Maar gebruik het forum vooral waar het voor bedoelt is. Laat je niet weerhouden door mij dus blijf vooral hier posten

bewerkt door Lars
Link naar opmerking
Deel via andere websites

moeilijk dit, Lars en Lente,

ook ik erger me, vooral omdat ik dezelfde dingen lees Lente, soms op wel 4 plekken.
Ik aarzel al een poosje om erover te schrijven, want er zijn al meer mensen weg gebleven hier, om minder.
En Lars, ook jij had die fase nodig dus, en bent uiteindelijk toch gebleven en erdoorheen gekomen, toch?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...