Spring naar bijdragen

Oké, na dit weekend is het gebeurd!


Amanda

Aanbevolen berichten

Het verbaasde me dat ik er weinig gevoel bij kreeg, bij die fles wijn. Gisteren had ik een receptie en ik heb mijn zus 3 roseetjes ingeschonken. Zelf Raddler 0.0 gepakt, dit gun ik mij tijdens een feestje. Ik heb het gevoel, dat het niet aldoor bezig zijn met alcohol, mij enigszins rust geeft. Ik ben ontzettend moe en ik heb veel hoofdpijn, maar ook dat zal beter worden. Hoewel mijn gezondheid ook niet meewerkt. Ik heb een mega feestweekend voor de boeg, maar ik laat het op me afkomen. Het scheelt dat mijn vriend ook niet drinkt momenteel. 

Ik dronk gewoon al overdag, als de kinderen gewoon thuis waren en 's avonds ging er ook zeker een liter door, had ik niet genoeg, pakte ik nog een paar biertjes. En nu al 4 hele dagen niks! Iedereen kent me als een goede drinker en ik word getagt bij alles wat met alcohol te maken heeft. Ik hoop dat dat snel ophoudt :blush:.

Wel moet ik zeggen dat ik begonnen ben met LTO 3 (even opzoeken op internet) en wat homeopatische middeltjes. Ik weet niet of het helpt, maar het gaat zoals het nu gaat....

Bedankt voor het lezen en een fijne dag iedereen:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je getagt wordt bij alles wat met alcohol te maken heeft.... en niemand realiseert zich dat alcohol wel eens een probleem voor je zou kunnen zijn... alcoholverslaving is nog een volstrekt onbekend begrip voor velen. Je snapt het niet, het is 2018 en alcoholmisbruik bestaat al, wat, 4000 jaar of zo????

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe lang gaat die zware vermoeidheid duren? Ik ben zo moe, moe, moe en ik heb veel hoofdpijn. Ik voelde me beter met alcohol :blush:. Maar ik voel me rustig, onder enorme drukte thuis/werk. Dat is positief en ik vind het heerlijk om in het weekend lekker met een 0.0 en wat nootjes.  

 

Een lastig weekend achter de rug, 6 dagen zonder alcohol. Normaal wel 9 liter rosé erdoor.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed van je al 6 dagen gestopt dat is bijna een week. De hoofdpijn gaat over hoor . De vermoeidheid valt mij ook zwaar. Ik ben nu ongeveer 53 dagen gestopt en vandaag voor het eerst voel ik me uitgerust. Ik had niet meteen al na stoppen die extreme vermoeidheid eigenlijk de afgelopen weken het ergste. Zet m op :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie reacties!

Bedankt @kruidenthee67 :)

Wauw wat goed @Nina!!! Vanmorgen niet opgestaan met hoofdpijn! Ik heb een heel medisch verleden, daar zal de vermoeidheid ook vandaan komen, maar het is zo extreem op dit moment, maar we zetten door!

 

Fijne dag allemaal, ik heb geen tijd om stil te staan, dus deze dag vliegt voorbij :clock:!!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Nog twee nachtjes slapen en dan ben twee maanden zonder alcohol! In het begin dacht ik: "Dit is makkelijker dan ik dacht!". Maar vandaag is het mis! Mijn moeder pakte een glas witte wijn en ik had er opeens zo'n zin in! Ondertussen heel veel feestjes gehad, zelf jarig geweest... Geen enkel moeilijk moment, maar nu zoveel onrust in mijn lijf!

De vakantie staat voor de deur, het is heerlijk weer! Daar is een glas wijn zo fijn bij! Ik ben trots, dat ik zo lang niet heb gedronken. Maar er staat niet veel tegenover. Jullie gaan me vast tegenspreken, maar ik ben uitgeput.... Ik had zo gehoopt, dat het niet drinken me rust zou geven en meer energie, maar ik heb nog geen moment kunnen ontspannen. Ik gun mezelf zo een glas wijn, maar ik voel gewoon nu al, dat het niet bij 1 glas gaat blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gun jezelf dat je hier maar 1 x doorheen hoeft Amanda! Bij mij duurde het ook lang eer ik ging oogsten, maar eenmaal door de burn-outfase heen
is die nooit meer terug gekomen! Slapen werd beter en ik ben nog steeds aan het oogsten. Je kunt deze fase niet overslaan, al is hij voor iedereen anders.
19696-QhPeT-original.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Amanda de moeilijkheid is nog niet voorbij maar wat ben je al ver gekomen. De momenten van trek gaan voorbij..... zeg ik heel wijs maar ging zelf ook na 1maand de fout in. Ik kan je vanuit die ervaring oprecht zeggen dat het alleen maar ellende en spijt en een kater oplevert. Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Amanda wow al zoveel uitdagingen heb je overwonnen deze 2 maanden, top!! Snap wel dat je zo n moment hebt als nu, zeker als je nog zo moe bent denk je: is dit het nou? Ik was ook heel lang moe, maar dat is alleen maar het teken dat je lichaam druk druk druk bezig is te ontgiften, das toch best een fijn idee. Heb je ook last van hoofdpijn of valt dat mee? Daar had ik nog lang last van. De beloning komt echt, niet toegeven hoor.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp t helemaal. Je werkt nog steeds, vakantie staat voor de deur, je hebt goed voor jezelf gezorgt door niet te drinken, tijd voor beloning! 

Als je nu zou gaan drinken, merk je alleen de volgende dag meteen waarom je ook alweer wou stoppen. En zeker als je lichaam het niet meer gewend is, dan is de kater nog erger. 

Probeer te bedenken hoe het eerst was, de volgende dag. Brak, futloos, niet helder, droge mond, hoofdpijn, en dit keer komt daar nog spijt bij omdat je zo'n mooie nuchtere periode onderbroken hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Amanda:

De vakantie staat voor de deur, het is heerlijk weer! Daar is een glas wijn zo fijn bij

Mijn advies: probeer andere drankjes te vinden die je speciaal en lekker vindt. Zoals ik hier al eerder schreef, de kunst is jezelf niet zielig te vinden omdat je iets zou moeten missen. Ik heb nu met dit mooie weer soms een fles alcoholvrije witte wijn in huis die net zo lekker smaakt als de witte wijn van vroeger in mijn herinnering. Het grappige is dat ik daarvan aan een of twee glazen ook echt voldoende heb, daarna gaat het vervelen. Maar het kan ook zijn dat dat jou nog teveel naar echte wijn doet snakken. Dat zou ik iets anders zoeken, mogelijkheden genoeg zonder alcohol. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Amanda:

De vakantie staat voor de deur, het is heerlijk weer! Daar is een glas wijn zo fijn bij! Ik ben trots, dat ik zo lang niet heb gedronken. Maar er staat niet veel tegenover. Jullie gaan me vast tegenspreken, maar ik ben uitgeput.... Ik had zo gehoopt, dat het niet drinken me rust zou geven en meer energie, maar ik heb nog geen moment kunnen ontspannen. Ik gun mezelf zo een glas wijn, maar ik voel gewoon nu al, dat het niet bij 1 glas gaat blijven.

Wat super dat je 2 maanden niet gedronken hebt!
Je zegt dat je nog geen moment hebt kunnen ontspannen, geen wonder dat je dan uitgeput bent toch? Ik herken het hoor, ik vind het ook moeilijk om te ontspannen zonder wijn maar er zijn natuurlijk fijne, gezonde dingen die we kunnen doen. Een lekkere massage (iedere week?), een avondwandeling, mediteren of op de bank liggen met een mooi boek en een kop thee.

Zolang we voelen dat het niet bij 1 glas gaat blijven, kunnen we er maar beter helemaal vanaf blijven. Ik ben niet vergeten hoe rot ik me voelde toen ik dronk, jij hopelijk ook niet.

Een superspeciaal alcholvrij drankje, vind ik ook een goed plan. Google eens op alcoholvrije cocktails, zoet of pittig... alles kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb alcoholvrije wijn ontdekt, wie had dat ooit gedacht. Ik heb een hele lekkere ontdekt, aanbevolen in een wijnbar en daarna heeft mn vriend m in huis gehaald, 'Pierre' (als ik t goed heb) er zijn ook nogal vieze alcoholvrije wijnen op de markt dus misschien een tip. Ik drink er soms 2 glazen van, in een mooi glas, zodat t een beetje speciaal blijft. Het is echt genieten en dat had ik nooit gedacht. Misschien wel iets voor jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Amanda, ben benieuwd hoe het nu met je gaat.  Je bent iig al heel ver gekomen. Vervelend die onrust in je lijf! Kun je  het eruit lopen of ff een lesje yoga. Herkenbaar hoor. Ben nu ook alcohol vrij aan het proberen. Verheug me er net zo op als een echt drankje. Houd mezelf misschien voor de gek, als het maar effectief is en we niet met een kater wakker worden.  Kom op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal, ik voel me zo moe, zo moe. Ik kan wel huilen als de dag weer begint. Maar net wat @Yana zegt, is ook niet zo gek als je constant spanning voelt. Ik kan mijn hoofd niet stil zetten, hoewel ik super goed slaap...

Ik had zo gehoopt dat ik me beter zou voelen, als ik niet alsmaar met alcohol bezig zou zijn. Dat ik me na een maand of twee iets fitter kon voelen. Ik had eerlijk gezegd betere momenten toen ik nog wel dronk. Ik had nooit last van katers, zelf met antidepressiva... Vermoeidheid is mijn grootste probleem, met of zonder alcohol. Hoofdpijn heb ik de laatste dagen niet meer gehad trouwens.

Ik drink allerlei smaakjes 0.0, daar geniet ik ook wel van, maar ik mis vooral de momenten dat ik niet hoef te denken en minder pijn hoef te voelen.

Zoals ik eerder zei, drinkt mijn vriend ook niet. Ook hij zegt dat de vakantie en de feestjes hem ook uitdagen, maar hij doet het niet. Voor de duidelijkheid ik heb nog niets gehad, hoewel er een heerlijk fles rosé in de koelkast ligt.

Warme groet....

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...