Spring naar bijdragen

Zondag 29 april


Momentum

Aanbevolen berichten

@Lars, door je bij twijfel NIET op het dagpact  te zetten heb je eigenlijk al de keuze gemaakt om wel te drinken. Je zet
in elk geval de deur wagenwijd open.
Zolang je nog niet gedronken hebt kún je die keuze nog wijzigen. Als je je alsnog op het dagpact zet kan dat nét
dat duwtje in de goede richting zijn dat je nodig hebt om verstandig te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht eerst dat het niet heel ingewikkeld moest zijn om aan 10000 stappen te komen.  Maar wat ik als 1 stap telde, is eigenlijk 1 pas. Twee passen is één stap. Dus toen duurde het ineens 2x zo lang om aan de 10000 te komen:lol:

Met een kantoorbaan wordt dat lastig overdag. En 's avonds een uurtje lopen durf ik nog niet aan dus ik doe maar gewoon eerst eens bijhouden. En gaan wandelen als het wél lukt.

bewerkt door NickyLJ80
Zin liep niet goed
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, ik ben momenteel erg bezig met wat jowan hier schreef,
+ een vriend in mijn directe kring van vrienden, die ook plots
gekonfronteerd wordt met hoe snel ons leven kan aflopen.
Het helpt me te realiseren hoe ik soms spotte met mijn leven door
hoe ik dingen uit de weg ging, en nog ga soms. Het lijkt op relativeren, maar
het gaat dieper. Een soort van alerte bewustwording.
Wat voegt alcohol in godsnaam toe? En zeker voor ons hier op adb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge. Ik lig alm drie  dagen groterndeels op bed.alleen voor hondje naar buiten.  Erg veel pijn, beroerd en heel moe. Km later Terug. Wil iemand me op t dagpact zetten.???

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Lars:

Er is natuurlijk nooit een reden ik weet het niet het voelt voor mij nu niet goed om op het dagpact te gaan kan ook niet uitleggen waarom niet 

Lars er is nooit één rede, er staat altijd iets tegenover, en ik denk, als je heel goed naar jezelf kijkt, je er wel achter komt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Lars:

En dan drink je niet doe je er alles om een gezonde en sobere levenstijl erop na te houden en dan ga je alsnog dood 

Ja Lars, dat kan. Zo simpel en zo hard kan het zijn. 
Ga je je prettiger voelen als je weer gaat drinken? 
Hoe eindigt dan je leven? 
Natuurlijk kunnen we niet voorspellen hoe jouw leven, jouw toekomst er dan uit zal zien, 
maar ik heb er zo mijn bedenkingen bij.... 

Lente sterkte, misschien toch maar de medicatie gaan nemen? 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

Nou las ik hier toch tot driemaal toe: vanmiddag de stad in voor cadeau aspirine. :unsure:

O, maar die komen er ook hoor, maar dan cadeautje voor mezelf.

18 uur geleden zei Lars:

Woensdag mag ik weer kan me er al op verheugen 

@Lars daar doe je het onder andere voor.

9 minuten geleden zei Lars:

En dan drink je niet doe je er alles om een gezonde en sobere levenstijl erop na te houden en dan ga je alsnog dood 

Ja, uiteindelijk ga je dood, iedereen doet dat. Geboren, belasting, dood. En tussenin het leven. Voor een deel in te richten naar eigen keuze. Houd die keuze, maak hem bewust. Man, hoeveel tijd hebben we al niet ingeruild voor die fles?

@Lente heel veel sterkte. Ben heel blij met je hondje. Gezelschap, buitenlucht, afleiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank quinn en yvon, ik denk dat hartrimestoornissen die ik heb nu ook spelen. Ben gedotterd. Ja blij met hondje. Ligt naast me. Ik kan haast niet lopen nu. Nou ja misschien dat het morgen beter gaat. Lig al vanaf vrijdag. De pijn is heftig. Kan nu ook niet echt voor t hondje zorgen. Zielig. Later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte lars. Hier komt zo een goede be kende. Woont om de hoek.Komt hondje ophalen en uitlaten, en houdt dr effe bij zich .heeft zelf ook hondje. Ze komt ook bij aa ergens anders. Overlep hap ook. Als ik half in de middag nog last heb moet ik  de ambu bellen. Heb net toch de zware pijnstiller genomen. Misschien slaap ikff. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lars, bedenk ook hoeveel waardevols jowan aan zijn leven heeft toegevoegd die afgelopen ruim vijf jaar.
Hij heeft vaak verteld over de leegte van zijn leven toen hij nog dronk.
Maar daarna: serieuze plannen maken, vrienden maken, een totaal nieuw en behulpzaam leven opbouwen, enz. enz. enz...
Vergeet ik nog het belangrijkste: genieten van het leven...
Niemand weet hoe lang we (nog) hebben, maar we kunnen wel elke dag kiezen tussen vluchten voor het leven (met drank of drugs)
of wat van de dag proberen te maken.. Jij ook. Wil je vandaag weggooien of beleven? Je kunt vandaag nooit meer overdoen.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lars:

En dan drink je niet doe je er alles om een gezonde en sobere levenstijl erop na te houden en dan ga je alsnog dood 

Niemand dwingt je om te stoppen met drinken. Als jij dronken het graf in wil gaan moet je dat zelf weten. In mijn ogen is het ook onzin om te stoppen met drinken om ouder te worden, dat heb je toch niet zelf in de hand. Elke minuut kan de laatste zijn. Het is alleen wel zo dat ik elke mogelijke laatste minuut van mijn leven nuchter wil doorbrengen omdat die toch een stuk prettiger zijn dan lam of met een depressieve kater.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, Jopie en ik tegelijk dezelfde gedachte. Wilde eigenlijk schrijven dat als ik zo de deur uitloop ik ook onder een bus kan komen. Als dat geen karma is :P.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...