Spring naar bijdragen

Maandag, 19 maart 2018


jowan

Aanbevolen berichten

Goedemorgen jowan en alle andere frummers. 
Maandag alweer. 
Het waait nog steeds, maar niet meer zo hard als gisteren, 
het is nog steeds venijnig koud, máár de zon schijnt. 
He wordt vast een mooie dag. 
Maar eerst een bakje
1122248.jpgAfbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamasterAfbeeldingsresultaat voor zero cola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen 

Hier lichte hoofdpijn en met het verkeerde been uit bed gestapt,oppassen vandaag dan maar.

Moet wat dingen regelen,maar weet nog even niet hoe ik ze gaat aanpakken.

Eerst koffie en een peuk

bewerkt door Gast
.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Lars:

Goedemorgen mensen. Het zelfde riedeltje als altijd. Naar de dagbesteding vandaag

Dagpact:

jowan

Lars

Hoi Lars:  voor mij was "steeds hetzelfde"  een grote valstrik. Sinds ik niet meer zuip, probeert dat er steeds weer in te sluipen, want ja, heel veel jaren zo gedaan. Ik moet me er nu bewust van zijn om dingen, gedrag en denken te veranderen.  Dat kan zijn van met echt iedereen een (kort) gesprekje aanknopen tot níet eerst die koffie maar wat anders te gaan doen, niet steeds op diezelfde plek gaan zitten en noem maar op.

Gewoon veranderen omdat het kan, voordat het weer moet. Verslaafden zijn gewoontedieren, oude russische circusberen die in hun kooi alleen maar rondjes draaien en het hek naar buiten nooit vinden. Ik wil daar nooit meer naar toe.
Veel kalmte, moed en wijsheid en succes met je dag!

bewerkt door jowan
typo's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd Lika met je dochter. jowan je hebt wel een punt ik onderneem veel te weinig op dit moment. Ik durf niets zonder begeleiding te ondernemen dus misschien maar eens oefenen gaan. Yvonne ik ga het op de dagbesteding doe lijkt me handiger dan zelf frustrerend bezig te gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij ook goedemorgen Lika en gefeliciteerd met de jarige... (knap dat je tijdens die verjaarshectiek toch nog kans ziet hier even binnen te wippen) ... 
Ja Lars, als je jezelf niet helemaal vertrouwd met het poppenhuis is het misschien inderdaad slim het daar te maken, linksom of rechtsom, je maakt het zelf... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Harald. 

Ik heb net even de draad van gisteren teruggelezen... 
Jannigje kon niet meer op het forum... 
Heb haar een PB gestuurd, als haar accountinstellingen goed staan krijgt zij een melding via de mail hiervan met ook de tekst.... beter iets dan niets. 
MAAAAR .... ik keek vervolgens nog even.. en zag dat zij 8 uur geleden ingelogd is geweest... en toen ik nóg even verder keek zag ik dat de moderator tien uur geleden haar account had bekeken.... dussssss, dat zou betekenen dat zij weer online kan komen.... Welkom terug Jannigje dan. :heart:
En wat betreft het niet vaak genoeg aanwezig zijn van de moderators... nou Gypsy, je zou je verbazen als je het echt in de gaten gaat houden. En ja, Jane gaf het al aan: ze kunnen natuurlijk ook meelezen zonder ingelogd te zijn. 

@spirit, als jouw kat echt niet meer eet... direct, binnen 24 uur naar de dierenarts toe. Een kat die niet eet krijgt enorme leverproblemen op heel korte termijn en dat kan dodelijk zijn.. 

@jopie, meis wat ga jij goed. Wat heerlijk dat al die dingen nu lukken... op jouw eigen manier, in jouw eigen tempo. Petje af hoor. 

@Kohtje, dank voor je felicitaties, en jaaaaa, je hebt helemaal gelijk: mooi moment om nu ook echt het roer om te gooien met eten.. 
Ik ben dan geen taartmens (hoewel ik hazelino echt heel lekker vind) maar ik kan me met gewoon hartig spul vaak niet inhouden... 
 

@Bob, dagje te laat dus, geen slingers meer maar wel alsnog mijn hartelijke felicitaties... Gerelateerde afbeelding

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen  zo met ons allemaal bij elkaar.

Goh, wat is dat fijn om 's morgens weer in daglicht het rondje hondjes te lopen. De kou vind ik wat minder, vooral zo 's morgens kan ik daar slecht tegen.
Maar licht maakt dan weer een heleboel 'goed'. Dan is dat straks met het ingaan van de zomertijd weer eventjes slikken, maar ach, binnen 'no time' is dat
verschil toch ook weer weggewerkt..

Ik zit even wat te mijmeren over de voors en tegens van 'een zelfde riedeltje'. Ik, voor mij, vind riedeltjes fijn. Ik hou van regelmaat en ook wel van een beetje
voorspelbaarheid, hoewel ik dan weer niet hou van sleur. En daar moet ik inderdaad voor waken, dat riedeltjes geen sleur worden. Waakzaam, aandachtig
met een riedeltje bezig zijn is voor mij een uitstekende manier om met vertrouwen en plezier bezig te zijn.. maar als dat riedeltje me tégen gaat staan dan
is dat een teken dat er iets moet veranderen. Al is het maar 'tussen m'n oren', dat ik me weer even bewust ben van waarom ik dingen doe zoals ik ze doe.
Door me daar bewust van te zijn, 'het nut' ervan in te zien, wordt sleur alweer draaglijker. En mocht dat niet zo zijn, dan is inderdaad een verandering op z'n
plaats. Die kan inderdaad heel klein zijn, zoiets als wat jowan al zegt, op een andere plek gaan zitten, of de volgorde van verschillende 'taken' eens te veranderen.
Ik wil graag rondjes draaien in een kooi, maar me er wel bewust van blijven dat ik rondjes draai in een kooi, wetende dat er een deur/hek openstaat om ook
daarbuiten rond te scharrelen zonder dat er gevaar dreigt of dat ik iets doe wat niet mag of hoort.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...