Spring naar bijdragen

Woensdag, 14 maart 2018


jowan

Aanbevolen berichten

Nou Lika geniet dan maar  lekker meis.

Moghu Z.B.B. en Lars.

Ik ga dadelijk weer naar de dagbesteding. Realiseer me dat ik het zo goed heb. Word met de taxi opgehaald en terug gebracht met de taxi. Ben bezig met iets waar ik heel veel plezier in heb, ben tussen hele lieve mensen, heb een fijn dak boven m'n hoofd, kom niet om van de honger.....wat heeft een mens nog meer nodig.

Kanjers tot later.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een k ochtend. Mn jongste een enorm ochtendhumeur, alleen maar boos en mopperen en sxhelden. Oudste zoon continu zijn oortjes in en doet alsof ik er niet ben en alsof het hier een hotel is. Niks opruimen en nergens zijn best voor doen en alleen maar laks gedrag. En ik me maar de t* werken. Af en toe ben ik het zo zat! Grrrr moest er even uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! :rose:

Vandaag 90 dagen droog, blij mee! De eerste 3 maanden vind ik altijd het lastigst. Daar had ik toen ik eerder stopte ook mijn terugvallen. Dit keer ging het gewoon lekker in 1 keer van 0 naar 90. Ik weet dat ik er nog niet ben, je bent er nooit. Iedere dag is er 1 en ik zit maar 1 glas verwijderd van terug bij af (zo ervaar ik het dan). Ik ga vanaf nu wat minder komen, in ieder geval niet meer dagelijks. Maar ik verdwijn niet hoor. Gewoon niet meer iedere dag. Het touwtje mag iets meer los ;)

Dagpact:

jowan

Lars

Zbb

Rosee

Antoinnette

Amethist

Fijne woensdag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Rosee:

Wat een k ochtend. Mn jongste een enorm ochtendhumeur, alleen maar boos en mopperen en sxhelden. Oudste zoon continu zijn oortjes in en doet alsof ik er niet ben en alsof het hier een hotel is. Niks opruimen en nergens zijn best voor doen en alleen maar laks gedrag. En ik me maar de t* werken. Af en toe ben ik het zo zat! Grrrr moest er even uit.

Met kinderen is het soms net alsof je al een werkdag achter de rug hebt terwijl hij nog moet beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan Amethist! Drie maanden...weer een goed begin! Waar je op verder kunt. Wilt. Gaat.

Eén armlengte....naarmate ik langer droog staat ben ik minder druk met drank bezig, dat is fijn. De lastige momenten, realiseer ik me wel maar al te goed...één armlengte. Dag voor dag...ook vandaag de eerste niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Rosee:

Wat een k ochtend. Mn jongste een enorm ochtendhumeur, alleen maar boos en mopperen en sxhelden. Oudste zoon continu zijn oortjes in en doet alsof ik er niet ben en alsof het hier een hotel is. Niks opruimen en nergens zijn best voor doen en alleen maar laks gedrag. En ik me maar de t* werken. Af en toe ben ik het zo zat! Grrrr moest er even uit.

Misschien toch even de teugeltjes wat strakker aantrekken Rosee? 
Zulk gedrag hoef je echt niet te accepteren  hoor. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.  

Na 4 maanden thuis wegens overspannenheid morgen weer aan de slag. Toch weer spannend. Ik ga zo maar eens wat voorbereidingen treffen,  lessen voorbereiden en zo. Maar eerst vanmorgen mijn bachelorthesis afronden en insturen, nog een hele klus. Deze oma heeft het maar druk. :lol:

Maar die overspannenheid was beslist niet leuk. Ik zal dingen toch iets anders moeten gaan aanpakken. Ik volg nu een cursus mindfulness en dat helpt enorm om in het nu te blijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Amethist:

Goedemorgen! :rose:

Vandaag 90 dagen droog, blij mee! De eerste 3 maanden vind ik altijd het lastigst. Daar had ik toen ik eerder stopte ook mijn terugvallen. Dit keer ging het gewoon lekker in 1 keer van 0 naar 90. Ik weet dat ik er nog niet ben, je bent er nooit. Iedere dag is er 1 en ik zit maar 1 glas verwijderd van terug bij af (zo ervaar ik het dan). Ik ga vanaf nu wat minder komen, in ieder geval niet meer dagelijks. Maar ik verdwijn niet hoor. Gewoon niet meer iedere dag. Het touwtje mag iets meer los ;)

 

Bij NA (Narcotics Anonymous) zou je nu je vierde sleutelhanger op mogen halen.
De eerste (Welkom) krijg je bij binnenkomst, als je voor het eerst komt.
De tweede krijg je voor dertig dagen clean & serene.
De derde voor zestig dagen clean & serene.
De vierde dus voor 90 dagen clean & serene.
Bij NA wordt er op aangedrongen terug te blijven komen. Het werkt als je er aan werkt. En het werkt het best als je er sámen aan werkt.
We kunnen elkaar blijven inspireren, voorbeelden voor elkaar blijven.. tot in lengte van jaren.
De NA-sleutelhangerserie gaat ook nog even door omdat juist die eerste jaren de gevolgen van clean leven nog zo merkbaar zijn.
Na zes maanden kun je weer een sleutelhanger ophalen, net als na negen maanden, een jaar, anderhalf en dan twee jaar..
Eigenlijk stopt het nooit, dat stilstaan bij zgn. mijlpalen. Tenminste niet als je je bewust bent van wat voor allesvernietigende levensstijl je achter je
gelaten hebt. Misschien niet meer zo bewust als die eerste tijd, maar goed beschouwd is stoppen met gebruiken nadat je verslaafd bent geraakt
een wedergeboorte.. Daar af en toe bij stilstaan is net zoiets als de dodenherdenking op 4 mei.. we zouden nooit mogen vergeten hoe we geweest zijn,
hoe we dus ook (weer) kúnnen zijn.

Dat je hier niet meer dagelijks zult komen is niet zo verontrustend. Het touwtje mag iets meer los ook niet, zolang je je maar bewust bent en blijft
van je kwetsbaarheid. Ik hoop dat je inderdaad niet verdwijnt, of in elk geval érgens contact houdt met 'lotgenoten' of 'soortgenoten', of hoe je ze
ook noemen wilt. Kan natuurlijk ook in een zelfhulpgroep waarvan er vele 'soorten en maten' zijn.
Het is het aankondigen: ''ik ga vanaf nu wat minder komen'' waar ik een beetje het gevoel bij krijg dat je het weer helemaal alleen wilt gaan doen
en blij zult zijn als je deze 'forumfase' achter de rug hebt..

Maar hoe dan ook... gefeliciteerd met je 90 dagen. (klapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklap)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Sandro:

Met kinderen is het soms net alsof je al een werkdag achter de rug hebt terwijl hij nog moet beginnen.

....zonder dat je ook nog maar iets bereikt hebt..... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...