Spring naar bijdragen

Het roer om


Sensitief

Aanbevolen berichten

Wat word ik blij van deze berichten!!

Wat gaan jullie goed!!

Ik ook ....heerlijk.

Kan de vreugde delen!!!

Een advies van mij ( spreek uit ervaring)

Ga nooit in discussie wbt wijn drinken.

En denken "och eentje kan op deze mooie dag of verdrietige dag"...

De magie is dan verbroken en je gaat weer voor de bijl.

Echt....niet doen!!!

Want dat gevecht blijft dan duren!!!

Go for it meiden en alle andere leden!!!

Fijne Paasdagen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 2 weken voelde ik een enorme energie vrijkomen, daarna ff wat minder. Alsof ik een kater heb. Ik dacht eerst aan een griep, maar dat dat lijkt er toch niet op. Ik heb wel een hoofd vol met zorgen en waarschijnlijk voel ik nu met elke cel en vezel mijn lichaam en geest. Hmmm misschien toch vaker ontspanningsoefeningen doen en de oefening vd hypnotherapie boven water halen. 

Vandaag exact 4 weken geleden dat ik gestopt ben. Ik ben trotst op mezelf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las even terug wat je aan het begin van dit draadje schreef. Wat een verschil en wat mooi dat je al vier weken gestopt bent. Je bent inderdaad goed bezig, ook door na te denken over wat je doen kunt met de gevoelens die gepaard gaan met de nieuwe levensstijl. Manieren vinden om je te ontspannen en prettig te voelen zonder alcohol zijn nu belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat nog steeds goed. Er zijn nog weinig momenten dat ik aan wijn drinken denk, sterker nog ... ik word naar bij het idee. Maar....Ik heb morgen en volgende week vrijdag een etentje. Ergens gaat “gezellig wijn drinken met vriendinnen” door mijn hoofd, max 2 wijntjes moet toch kunnen???? Ik heb voor mezelf bewezen dat ik niet verslaafd ben of zoek ik nu een excuus om te drinken?  Waarom toch die koppeling van wijn met gezelligheid????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahhh lastig @Sensitief. Ik herken het gevoel. Het niet drinken gaat mij op zich redelijk af maar etentjes, borrels etc vind ik nog steeds minder leuk zonder wijn. Gewoon niet doen hoor! Zonde van je maand je bent zo goed op weg! Ik probeer tegen mezelf te zeggen: okee, ik vind dit soort dingen nu even minder leuk, maar hoe erg is dat? Volgens mij komt dat wel weer, is het ook gewoon wennen. Je doet het top!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-3-2018 om 13:59 zei Sensitief:

[....] Ik merk dat mijn behoefte steeds groter en zorgelijk word.  In de afgelopen 2 jaar is het mij al eens gelukt om een time out van 2 a 3 weken in te lassen. Daarna dronk ik wat minder, maar al snel kwam ik in mijn oude patroon. Ik ben bang voor het ontwikkelen van een groot alcohol probleem, dus vandaar nu deze stap! [....]

[....] Ik stond in de ochtend voor de spiegel en zag een verdrietige getekende vrouw. Mijn grootste schrik was de pasfoto die ik laatst voor mijn paspoort liet maken. Ik zag de alcoholist... rode neus, grauw gezicht en een opgezwollen hoofd. Dit is niet wie ik wil zijn! [....]

Sensitief, dit is een citaat uit je eerste bericht hier, nog geen maand geleden.
Je zegt dat je morgen en volgende week vrijdag een etentje hebt. Bedoel je dan een etentje of een drinkje?
Als de wijn voor jou het etentje 'maakt', kun je dan nog met zekerheid beweren dat je bewezen hebt dat je niet verslaafd bent?
Misschien ben je nog niet verslaafd, maar gezien je zorgen van een aantal weken geleden ben je wel bang verslaafd te raken. Misschien is die angst
niet geheel onterecht. Bijna niemand wordt verslaafd geboren. Verslaving is een ziekte die zich door hem te voeden tot wasdom komt.
Neem die angst serieus en voedt die (mogelijke) verslaving niet. Dat lijkt dan nu misschien moeilijk, zo met die etentjes in het vooruitzicht, maar ook hier geldt:
voorkomen is beter dan genezen. Eenmaal echt verslaafd is het nog moeilijker om het tij te keren.
En dan ook nog: goed, lekker eten heeft geen andere smaak nodig dan die van goed, lekker eten. Dat daar wijn bij hoort is aangeleerd.
Maar water voldoet prima. (als dat al nodig is...) En gezelligheid/warmte komt, als ie puur is, niet uit een fles maar uit een hart.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag dan alweer 5 weken:sun:.

Met mijn wijngedrag gaat het goed, zelfs in moeilijke omstandigheden. Mijn depressieve ex laat van zichzelf en zijn slachtoffergedrag horen. Ik vind het lastig. Weet niet meer hoe hiermee om te gaan, voel mij erg gespannen. Ik heb het doorvoeld...Ik zoek ontspanning in leuke dingen doen; wandelen, badje, contact met vriendinnen, nagels laten doen, maar het hangt continue als een donkere wolk boven mij. 

Wat nu ... nu ik niet meer kan verdoven.. wat gaat mij wel goed doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Sensitief:

Vandaag dan alweer 5 weken:sun:.

Met mijn wijngedrag gaat het goed, zelfs in moeilijke omstandigheden. Mijn depressieve ex laat van zichzelf en zijn slachtoffergedrag horen. Ik vind het lastig. Weet niet meer hoe hiermee om te gaan, voel mij erg gespannen. Ik heb het doorvoeld...Ik zoek ontspanning in leuke dingen doen; wandelen, badje, contact met vriendinnen, nagels laten doen, maar het hangt continue als een donkere wolk boven mij. 

Wat nu ... nu ik niet meer kan verdoven.. wat gaat mij wel goed doen?

JIJ gaat jezelf goed doen:):rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...