Spring naar bijdragen

Het roer om


Sensitief

Aanbevolen berichten

Thnx voor de support.

Het was een goede dag vandaag. Mijn huis is weer netjes opgeruimd,  heb hardgelopen in de regen zonder mijn housemuziek, dus genoten van de natuur. Mijn ouders hadden 3 flessen rode wijn meegenomen, hoe frappant... mijn niet drinkende familie. Ik heb aangegeven dat ik niet meedoe, anderen moesten nog rijden en mijn vader sloeg ook over. De wijn heb ik mee teruggegeven en gezegd dat ik ga voor een gezondere levensstijl. We hebben gezellig gegeten en heb heerlijk genoten van de 14 maanden kleine meid. 

Zojuist een heerlijk badje genomen en nu ff chillen op de bank. Mijn dag is geslaagd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Sensitief:

Thnx voor de support.

Het was een goede dag vandaag. Mijn huis is weer netjes opgeruimd,  heb hardgelopen in de regen zonder mijn housemuziek, dus genoten van de natuur. Mijn ouders hadden 3 flessen rode wijn meegenomen, hoe frappant... mijn niet drinkende familie. Ik heb aangegeven dat ik niet meedoe, anderen moesten nog rijden en mijn vader sloeg ook over. De wijn heb ik mee teruggegeven en gezegd dat ik ga voor een gezondere levensstijl. We hebben gezellig gegeten en heb heerlijk genoten van de 14 maanden kleine meid. 

Zojuist een heerlijk badje genomen en nu ff chillen op de bank. Mijn dag is geslaagd. 

Sensitief je bent een kanjer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond vlak voor het naar bed gaan ff een rotmoment gehad. Een e-mail van mijn ex, hij was weer boos. Ik heb geen reactie teruggegeven. Daarna ging mijn puber van 15 jaar dwarsliggen. Ze wilde om half 11 nog popcorns maken .... Grrr en dan uiteraard nog eten en dus opblijven. Vanochtend  moest ze vroeg opstaan vanwege haar eerste stagedag. Ik was ff boos, vervolgens bedacht ik mij, het is haar verantwoordelijkheid. Ik heb haar dit teruggegeven en gezegd dat ik goed voor mezelf ga zorgen en naar bed ga. Ik heb zoals afgesproken mijn ontspanningsoefening gedaan en ben gaan slapen. 

Vanochtend opgestaan samen met mijn puber, ik noem haar hier I. Zij was fris en fruitig en had zin in haar stage. Vervolgens een goede werkdag gehad en thuis aangekomen zag I er blij en tevreden uit. Eindelijk iets positiefs, heeft ze er zin in en wil ze ervoor gaan. Ze heeft de afgelopen 3 jaren, sinds het VO eigenlijk alleen maar negatieve ervaringen gehad. Een ommekeer maken is tot nu toe niet gelukt. Ik gun haar zo die ommezwaai, het geluk, het gevoel krijgt dat ze er echt toedoet, genoeg heeft in haar mars, zij goed is zoals ze is. Mijn kind, wat hou ik toch van haar en haar zusje. Het zusje, L is een voorbeeld kind op school en haar sociale ontwikkeling.

Ik heb vandaag ook weer gesport; bootcamp, voor het eerst weer sinds oktober. Heerlijk weer buiten sporten en flink afzien. Ik voel me lichamelijk moe, maar voldaan. Thuis aangekomen een lekkere warme douche genomen. De zusjes wilden pancakes bakken, om 21 uur:P....wat dat nou is met pubers??? Nou ja, vooruit ... ze hebben wel schoolvakantie. Ik maak daarbij een smoothie van rode vruchten met yoghurt en we genieten er met zijn drietjes van. De sfeer is ontspannen in huis. Er wordt vandaag veel gelachen en geknuffeld. Wederom een geslaagde zelfzorg dag.

Weletrusten;)

bewerkt door Sensitief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht 4 uur wakker geworden door de storm en niet meer kunnen slapen. Verder een goede werkdag gehad en de meiden zijn ontspannen. Ik heb spierpijn door de bootcamp van gisteren, eindelijk gezonde pijn i.p.v. verkrampte spieren van de stress. De zelfzorg gaat nog steeds goed. Vandaag een rustdag, lekker even niets doen voor de tv. Ondanks de vermoeidheid geen zin of trek gehad in wijn.  Bijna 2 maanden gestopt... wel met een paar uitglijers ... toch trots! Wederom een geslaagde dag.

Trst allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Sensitief:

Vannacht 4 uur wakker geworden door de storm en niet meer kunnen slapen. Verder een goede werkdag gehad en de meiden zijn ontspannen. Ik heb spierpijn door de bootcamp van gisteren, eindelijk gezonde pijn i.p.v. verkrampte spieren van de stress. De zelfzorg gaat nog steeds goed. Vandaag een rustdag, lekker even niets doen voor de tv. Ondanks de vermoeidheid geen zin of trek gehad in wijn.  Bijna 2 maanden gestopt... wel met een paar uitglijers ... toch trots! Wederom een geslaagde dag.

Trst allen.

Je gaat lekker zo fijn :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag best een hectische werkdag achter de rug. Vlak voor het einde van de dag nog een aangrijpend verhaal gehoord van een jonge vrouw die geestelijk en lichamelijk wordt mishandeld door haar vriend en in een behoorlijke vicieuze cirkel verkeert. Ze heeft geen geld, geen familie , geen baan, geen vrijheid ... alleen 3 katten en een hond! Wat baal ik dan van systemen en bureaucratie waar we mee te maken hebben. Het raakt mij! Ik heb wat lijntjes uitgezet om iets in actie te zetten en hoop voor haar dat ze doorzet.

Het relativeert ook weer. Ik kan mij soms ook zo gevangen voelen en bedenk me dat ik veel heb om dankbaar voor te zijn. 

Thuis aangekomen, ben ik alleen met mijn puber. De jongste is logeren. I zit op haar praatstoel en vertelt over haar stage ervaring. Ze heeft het leuk. We gaan samen koken en eten. Vervolgens besluiten we nog om een ijsje te halen. Heerlijk moeder dochter momentje.  We kletsen over meidendingen en gaan naar huis. Ik ben trots op mijn meisje.

Het was weer een mooie dag:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag tot 20 uur gewerkt en heb nu weekend! Onderweg naar huis dacht ik dat ik wel een beloning had verdiend. 1 klein flesje witte wijn. Toen bedacht ik me dat het ook wel zielig was om alleen maar 1 klein flesje te halen en wat mensen van me zouden denken. Ik heb het maar niet gedaan. Nu denk ik, goed dat ik het niet heb gedaan, niet omdat anderen daar iets van zouden vinden, maar omdat ik dat zelf vind.

De gedachte aan wijn speelt op als ik moe en eindelijk vrij ben. Als ik mag ontspannen. Die koppeling in mijn hersenen zijn er nog steeds. Ik kan dus andere keuzes maken. Nu was het iets negatiefs, de volgende x iets leuks bedenken om het weekend  in te luiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren was ik 2 maanden gestopt, na die paar uitglijers na 5 weken dan. Ik ben trotst en had niet gedacht dat ik het in mij had.

Het leven is zonder alcohol zoveel mooier. Ik voel mij goed, vitaler en zie er zichtbaar beter uit. Op naar de 3e maand!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knappe prestatie wat zou dat geweldig zijn 3 maanden he dat gaat je lukken :rose:

Wat ik me al een tijdje afvraag ik lees het vaker hier op het forum wanneer zijn het uitglijders en wanneer noem je het Ik drink ( maar dan bijvoorbeeld ik ben geminderd ) ? Waar ligt die grens als die er is ? Noem je het Ik ben gestopt met drinken na 1 uitglijder, 2,3,4 en na de 5e noem je het dan wel ik drink ( wat je feitelijk doet) ik vind dat wel verwarrend, te lezen van mensen die drinken maar het wel noemen als bijvoorbeeld ik ben al 4 maanden gestopt. Hoe zie jij dat ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nina Vanwege mijn dagelijks gebruik, 3 wijntjes en ik dit gedrag zat was, wilde ik stoppen. Hoe lang,  heb ik niet met mezelf afgesproken ook niet gezegd nooit meer. 5 weken heb ik geen druppel gedronken en daarna een paar x wel. Maar nog steeds niet dagelijks, zelfs niet wekelijks. Ik heb het niet meer in huis en ga er ook niet voor op pad. Alcohol zit niet meer dagelijks in mijn hoofd, dus dat is stoppen voor mij denk ik:P

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Sensitief:

@Nina Vanwege mijn dagelijks gebruik, 3 wijntjes en ik dit gedrag zat was, wilde ik stoppen. Hoe lang,  heb ik niet met mezelf afgesproken ook niet gezegd nooit meer. 5 weken heb ik geen druppel gedronken en daarna een paar x wel. Maar nog steeds niet dagelijks, zelfs niet wekelijks. Ik heb het niet meer in huis en ga er ook niet voor op pad. Alcohol zit niet meer dagelijks in mijn hoofd, dus dat is stoppen voor mij denk ik:P

 

Leuk om te lezen dankjewel. Ik vind het boeiend te lezen hoe mensen hun proces ervaren bekijken. Het is persoonlijk zo verschillend met ook weer overeenkomsten. Ik denk dat als ik zelf een paar keer zelfs al 1 keer zou drinken terwijl ik gestopt ben het zou ervaren als ik begin weer opnieuw en start weer vanaf dag 1 met tellen. Ik heb het natuurlijk nog niet meegemaakt. Ik zou dan toch zoiets hebben denk ik van ik drink weer. En nu ga ik weer stoppen. Ben benieuwd hoe ik dat zelf zou zien als het daadwerkelijk gebeurd. Ik ken ook wel wat mensen die zeggen ik rook al jaren niet meer , met een sigaret in hun mond op een feestje. Dat vind ik ook verwarrend hoor. Ze zeggen dan op feestjes mag ik van mezelf roken want ik ben wel gestopt verder. In mijn beleving is iemand niet gestopt want hij zij staat te roken voor mijn neus :D grappige situaties dat wel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nina, dat is voor iedereen anders idd en je doet wat voor jou werkt, tenslotte ken je jezelf het beste. Ik ken mensen die echt de maat erin kunnen houden.

Zojuist weer lekker hardgelopen op muziek. Daar word ik ook blij van. Thuis aangekomen ook ff dansend uit mijn dak gegaan, ben alleen en niemand die het ziet. Heerlijk!:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...