Pytje Geplaatst 13 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2018 @Sandro, schaamrood op de kaken hier. Is me helemaal ontgaan dat verhaal onderaan de vorige pagina. Ik zie nu ook het verband met het verhaal hierboven. Oef... het valt ook allemaal niet mee om al die verhalen (nuchter) bij te houden. Maar goed bezig dus en alsnog een pluim van mij hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 13 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 mei 2018 Geeft natuurlijk niks @Pytje dank voor je belangstelling Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 13 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 mei 2018 5 uur geleden zei Lika: Fijn je weer zo te lezen. maar ook prima om te delen als het niet goed gaat. Daarvoor is dit forum ook...! Ja...dat vind ik lastig. Omdat ik weet dat ik dan mezelf niet ben met allerlei irreële gedachten. Dat het irreëel is weet ik op dat moment ook wel, dus waarom zou ik dat delen. Zoiets. Maar het forum is altijd helpend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 13 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2018 Van delen kun je leren is mijn ervaring hier. Al is het maar door het opschrijven voor jezelf. In mijn geval heb ik zoveel nuttige feedback gekregen. En opschrijven hoe het zit doet iets. Slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 23 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 mei 2018 We zijn 3 maanden en een paar dagen verder sinds ik besloot te minderen (20-2-18). Waar sta ik? Ik minder nog steeds en blijf dat ook zeker doen, dus wat dat betreft geslaagd. Maar het minderen gaat minder goed dan gehoopt. Terug naar 50% is gelukt, daarna ben ik blijven hangen. Heeft wel zo zijn redenen (terug te lezen in dit topic) maar ik wil ze niet als excuus aanvoeren. Werk aan de weg dus nog. Ben lekker aan het sporten. En heb wat dagen rood omcirkeld in de agenda, want heb een paar hardloopwedstrijden op het oog. Mooie doelen om voor te trainen. Ben overigens naar schatting ook een kilo of 10 afgevallen (voor jullie beeld: ben nu ongeveer 90 kg bij 1.95 m lang) en dat voelt heerlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 23 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2018 Goed man!! Sporten is een perfect excuus om minder te drinken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 23 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 mei 2018 Sporten is ook gewoon heerlijk. Begin langzaamaan wel op een leeftijd te komen dat persoonlijke records verbreken steeds lastiger wordt. Maar het kan wel! En dat zou wel wat zijn, als ik mijn records nog eens verbreek van toen ik eind 20 was. Motiverend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 23 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2018 Die 10 kilo minder die moet een aardig verschil kunnen maken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 23 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 mei 2018 Klopt, dat doet het ook. Het gaat lekker zo. Toen ik op mn best was, was ik echter nog wel 7 of 8 kg lichter dan ik nu ben. Behoorlijk mager, zeg maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 23 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2018 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 24 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2018 @Sandro, jij bent hier één van de weinige voorbeelden voor wie langdurig minderen weggelegd lijkt te zijn. Dat station ben ik al lang gepasseerd, maar het bewijst maar weer hoe anders we allemaal in elkaar steken. Ga zo door Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 24 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2018 13 uur geleden zei Sandro: Klopt, dat doet het ook. Het gaat lekker zo. Toen ik op mn best was, was ik echter nog wel 7 of 8 kg lichter dan ik nu ben. Behoorlijk mager, zeg maar. Ik was ook 6-7 kg lichter dan nu toen ik veel fietste. Toch ben ik nu al 4 kg kwijt t.o.v toen ik nog dronk. Het gaat de goede kant uit langzaam maar zeker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 24 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2018 @Sandro ik ben toch wel benieuwd hoeveel je dan nu drinkt, de helft minder hoeveel is dat als ik vragen mag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2018 (bewerkt) Op 24-2-2018 om 14:01 zei Sandro: Hallo allemaal, Even voorstellen: ik ben een man van midden 30. Woon samen met mijn vriendin en twee gezonde kids en mag me gelukkig prijzen met een goedbetaalde baan. Maar goed, dat is natuurlijk niet waarom ik me hier nu heb aangemeld....Ik vind het lastig aan te geven hoe lang ik precies aan alcohol verslaafd ben, aangezien de definitie van 'verslaafd' niet in beton gegoten is, maar het speelt al zo'n 20 jaar een veel te grote rol in mijn leven. Op 16-jarige leeftijd verstopte ik voor mijn ouders al bierblikjes onder mijn bed bijvoorbeeld. De laatste pakweg 5 a 10 jaar is er bijna geen dag voorbij gegaan dat ik niet gedronken heb (alleen als het echt niet kon). En dan bedoel ik niet maar een paar biertjes per avond. Het heeft zelfs tot weektotalen geleid van 100+ eenheden. Week in week uit. Jaar in jaar uit. Ik weet dat dit zeer ongezond is en het bijna niet anders kan dan dat ik mijn lichaam hiermee kapot maak. Het lukt me echter maar niet om het patroon te doorbreken. Bang dat ik ook ben voor alle weggestopte en nieuwe gevoelens die ik ga ervaren. Hoe moet ik dat in godsnaam doorkomen en hoe val ik in slaap? Nu heb ik sinds vijf dagen wel een succesje geboekt: ik heb in de afgelopen vier avonden namelijk 40 eenheden minder gedronken dan mijn routine. Mijn vorige poging om te minderen dateert alweer van 2011, dus ik wil dit momentum echt aangrijpen om weer eens een serieuze poging te wagen. Waar ik nu vooral tegenaan loop is dat ik erg moeilijk in slaap kom en ook vaak en vroeg wakker word. Ben nu behoorlijk kapot... Weet nog niet precies wat ik aan dit forum ga hebben, maar ik hoop uiteraard een hoop! Bedankt voor het lezen alvast. 100+, was het dus, Rosee, 17 uur geleden schreef Sandro 50% nog steeds; en de aangeraden nieuwe norm is maximaal 1 eenheid per dag. Nog heel veel werk te verrichten Sandro; schreef je laatst zelf niet dat het meer stagneert dan je wilde? Ik heb nog nooit gedronken wat jij nu drinkt, en verbaas me eigenlijk dat je zo tevreden lijkt nu. Wat niet wegneemt dat halveren een mooie start is van alcohol de baas worden. 24 mei 2018 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 24 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 mei 2018 Ja, sterker nog, ik schreef gisteren nog dat er werk te verrichten is. Ik begrijp dat het mensen kan verbazen dat ik redelijk tevreden lijk (redelijk, want helemaal tevreden ben ik dus zeker niet). Zo is iedereen anders. Zit goed in mijn vel, voel me fris en fit, leef (behalve de alcohol) heel gezond, ben aan het veranderen. Ja, dáárom dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 24 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 mei 2018 20 minuten geleden zei Rosee: @Sandro ik ben toch wel benieuwd hoeveel je dan nu drinkt, de helft minder hoeveel is dat als ik vragen mag? 1 fles wijn ipv 2. Daar wil ik nog een stuk vanaf halen, maar nog niet gelukt dus. Niet om als excuus oid te gebruiken hoor, maar is absolute hoeveelheden vergelijken wel helemaal eerlijk? Kan me zo voorstellen dat een paar wijntjes harder aankomt bij iemand van 1.60 en 50 kg dan bij iemand van bijna 2 meter en 90 kg. Neemt natuurlijk niet weg dat een fles wijn per dag voor niemand, onder geen enkele omstandigheden, goed te praten is. Doe ik dan ook niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 24 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2018 (bewerkt) Dat betekent dat je je nog VEUL beter zou kunnen voelen Een fles per dag, ik kots al bij het idee 24 mei 2018 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 24 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 mei 2018 25 minuten geleden zei Bor: Gezien jou hoeveelheid heb jij ook een hoge tolerantie opgebouwd denk ik. Ja, dat krijg je vanzelf na verloop van tijd.... 28 minuten geleden zei bumperjim: Een fles per dag, ik kots al bij het idee Dat heb ik dan bijvoorbeeld bij een hele reep chocola, of een hele bak ijs. Mijn insteek is meer dat ik het leven de baas wil zijn. Alcohol de baas zijn is daar onderdeel van, een belangrijk onderdeel zelfs. Maar het doel is breder dan alleen dat. Nu heet dit forum ADB, dus de focus op alcohol is natuurlijk compleet logisch en te begrijpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 24 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 mei 2018 12 minuten geleden zei Bor: Het leven de baas zijn? Maar dat kan toch nooit? Dat is onmogelijk.. Nee dat kan niet inderdaad. Moeder natuur is de baas. De "slechte" verleidingen in het leven de baas zijn dan (verslavende dingen, disfunctionele emoties, stress). Is al moeilijk genoeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 24 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2018 Je eigen daden de baas, das al vast wat Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 25 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2018 Waar wil je heen qua drinken Sandro? 1 fles wijn per dag is nog steeds vet serieus. Wanneer ben jij de alcohol de baas voor jouw gevoel? Je hebt vast een einddoel voor ogen, ben benieuwd welke. En hoe is't met hardlopen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2018 @Sandro, alles goed?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 7 juni 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juni 2018 Hoi. Ja, druk. Had vandaag slotbijeenkomst van een opleiding die ik had gevolgd. Heb gepresenteerd voor ongeveer 50 man, waarvan een aantal die veel meer expert zijn op het onderwerp. Spannend dus. Maar ging goed, dus blij! Qua alcohol gaat het even wat minder goed. Nu is het moment om daar weer wat aan te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 7 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2018 Mmmmm je zegt het Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 7 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 7 juni 2018 Schouders er weer onder Sandro, je was zo goed bezig. Fijn dat je presentatie goed ging Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden