Spring naar bijdragen

On the way up


Sandro

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Men neme:

-een plotseling verscheurde familieband,

-daarbovenop een sterfgeval in de naaste familie,

-een ontlading van stress ivm vakantie en

-het mooie weer

En zie daar de giftige cocktail die mij deze week in de greep hield. Ik heb gulzig van de "papegaaiensoep" gedronken. Een half kratje bier ging er dagelijks wel doorheen. 

Vannacht werd ik wakker en kon ik niet meer slapen. Malen, malen, waar ben ik toch weer in beland! En wat doe ik mezelf aan. Dit wilde ik toch niet meer? Bovendien helpt het ook voor geen meter.

Vandaag ben ik droog. Om 5 uur heb ik de hardloopschoenen aan gedaan ipv naar de supermarkt gegaan om bier bij te halen. Heb lekker 5 km hardgelopen. Het gaat weer goed komen. Mijn eerste echte terugval overleefd (ik moet het nog bewijzen, maar in mijn hoofd zit het weer goed en wat ik in mijn kop heb, heb ik niet in mijn kont).

Één zo'n moment van: wat doe ik? Bijhalen of de moeilijkere weg kiezen door de hardloopschoenen aan te trekken? Één keer de juiste keuze kan het verschil maken. Voordat ik op ADB kwam, is me dat in al die jaren nog nooit gelukt. De afgelopen maanden hier zijn dus zeker niet voor niks geweest. Dank voor jullie steun ook, doet me goed :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Amethist:

Mooi focus Sandro: hardlopen! Misschien een hardloop wedstrijd prikken om naar toe te trainen? Daar kun ke geen bier bij gebruiken, dus dat is win/win?

:rose:

Grappig dat je dat zegt, want op die manier werkt het bij mij inderdaad. Heeft me in het verleden ook geholpen. Ik ga voor de Zevenheuvelenloop, dat is mn favoriet. En tussendoor heb ik in september nog een wedstrijd. Is dus pas over een tijdje, dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een update. Zit nog in de goede flow. Vandaag ook weer gaan hardlopen. 

Het was heerlijk om eindelijk weer eens een week vrij te hebben, het was alweer een aardig tijdje geleden.

Ik besef veel meer dan "vroeger" hoe onbelangrijk werk is. Het gaat om hele andere dingen. Het welzijn van jezelf, en van je dierbaren. Liefde geven, aandacht schenken. Lol maken, genieten. Ik geniet echt van dit soort dagen. (uiteraard is geld ook belangrijk op een bepaalde manier, vooral als je er te weinig van hebt, dat besef ik).

Er is veel gebeurd de laatste tijd, ook een boel narigheid. Tegelijkertijd ben ik aan mezelf gaan werken. Meer leven ipv overleven, ik heb het al vaker geschreven. Hele waardevolle periode.

Vanaf morgen weer de harde realiteit. Werken voor je geld (en vrijheid) zul je! ;)

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@PytjeHalve mededeling? Onderaan de vorige pagina staat een heel verhaal hoor :)

Ja daar doelde ik dus wel op. Dat heb ik nu beter onder controle. Maar ik drink wel.

Moet zeggen dat ik me ook aan het richten ben om "de omstandigheden" te verbeteren. Dat gaat een beetje gelijk op met het minderen. ADB zijn en blijven bestaat in mijn ogen uit twee dingen: niet teveel drinken én de onderliggende oorzaken aanpakken zodat je niet (meer) terugvalt. Dat tweede gaat niet als je elke dag dronken bent (bij wijze van spreken), dus het gaat wel hand in hand. Zolang ik me fris voel om de dag aan te vallen (en dat voel ik me), vind ik het momenteel prima. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...