Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Pelle2

Pelle drinkt niet meer

Aanbevolen berichten

Je kon het al wel een beetje aan zien komen, hè? Het drinken en de gevolgen daarvan werden steeds een beetje minder erg, minder zwart in je berichtgeving.

En het zien van alcoholgebruik om je heen werd steeds moeilijker voor je. Waar je je er in het begin nog tegen af kon zetten en sterk voelen in je gestopt zijn,

kwam langzaam aan steeds meer ergernis en een vorm van zelfmedelijden om de hoek kijken.

Had je dat zelf in de gaten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

'Dat weet je dan ook weer', zei mijn maatje dan wel eens..

Opstaan en verder gaan.

Wel ff wat reflecteren voor jezelf wat er nou precies gebeurt...de vraag voor jezelf beantwoorden die Kohtje je stelt..had je het zelf in de gaten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even twee flessen wijn tussendoor drinken. En weer verder.

Ben benieuwd of het zo werkt. Hoop het van harte voor je, dat je de draad weer op kunt pakken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zo bang als ik dat doe dat het betekend dat het begin weer zo lastig is... 

Ik hoop dat je weer door kan zonder drank. Ik vind 2 flessen wijn wel veel. Daaraan zou ik voor mijzelf afleiden dat ik nog steeds een probleem heb. Mensen zonder drankprobleem drinken niet 2 flessen leeg is mijn idee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Poeh, dat is wel meteen stevig! Twee flessen wijn leegdrinken. Hopelijk kun je de draad weer oppakken. Lees je berichten van de afgelopen maanden nog maar eens terug. Hopelijk kan dit bijdragen aan het goede gevoel dat overheerst bij het niet meer drinken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammer pelle , hopelijk een les en geen fout . Herkennen doe ik het wel . Toen ik bij nova dic zat,  kon ik ook na het gesprek , thuis komen en een fles port open trekken . Zo van "Ik maak nog altijd zelf uit wat ik wil " , erg recalcitrant.  Maar op die manier kwam ik er ook niet vanaf . Stop maar eens een half jaar . Ik telde de weken , en na 26 weken ging ik weer los . Ik sta nu op het jaarpact,  dat werkt voor mij . Al hoor ik soms een stemmetje heel ver weg , wat ik na dat jaar ga doen ...... Ik weet wat het juiste antwoord is 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu je het zo zegt Cleo, ik denk dat het jaarpact ook voor mij erg helpt in het niet doen. Ja, @Pelle2 baal je? Wat voel je? Ik hoop dat je weer verder kunt. En dat je daar tevreden mee kunt zijn. Dat goed genoeg goed genoeg is en reden tot meer dan tevreden ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik voel me eigenlijk wel erg tevreden. Ik heb nu geen enkele trek, zit met m'n potje thee op de bank. Morgen vroeg op voor weer eens (sinds 3 of 4 weken) een persoonlijke sessie. Nieuwe therapeut, de vorige is op vakantie. Ik zie wel. Misschien de laatste, misschien klikt het wel en denk ik er nog heel veel aan te hebben. maar ik geloof toch dat ik het zelf moet doen. 

Ik heb er al zo veel en vaak over nagedacht. Het gaat goed met me, ik voel me fit. En dat komt deels door het niet drinken. Ik heb het gevoel dat ik verder vooruit kan kijken dan 5 minuten en daardoor ook van de drank af kan blijven als ik eens wel trek heb. Ik wil geen kater, ik wil de volgende dag ook mijn plannen kunnen uitvoeren. En ik geniet ook echt van het nuchter zijn. 

Ik dacht denk ik niet zo zeer dat het wel mee viel, mijn gebruik in het verleden, ik kreeg eerder steeds meer het idee dat mijn leven voor 1 januari dit jaar één groot zwart gebeuren was. En dat klopt niet. De rol van alcohol was wel veel te groot. En het niet meer drinken want ik ben een alcoholist werd ook veel te groot. Ik werd in gedachten een steeds grotere alcoholist.

Ik wil niet meer afhankelijk zijn van alcohol. Ik wil het wel kunnen gebruiken. Ik heb daar echter weinig behoefte aan. Als ik nooit meer drink, vind ik dat prima. Ik geloof nog steeds in de prachtige stelling: een dag niet gedronken is geen verloren dag. Ik ben sowieso bijzonder tevreden dat ik al zo lang niets heb gedronken en heb ervaren hoe ok dat is. Met dat idee wil ik iig verder. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dar zwarte gat gevoel dat ken ik. Waar is al die tijd gebleven, wat heb ik al die tijd gedaan. Als ik foto's van ons gezin zie van voor 2017 dan krijg ik direkt dat gevoel en dan kan ik wel janken. Waar was je papa. 

Dat nooit weer, inderdaad. 

Af en toe overvalt het me weer, zin om alles te verzuipen. Werkstress, ergernis. Gisteravond nog. Maar ik doe t niet. 

bewerkt door bumperjim

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh, ja.... af en toe. Alles weg en anders wil ik dan. De korte weg. Maar nee, ik doe het ook maar niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat goed hier. 
Blij dat ik niet drink :)

Gisteren veel knoflook gegeten, vandaag een droge mond. Het eerste wat ik deed toen ik wakker was was naar de kraan lopen wegens de dorst. Deed me ergens aan denken....

Verder zie ik vanaf 13 april de datum niet meer bij de berichten op mijn draad staan. Wel op berichten op andere draadjes. Als iemand me kan vertellen hoe dat kan...??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Pelle2:

Verder zie ik vanaf 13 april de datum niet meer bij de berichten op mijn draad staan. Wel op berichten op andere draadjes. Als iemand me kan vertellen hoe dat kan...??

Bij mij ook, alleen vanaf een andere datum :D

Goed bezig!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Pelle2:

Jep hier ook , niet fijn :angry:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 mei 2019

Ik heb me 10 dagen geleden laten gaan en 1,5 liter witte wijn opgedronken. Ja, die voelde ik aankomen, maar wat doe je daaraan?? Sindsdien gewoon weer door gegaan met niet-drinken. Ik heb vorige week mijn nieuwe therapeut verteld dat ik klaar ben met drinken, dat ik wel één keer een uitglijder heb gehad, maar dat ik verder toch niet meer wil drinken. Tot mijn verbazing geloofde hij dat. Ik twijfel namelijk zelf nog wel een beetje aan mijn eigen verhaal. Zo eenvoudig kan het toch niet zijn??

Ik heb echter geen enkele moeite gehad om niet meer te drinken na die uitglijder. Het drinken viel dan ook tegen. Ik las gisteren hier op het forum dat de magie er af is. Dat is precies hoe ik het ervaar. Drank had een functie. Ik werd er  welbespraakt van, creatief ook. Ik voelde  me goed en kreeg energie om dingen aan te pakken. Problemen verdwenen en zelfvertrouwen kwam er voor in de plaats. Ja, geen wonder dat ik veel ging drinken... !

Op dit moment verdoe ik alleen tijd tijdens het drinken als ik drink en ben ik bezig met het creëren van een kater voor de dag er na. Nuchter ben ik veel welbespraakter, creatiever en energieker, pak ik problemen aan en eigenlijk zit ik wel vol zelfvertrouwen. 

Komend weekend met vrienden weg, daar wordt doorgaans heel veel gedronken. Ik wil dat niet, ben het ook niet van plan. Ik ben benieuwd of ik toch enorme trek krijg en ondanks dat niet ga drinken of dat ik zonder moeite de alcohol kan laten staan. Ik heb nu namelijk helemaal geen zin om niet meer uit mijn woorden te kunnen komen, niet meer te weten wat ik heb gedaan,l me te moeten schamen voor mijn kinderen en met een kater wakker te worden. Bovendien vind ik het prima om thee te drinken, durf ik voor mijn abstinentie uit te komen (voel me daar zelfs wel lekker bij) en heb ik mijn verwachtingen bijgesteld: dit hoeft niet het leukste weekend van mijn leven te worden. 

Een weekend met vrienden niet gedronken is geen verloren weekend! :)

bewerkt door Pelle2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed bericht, Pelle. Fijn dat je het deelt en zo uitgebreid beschrijft ook. 

Zorg er maar gewoon voor dat komend weekend een mooie bevestiging wordt van de kracht van je nieuwe levensstijl. Als dat nu lukt hoef je volgende keer weer minder te twijfelen en dat helpt je weer verder want twijfelgevoel is best link.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben wel benieuwd hoe dat werkt voor zo'n therapeut. Het is steunend als hij gelooft in jouw verhaal dat je klaar bent met alcohol. Denk ik. Jij zegt het hardop, wat een bevestiging is van je voornemen.

Je hoeft niemand iets te bewijzen. Dat gevoel zou je misschien wel hebben als de therapeut zou twijfelen aan je verhaal. 

bewerkt door Lonster
letter vergeten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank voor je heldere uiteenzetting,  een inkijkje in je belevingswereld,  erg leerzaam ook dergelijke verhalen.  Deze komt ook in mijn ADB  boekje 

En veel plezier alvast .  Bij mij is gebleken dat ik veel meer zelfvertrouwen heb zonder drank , tussen al die drinkende vrienden . Wel ben ik 1 van de eersten die richting huis gaat , wanneer de wijsheid ook in de kan is beland en ik 2 of 3 keer naar hetzelfde verhaal moet luisteren 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...