Klassement
Populaire bijdragen
Inhoud met de hoogste waardering op 07-05-26 in alle secties tonen
-
Voortgangsgesprek. Ik had het voorbereid. Stoppen met drinken: check. Houden aan voorgeschreven medicatie: check. Inzetten en mezelf tonen bij therapie: check. Houden aan afspraken: check. Werken aan eetpatroon: ik werk eraan. Slaapritme: minimaal, maar ik ben het gewend. Wat denk ik zelf? Ben ik klaar om het zelf te doen? Om de wereld weer aan te kijken? Er lijkt maar één goed antwoord; natuurlijk ben ik dat. Maar het antwoord is dat ik het niet weet. Hier is het een beschermde, relatief veilige omgeving. Buiten staan de verleidingen zomaar voor de deur, als ik ze niet eerst al opzoek. Om nog maar te zwijgen over het gemak waarmee een storm opsteekt, alles wat een trigger kan zijn, zomaar ineens. Maar ik ben geen exotisch dierentuinbeestje dat tegen elke prijs beschermd moet worden en waarvoor uit alle macht de vijanden worden geruimd. Ik ben Quinn en ik ben volwassen. En ja, ik heb een rugzak vol gezeik, problematiek en vage labels. Maar ik heb ook een rugzak vol gereedschap, een telefoon vol hulplijnen en de beste vrienden van de wereld. Zelf doen, maar niet alleen. In de afgelopen maanden (zo kort nog maar?) heb ik meer van mezelf prijs gegeven dan in alle jaren daarvoor. Ook, maar niet alleen, aan mezelf. Jezelf beter leren kennen, betekent ook je valkuilen beter herkennen. Als je mensen dichterbij laat komen, zijn ze er ook om je meteen te helpen. Ben ik er klaar voor? Nu? Nee. Maar wel bijna, ik werk eraan, ik werk ernaartoe. Wacht maar, ik kom eraan.5 punten
-
Donderdag 7 mei 2026
spirit en 3 anderen reageerde op renaldo61 voor een discussie
Ik heb eindelijk nog eens fatsoenlijk geslapen4 punten -
Hoi Oskar. Ik zou je een pb sturen maar ik geloof niet dat je nog inlogt dus dan maar hier. Dank je wel voor je goede zorgen onlangs, in de nacht dat ik ontzettend diep in mijn verdriet zat. En ik wilde je zeggen dat je één van de mooiste mensen bent die ik ken.3 punten
-
Donderdag 7 mei 2026
spirit en 2 anderen reageerde op bolletje voor een discussie
Goeie morgen. Ik slaap de laatste tijd hartstikke goed. Komt doordat ik op een ander laken slaap, geen katoenen meer, dus niet zo benauwd. Deze lakens ademen door waardoor de warmte erdoor kan. Gekocht bij Zeeman voor e7.--. Misschien iets voor mensen die ook slecht slapen. ik slaap voor het eerst van m'n leven heeeeeerlijk. Verder nog iets. Als je in je afwasmachine een paar propjes aluminium gooit, wordt alles veel schonen. Fijne dag iedereen.3 punten -
Donderdag 7 mei 2026
Rosee' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op IJsvogel voor een discussie
Nachtpact Reacher Quinn Jane IJsvogel Sinds 1 mei weer helemaal op de 0. Na 4 jaar abstinent vanaf 2017 telkens toch iedere keer weer een poging gedaan om een modus te vinden. Poosje wel drinken, altijd weer te veel en dan weer stoppen. Nu denk ik dat dat ook verslaafd gedrag is, en straks denk ik weer dat het een goed idee is om af en toe iets te drinken. Dus ik meld mij hier weer wat vaker en ga ermee aan het werk. Het houdt niet op, niet vanzelf.....2 punten -
Donderdag 7 mei 2026
Quinn' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op bumperjim voor een discussie
Leuks: met de Stier gegeten. Beetje plannen gemaakt. Ze maakt nu weer plannen. Gaat langzaam goed komen, wordt weer een beetje als vroeger. morgen weer mointainbiken. Maar das het leuke van morgen. Nu nog even afblijven.2 punten -
Donderdag 7 mei 2026
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op bumperjim voor een discussie
Getver, nee, 6 cornetto's alleen als het 60 graden is Een zak borrelnootjes ineens naar binnen schuiven, dat dan weer wel. De Stier had een zak borrelnootjes gehaald met sriracha maar dan gemengd met chocola dingetjes, zout/zoet. Te ingewikkeld voor mij om gedachtenloos weg te werken, het was geen succes. Kwam zeker van de action 🙄2 punten -
Donderdag 7 mei 2026
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Quinn voor een discussie
Zes cornetto's @lady jane? Dat doe ik je zelfs niet na.2 punten -
Donderdag 7 mei 2026
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op rapilos voor een discussie
Ha,ha @lady jane Ja klopt, dat kan ik dus ook doen. erg he ! 🙈2 punten -
Donderdag 7 mei 2026
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op rapilos voor een discussie
Goedemorgen allemaal, Weer terug van de mini vakantie. ben er moe van 🤔 nou ja, eigen schuld, want op vakantie gaan altijd alle remmen los pizza, stroopwafels (met de nadruk op de S), patat, appeltaart met slagroom, chips... Voeding doet altijd heel veel met een mens he Dus...vandaag weer gewoon matig en gezond eten (Hetzelfde als met drank vroeger : alles of niets) Wel veel gelopen daar met de hond en de omgeving is daar prachtig2 punten -
Woensdag 6 Mei 2026
Quinn' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op lady jane voor een discussie
tuurlijk Marjolijn, ik doe eigenlijk vnl mee aan n pact om frummers hier te steunen drank betekent helemaal niets meer voor mij persoonlijk maar ooit was dat anders en ik vond het forum op mijn eerste droge dag. Hier trouw blijven komen heeft me al die jaren alert gehouden. Het is een nieuw soort verslaving geworden om elke dag even mijn virtuele familie hier gedag te zeggen. En voor sommige mensen heb ik een zwak. Inmiddels ook al aardig wat frummers op meetings of na persoonlijke berichtjes in het echt ontmoet, en ook dat was belangrijk.2 punten -
Jaarpact
garfield076' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Bob voor een discussie
Respect voor @Maja, @NickyLJ80, @Reacher, @rosa45, @ferry en @Anna.2 punten -
vandaag ben ik 1 maand nuchter mijn ontstekingen zijn beter mijn mama is ni goed het einde nadert ben zo blij dat ik ni meer drink is een heel ander leven1 punt
-
Nachtpact Reacher Leuke dingen Samen een appel gegeten Twee katten op schoot1 punt
-
Deze late namiddag gaan kijken om te avondsporten. 3 Avonden per week. Vandaag heb ik al een 20 minuten op een hometrainer gezeten. Ik dacht ook nog wat op een loopband te wandelen, maar die toestellen waren bezet.1 punt
-
Mijn moeder zei altijd: kleine kinderen, kleine problemen. Grote kinderen, grote problemen. Een waarheid als een koe!1 punt
-
Donderdag 7 mei 2026
lady jane reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Thuis van de bedrijfsarts 😅 de rit viel uiteindelijk wel mee alleen klein stukje zat ik tussen allemaal vrachtwagens in paniek. Het gesprek ging ook goed gelukkig was duidelijker en rustiger als normaal. Blij dat ik weer terug ben.1 punt -
heb ik 5 mei ook gehad Raps, een hele doos cornetto's caramel/zout gekocht en 2 x 3 achter elkaar, dezelfde dag. In gedachten gaf ik gewoon jou de schuld, want las dat ooit van jou. Ze waren echt lekker, maar de eerste het meest.1 punt
-
1 punt
-
Dodenherdenking, bevrijdingsdag, ik heb daar nogal gemengde gevoelens over. Stilstaan bij 80 jaar geleden met mooie woorden en prachtige muziek, terwijl er gewoon weer een genocide aan de gang is in Gaza, Libanon en binnenkort Iran. Om maar te zwijgen van de minder fotogenieke oorlogen, Zuid-Soedan en zo, waar het allemaal van de grote hoop gaat maar net niet sexy genoeg om in het nieuws te komen. Maar misschien is het juist kmw om te focusen op je kikkerlandje en je niet te laten gekmaken door wat er elders gebeurt. Ik weet het allemaal niet meer 🫤 Moet naar mn werk geloof ik.1 punt
-
ha die Bollewops, je was me net voor.1 punt
-
Ik ben okay hoor @Marjolijn. Niet geheel alcoholloos momenteel. Wel bewust en binnenkort waarschijnlijk weer geheel zonder. Is uiteindelijk fijner.0 punten
