Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Inhoud met de hoogste waardering op 30-04-26 in Berichten tonen

  1. Yana

    Donderdag 30 april 2026

    Misschien denken jullie wel dat ik schromelijk aan het overdrijven ben met de schoonheid van het graanveld. Maar nee, hier is een fotootje uit mijn keukenraam, uiteraard een slap aftreksel van de werkelijkheid maar het geeft een idee...
    6 punten
  2. Yvonne

    Donderdag 30 april 2026

    Geluksmomentje van vandaag: het grijze toetje van mijn 14 jarige hond vol hoop en verwachting bij de keukenla waar haar snackjes in liggen te zien in de hoop (en eigenlijk ook wel de zekerheid) dat ze er wat uit zou krijgen. Hartstikke oud, maar nog vol energie...
    5 punten
  3. Yvonne

    Woensdag 29 April 2026

    Zat ik toch gisteravond op de pagina om mijn mooie moment te delen.... word ik gebeld en heb er totaal niet meer aan gedacht daarna. Sorry luitjes. Mijn leuke moment van gisteren was mijn thuiskomst eind van de middag: Kees had de dieren al eten gegeven en vroeg of ik de 'grote rooie' was tegengekomen. Hij had hem geroepen voor het eten, maar hij kwam niet.... ik heb de keukendeur open gedaan en hem geroepen, een halve minuut later kwam hij al kletsend aan huppelen...
    5 punten
  4. Lika

    Donderdag 30 april 2026

    Leuke dingen vandaag: voelt niet helemaal eerlijk, want ik was vandaag in Venetië dat ik voor het eerst zag en lig nu in een eerste klas trein-slaap wagon. Best heel leuk!! Maar ook: niet gevallen vandaag. Slappe lach met dochter na een uurtje chagrijnig rondlopen. Ik gaf haar tips voor nóg beter chagrijn:-)
    4 punten
  5. Kaatjemama

    Donderdag 30 april 2026

    Leuk ding vandaag 😃 Bij de groeps therapie was de vraag vandaag wat zou je willen in de toekomst. Vertelde ik wat ik eigenlijk niet durfde te zeggen.liefst zou ik Ervaringsdeskundige op bipolair gebied willen worden. toen zeiden ze dat dat heel goed bij me zou passend me dat wel zien doen. Tja geen idee of ze dan eerlijk zijn maar was wel leuk te horen.
    3 punten
  6. Kuch, kuch. Bij deze zijn we allen tesaam, om de heilige verbintenis te zien tussen de heer @Sanity en juffrouw @Spud. Neemt deze hongerige kater deze loopse zwerfpoes tot kattin? @Sanity: haal die vinger uit de kont, zo laat je een kat niet miauwen. Neemt deze loopse zwerfpoes deze hongerige kater tot kat? Dan gaan we nu over naar het wisselen van halsbandjes. @Sanity, @Spud: kunnen jullie even zorgen dat die katten al niet beginnen neuken op mijn altaar? Dan verbind ik hierbij jullie tot kattenpaar in de heilige geest van bedwelmende dranken. @Sanity: kun je hem nu wel even vasthouden zodat we kunnen overgaan tot het knippen der balletjes? Wees gezegend en voorspoed op jullie weg. @Spud: je kattin ligt bewusteloos in de kelk, raap jij haar even bij elkaar?
    3 punten
  7. stroumfke

    de weg naar herstel

    mijn mindset ie helemaal veranderd ik zit met 3 ontstekingen als gevolg van de drank en sta voor een rehabilitatie van 6 weken tot 3 maand ik wil geen druppel meer aanraken vanavond ben ik terug nr de AA geweest ik werd warm onthaald ik heb een vrouwelijke sponsor gevonden bij de NA en ga beginnen werken met de stappen elke dag een beetje beter
    2 punten
  8. Quinn

    Donderdag 30 april 2026

    Nachtpact Reacher kaatje 🌺 Quinn Leuke dingen vandaag: doos Oreo's double chocolate opgegeten, de doos nog net niet. Cool filmpje van een gans gezien.
    2 punten
  9. Reacher

    Donderdag 30 april 2026

    Ik heb de brandnetels in de tuin om zeep geholpen. Tot zover de mededelingen van vandaag. 🤓
    2 punten
  10. spirit

    Daar word ik vrolijk van

    Bij mijn wandeling 5 jonge waterhoentjes gezien. Zo lief. Hoop wel dat het er 5 blijven, helaas is dat meestal niet zo.
    2 punten
  11. rapilos

    Donderdag 30 april 2026

    Goedemorgen allemaal, Zit tegenwoordig op de sportschool. Krachttrainig schijnt belangrijk te zijn op oudere leeftijd om de spiermassa te behouden. Nu werk ik ook al elke dag uren in de tuin, maar dat is toch anders vind ik. Moet wennen aan al die aparaten op die school. Dit onzekere truusje heeft altijd een flinke aanloop tijd nodig voor ik iets leuk vind. Maar dat het goed voor me is, daar ben ik wel van overtuigd. vriend is inmiddels gaan lopen met de hond. Zijn de rollen toch goed verdeeld he ! ☺️
    2 punten
  12. Kaatjemama

    Daar word ik vrolijk van

    Dartelende lammetjes die uit der nachthok gelaten worden springen rennen. Das toch vrolijk zo smorgens
    2 punten
  13. Yana

    Donderdag 30 april 2026

    Geen zorgen lieve mensen, ik zou evengoed weer een lange lijst met fijne dingen kunnen posten. Ik ben nu niet verdrietiger dan gisteravond, het bestaat allemaal naast elkaar. Een zachte massage graag. Da's een inkoppertje, die laten zich niet tegenhouden door een beetje depressie 😁 Oh ja grappig, doet me eraan denken dat ik vroeger meditatiedagen organiseerde met als onderdeel poetsmeditatie. Dankjewel voor je lieve wensen ❤️
    2 punten
  14. hub02

    Laatste poging

    Mijn jeugd was een hel. Mijn vader sloeg, en goed ook, en ik kon werkelijk niks goed doen. (Ik was niet op zijn crematie. Ik ben nu zelf oud, maar ik heb daar geen seconde spijt van). Mijn moeder was een struisvogel, kop in het zand bij alles wat ze niet wilde zien, en deed daar psychisch een schep bovenop. 2 zelfmoordpogingen vòòrdat mijn leven eigenlijk begon. Het interesseert me totaal niet of mijn moeder nog leeft, en ik zal ook op haar crematie niet aanwezig zijn. Opgevoed als een suf ei, trouwde ik met de eerste vrouw die ik tegenkwam, alleen om thuis weg te komen, mògen beter gezegd. Ik was toen 23. Niet de beste keuze, maar de enige die ik zag. Een huwelijk van niks, maar door langs elkaar heen te leven duurde dat 25 jaar. Toen ik 40 was kreeg ik aangezichtspijn. Het enige waar ik goed in was was zuipen, en ik werd daar toen nòg beter in. Toen ontmoette ik B. Dankzij dit forum stopte ik met drinken, ik wist dat een relatie op deze manier niet goed zou gaan. Ik ben meer dan 10 jaar nuchter geweest en voor het eerst leek ik mijn leven in het gareel te krijgen. We gingen samenwonen. Onmiddellijk na de coronaprik kreeg ik 2 hartinfarcten, bloedarmoede, tinnitus en 2 soorten kanker. Dat werd me te veel van “het goeie”, het maakte me geen biet meer uit allemaal, en ik begon weer met zuipen. Omdat samenleven niet gaat met iemand als ik, in de put, en ik wil B. niet meetrekken in mijn misère, zit ik op een flat en leef als kluizenaar. Geen dokters meer voor mij, maar het leven duurt langer dan ik 2 jaar geleden dacht. En toch wil ik niet als zuiplap sterven, en ik sta nu voor dezelfde strijd als 15 jaar geleden. Hoe laat ik dat zuipen?
    2 punten
  15. Senna34

    Daar word ik vrolijk van

    Mij ook ! Een ordinaire big mag. Ik kom er mijn bed voor uit. Nu Craving 😃
    2 punten
  16. Sanity

    Nog 1 weekendje (en nog veel meer hoofdstukken uit het smoezenboek)

    Hey, @Senna34 en @Bob, @Spud en ik hebben een haat en liefde verhouding (spud is overigens een zij) en ik vertel haar ook rustig dat ze als een aardappel terug moet kruipen onder de steen vanwaar ze vandaan gekropen is en daar rustig verder mag rotten. Dat vindt zij dan wel weer prettig en geeft mij koosnaampjes waar dan de moddereter weer niet zo blj mee is. Dat is een zwartgallige humor die wellicht alleen die verrotte aardappel en de toch niet zo sanity persoon begrijpen. Dat is het jammere van een forum dat je niet van elkaar de cynische en lachende blik kan zien. Ik associeer Spud overigens met een hopeloos verslaafde uit de film Trainspotting. Daar is zij natuurlijk niet blij mee maar omdat we elkaar (ook via PB) toch al verrot schelden accepteren we dit maar van elkaar.😁
    2 punten
  17. Kaatjemama

    Daar word ik vrolijk van

    Na een weken lijnen een bigmac patat 🍟 🤪 en liefst dan nog een milkshake erbij
    2 punten
  18. Bob

    Jaarpact

    4 maanden @Jaar12026. Het schiet al op. Applaus ook voor @Senna34, @Artemis, @MissSauvignon, @Asterix en @water.
    1 punt
  19. Yvonne

    Ik ben

    Ik hoop van harte dat jouw cadeau in goede aarde zal vallen Quinn, maar kan me indenken dat het allemaal heel moeilijk is. Ingewikkeld ook. En ook hoop ik dat de aangepaste medicatie inmiddels een beetje positief werk verricht. Én dat je vannacht goed kunt slapen. Voor als dat niet echt lukt nog even wat lekkers...
    1 punt
  20. Quinn

    Donderdag 30 april 2026

    Ze zijn eerlijk.
    1 punt
  21. Reacher

    Donderdag 30 april 2026

    Nachtpact Reacher Leuke dingen van vandaag: Geknuffeld met een hond.
    1 punt
  22. Quinn

    Donderdag 30 april 2026

    Overweeg je nu thee te trekken van de composthoop?
    1 punt
  23. Deze had je nog niet gezien!!! Maar denk dat het te laat is. Het was een verrassing.
    1 punt
  24. A million different voices That are trying to break you Just listen to one
    1 punt
  25. hub02

    Donderdag 30 april 2026

    Rustig aan, Spirit. Hard van stapel lopen kun je nog altijd, als het mannenwerk is geklaard.
    1 punt
  26. Kaatjemama

    Draadje van Kaatje 🌺

    1 punt
  27. Yana

    Donderdag 30 april 2026

    Je gaat van de toppen toch wel een stamppotje maken of van die overheerlijke knalgroene soep of op z'n minst thee ervan trekken? Ja toch? Heel lekker en supergezond!
    1 punt
  28. Kaatjemama

    Draadje van Kaatje 🌺

    Ga zo me tas inpakken en medicijnen halen en denk gewoon veel lekkere dingen kopen voor me zelf die weekend. Heb ook een ap op me telefoon voor vogel geluiden te herkennen das zo leuk in die buurt waar ik heen ga.
    1 punt
  29. Senna34

    Donderdag 30 april 2026

    Goed bezig Reacher. Hier waait het zo hard, dat bezemen nieteens mogelijk is. Werkelijk alles ligt vol, en geen idee waar het vandaan komt opeens. Gelukkig wel zon en droog. Ze hebben al gewaarschuwd voor natuurbranden op de heide
    1 punt
  30. spirit

    Donderdag 30 april 2026

    Gaat heus wel wat worden. Veel kan naar het grofvuil of stukgezaagd worden. Als het begin er is, volgt de rest. Kijken wat we met het zwembad gaan doen. Ik denk dat hij nog 1 jaartje meekan, alleen gaat hij nu naar de andere hoek van de tuin. Hebben we wat meer ruimte. En, niet alles tegelijk. Ik loop soms veel te hard van stapel. Gelukkig hebben we dit weekend geen verplichtingen dus kunnen we veel doen.
    1 punt
  31. Yana

    Donderdag 30 april 2026

    Nou, kom op @spirit, pak die hogedrukreiniger. Stekker in het stopcontact, waterslang aan de kraan en hoppa, spuiten maar.
    1 punt
  32. MaryArt

    Donderdag 30 april 2026

    @Quinn Ik vind het prachtig, bijna sensueel zelfs als je er een mooie lage stem bij bedenkt ☺️ Ik zou zeggen start maar op!
    1 punt
  33. Yana

    Donderdag 30 april 2026

    Vanaf vier uur wakker met vreselijke sensaties in m'n lijf en stuiptrekkingen in m'n armen. Doemgedachtes over dat ik nooit meer beter word. De plantenperken staan vol bramen, brandnetels en andere zooi maar ik heb geen energie om het eruit te halen. Lief heeft vanmorgen de kachel niet aangemaakt, ik vind het ongezellig kil in huis. Wat moet ik nu weer eens gaan doen met de komende lange saaie dag?
    1 punt
  34. Quinn

    Donderdag 30 april 2026

    Morgen. @MaryArt mijn liefste, mijn droogste, ja, mijn beste mei Weinig geslapen, teveel gerookt. Zo naar de koffie en kijken of er vandaag Brinta is. DAGPACT: Yvonne Marjolijn kaatje 🌺 MaryArt Quinn
    1 punt
  35. Yvonne

    Donderdag 30 april 2026

    Dat klinkt goed dan. Ik geniet nu nog even van de rust hier in de kamer en keuken: hond en kattekopjes liggen lekker lui te slapen, even geen gezeur om lekkertjes of aandacht, geluid van vogels buiten die nu al genieten van het zonnetje... ... en dan straks aan de slag.
    1 punt
  36. Yvonne

    Donderdag 30 april 2026

    Wat mij betreft: ik heb goed geslapen, had nog wel even willen blijven liggen soezen, maar hondlief vond het tijd om op te staan. En tja.... dan sta je dus op 😄 Vandaag een dagje lekker thuis, wat rommelen binnen, wat rommelen buiten..... een rustig kabbelend dagje hopelijk. Eerst even een bakje
    1 punt
  37. stroumfke

    de weg naar herstel

    een maand geleden was ik onder invloed van drank en medicatie en was er met mij niks aan te vangen ik ben nuchter binnen gegaan en die week opname heeft alles veranderd voor mij
    1 punt
  38. Lika

    Woensdag 29 April 2026

    Het Pantheon gezien vandaag en dat het licht er zo mooi doorheen scheen. Twee keer hard gevallen op straat, maar niets gebroken! In het gras in het Villa Borgese park in Rome eventjes in slaap gevallen. En nu liggen in een heel fijn bed en slapen met de ramen open.
    1 punt
  39. Reacher

    Woensdag 29 April 2026

    @Yana‘s en @lady jane’s genieten is next level. Zij staan volgens mij ook al zo in het leven, zelfs als het niet goed gaat.😍 En @bumperjim met zijn vrouwending en @Quinndie eindelijk eens trek heeft. Gaaf hoor.
    1 punt
  40. lady jane

    Woensdag 29 April 2026

    Na een middagje lezen in de duinen frietje mèt op het terras op het zand. De tent heet het Puntje en ik zat bij de yogatent en die heet de komma. Een uitgestrekt verlaten strand, uit de wind zaten wel wat mensen, maar idioot weinig, vergeleken met andere jaren en het is nog wel meivakantie. Des te meer beseffen hoe ik bof dat ik dit nog kan en doe ook. Mijn volleymaatjes zijn zo'n beetje afgehaakt. Ik had er 1 geappt om even contact te maken en die belde net een uur lang. Hij is 10 jaar ouder en heeft kennelijk ook 2 x hersenletsel opgelopen. Hoort morgen de uitslagen, maar ik kon horen dat hij verwarder is nu. Maar wel optimistisch en levendig, dus beloofd dat ik een keer op de koffie kom. Beseffen dat hij ook iemand van alledag is inmiddels. Het leven is eindig, maar wat valt er nog veel te genieten.
    1 punt
  41. bumperjim

    Woensdag 29 April 2026

    Het leuke van vanvond: het klaarleggen van de mountainbike spullen voor morgenavond 🤣 leuk hè, je kan er zo bijna een week blij van worden, van 1 uitje Yoga met de Stier was ook leuk vanavond, blijft een vrouwending maar het is ONS vrouwending 😁
    1 punt
  42. Yana

    Woensdag 29 April 2026

    De ochtendzon die het graanveld oplicht terwijl de wind het laat golven en dat ik daar door m'n keukenraam naar kan kijken. Een boek waarvan ik pas 25 bladzijden heb gelezen en die me al tot tranen geroerd heeft. Lekker gepoept (ik bedoel het Nederlandse poepen). Heerlijk gepoept (nu het Vlaamse). De geur van gemaaid gras. Een fazantenhaan op twee meter van mijn badkamerraam die bijna licht geeft in de middagzon. De stilte. Dat ik weer kan genieten en niet alléén maar ziek ben. Een klusje op de computer dat wel heel soepel liep en geld oplevert. De pimpelmeesjes die af en aan vliegen om hun jongen te voeren. M'n lief die alweer fantastisch gekookt heeft. Het geluid van de winterkoning. En altijd de merel ❤️. Het internet dat eindeloze inspiratie geeft, deze keer met een somatic tracking meditatie voor vermoeidheid die me wonderbaarlijk goed hielp. Nog een keer het korenveld maar nu in de avondzon, zó wonderschoon. De volle maan aan een nog blauwe hemel. Een zacht en warm bed om in te slapen.
    1 punt
  43. Kaatjemama

    Jaarpact

    Mooi geschreven geeft me veel moed 😊
    1 punt
  44. stroumfke

    de weg naar herstel

    ik heb mijn dieptepunt gehad in het ziekenhuis ik had gebeld met het witgeelkruis om mij thuis te laten wassen omdat ik niks meer kon door de ontstekingen die hulp is uiteindelijk ni nodig ik raak geen druppel meer aan omdat ik nooit meer wil hervallen als ik nu nog begin te drinken ben ik een vogel voor de kat die week opname hebben veel voor mij gedaan ik ben toegekomen in erbarmelijke toestand en ik ben buiten gegaan in gezonde toestand ik ga nu een nieuw leven uitbouwen een nuchter leven ik ga naar de meetings gaan vd AA en NA ik heb veel te danken aan de afdeling waar ik opgenomen geweest ben ze kennen me daar en ze weten wat een verschil een week kan uitmaken zowel de dagploeg als de nachtploeg zijn mensen met een hart van goud tegen de mensen die nog worstelen met hun drankprobleem zou ik zeggen herstel is mogelijk mits de juiste omkadering zolang je hoop hebt heb je een kans om te stoppen met drinken
    1 punt
  45. stroumfke

    de weg naar herstel

    er is ook medicatie afgebouwd en er gaat nog afgebouwd worden ambulant
    1 punt
  46. stroumfke

    de weg naar herstel

    hij heeft een beetje gemiauwd maar hij is heel flink geweest hij wijkt nu niet van mijn zijde
    1 punt
  47. Kaatjemama

    Draadje van Kaatje 🌺

    Te jong dat klinkt leuk 🥰 ben 44 we gaan hé tijd is online proberen
    1 punt
  48. Kaatjemama

    De avonturen van Spirit.

    Fijn om te lezen dat het goed gaat en dat je vriend stabiel is en leuk dat je met je zoon weer gaat zwemmen veel plezier 🙂
    1 punt
  49. Musashi

    Draadje van Kaatje 🌺

    Ik probeer toch elke dag 1 sessie van @yogawithadrienne op YouTube te doen. Gratis! Thuis! Wanneer en hoe lang je zelf wil! Ik vind het geweldig! Ze geeft elke maand nieuwe inspiratie maar je kan ook zoeken waar jij nood aan hebt.
    1 punt
  50. Lonster1

    Draadje van Kaatje 🌺

    Als mensen bij mooi weer zeggen 'geniet van het weer' krijg ik altijd dwarse neigingen. Goed voor jezelf zorgen kan helpen. Zelf soep maken, wandelen, yoga-oefeningen, meditatie... Voor meditatie zoek ik dan soms een geleide meditatie op. Of een interessante podcast. Of iets voor een ander doen, daar krijg je een goed gevoel van. Ik ga straks naar de plasma-bank. Daar word je hartelijk ontvangen en krijg je cola en een gevulde koek.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...