Spring naar bijdragen

Dinsdag 10 januari


Aanbevolen berichten

Goedemorgen.

Slecht geslapen. Boos/ weerstand omdat ik donderdag intake heb voor burn-out traject. Kan niet beoordelen of dit nou gewoon weerstand is ( laat me met rust!!!! NU EVEN NIET gevoel is namelijk heel sterk) of gezonde raadgever dat dit traject met veel fysiek gewoon niet is wat ik nodig heb. Maar ik denk ook dat het juist wel goed kan zijn. Wil gewoon niets denk ik. Nou ja. Daar slaap ik dan niet van.

Kinderen vandaag weer naar school. Ongezellig.

Allen sterkte voor wie het nodig hebben en volgens mij zijn er daar best wat van.

Met elke dag die verglijdt komt het voorjaar naderbij.

Liefs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk een bakje thee!

Zal wel in de lucht hangen al dat slechte slapen.

Ben wel benieuwd Lika hoe dat traject er dan uit gaat zien. Vooral met dat fysieke stuk enzo. Misschien proberen er open in te stappen maar ook direct aangeven als je na de intake nog steeds denkt dat dit niet bij je past. Herken het gevoel hoor van laat me met rust. Maar ja weten ook dat dat niet eeuwig kan duren maar kunnen het wel rustig aan doen en de rem erop houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga lezen. 'De verwarde Cavia' moet uit. En er wachten 2 nieuwe. Iemand al bekend met 'de kracht van kwetsbaarheid' ?. Goede titel ook. Hadden we zelf kunnen verzinnen. Nou ja. Toch maar weer een zelfhulpboek. Eerst 'Vrij' uitlezen. Begin steeds aan nieuwe dingen en maak oude niet af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen.

gisteren zei ik dit:

 

ik sluit me voor vandaag ook maar weer eens aan bij het rijtje dagpacters.

ingewikkelder dan met mezelf afspreken dat ik vandaag niet drink hoeft het niet te zijn.

welke fijne en nare dingen ik vandaag ook tegen zal komen, hoe veel of hoe weinig ik ook misschien zal snappen

van wat me allemaal overkomt, hoe zeer ik mezelf wel of niet herken in de 'story's' van anderen, hoe geraakt

of niet geraakt ik zal worden door wat ik zie en hoor, niets, maar dan ook niets zal een reden hoeven zijn om vandaag

die eerste slok te nemen.

in elk geval vandaag.

 

het werkte.

wat niet-drinken betreft is dit wel héél simpel.

ik hou van simpele dingen, vooral als ze belangrijk voor me zijn.

de kans dat het voor mij werkt is het grootst als ik het niet (te) groot maak.

hoe klein kan ik 'die eerste slok niet nemen' maken?

zó klein dus: ik neem hem niet.

hoe en/of wat dan ook.

in elk geval vandaag.

 

 

 

Dagpact:

 

Nooitgenoeg
Quinn
Lars
Leila
Momentum

Kohtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allen, straks komt hlpvrlnr weer, ik wil vandaag een

soort dagschema of weekschema in mekaar zetten zodat ik wat meer

structuur krijg in de dagelijkse noodzakelijke dingen,

wat regelmaat lijkt me wel zinvol, niet teveel want eigenlijk vind ik het

wel prettig om de dingen te doen wanneer ik er zin in heb, maar......

soms heb ik geen zin en bepaalde dingen wil ik toch wel gedaan hebben!

 

Iedereen een fijne dag en sterkte bij de moeilijke dingen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over burnout en fysiek bezig zijn. Wat moet je niet zeggen tegen iemand met een burnout (en zegt juist iedereen)  http://www.famme.nl/5-dingen-die-je-nooit-moet-zeggen-tegen-iemand-met-een-burn-out/

Het hardnekkige punt bij bedrijfsartsen, leidinggevenden en fanatieke sporters.....Weet je wat jou goed zou doen? Hardlopen!’ (of een andere intenstieve workout)

 

Voor veel mensen met burnout is het juist het punt dat ze uitgebrand zijn (tja het zit in de naam he) en dus niet het restje energie over de balk moeten gooien met hardlopen. Nu zeg ik niet dat je in bed moet gaan liggen of dat hardlopen nooit zou werken. Als hardlopen hetgeen is wat je heeeeel blij maakt moet je gaan hardlopen. Maar als je blij wordt van dansen of wandelen of ...... ga dat dan doen. Whatever makes YOU happy. Ik herken het wel, ik word blij van sporten en het hielp mij over een depressie heen elke dag gaan zwemmen voor het ontbijt vroeg in de ochtend een jaar lang. Daar zit de denkfout van veel mensen. Omdat het mij hielp, omdat ik dat nu eenmaal graag doe hoeft het een ander nog niet te helpen. Ga iets doen wat je voldoening geeft, blij van wordt, trots op jezelf kan zijn dat je het doet. Kies dat goed want je hebt met een burnout maar een beetje energie. Spend it wisely.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat hardlopen...ik snap de gedachte wel: endorfinen aanmaken, frisse lucht, je hoofd leegmaken...maar als je in een burn-out zit is zelfs naar de bedrijfsarts gaan al een enorme berg. Als ik zo'n advies had gekregen, was ik waarschijnlijk spontaan in janken uitgebarsten alleen al bij het idee dat ik dan sportschoenen nodig zou hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...