Spring naar bijdragen

Ik ben


Quinn

Aanbevolen berichten

Allereerst bedankt voor het reageren. Jullie gaven me zo weer vaste grond onder de voeten en dat loopt beter. Ja, ik was pissig en verdrietig en dat is geen fijn gevoel. Maar gevoel mag er zijn enzo. Dus dat heb ik vandaag maar zo gelaten. Geen dramatisch exit in aantocht ofzo, gewoon even niet plezierig hier. Kan.

@bumperjim ik nam het wel persoonlijk ja. Nog steeds, maar dat is okay. Het polariseren is moeilijk.

@Etty dank je. Het ging nogal fel allemaal.

@Musashi weten wat je eet smaakt wat mij betreft het beste. Ook een mening.

@Reacher juist van jou doet het zeer. Want juist van jou verwachtte ik niet dat je mijn bericht zo zou interpreteren. Je kent me beter, dacht ik toch.

@lady jane ja, ik ben kwetsbaar op het moment, dat klopt. Niks aan, wel goed. Hoop ik.

@Artemis je hebt helemaal niks verkeerd gezegd tegen mij hoor, absoluut niet zelfs. Bedankt voor het liedje. En maak je er niet te druk over, mensen en meningen zijn overal. Soms botst het even, maar daar wordt het vaak toch weer beter van. Niet schuw worden, je hoort er allang bij.

@Yana dat vind ik lief. Als je wilt, stuur ik je wel een pbtje.

@Yvonne ik had de schulp nodig vandaag, maar ik ga niet weg hoor. Zo dramatisch ben ik niet. De rotopmerkingen vond ik naar en onnodig. Voor zover ik weet, maak ik die zelf ook niet.

Dat was het denk ik wel. Behalve dan, waarom het zo hard raakte. Ja, ik ben momenteel kwetsbaar. Maar ook, ik had echt het idee dat dit iets goeds was om te doen. (dat vind ik nog steeds trouwens) Iets goeds doen is compensatie voor mijn bestaan. Een klein stukje terugkrijgen aan goed, een beetje minder slecht mens zijn. Dus ja, dit gebeuren raakte mijn kern. Daar mag ik best om janken. En dat heb ik dan ook gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het idd ook komt omdat je even kwetsbaar bent. Ik heb de discussie gelezen en volgens mij waren er nergens persoonlijke verwijjten maar gaven mensen gewoon hun mening over vleesconsumptie.

Maar ik heb dat de laatste 12 dagen in ontwenning ook wel eens. Dat iets me ineens enorm raakt. Dat kan en dat mag. Hoort erbij denk ik.

Morgen weer betere dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En moest je het nog niet weten: ik vind jou superlief en begripvol en vriendelijk en meelevend en... En niet klef! ;) Maar ik wel af en toe...en dat mag ook! :rose: en :heart: voor jou!

en Ps wat jij hier op dit forum doet rechtvaardigt op zich al jouw bestaan! Dus die Check kan daar sowieso al achter...voor zover dat nodig zou zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Quinn:

@Reacher juist van jou doet het zeer. Want juist van jou verwachtte ik niet dat je mijn bericht zo zou interpreteren. Je kent me beter, dacht ik toch.

Ik heb niets ter verdediging. Alleen aan uitleg. Ik ben hardcore veganist, vanuit een diepe identificatie met de weerloosheid van dieren, ik dacht dat je dat wist. Aanname besef ik nu. Dus toen ik las wat je schreef; -jij- toen voelde dat alsof iemand me een stomp in de maag gaf. Het had niet harder aan kunnen komen als het Fleurtje of Lars was geweest.  

Ik ken je beter dan dat, maar mijn trust-issues (of eerder mistrust-issues) winnen het nog altijd. En vanaf dat moment (de stomp in de maag) had het niets meer met jou te maken maar alles met mij. Dat ik je daardoor zeer deed raakt me erg diep. 
Ik kan alleen maar zeggen dat het mij spijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft je echt niet te verdedigen, maar uitleg is fijn. Nee, ik wist niet van de hardcore vegan. En natuurlijk vind ik het heel erg dat je een stomp in je maag voelde. Ik zou je echt geen pijn willen doen.

We hebben elkaar wat rottijd bezorgd en ik wou dat dat niet zo was. Dat spijt mij.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Quinn:

Thanks, maar niet in de stemming. Zware koppijn en flink moe. Als in, ik donder vanzelf wel om. En dan komt ie weer met z'n honkbalknuppel en word ik weer wakker. En repeat.

dat gaat zeker beter worden. Ff uitzingen. Veel sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Out of the night that covers me,

      Black as the pit from pole to pole,

I thank whatever gods may be

      For my unconquerable soul.

 

In the fell clutch of circumstance

      I have not winced nor cried aloud.

Under the bludgeonings of chance

      My head is bloody, but unbowed.

 

Beyond this place of wrath and tears

      Looms but the Horror of the shade,

And yet the menace of the years

      Finds and shall find me unafraid.

 

It matters not how strait the gate,

      How charged with punishments the scroll,

I am the master of my fate,

      I am the captain of my soul

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees dit ook nu pas. Voel me natuurlijk aangesproken, want ik heb dit allemaal aangewakkerd naar mijn gevoel. Sorry als ik jou een rotgevoel heb bezorgd, het is echt mijn achilleshiel denk ik. En aangezien Kohtje niet begreep hoe mij dit kan triggeren, heb ik dit uitgelegd. Natuurlijk is klotewezens niet persoonlijk bedoeld, maar voor de hele mensheid:P Druk me nu alweer verkeerd uit geloof ik. En @Cleo66 ik wist al dat jouw man slager is en wil jou ook absoluut geen rotgevoel bezorgen.:heart: Overigens kreeg ik een pb van de moderator, die mijn opmerking over mensen de nek omdraaien niet vindt kunnen. Dat vind ik dan wel erg vreemd. Maar goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik eet ijs met een assortiment aan toppings. Van beide veel. Loop wat vast in m'n werk. Koppijn van de gespreksverslagen en ik doe alsof dat aan het ijs ligt. Ik twijfel of ik dit wel kan. Houd niet van twijfel, maar tegelijk is twijfel de bron van elk onderzoek. Dus ik zwam en zwalk.

Maar ik drink niet en heb vandaag nog maar één sigaret gerookt en nog maar twee keer gedoucht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, nee, het gaat niet om dat soort twijfel. Als in, ik weet dat ik kundig en deskundig ben, dat ik mooi en helder kan formuleren, dat ik gedegen onderzoek kan doen en dat het eindresultaat er straks echt wel zijn mag. Mijn twijfel geldt puur het persoonlijke, kan ik dit mentaal echt wel aan? Het theoretische gedeelte heb ik zo goed als afgerond, achtergronden en de rest is allemaal min of meer gesorteerd en mooi aangekleed. Maar nu komt de praktijk, nu is het nodig om in gesprek te gaan met mensen. En zonder nou al te veel in detail te willen treden, dan gaat het om veroordeelde pedoseksuele mensen. En nu komt het dus wel erg dichtbij. Ben ik groot genoeg om dit professioneel te houden en kan ik ook hen als mensen blijven zien en niet als gruwelijke misvormingen van de natuur? Zonder zelf terug de diepte in te vallen? Leer ik hier van, of val ik er juist jaren door terug? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok dat is inderdaad helemaal anders...voor wat het waard is, geloof ik dus niet in toevalligheden en denk ik persoonlijk dat dit voor jou mss net een mooie kans zou kunnen zijn die mss wel kan bieden wat jij op dit moment net nodig hebt...wat doe je dan: springen of vluchten? Misschien door te springen dat je inderdaad eerst terug de diepte in gaat om dan echt op je beide voeten terecht te komen? Of misschien dat het Idd betekent dat het moment daar is om jouw grens aan te geven, waarvan je eerder zei dat je dat ook moeilijk vindt...jij voelt, jij weet!

bewerkt door Musashi
Verrijking vh idee door anderen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of het is een mooie kans om te leren en durven zeggen: "Dit kan (of wil) ik niet aan".

Er wordt vaak gezegd dat als het eng is dat je het dan vooral moet doen want daar groei je van. Ik kies er vaak voor om al die uitdagingen aan mijn neus voorbij te laten gaan en ik ben daar heel gelukkig van geworden. Zalige rust.

Maar ik heb natuurlijk geen flauw idee wat voor jou in deze situatie wijsheid is. Lijkt me een heel lastige keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...