Spring naar bijdragen

Ik ben


Quinn

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Quinn:

@Vocatus Denk je dat dit soort mentale issues niet pas " aangepakt"  kunnen worden als je langere tijd nuchter bent?

Ik dronk juist om er niet mee om te hoeven gaan.

 

en denk je dat met week+ nuchter er mee om kan gaan? Maat,..ik doe niets anders dan boeken lezen deze dagen. En wat ze gemeen hebben is: " eerst 6 maanden focussen op ontwenning,..daarna pas beginnen aan therapie" (los van alcohol ontwenning therapie uiteraard)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte  @Quinn hier  ook langere  tijd nuchter  op cognitief  gedrag  therapie  op alcohol  gebruik. 

Nu nuchter  gericht  op terug  val en andere  strategieën  die ik nu gebruik  als vlucht  eten en roken  :blink: 

Tegelijk  start schema  therapie  gericht  op het herinrichten  van gedachten  die ik nu pas kan inzien  na geruime  tijd/ jaar niet meer drinken . 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En over die open wonden: ik heb de afgelopen tijd zooo hard m’n best gedaan om ze te verzorgen, genezen, Helen,...maar als de dader de littekens blijft open krabben, is dat slechts een doekje voor het bloeden en blijven de littekens maar groter en groter worden...heb je nog van die watten op voorraad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, meer is altijd beter. Zonet kwam c binnenvallen, er is gefronst naar mijn paprikachips en cola terwijl ik op de bank hang en zap actieve houding. Het is veel gemakkelijker meer moeite te doen als er een ander in huis is, iemand waar je moeite voor wilt doen. Hoe doen mensen dat toch zo maar, zichzelf de moeite waard vinden? Bij anderen zie ik hun waarde altijd juist zo goed, dan kan ik toch niet zo fout zitten bij mezelf?

Well, een van die vragen. Nu tijd voor bed zonder slapen. Later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ander z’n diep verborgen duisternis ken je niet, die van jezelf wel. Je beoordeelt niet met dezelfde bril. Iets zoals een tornado en vanuit welk gezichtspunt je die bekijkt, van buiten, in of in het oog van de storm....volledig andere gewaarwording... slaapwel en dank je :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Quinn:

Ja, meer is altijd beter. Zonet kwam c binnenvallen, er is gefronst naar mijn paprikachips en cola terwijl ik op de bank hang en zap actieve houding. Het is veel gemakkelijker meer moeite te doen als er een ander in huis is, iemand waar je moeite voor wilt doen. Hoe doen mensen dat toch zo maar, zichzelf de moeite waard vinden? Bij anderen zie ik hun waarde altijd juist zo goed, dan kan ik toch niet zo fout zitten bij mezelf?

Well, een van die vragen. Nu tijd voor bed zonder slapen. Later.

Het is volgens mij andersom. Niet wachten tot je jezelf de moeite waard vindt voordat je moeite voor jezelf gaat doen. Eerst moeite voor jezelf gaan doen dan ga je jezelf de moeite waard vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit het te lezen en te herlezen @Etty en er zit zeker een punt in. Maar tegelijk is het misschien veel simpeler en wil dit kind graag dat er "gewoon" voor gezorgd wordt door iemand die lief is. En gemopper horen waarvan je weet dat het ook uit liefde komt.

@Cleo66 zie je wel dat ik met je boek bezig ben. 

@bumperjim weet ik, eerst gewoon die moeite en juiste dingen doen omdat ze op m'n lijstje staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een verandering in schrijven, die mij raakt...want ik weet en heb ervaren dat dit de weg is...onder ogen zien, aankijken van, hulp aanvaarden, dingen anders zien en aanpakken, zelfverantwoording en zelfzorg. Er is geen weg terug...voor mij...want dat zou betekenen weer verdoven. Maar wat is het soms moeilijk.  En ingewikkeld...of maak ik het ingewikkeld? Het is 'leven'...En dat 'moet' ik zelf doen.

 

Keep up the good work:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...