Spring naar bijdragen

Ik ben


Quinn

Aanbevolen berichten

@Lieke7777 dat is okay, je kon immers ook niet weten hoe het zit? Geen zorgen.

@Cleo66 ai, de diepte in op de vroege ochtend. Ik ben gaan drinken toen ik een jaar of twaalf was, de eerste keer was fantastisch, stomdronken en volledig van de wereld. En dat is vrij lang mijn grootste behoefte geweest, van de wereld raken. Weg, van alles en iedereen, weg van mezelf. Die behoefte is er nog steeds, maar niet meer altijd helemaal vooraan. Het zal elkaar versterken ook. Weg willen, depressies, drank, suïcidale gedachten, andere drugs... 

Je vraagt of het een rol heeft gespeeld in het accepteren van mezelf. Ik heb het gevoel dat ik daar nog steeds aan moet beginnen. Maar daarvoor moet eerst de schil er weer af en dat doet zeer. Begin vicieuze cirkel opnieuw. Snap je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Lieke7777:

Dank je quinn  duidelijker  voor mij ' excuus als ik dan zo kortzichtig  schreef  ga je c dan  verlaten  :rose:

Waarom c verlaten, het kan toch beiden zoals zij leven?

Vind het alleen maar fijn om te lezen dit voor @Quinnen voor allen om hem heen. Zal niet altijd gemakkelijk zijn. Ik zou bv stik jaloers zijn denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry @Lieke7777, heb het dan idd verkeerd gelezen.

@Quinnmaar is hij dan nooit jaloers of kribbig als je daar zit? Lijkt mij zo lastig alhoewel, hij heeft dan ook zijn eigen tijd/privacy en kan zijn dingen doen. 

Ik wil eigenlijk ook  niet totaal meer het claimende van een relatie wat bij mij de laatste jaren wel zo was.

Latten lijkt mij voor de toekomst de beste optie voor mij en dan idd gewoon een weekend ofzo samen. Ach ja zo moet iedereen het doen hoe hij/zij het wil doen. Je klinkt een stuk opgeruimder/geordend maar kan ook aan mij liggen natuurlijk.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nauwelijks. Ben zonet wakker gebeld door de hulpverlening, het duurt nog een poosje met de wachtlijst. Ze zijn druk met urgente kwesties, mensen met dringende problematiek. Woensdag heb ik een afspraak staan bij de praktijkondersteuner van de ha, dat moest voor het doorverwijzen, geloof ik. Geen idee wat ik daar moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Praktijk  ondersteuner  is iemand  die  je kan helpen  naar je kan luisteren .

Vertel iig dat het niet gaat jammer dat je te horen  krijgt  dat hulpverleners  druk zijn met urgentere kwesties voelt alsof  je niet meetelt  en gewoon maar achter  aan moet schuiven  . 

Waar denken  ze aan mbt hulpverlening  ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga ook wel. Als ik nuchter ben, skip ik nooit een afspraak. En probeer ik op tijd te komen ook... Denk alleen niet dat deze dame mij iets nieuws of nuttigs kan vertellen, maar wie weet. 

Waar ze aan denken weet ik nog niet @Lieke7777 een paar jaar geleden deed ik emdr, maar dat ging totaal niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mij gaat het goed.  Dank voor het vragen.

Qua alcohol zeker. Het is geen optie meer. Voor de rest zijn er ups en downs. Dat verandert misschien niet wezenlijk door nuchter te zijn. Maar wel de manier waarop ik daar mee om ga.  Die is hoe dan ook beter dan in de periode dat ik nog dronk.  Sommige issues kan ik nu wel beter aanpakken. Accepteren ook. En vallen er ook kwartjes die niet zouden vallen als ik nog zou drinken.

Ik lees nog wel veel mee. Maar neem ook wel afstand. Het voelt ook wel logisch voor mij om dat zo te doen. Helemaal loslaten kan ik het nog niet. En is het ook nog wel helpend om het lijntje open te houden.  En ik leer ook...wel of niet reageren, wat raakt me en waarom? 

Quinn, ik hoop echt voor je dat het je lukt om langere tijd de alcohol te laten staan. En dan je shit te ordenen...hoe dan ook. Op een manier waardoor het je niet meer belemmert om het leven te leven.  

 

Keep up the good work.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, begrijpelijk wel dat je langzaam vanzelf afstand neemt. Tenslotte ga je zelf verder en her moet moeilijk zijn om steeds de mensen weer te lezen die blijven steken. 

Blij dat het goed met je gaat. 

Het leven leven. Niet overleven. Niet doorkomen, elke dag opnieuw. Leven, in z'n geheel, met alles wat erbij hoort.

Ik durf niet.

Om te leven, moet je kunnen hopen, dromen, verwachtingen koesteren ook. 

Ik durf niet. Ze gaan zo gemakkelijk kapot.

Om te leven, voluit, diepte en hoogte, moet je open, delen.

Ik durf niet. Wat als mensen me echt zien. 

Meer denkstof. Wellicht ongezond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...