Spring naar bijdragen

Ik ben

Quinn

Aanbevolen berichten

Soms gaat het een hele tijd best redelijk. Dan zie ik dat de zon schijnt, dat mensen hun best doen, dat er goede bedoelingen zijn en dat positief zijn een optie is. 

En dan is er weer zo'n andere periode. Donker, zwart, triest. Dan kan ik mijn ogen niet dichtdoen zonder dat het er is, me achtervolgt, opjaagt. Dan ben ik bang, kwaad, cynisch. Waarom zou ik vriendelijk naar de wereld kijken, een wereld die me toch al haar en uitkomst? 

Zwart... Wit... En niets er tussenin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stukje van het begin van deze draad herlezen. Je liep aug 2016 bij een psych maar dat klikte geloof ik niet heel goed. Ben je inmiddels wel verder gekomen met wat er toen liep? 

Iemand die je begeleidt om zaken uit je jeugd opnieuw te beleven maar ook alsnog uit te laten groeien tot een beter evenwicht zou wel eens echt kunnen helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Strak denken, strak denken... niet drinken, niet gaan drinken, ondanks het willen drinken. Gewoon niet doen. Die eerste niet nemen en ook niet in plaats daarvan met de tweede beginnen. Niet drinken. Ook niet na middernacht. Ze gaan geen gelijk krijgen, ik kan dit wel. Wel wel wel wel wel wel wel. Wel. Niet drinken. Niet nodig. Lost niks op. Heeft het nooit gedaan en dit wordt niet de eerste keer. Echt niet. 

Denk dat ik zo wat slaappillen opzoek en dan maar een nacht knock out ga. Morgen lijkt alles anders. Vast wel. Niet cynisch gaan doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal er wel weer veel te impulsief en hals over kop induiken, maar dat is blijkbaar mijn aard. Afgelopen twee dagen is me in elk geval eindelijk echt duidelijk geworden dat het helemaal anders moet. Ja, dat weet ik natuurlijk al lang, maar dit is een ander soort weten. Het begin van aanvaarding misschien? 

Het enige waarmee ik de verandering echt goed in gang kan zetten, is door helemaal te stoppen met drinken. Eyeopener hè :P maar het is toch zo. Ergens dacht ik blijkbaar nog steeds als dit geregeld is, als dat klaar is, als ik hieruit ben, dan ga ik stoppen. Maar zo werkt het dus niet. Het moet andersom. 

Ik ben me er van bewust dat stoppen met drinken niet betekent dat alle problemen zijn opgelost. Misschien worden sommige zelfs nooit opgelost, dat kan. Maar het drinken draagt niet bij aan het oplossen van de zooi. Ik kan nu oprecht zeggen dat het de zooi alleen maar groter maakt. Omdat ik dat nu geloof. Niet alleen rationeel, maar ook dat andere, je weet wel, met gevoel en die shit. 

Eng. Doodeng. Mijn grote vriend, mijn hulp in nood, mijn verdover van alle ellende, is een vieze gore verrader geworden. Nee, dat is te hard. Ik heb wel degelijk veel aan drank gehad. Niet politiek correct dit hè, maar het is wel zo. Drank heeft me geholpen, maar dat is lang geleden. Nu is het een tegenwerking geworden, ballast, een rem. 

Stoppen. Helemaal, definitief en voor altijd. Ik wil niet beweren en durf ook niet te hopen dat ik nooit zal struikelen. Maar ik heb heel sterk het gevoel dat ik er nooit meer zo diep in weg zal zakken. Het moeras heeft een stevige bodem gekregen.

Die brief? Ja, het blijft een rotbrief. Maar de nuances en handreikingen zijn er ook. Als ik dit, dan zij dat. Kansen, mogelijkheden, opties. Maar stop in vredesnaam met drinken, want anders niks meer.

Ik ben Quinn en ik dronk. Maar nu niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt 'goed'. Hoe lang ben je nú nuchter, Quinn?
Ik bedoel, als je nét nuchter bent bevat bovenstaand bericht de hoop die je jezelf kunt geven,
als je al wat langer nuchter bent kan bovenstaand bericht je omgeving óók hoop geven omdat er
dan misschien echt sprake is van een ommekeer. Een ommekeer die ik je hóe dan ook van harte gun.
Wél slim dat je de mogelijkheid van struikelen inbouwt in je verhaal.. maar gebruik het niet als achterafexcuus áls je
werkelijk een keer struikelt van: nou ja, dat wist ik al. Struikelen/uitglijden is gewoon jezelf niet aan je afspraak met jezelf houden,
hoe je het ook wend of keert. En hoe betrouwbaar die afspraak met jezelf is hangt dan weer af van waar ik mee begon: hoe lang ben je al nuchter?
Schrijf die afspraak op en hang 'm aan je sleutelbos of in je portemonnee of wáár je hem ook maar te pas en te onpas tegen kan komen.

Ik hoop zó dat je drónk en nu niet meer.....:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap de voorzichtigheid en de achterdocht hoor, maar volgens mij gaat het om nuchter denken, niet zozeer over hoeveel nuchtere dagen er nu op een rijtje staan (zes, als je het precies wilt weten, in de dagen ervoor niet elke dag gedronken en dan nog niet veel)

Ik bouw geen achterdeur in, wat ik aangeeft, is dat mijn verwachtingen realistisch zijn. Het wordt niet gemakkelijk en het gaat niet vanzelf. 

Verder ben ik nu vooral erg moe. Niet alleen in m'n hoofd, ook fysiek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow Quinn. Wat fijn je zo te lezen. Meld je vooral zoals je nu al doet, als je het forum nodig hebt. En ik ken je niet anders dan dat je hier uitermate goed over hebt nagedacht voordat je het opschreef. Het is dus een weldoordacht besluit. Ik ben blij voor je. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He quin

Dit klinkt goed ben je een kleine 2 jaar aan het volgen

Jij ging de kliniek in ik er net uit jij hebt me hier wegwijs gemaakt op forum reageer zelden maar dit vindt ik een sterk besluit

Werk blijft er langer als jij maak er wat van

Ojaa het leven zonder drank is sbsuluut niet mooier 

Maar wel veel beter wens je alle goeds

Blijf je volgen en mede frummers

Ga je goed

Bono

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...