Spring naar bijdragen

Even voorstellen: ik ben nieuw en heet Jannigje


Jannigje

Aanbevolen berichten

23 minuten geleden zei Bor:

@Jannigje; Ik had vanmorgen contact met thuiszorg van heit en ik heb navraag gedaan voor je.
Mocht het zo zijn dat je vandaag ontslag van het ziekenhuis krijgt en je hebt thuis verzorging en/ of verpleging nodig dan kun je Thuiszorg in je regio bellen en dan komt er vandaag nog een wijkverpleegkundige bij je langs om een indicatie met je op te stellen en gaat de zorg per direct van start. Als je in aanmerking komt kost dit kost je niets, het zit standaard in het basispakket van je zorgverzekering. Dat is bij iedereen met een zorgverzekering zo.

Bellen kan altijd, 24/ 7. Dag en nacht bereikbaar, ook in het weekend.

Huishoudelijke hulp/ ondersteuning kun je via Thuiszorg aanvragen bij je gemeente en wordt vergoedt door de gemeente.

Wow Bor , wat ben je toch een lieverd❤ . Soms ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jannigje,

Ik heb onlangs met ouder iets dergelijks ervaren...'moest' ook naar huis.

Het 'nazorgteam' van het ziekenhuis heeft meegedacht over opties en geregeld dat de thuiszorg in gang werd gezet, voordat ouder naar huis kwam. Misschien heb je hier nog wat aan? Hoop dat het al voor je geregeld is...sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond lieve mensen; ik groet jullie vanuit Deventer! Voor mij is dat niet naast de deur, maar dat maakt mij niet uit. Ik heb een kamer en dat is het allerbelangrijkste.

@Bor, dank je wel dat je de moeite hebt gedaan om voor mij te informeren. @kruidenthee67, jij ook bedankt.

Bij mij liep het allemaal anders, volgens de artsen uit het ziekenhuis kan ik volledig zelfstandig functioneren, daarom krijg ik geen thuiszorgindicatie. Ik heb me afgelopen do zelf gedoucht en aangekleed, deed daar 45 min over maar dat maakt niet uit. Zelfstandig is zelfstandig . Geen indicatie dus en daarom geen hulp vanuit het ziekenhuis bij het zoeken en of regelen.

Ik kan zonder papegaai en in hoogte verstelbaar bed niet in of uit bed komen, maar daarvoor moet ik zelf de gemeente inschakelen. (Hulpmiddelen)Toen ik probeerde  de deur naar mijn gallerij te openen, lukte me dat niet. Gelukkig was mijn vriendin bij me. Maar goed, het maakt allemaal niet meer uit. Ik ben onder de pannen en daar ben ik erg blij mee. Ik hoef hier niets te doen, alleen maar opknappen. Voor eten en drinken wordt gezorgd, ik ben betalende gast. 

Ik heb nog erg veel pijn, kan nog heel weinig, maar voel me hier veilig. Indien nodig kan ik hulp krijgen, zoals vanmorgen met het verschonen van de wond., dat lukt me echt niet alleen.

Ik heb uitzicht op een mooie boom en het is hier rustig , ik ben heel opgelucht.

Het was heel zwaar, maar de operatie is zonder complicaties verlopen. Daarna ging het niet goed met mijn bloeddruk (gevaarlijk laag) waardoor ik 2 dagen langer op de HC unit moest blijven en ik over moest op andere pijnmedicatie, dat was heftig!

Na de operatie heb ik de cbirurg een aantal keer gesproken, die man keek elke keer zo opgelucht!!!! Ja zei hij, maar het was ook erg spannend.

Hij heeft een tumor van 2,5 kilo uit mijn buik gehaald. Ik snap (nu) wel dat u daar last van had zei hij. 

 

bewerkt door Jannigje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

jakkes, 2,5 kg!

(dat gaan de mensen op de kilokiller ook niet leuk vinden☺)

Sjonge meis wat een naar avontuur heb je deels achter de rug, daarbij vergeleken wordt de laatste ruk niet makkelijk, maar waarschijnlijk toch een stuk lichter dan voorheen, letterlijk ook nog. Laat je maar lekker vertroetelen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...