Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Goeiemorgen

Tamelijk fris uit de veren. Nuchter, maar nogal heftig gedroomd na eerste werkdag. Foei, je moet er wat voor doen om centjes te verdienen. Iedereen valt over je heen met detailvragen terwijl ik eerst weer moet weten wie ik ben en wat ik daar doe en wat er allemaal gebeurd is.

Nu ik weer thuis ben is het simpeler om weer een routine van niet-drinken te creëren. We hebben een hoop thee meegenomen op de terugweg 😁

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Goedemorgen heren en goedemorgen alle overige frummers. 
Het belooft een heerlijke zomerdag te worden.
Er staat een hoop op mijn takenlijstje voor vandaag, maar ik ga straks toch ook even lekker met een grote mok thee in het prieel zitten... 
Mooi, eerst maar even hier een bakje. 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Geplaatst

DAGPACT:
Yvonne 
kaatje 🌺

Goedemorgen allemaal 

slecht in slaap gekomen door de pijn.vroeg wakker door een zenuwachtige puber die  vandaag zo’n introductie week heeft van z’n studie. En best moet ver moet reizen .En huis kraakt nogal nou ja hoeft ook niet veel te doen vandaag. Dan maar extra kopje koffie 

Geplaatst (bewerkt)

Goeie  morgenb mensen.

ROSEE leg de aandacht en het schuld geven niet bij een ander, vrienden, je moeder enz. daardoor verander jij niet. Jij bent zelf verantwoordelijk over jouw reactie op........realiseer je dat. Ook dan pas kun je veranderen. Niemand die jou verplicht het glas aan je mond te zetten, ook geen opmerkingen, jij maakt die keuze helemaal zelf. Vind je jezelf een volwassen persoon, dan ben je dat, daardoor groeit jouw zelfrespect. Oefening baart kunst!!!! Doe oordoppen in die het geluid dempen zodat de prikkels minder hard binnen komen. Zeg dat je oordoppen in hebt tegen vrienden zodat ze dat weten.

Succes Je kan het.☺️

bewerkt door bolletje
Geplaatst (bewerkt)

Ik vind jouw reactie vreemd en belerend @bolletje, Rosee geeft niemand de schuld en zoekt altijd al bij zichzelf.

Gisteren vond ik je opmerking aan Musashi ook al op het randje met die drie uitroeptekens.

Of zou dat een (overdreven) gevoeligheid van mij zijn dat ik me aan de toon stoor? Ik heb snel het gevoel dat mensen me de les willen lezen.

bewerkt door Yana
Geplaatst

Ik dacht nog wel dat ik het goed had aangepakt door alleen koffie en taart te doen op een vroeg tijdstip, maar iedereen bleef plakken en op zich vond ik dat niet erg (jongste zoon was jarig en hij vond het gezellig dat iedereen bleef) maar ben toen tussendoor snel borrelhapjes en prosecco voor het bezoek gaan halen want had dat expres niet in huis gehaald. En kon het niet laten om voor mezelf ook in te schenken. En dat werden er dus heel snel 3. Waar ik wel opgelucht over ben is dat het daarbij is gebleven. Er lag nog een fles in de koelkast en die is dichtgebleven (geen schroefdop gelukkig)

Geplaatst

Het is denk ik moeilijk om de deur keihard dicht te doen en nooit meer te openen als je weet dat je in staat bent om je drankgebruik redelijk onder controle te houden. Dat zei jij laatst ook al geloof ik. Als je iedere keer dat je een paar glazen drinkt in een vreselijke binge terecht komt lijkt me de urgentie veel groter.

Maar misschien is helemaal stoppen omdat je het gewoon niet meer wilt een mogelijkheid. Een zachter besluit, een eenvoudig soort gevoel van wel genoeg gedronken te hebben in je leven. Niet omdat het anders uit de hand loopt maar gewoon omdat je er klaar mee bent en met andere dingen bezig wilt zijn in je leven?

Geplaatst (bewerkt)
55 minuten geleden zei Yana:

Ik vind jouw reactie vreemd en belerend @bolletje, Rosee geeft niemand de schuld en zoekt altijd al bij zichzelf.

Gisteren vond ik je opmerking aan Musashi ook al op het randje met die drie uitroeptekens.

Of zou dat een (overdreven) gevoeligheid van mij zijn dat ik me aan de toon stoor? Ik heb snel het gevoel dat mensen me de les willen lezen.

Nou ja zeg, Rosee noemt haar moeder een "enorme trigger" en zegt volkomen overprikkeld te zijn geraakt. Dat lijkt me toch wel de schuld buiten jezelf leggen.

En Musashi zegt dagelijks meer dan 10 verschillende plantensoorten te willen eten, hetgeen ook mij overdreven voorkomt.

Ik snap @bolletje heel goed. Je lijkt me dus inderdaad een beetje veel gevoelig voor de toon @Yana.

bewerkt door Amalia
Geplaatst

Ja @Yana ik wist gisteren zelf ook niet goed hoe ik de boodschap van @bolletje en de uitroeptekens moest  interpreteren. Ik heb het gehouden op een terechte waarschuwing die ik wel erken in mezelf: de slinger niet te ver laten doorslaan langs de ene kant want dan gaat die onvermijdelijk even hard terug naar de andere kant. Dus ik zag het wel als een soort gentle reminder om ook zacht en niet te streng te zijn naar mezelf om het ‘goed’ te doen. Goed genoeg is ook goed. Zoiets, dus zeker no hard feelings naar @bolletje wat mij betreft hoor. ❤️ Maar wel lief van jou ook hoor @Yana.

Geplaatst (bewerkt)

En ik lees nu net @Amalia en dat stoort me dan al veel meer. Dat van die 10 planten doe ik al veel langer en algemener. (Niet specifiek van gisteren of zo). Het komt van iets dat ik las over richtlijn van 40 verschillende planten per week. Dat vind ik moeilijker te tellen. 10 per dag komt mijn inziens daar wel mee overeen en vind ik handiger om bij te houden. Maar dat is dus zeker niets nieuws voor mij en ook helemaal niet zo overdreven dan je denkt. 
En het is een streefdoel die me richting geeft, geen wet gebeiteld in steen dus.

bewerkt door Musashi
Geplaatst
Zojuist zei Yana:

Het is denk ik moeilijk om de deur keihard dicht te doen en nooit meer te openen als je weet dat je in staat bent om je drankgebruik redelijk onder controle te houden. Dat zei jij laatst ook al geloof ik. Als je iedere keer dat je een paar glazen drinkt in een vreselijke binge terecht komt lijkt me de urgentie veel groter.

Maar misschien is helemaal stoppen omdat je het gewoon niet meer wilt een mogelijkheid. Een zachter besluit, een eenvoudig soort gevoel van wel genoeg gedronken te hebben in je leven. Niet omdat het anders uit de hand loopt maar gewoon omdat je er klaar mee bent en met andere dingen bezig wilt zijn in je leven?

Dit is het precies Yana. Alleen, ik dacht dat ik dit laatste nu wel bereikt had. Dat was ook een tijdje het geval. En nu ben ik er toch weer mee bezig, dat wil ik niet. Maar het is nog niet echt misgegaan, dus ik ga het roer weer omgooien voordat dat toch gebeurt. Correctie: ik heb het al omgegooid. 💪

Geplaatst
29 minuten geleden zei Rosee:

@Amaliaprobeert de boel hier altijd op te schudden, daar ben ik inmiddels wel aan gewend en stoort me eigenlijk niet.

Ja een beetje zoals kinderen die je grenzen aftasten. Een trigger die ik ook niet meer laat binnenkomen hoor. 🫠

Geplaatst
51 minuten geleden zei Rosee:

En nu ben ik er toch weer mee bezig, dat wil ik niet. 

Dat was voor mij uiteindelijk de reden om helemaal te stoppen. Ik vond het heel vervelend dat ik mijn drankgebruik weliswaar onder controle had maar er (soms) toch de godganse dag mee bezig was. Zó vermoeiend.

Geplaatst
1 uur geleden zei Rosee:

@Amaliaprobeert de boel hier altijd op te schudden, daar ben ik inmiddels wel aan gewend en stoort me eigenlijk niet.

Ik nam het alleen maar op voor Bolletje hoor, omdat Yana haar kennelijk niet goed gelezen had 

Geplaatst

Ik word soms een beetje gallisch van dat belerende "jij bent zelf verantwoordelijk voor je reaktie". Jaahaaaaa... maar sommige mensen zijn gewoon onuitstaanbare zakken stront en dat ligt aan hun en niet aan mij.

Ik snap het heel goed, ik ga ook meestal aan de zuip als ik langer dan 2 uur bij mn moeder in de buurt ben. Daarom vermijd ik dat ook. 

Geplaatst

Ja maar @bumperjim dat is het m toch net. Idd beter vermijden, negeren, afwimpelen, of andere dingen ipv het allemaal maar aan te zien en te laten binnen komen en als coping te beginnen drinken. Dat is nou toch net de reactie op de trigger die je dus zelf in de hand hebt?  En als je dat niet gewoon bent, vraagt het wel oefening om het anders te gaan doen. Mijn man vindt dat ook allemaal maar simpel, ik niet zo.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...