Yvonne Geplaatst 18 uur geleden Rapport Geplaatst 18 uur geleden Goedemorgen frummers, Het koelde vannacht nog niet echt af, maar heb eigenlijk prima geslapen. Om half vijf alles tegen elkaar open gezet en het begint er op te lijken Een bakje en dan snel aan de slag
Yvonne Geplaatst 18 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 18 uur geleden @bumperjim, vandaag krijgen jullie dus het onweer... ik hoop dat het mee zal vallen...
Yana Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden Hittegolf doorstaan en storm overleefd, het lag hier gisteren bezaaid met bomen. Vannacht werd ik wakker omdat ik het koud had zo zonder dekbed, "het is ook altijd wat en zelden wat goeds", zou m'n moeder zeggen 🙂. Ach, mijn moeder, die is ook al zo lang dood. Ongelofelijk hoeveel mensen er uit mijn kring al zijn weggevallen, die gedachte maakt alles in het leven zó relatief. Eigenlijk is er maar weinig de moeite waard om je druk over te maken. spirit, lady jane, Lika en 1 andere reageerden hierop 4
lady jane Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden goeiemooiemorgen frummers om 6 uur uit mijj bed om te gaan rauschen weer Maar te moe haha. Alles lucht wel lekker door in elk geval.
lady jane Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden Nou Jimbo, de Eifeeltoren heeft de blikseminslag overleefd, dus jij vast ook wel. In Ned. zijn er nogal veel inslagen en branden geweest las ik, zouden die nog wel |bliksemafleiders hebben zoals wij vroeger, vraag ik me af. Je hoort er nooit wat over.
Yvonne Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 17 uur geleden Mooi, maak er een mooie dag van luitjes.... ik ga aan de slag... lady jane reageerde hierop 1
Kaatjemama Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden DAGPACT: Yvonne kaatje🌺 goedenmorgen
bumperjim Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden (bewerkt) 5 uur geleden zei Yvonne: @bumperjim, vandaag krijgen jullie dus het onweer... ik hoop dat het mee zal vallen... Nope, hier hemmaal neks zoals men in Arnhem zegt, geen spatje en geen bliksempje. Het geeft niet, de tuinslang is geduldig. De Stier heeft het idee geopperd om nieuwe garagedeuren te kopen dat we de auto's steeds kunnen binnenzetten (want onze huidige deuren zijn oud en gaar en het is een heel gezeik om ze open en dicht te doen), dus de auto's in de schaduw en meteen ook veilig voor de hagel. En de bouwmarkt geeft 15% korting op garagedeuren op dit moment. Daar gaat weer een godsvermogen inzitten maar het voegt wel waarde toe aan je huis. 12 uur geleden bewerkt door bumperjim
spirit Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Gisterenavond alles tegen elkaar open gezet boven. Heb gelukkig weer op mijn eigen bed kunnen slapen ipv op de bank. De ergste hitte hebben we gehad en weer overleefd. Nu moet ik zeggen dat ik veel beter tegen de hitte kan, nu ik niet drink. Ook de overgang al een tijdje achter me gelaten, dus geen opvliegers meer. Met het zwembad in de buurt en ook een zwembad in de tuin is het goed uit te houden. Ik heb een leuk weekend gehad met mijn familie. Gisterenavond als afsluiter nog naar de wok geweest, waar mijn oudste kleindochter ook dol op is. Ben zo blij dat het contact zo goed is. Blij dat ik ze heb, anders had ik gillende gek geworden hier. Meneer moet weer herstellen en voelt zich niet lekker. Totaal geen medelijden mee. Wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten. Wel jammer dat we weer niet naar de repetitie kunnen vanavond. Ik mis mijn muziekmaatjes. Misschien is er een oplossing, dat ik toch kan. De hele dag tegen zo'n katerkop aankijken word je ook zat. Ik ga gewoon weer mijn eigen gangetje. De was staat aan. Stofzuigen. Met de hond wandelen. Boodschappen halen. Ben niet afhankelijk gelukkig. Ben 10 jaar alleen geweest dus dan leer je wel om je alleen te redden.
Kohtje Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden 4 uur geleden zei bumperjim: [...] De Stier heeft het idee geopperd om nieuwe garagedeuren te kopen dat we de auto's steeds kunnen binnenzetten (want onze huidige deuren zijn oud en gaar en het is een heel gezeik om ze open en dicht te doen), dus de auto's in de schaduw en meteen ook veilig voor de hagel. [...] Dat is waar ik steeds zo bang voor ben, die enorme hagelstenen die 'vroeger' voor Nederlanders alleen in zomervakantieverhalen uit Zuid Europa voorkwamen maar steeds meer deze/onze kant opkomen. We hebben hier boven zeven grote Velux kantelramen die ik in gedachten al helemaal aan diggelen zie gaan. En de auto, die normaal eigenlijk altijd in de straat geparkeerd staat, zet ik met dit soort weersomstandigheden ook uit voorzorg maar binnen. Moet ik wel eerst de halve garage (gereedschap, werkbanken etc.) verbouwen, maar liever dat dan, net zoals een collega van m'n vrouw, een auto als een poffertjespan... @spirit, wat kan 'houden van iemand' toch vervelend zijn, hè? Sterkte er maar weer mee. Als mijn vrouw niet van mij gehouden had, dan was ze ook al meer dan twintig jaar mijn vrouw niet meer geweest... spirit en lady jane reageerden hierop 1 1
bumperjim Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden (bewerkt) 26 minuten geleden zei Kohtje: Dat is waar ik steeds zo bang voor ben, die enorme hagelstenen die 'vroeger' voor Nederlanders alleen in zomervakantieverhalen uit Zuid Europa voorkwamen maar steeds meer deze/onze kant opkomen. We hebben hier boven zeven grote Velux kantelramen die ik in gedachten al helemaal aan diggelen zie gaan. En de auto, die normaal eigenlijk altijd in de straat geparkeerd staat, zet ik met dit soort weersomstandigheden ook uit voorzorg maar binnen. Moet ik wel eerst de halve garage (gereedschap, werkbanken etc.) verbouwen, maar liever dat dan, net zoals een collega van m'n vrouw, een auto als een poffertjespan... @spirit, wat kan 'houden van iemand' toch vervelend zijn, hè? Sterkte er maar weer mee. Als mijn vrouw niet van mij gehouden had, dan was ze ook al meer dan twintig jaar mijn vrouw niet meer geweest... Wij hebben een Velux met een rolluik, dat ik net op tijd had dichtgedaan voor de laatste hagelbui. Slechts wat kleine deukjes maar ik moest wel de zonnecel vervangen die stukgehageld was 😐 En we hebben al eens de Clio van de Stier moeten repareren vanwege hagelschade, dat ziet er inderdaad treurig uit. Maar nog treuriger is het voor al die mensen die daar niet voor verzekerd zijn en het daarom maar zo laten 😢 Als je de auto in alle haast nog wil binnen zetten moet je link uitkijken want zo'n hagelsteen van de grootte van een aardappel maakt een lelijk gat in je hoofd... 7 uur geleden bewerkt door bumperjim
Kohtje Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 46 minuten geleden zei bumperjim: [....] Als je de auto in alle haast nog wil binnen zetten moet je link uitkijken want zo'n hagelsteen van de grootte van een aardappel maakt een lelijk gat in je hoofd... Ja, natuurlijk niet doen als het al (bijna) hagelt, maar als het er naar uitziet dat dit kán gaan gebeuren. Uit vóórzorg... In 1990 waren we met ons splinternieuwe (2 maanden) lelijke eendje op vakantie in Frankrijk. Er werd hagel voorspeld en de campingbaas vertelde dat ze de dreigende hagelwolken met geluidsgolven beschoten, in de hoop dat de hagel zich niet zou vormen maar als regen naar beneden kwam. Dit om de druivenoogst voor schade te behoeden. (was in de champagnestreek). Wij in paniek om ons nieuwe eendje, want de camping was vrij kaal. We mochten 'm van de campingbaas, die verliefd was op ons eendje, onder een afdakje bij het afwashok zetten. Gelukkig ging de (hagel)bui ter plekke niet door, helemaal opgelucht. Maar die angst van toen zit er nog steeds in...
Oskar Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Bliksem in de Eiffel, schieten op wolken: ik steek weer een boel op vandaag. Fijne dag wel vandaag. Elke maandag vasten is mijn nieuwste obsessie in de grote Alles-of-Niets tournee. Bevalt eigenlijk best goed. Ik kan me nu alweer verkneukelen op een boterham met kaas morgen. Ik leer weer een beetje echt genieten. Intussen ook 110 dagen zonder alcohol en 42 dagen zonder tabak. Dat laatste ben ik eigenlijk nog het meest trots op. Ik ben er nog niet, maar de basis begint mooi vorm te krijgen. Mariposa, rapilos en lady jane reageerden hierop 3
Oskar Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 11 uur geleden zei Yana: Eigenlijk is er maar weinig de moeite waard om je druk over te maken. Ik roep zulks ook wel vaak. Maar vraag me nu af of de wetenschap dat elk leven eindigt in de dood een reden is om je minder druk te maken. Juist niet eigenlijk is voorlopig mijn slotsom.
Oskar Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) @spirit: pas goed op jezelf. En denk goed na over wat je zelf verder wilt met jouw leven, met jullie leven. Niet te snel over tot de orde van de dag. Ik besef me maar al te goed hoe ontzettend vaak ik in dezelfde schuit zat. Maar dan aan de andere kant. Die wetenschap maakt deemoedig en triest. Ik denk dat ik allang bij mezelf zou zijn weggegaan. Maar ik ben wel blij dat mijn vrouw anders heeft besloten. Anderzijds heeft het wellicht ook mijn terugvallen gefaciliteerd. 5 uur geleden bewerkt door Oskar lady jane reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Nachtpact @Kaatjemama🌺 Quinn Jane Reacher
lady jane Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Wat kunnen vrouwen toch ver gaan in een relatie he. Mijn exgenoot ging wel weg (hij zei dat het niet om het drinken was) en heeft daarmee mij geholpen te stoppen. Of ik andersom zoveel moed had gehad om te vertrekken? Ik weet het oprecht niet. Misschien met de wetenschap van nu wel. Maar dat het blijven het drinken mee faciliteert, dat geloof ik onmiddellijk. We zullen nooit weten wat het beste was/zou zijn geweest.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden