Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
6 uur geleden zei Etty:

JUNIPACT:

MaryArt
kaatje 🌺
Jane
Bob
Spirit
Mariposa
Freekie 🏍️
Etty

Rosee

Sorry voor de layout, lukt niet op m'n telefoon.

Geplaatst

JUNIPACT:

MaryArt
kaatje 🌺
Jane
Bob
Spirit
Mariposa
Freekie 🏍️
Etty

Rosee
IJsvogel
QuinnΒ 

Moeps

Ik kom er graag bij staan. Ben aan het wankelen. Eind van de maand 2 jaar alcoholvrij en ergens in mijn hoofd heeft iemand besloten dat het nu wel weer genoeg is, want waar doe je het eigenlijk voor, ja toch?? Wat heeft het nou eigenlijk helemaal gebracht? Iemand anders kijkt al watertandend uit naar het komend (?) festijn en dan is er ook nog het redelijkheid-zelve team dat bij deze dus aansluit op het juni-pact. Kortom: werk aan de winkel!

Β 

Geplaatst (bewerkt)
22 uur geleden zei Rosee:

Ja @bumperjimkom jij eens even heel snel op het juni pact, hup hup!

Ik weet dat de intentie goed is 😁 maar als ik het voor jullie doe dan werkt het niet. Alcohol heeft wel degelijk een zekere functie voor mij op dit moment, en ik wil daar weer van losraken maar het moet ff dag voor dag, niet ineens met een maandpact. Ik moet weer even uitvogelen hoe ik er gelukkig bij blijf zonder alcohol want ik had gisteren echt een totale bokkepruik op. Alsof ik met roken gestopt was, bij rokers is het een bekend fenomeen. Ik moet mn dagelijkse leven een beetje anders inrichten of zo, ik ben er nog niet uit. Ik had nochtans gemountainbiked maandagavond dus dopamine was er genoeg.

"Smoesjes", nee geen smoesjes, niet alles is smoesjes.

Ik zoek iets nieuws, iets inspirerends, iets dat niet voelt als een plicht, als huiswerk.

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Heb gisteravond wijn gedronken, ben er weer af.

Dag voor dag is me beter nu denk ik, ik ben weer heel erg bevattelijk voor lijstjes maken, als ik ze tegenkom : 'doe deze 20 dingen elke dag en je herkent jezelf niet meer over 6 maanden'.Β  Β Lijstjes zijn nooit voor vandaag, altijd voor morgen. Morgen begin ik.Β 

Kan me beter bezighouden met hoe ik deze dag prettig en nuttig voor mezelf kan laten verlopen, langs mijn eigen lat, dat is behapbaar. Iets met kralen en een ketting.Β  Β  Anders wordt het te groot, en te abstract. Makkelijker smoesbaar.Β  Gek, vroeger wilde ik juist 'voor altijd' . Dat hielp me.Β  Β Β 

Herken wel wat in jouw verhaal. Welke functie heeft het nu voor jou @bumperjim?Β 

We hebben het hier ook niet over als je dan drinkt je direct helemaal van de wereld drinken toch?Β  Voor mij is het niet op die manier een probleem.Β  Β 

Β 

Β 

Geplaatst (bewerkt)
47 minuten geleden zei Etty:

Β 

Herken wel wat in jouw verhaal. Welke functie heeft het nu voor jou @bumperjim?Β 

We hebben het hier ook niet over als je dan drinkt je direct helemaal van de wereld drinken toch?Β  Voor mij is het niet op die manier een probleem.Β  Β 

Β 

Β 

Gewoon heel klassiek, even t scherpe randje eraf. Even ontspannen en in ruil daarvoor voel je m de volgende dag. Leven op krediet.

Nee, niet van de wereld. 1x 33 cl of 2. Maar t blijft een drug als je het dagelijks doet. En het beinvloedt me negatief. Het is een depressor. De dag erna voel je je zielig.Β 

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Ik snap jullie wel @bumperjimen @Etty. Eigenlijk is het lastig dat het hanteerbaar is en dat je jezelf niet meteen van de wereld drinkt, de drempel is nu kleiner (terwijl de verslaving net zo groot kan zijn). Dag voor dag kan ook goed werken. En hier schrijven natuurlijk ❀️

Geplaatst

Ik mis de functie die alcohol voor mij had ook vaak. Het hielp mij o.a. om minder streng voor mezelf te zijn. (Terwijl ik juist een enorme hekel aan mezelf had als ik weer iets idioots had gedaan onder invloed)

Geplaatst (bewerkt)

Mij helpt alcohol om m’n angsten niet onder ogen te moeten zien en mezelf Β te kalmeren bij paniek. Dat is niet echt, maar het lijkt zo. Maar, door die angsten te onderdrukken, verdwijnen ze niet. Integendeel, ze woekeren onder de oppervlakte en barsten dan soms uit als een vulkaan. Niet drinken is daarom langzaam aan terug in contact komen met mezelf, met datgene wat onder het oppervlak leeft. Als je daar altijd voor gevlucht hebt, is dat best confronterend, maar het is de enige manier om hier duurzaam mee te leren omgaan. Maar teveel tegelijk is ook niet altijd helpend. Doseren dus, met alles.

bewerkt door Musashi

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...