Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Gisteren in de kelder met holenbeer die even een paar dagen hier is. Ze gaan verhuizen en hebben meubels nodig. Daarvan staan er hier genoeg. Holenbeer overlegt telefonisch met haar vriend, maar hij is een beetje een pietlut dus, nee, dat is niet echt wat hij zocht en dat ook niet. Dus uiteindelijk nemen ze niks over en gaan ze alles kopen (niet dat ze geld hebben of zo 😁).

Het is zo grappig om ze zo te zien overleggen. Ik lever geen kritiek, toen ik 23 was was ik mentaal ook nog maar 12 als jonge man. Holenbeer laat hem de eer, want kasten en tafels interesseren haar nauwelijks, als het gaat om een belangrijk onderwerp dan weet ik dat ze hoe dan ook haar zin krijgt. Een stalen vuist in een fluwelen handschoen zoals men hier zegt. Als zij vroeger persé iets wou (of niet wou) dan is het ons nooit gelukt haar over te halen. Kansloos 😁

Kinderen loslaten, het blijft lastig maar eigenlijk gaat het vanzelf. 

Geplaatst

Goeiemorgen allemaal,

@renaldo61 Ik weet dat dit waarschijnlijk tegen dovemansoren is gezegd maar wat jij hetzelfde spoor noemt, noem ik tunnelvisie. Kom uit die tunnel en kijk wat er verder in de wereld leeft behalve die lui van Hestia. Ik heb je er nog weinig goeds over horen zeggen en je  klaagt altijd over hun. Je wilt graag leven schreef je onder het topic "dood"  Ga dat dan doen!! 

Geplaatst

En ik heb het er volgens mij nooit over gehad maar ik heb in mijn leven ook verschillende diagnoses gehad van ADHD tot Borderline. Het zal allemaal wel maar ik heb schijt aan die labels. Ik laat me verdomme niks aanlullen door de psychiaters, de breiderstichting, de Jellinekkliniek en de maatschappelijke werkers. Ik heb al die trajecten maar heel kort gedaan want ik ben god zij dank stront eigenwijs. Ik heb een soort kracht in mezelf gevonden en sinds ik niet meer zuip is dat aldoor groter geworden. En mijn leven is verre van perfect. Ik ben altijd alleen omdat ik niet goed met mensen om kan gaan. Dus doe ik dat eigelijk nooit. Een kort praatje op de sportschool of met de buren is mooi genoeg. En ik zie mijn zussen een paar keer in de maand. Ook daar is geen sterke band mee maar wel begrip en vaak  herkenning en dezelfde normen en waarden. Ik maak mezelf wijs dat ik vrij gelukkig ben en dat helpt enorm. 

Geplaatst

Goedemorgen allen! 

Loslaten ja. De eerste is hier ook al de deur uit, daar had ik het in het begin wel even moeilijk mee. Heeft heel jong al een appartement gekocht. Nu ik zie dat hij voor zichzelf kookt, de was doet en alles op rolletjes loopt bij hem (hij is alleen) ben ik heel erg blij en trots. Nu de tweede nog…

Geplaatst

Goedemorgen frummers, 
Weekend... gek, ik heb al tien jaar geen betaalde baan meer, en tóch kan ik op zaterdag nog echt het weekendgevoel hebben, grappig. 
Eerst maar een bakje even en dan kijken wat de dag gaat brengen. 
Kinderen... hier zijn ze al jaren het huis uit, ik heb inmiddels een lekker stel kleinkinderen... 
En loslaten kon en kan ik heel makkelijk. 
Maar ojeee, als ik merk(te) dat het niet goed gaat met een kind dan ligt er een giga baksteen op mijn maag.... 
Mooi, genoeg gekletst, een bakje dus
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Geplaatst

Zet me niet op het dagpact, maar wou wel deze even delen.
Een wijze man zei ooit: het was pas toen een mug op mijn ballen lande dat ik besefte dat geweld niet altijd de oplossing is. 

Geplaatst

@bumperjimheerlijk zo’n discussie knap van je dat je er niet mee bemoeid

Loslaten vindt dat wel moeilijk maar ook wel weer normaal en spannend heb een zoon van 22 jaar met een flinke achterstand in het leven.merk nu langzaam dat hij zelf echt wil overlegt minder wil koken niet mee op vakantie en als hij een vrije dag heeft betekend dit niet meer automatisch dat dan samen met mij wordt doorgebracht. Wennen maar ook mooi om te zien.

Heb andere ander kan zoon van 18 en die is alleen maar met zich zelf bezig en woont bij zn vader andere uiterste 

Geplaatst
4 uur geleden zei renaldo61:

Ik blijf maar in hetzelfde spoor zitten. Ik zie voorlopig geen uitweg om positief te denken. Ik voel me te diep gekwetst door heel Hestia en mijn verlatingsangst gevoed. 

Mensen kunnen uiteindelijk niet meer voor je doen dan een eindje oplopen met je, het is de bedoeling dat je uiteindlijk zelf de wandeling voortzet.  Maar als je verlatingsangst hebt, dan lijkt het helemaal niet aantrekkelijk om zonder hulp te kunnen.  Dan voelt zonder hulp zijn als in de steek gelaten worden, en wie wil daar nou aan mee werken? 

Geplaatst

Haha @Ettydoe je goed! Ik probeer dat ook. Wat blijft dat toch moeilijk om ze hun eigen fouten te laten maken. Eigenlijk net zo leerzaam voor ons als voor hen. Meestal lukt het me negen van de tien keer, die tiende keer kan ik het dan toch niet laten om me ermee te bemoeien (terwijl ik weet dat het geen zin heeft.)

Geplaatst
2 uur geleden zei MaryArt:

Ik maak mezelf wijs dat ik vrij gelukkig ben en dat helpt enorm. 

Wat een goed verhaal Mary. Je kunt jezelf van alles wijs maken, dus waarom niet dat je gelukkig bent.

Het omgekeerde van slachtoffer zijn, zo lees ik je bericht.

Geplaatst

DAGPACT:
Quinn
MaryArt
Fonny🌞
Mariposa 🐘
kaatje 🌺
Yvonne 

IJsvogel

Moeilijke dagen gehad want we moesten onze hond laten inslapen.  Na de scheiding mijn maatje en troost en beste vriend van mijn zoon (toen 8).

Maar we zijn er weer en het gaat goed. Niet gedronken. Ook ben ik gestart met medicatie voor ADD, en dat is wel bijzonder. Wat ik ineens allemaal doe, ik weet niet ik meemaak. Heel productief op werk, huis is schoon. Ik weet niet of ik me nou echt fijner voel, ik wil het niet altijd, elke dag nemen, daar denk ik nog even goed over na. Want het is wel een fijn gevoel om niet alles steeds uit te stellen. En ook vreemd dat iets wat zo ingebakken zit met een pil te verhelpen is. Op mijn ouwe dag. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...