Etty Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden 11 minuten geleden zei bumperjim: Achterover leunen is een sprookje. Eens hoor, ik zie het zelf ook niet hoe dan
bumperjim Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Zojuist zei Etty: Eens hoor, ik zie het zelf ook niet hoe dan Bovendien is de hele dag je passie volgen vreselijk saai. Niet de eerste dag en waarschijnlijk niet de tweede. Maar de saaiheid slaat toe. Er is zoiets als te weinig ellende. Alles vervlakt. Alsof je permanent bezopen bent.
Etty Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden We gaan elkaar de hele dag vermaken met kunst en cultuur is het idee😀
bumperjim Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden 1 minuut geleden zei Etty: We gaan elkaar de hele dag vermaken met kunst en cultuur is het idee😀 Geproduceerd door AI 🤣 https://www.boredpanda.com/ai-fails/#x Etty reageerde hierop 1
Etty Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Nee wel zelf maken, iedereen is kunstenaar.
bumperjim Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden (bewerkt) Noorse klant waar ik langs wou gaan vorig jaar en die 3x de afspraak gecanceld heeft, de laatste keer had ik vlucht en hotel en alles al geregeld, komt nu aanzakken met een kutklusje wat niks oplevert maar wel heel veel tijd kost. Of wij dat niet even kunnen doen. Ja, nee, niet dus. Føk joe dacht ik er stiekem bij. 13 uur geleden bewerkt door bumperjim Quinn en Lika reageerden hierop 1 1
Yana Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden 14 minuten geleden zei Etty: Nee wel zelf maken, iedereen is kunstenaar. mijn kunst van de zingende merel 😁 Etty, lady jane, Lika en 4 anderen reageerden hierop 7
Spirit Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Heb helemaal niets met AI. Tegenwoordig vind men het leuk om AI plaatjes van zichzelf op FB te zetten. AI is eng. Druk vandaag. Naar mijn oude huis. Aan de slag daar.
Kaatjemama Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden 34 minuten geleden zei Spirit: Heb helemaal niets met AI. Tegenwoordig vind men het leuk om AI plaatjes van zichzelf op FB te zetten. AI is eng. Druk vandaag. Naar mijn oude huis. Aan de slag daar. Succes vandaag 👌🏼 Spirit reageerde hierop 1
Kaatjemama Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden 20 minuten geleden zei Kaatjemama: Succes vandaag 👌🏼
Kaatjemama Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Hebben jullie ook op de vrijdag soms net een beetje meer moeite dan normaal ? Ben net klaar met groeps therapie zit in de bus naar huis. En dan ineens komt dat gevoel naar boven het is weekend🥳 Soms vervang ik dat gevoel door heel lekker te koken. Maar man lief heeft al boodschappen gedaan dus zal wat anders moeten verzinnen 😊
bumperjim Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Want die doet geen lekkere boodschappen? 😜
Kaatjemama Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden 4 minuten geleden zei bumperjim: Want die doet geen lekkere boodschappen? 😜 Haha nou ja niet altijd
Mariposa Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden @Kaatjemama Goed plan! Vandaag ben ik een dagje vrij. Ik heb spullen in huis om een goede, uitgebreide lunch te maken. Vanmiddag ook even een wandeling maken, eindelijk heb ik even de tijd daarvoor.
Mariposa Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden 1 uur geleden zei Spirit: Heb helemaal niets met AI. Tegenwoordig vind men het leuk om AI plaatjes van zichzelf op FB te zetten. AI is eng. Druk vandaag. Naar mijn oude huis. Aan de slag daar. Succes vandaag!
Kaatjemama Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden 41 minuten geleden zei Mariposa: @Kaatjemama Goed plan! Vandaag ben ik een dagje vrij. Ik heb spullen in huis om een goede, uitgebreide lunch te maken. Vanmiddag ook even een wandeling maken, eindelijk heb ik even de tijd daarvoor. Even halte eerder uit de bus gestapt en over de markt gelopen. lekker fruit gehaal verse stroopwafels en gebakjes 🍰 ze zeggen dat je niets moet vervangen maar in weekend doe ik het lekker wel😊🍰 Spirit en Lonster1 reageerden hierop 1 1
Kaatjemama Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 32 minuten geleden zei Kaatjemama: Even halte eerder uit de bus gestapt en over de markt gelopen. lekker fruit gehaal verse stroopwafels en gebakjes 🍰 ze zeggen dat je niets moet vervangen maar in weekend doe ik het lekker wel😊🍰 @Mariposageniet van je wandeling heelijk dit weer Mariposa reageerde hierop 1
Lonster1 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Er zijn veel praktische toepassingen van AI die de werkdruk in zorg en onderwijs kunnen verminderen. Zo hoeft een docent bijvoorbeeld niet meer zelf de toetsen op te stellen, af te nemen en te corrigeren. De student/leerling kan zelfstandig de toets maken, én direct de uitkomst ontvangen. Alles valt of staat natuurlijk met wie AI gebruikt/toepast/initieert en hoe. Het vergt weer allemaal nieuwe vaardigheden, zoals echt nieuws van fake-nieuws kunnen onderscheiden, kritisch denken. Helaas is het niveau van de leerling/het onderwijs tegenwoordig bedroevend slecht, dat is volgens mij pas echt het grote gevaar. Niet de technologie, maar de gebruiker. Resultaat is ontevreden consumenten met een basisloon die achter de populisten aanlopen en enkel kunnen klagen.
Lonster1 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Kaatjemamma ik vind vervangen helemaal niet zo'n slecht idee hoor. Vooral niet als je nog aan het 'oefenen' bent. Toen ik stopte met dagelijks drinken, heb ik liters 0.0 bier gedronken. Dat wordt soms ook afgeraden, maar voor een korte periode vond ik dat prima vervanging. En niks mis met jezelf verwennen met gezonde producten. Of stroopwafels Het is ook het weer, zin om op een terrasje te zitten. Maar ik heb net ook mijn wandeling gedaan, ga nog even wat nuttige dingen doen en dan ook uitgebreid koken. Met een kop thee erbij. Mariposa en Kaatjemama reageerden hierop 1 1
Mormel Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden 4 uur geleden zei bumperjim: Dat is zo vreselijk naief, dat is nog nooit vertoond, door geen enkele technologische ontwikkeling. We hebben alles al: computers, auto's, alles en we werken nog steeds 40 uur per week en we kunnen er geen huis mee betalen en we raken in burnout. Achterover leunen is een sprookje. De vraag bij jouw reactie moet misschien zijn hoeveel werken er nu nog 40u per week omdat ze het echt nodig hebben? Mochten mijn broer en ik elk nog voltijds werken (dus zonder overuren), dan zouden we maandelijks ieders een 1000 euro op onze spaarrekening kunnen zetten, zonder dat we verder iets tekort komen. Om gewoon rond te komen zou het voor ons volstaan om beide halftijds te werken. Goed dat is 1 situatie, maar hoeveel banen zijn er niet waarbij je zogezegd 40u per week werkt maar slechts 30u productief bent? Als de verdere ontwikkeling van AI verloopt zoals het er nu naar uitziet worden tal van bediendejobs compleet overbodig (onthaalmedewerkers, boekhouders, planning, lager management, vertalers,...) en dan ga je iets moeten veranderen aan het systeem om niet met een grote groep werklozen te eindigen. Koppel die AI nog eens aan machines en robots en vervolgens word nog een grotere groep getroffen (vrachtwagenchauffeurs, magazijniers, taxichauffeurs, productie- en schoonmaakmedewerkers, leveranciers...) in die laatste groep zijn er trouwens al tal van voorbeelden zelfs al kampen ze met kindergebreken (zie de donkere fabrieken, robot taxi's in verschillende Amerikaanse steden, autonome bussen openbaar vervoer in Leuven,...). We hebben er vele jaren mee geworsteld om een robot te laten wandelen, maar op dit moment kunnen die robots bewegingen uitvoeren die enkel een getraind persoon kan doen. Ik denk echt dat het gros van de mensen onderschat aan welk tempo deze industrie aan het evolueren is. Zie gewoon de robotshow voor het Chinese Nieuwjaar dit jaar, en ja ik heb ook moeten opzoeken of dit echt is.
Spirit Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden 1 uur geleden zei Kaatjemama: Even halte eerder uit de bus gestapt en over de markt gelopen. lekker fruit gehaal verse stroopwafels en gebakjes 🍰 ze zeggen dat je niets moet vervangen maar in weekend doe ik het lekker wel😊🍰 Ben ook op de markt geweest. Kon net nog even tussendoor. Recht op mijn doel afgelopen. Groenten en nootjes. De gebakskraam was er helaas nog niet. Van mij mag je onbeperkt gebak eten dit weekend. Lelker snoepen en dingen eten die je lekker vind! Kaatjemama reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 48 minuten geleden zei Mormel: De vraag bij jouw reactie moet misschien zijn hoeveel werken er nu nog 40u per week omdat ze het echt nodig hebben? Mochten mijn broer en ik elk nog voltijds werken (dus zonder overuren), dan zouden we maandelijks ieders een 1000 euro op onze spaarrekening kunnen zetten, zonder dat we verder iets tekort komen. Om gewoon rond te komen zou het voor ons volstaan om beide halftijds te werken. Goed dat is 1 situatie, maar hoeveel banen zijn er niet waarbij je zogezegd 40u per week werkt maar slechts 30u productief bent? Als de verdere ontwikkeling van AI verloopt zoals het er nu naar uitziet worden tal van bediendejobs compleet overbodig (onthaalmedewerkers, boekhouders, planning, lager management, vertalers,...) en dan ga je iets moeten veranderen aan het systeem om niet met een grote groep werklozen te eindigen. Koppel die AI nog eens aan machines en robots en vervolgens word nog een grotere groep getroffen (vrachtwagenchauffeurs, magazijniers, taxichauffeurs, productie- en schoonmaakmedewerkers, leveranciers...) in die laatste groep zijn er trouwens al tal van voorbeelden zelfs al kampen ze met kindergebreken (zie de donkere fabrieken, robot taxi's in verschillende Amerikaanse steden, autonome bussen openbaar vervoer in Leuven,...). We hebben er vele jaren mee geworsteld om een robot te laten wandelen, maar op dit moment kunnen die robots bewegingen uitvoeren die enkel een getraind persoon kan doen. Ik denk echt dat het gros van de mensen onderschat aan welk tempo deze industrie aan het evolueren is. Zie gewoon de robotshow voor het Chinese Nieuwjaar dit jaar, en ja ik heb ook moeten opzoeken of dit echt is. Het lijkt me voor AI een stuk simpeler om IT'ers te vervangen dan vrachtwagenchauffeurs 😁
bolletje Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) Een schilderij dat ik gemaakt heb, is de foto van mijn profiel. En inderdaad iedereen is een kunstenaar. Met of zonder wat hulp. Als je maar tevreden bent over je kunststuk. 5 uur geleden bewerkt door bolletje karin123 reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden @Yana dank je voor je stukje lente. Voor @Yvonne koffie met koek. Je weet wel, echte koek.
Quinn Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Rust, reinheid, regelmaat en vaste etenstijden. Later.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden