Quinn Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Hiep hoi en welkom op weer een nieuwe dag. Of nacht. Internet is uit, het warme water op en ik heb geen zin om een nieuw pakje aan te breken. Toch maar proberen wat te slapen zo. Dagpact: Q
renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Goeiemorgen @Quinn en alle anderen. Dagpact: Q renaldo
MaryArt Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Dagpact: renaldo61 Q MaryArt goeiemorgen allemaal!
Fonny Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 48 minuten geleden zei MaryArt: Dagpact: renaldo61 Q MaryArt Fonny🌞 goeiemorgen allemaal!
Reacher Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ik hoop dat je kunt slapen Q. Q MaryArt Fonny ReacherT Komt je er ook bij Spock @hub02? Want je draadje leest alsof je al hebt besloten dat je de boodschappen niet de baas kunt.
Reacher Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ik heb net een kluwe katten allemaal verschillende kanten op geregisseerd want een aantal mogen elkaar niet. Sommige zijn SP, sommigen zijn meer Groen Links. Hele discussies 😑 Nu ben ik de ijspegel aan het regisseren dus die zit al grommend met zijn eerste afspraak. Ik ben een levensregisseur. Betaalt dat goed? bumperjim, bolletje en Rosee reageerden hierop 3
Bob Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Dagpact:: Q renaldo MaryArt fonny Reacher
Bob Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Een zooitje werd dat dagpact. Ik heb het maar weer even in orde gemaakt, met iedereen er op in de juiste volgorde.
karin123 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Dagpact:: Q renaldo MaryArt fonny Reacher Karin
Musashi Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Vanmorgen de tranen gedroogd voor de gemiste kinderdisco, met gespeelde verontwaardiging dat ik het echt niet wist dat dit afgelopen weekend was, en met een pijnlijke steek in mijn hart dat een kinderjaar wel echt oneindig lang duurt. Dry February als pleister op de wonde.
Mariposa Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Dagpact:: Q renaldo MaryArt fonny Reacher Karin Mariposa
Quinn Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden @Musashi niet zeikerig bedoeld, maar pas je een beetje op met liegen tegen je kind? karin123 reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden Koffie op, eerst maar eens douchen.
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 30 minuten geleden zei Musashi: Vanmorgen de tranen gedroogd voor de gemiste kinderdisco, met gespeelde verontwaardiging dat ik het echt niet wist dat dit afgelopen weekend was, en met een pijnlijke steek in mijn hart dat een kinderjaar wel echt oneindig lang duurt. Dry February als pleister op de wonde. Dat omdat je niet zeker was dat je het droog zou kunnen houden? Het is moedig om het te vertellen maar het was niet mijn keuze geweest. 1 uur geleden bewerkt door bumperjim
Quinn Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden Brinta en langzaam wordt de wereld wat behapbaar. Geen idee hoe het betaalt @Reacher ik heb nog geen factuur van je gehad.
Etty Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Goedemorgen, Eén van de redenen dat ik opzie tegen het bezoek aan de oude vrienden is dat ze alleen Duits praten. Ze kramen van alles uit over politiek en maatschappij, en vooral over hoe je kinderen op zou moeten voeden (zij hebben het uitstekend gedaan uiteraard), en ik denk bij het zoeken naar woorden om mijn eigen duit in het zakje te doen of ze van repliek te dienen steeds: laat maar. Het voelt soms als een kind op visite zijn en de boel uitzitten. Als ik er niet uit kom ga ik vaak over op het Engels maar dan zitten ze me glazig aan te kijken. Mijn partner en ik hebben het plan opgevat om tijdens de wandelingen die we bijna dagelijks maken minimaal de helft van de tijd Duits te praten. En dat was gisteren ontzettend leuk. Bijvangst was dat ik merkte dat omdat ik moest nadenken over mijn formuleringen en de woorden, ik veel zorgvuldiger ging spreken. Het mocht ook, want ik was aan het oefenen. In het Nederlands praat ik veel te snel, misschien wel omdat ik mezelf de tijd niet gun, of onbewust denkt dat die tijd me niet gegund is. We hebben nog drie maanden, ben benieuwd hoever we komen. De woorden die we allebei niet weten zoek ik op. Dan leer ik mijn woordenschat uitbreiden mbt de onderwerpen waar we zelf graag over praten. Ze kunnen hun borst gaan natmaken😀 Kent iemand een leuke Duitse serie ? Lijkt me ook een goed idee om dat te kijken, met Duitse ondertiteling.
Quinn Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden @Etty dat is zeker een goed idee, geen betere manier om een taal te leren dan het in de praktijk gewoon te doen. Waarom zijn ze trouwens oude vrienden? Waren ze vroeger leuker? Qua series schieten me zo eerst Dark en How to sell drugs online fast (is Duits, echt waar) te binnen.
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden goeiemooiemorgen frummers @Etty, ik keek nooit naar Duitse zenders omdat die alles nasychroniseerden; is dat niet meer zo?
karin123 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Geen serie maar een film: https://www.moviemeter.nl/film/36292 Wat doe je Überhaupt nog met die mensen? Wij keken vroeger vaak naar Duitse zenders en als kind leer je snel. Quinn reageerde hierop 1
Etty Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden @Quinn dank voor de tip. Vroeger waren we dronken of stoned. Ik ken ze al meer dan veertig jaar. Via partner, die ze al kende toen ik hem leerde kennen. Ze zijn een beetje gaan voelen als familie die graag contact wil houden, die ik niet voor het hoofd wil stoten. En ze zijn onderdeel van mijn neiging er vooral voor te zorgen dat een ander het fijn heeft en zijn zin krijgt. Daar heb ik niet zoveel zin meer in. Maar eerst kijken hoe het bevalt om me uit te spreken in het Duits, wie weet wat het doet met de Freundschaft. lady jane reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ah, familie achtig, ja, dat is lastig breken.
Musashi Geplaatst 45 minuten geleden Rapport Geplaatst 45 minuten geleden @bumperjim ja. wat zou jouw keuze geweest zijn dan? @Quinn je hebt helemaal gelijk, het laat me niet achter met een goed gevoel. En nu moet ik zelf ook huilen. Van alle opties die ik zag, zal ik zeker niet beweren dat dit de beste was, wel de gemakkelijkste. Nu ja, niet de allergemakkelijkste, maar die was nog slechter geweest. Wel leuker voor mijn dochter, maar slechter voor mij.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden