Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
15 uur geleden zei Spud:

Om even terug te komen op mijn punt van 2 februari. Heeft Renaldo al een uitnodiging gehad om ook over zijn drankmisbruik verleden te mogen praten? Ik kan niet zoveel met een like namelijk en ga ervanuit dat Renaldo het leuk vond dat ik dat zei. :D
Maar nu ik vriendelijk te horen heb gekregen dat ik dat mag en andere ook. Lees ik ook graag de verhalen van anderen terug en jullie reacties daarop.
Jep, ik geloof het nog niet echt, dus blijf het op de voet volgen. :P

Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. 
Ik geloof niet dat mensen hier niet mogen vertellen over hun drankverleden, dat gebeurt gewoon met regelmaat. 
Renaldo heeft met regelmaat geschreven over zijn drankverleden, niks mis mee. (uhm niks mis met het feit dat hij erover schrijft uiteraard)
Sowieso wat je een paar dagen geleden als een soort aanklacht tegen velen hier op het forum schreef verbaast mij. 
Nog buiten het feit dat ik eigenlijk niet weet tegen wie je nou precies ageerde... 
Sorry Spud, maar wij zitten blijkbaar op totaal verschillende golflengtes.

Geplaatst

Twas mij ook volledig onduidelijk maar sommigen doen dat expres, want dan kan je wat schrijven wat je achteraf nooit geschreven hebt 🤣

In dat geval doe ik wel meteen alsof het nooit geschreven is en wals ik er wel overheen met een ander, nietszeggend onderwerp.

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb hetzelfde als Yvonne, ik begrijp totaal de aanklachten van @Spudniet. Er moet ook nog ergens een topic zijn met schaamtevolle momenten uit je drankverleden, daar ben ik zelf ook weleens met de billen bloot gegaan.

bewerkt door Yana
Geplaatst
21 uur geleden zei Rosee:

Naar de film 'mister Nobody against Putin' geweest. Even bijkomen...

Daar wil ik ook heen @Rosee. Komt hier in het filmhuis. Is het nou een film of een documentaire?

Geplaatst
12 uur geleden zei Yana:

Ik heb hetzelfde als Yvonne, ik begrijp totaal de aanklachten van @Spudniet. Er moet ook nog ergens een topic zijn met schaamtevolle momenten uit je drankverleden, daar ben ik zelf ook weleens met de billen bloot gegaan.

Hebben jullie even :lol: 

Geplaatst

Zo, ik heb de grote broer van mijn lief erbij gehaald vanavond. 2 weten meer dan 1. Toch weer even over gehad, wat zo'n terugval met mij doet. Ik zag dat hij zich diep schaamde en steeds kleiner werd. Toen was het wel weer genoeg. Zijn broer heeft zelfs aangeboden om te helpen met de zolder. Daar liggen ook veel foto's van de broertjes toen ze nog klein waren. Wel eens zo'n album bekeken en ik mei gaan we naar Duitsland. Ik wil ook zijn geboorteplaats wel eens zien en bovendien is het er mooi..

Geplaatst
Op 5-2-2026 om 08:53 zei Yvonne:

Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. 
Ik geloof niet dat mensen hier niet mogen vertellen over hun drankverleden, dat gebeurt gewoon met regelmaat. 
Renaldo heeft met regelmaat geschreven over zijn drankverleden, niks mis mee. (uhm niks mis met het feit dat hij erover schrijft uiteraard)
Sowieso wat je een paar dagen geleden als een soort aanklacht tegen velen hier op het forum schreef verbaast mij. 
Nog buiten het feit dat ik eigenlijk niet weet tegen wie je nou precies ageerde... 
Sorry Spud, maar wij zitten blijkbaar op totaal verschillende golflengtes.

Ik heb het gelezen.  Prima toch dat je niet weet waarover ik het heb? Ontkennen is ook een kracht. ;)

@bumperjim, ik herinner me nog dat jij het laf van mij vond dat ik de moderators aansprak. Dus spijtig voor je dat je geheugen nu al zo kwijt bent. 

Maar wat mij betreft mogen jullie dat vinden en denken. Ik denk gewoon anders. 

Geplaatst
1 minuut geleden zei bumperjim:

Wees eens duidelijk, grapjas 😁 maak je punt als je er 1 hebt tenminste. En tag me anders niet

Kan je niet teruglezen gast? En als jij mij tagt tag ik jou.

Yvonne zegt tegen mij dat ze me niet kan volgen? En dat vind ik eigenlijk prima. Ik verwacht ook niet van iedereen dat ze alle draadjes lezen.

Maar toen ik mijn punt maakte, dat ik vond dat niet iedereen de ruimte kreeg om zich te kunnen uiten. En de moderators erbij riep, was jij degene die dat laf noemde van mij. Dus in mijn beleving heb je echt wel weet van dat gesprek. Ik vind het dan ook sneu van je dat ik mag lezen in reactie op de reactie van Yvonne dat je dat effe vergeten bent en dus ook niet meer weet waarover het ging.

En mijn punt is gewoon, iedereen zou hier een welkom gevoel mogen krijgen, ook als ze misschien andere opvattingen hebben dan de vaste clan. Meningen kunnen verschillen dat lijkt me normaal. En dat zou hier open besproken mogen worden. En niet steeds gecorrigeerd of genegeerd. En misschien zou het wel tijd mogen worden dat alle oudgediende, waaronder ik ook het pand verlaten en mensen de ruimte geven om weer opnieuw een super gezellig en ondersteunend draadje krijgen? 

Snap je het nu een beetje?

Ik haat hier niemand, en ben ook niet boos op mensen, die tijd is voor mij voorbij. Maar dingen niet laten gebeuren omdat het wellicht nog te gevoelig ligt en beginners dus geen ruimte laten voor het zelf te laten ontdekken omdat je zelf daar niet meer tegen kan. (ik was daar en ben daar ook doorheen gegaan) Ja, hoewel ik dat begrijp vind ik het ook lastig. 

Ik ben van mening dat hoe naar je het ook vind om te lezen dat iemand in dezelfde fouten trapt als jij hebt gedaan, deze niet mag uitsluiten. En geduld mag opbrengen. En dat mis ik vaak. En daardoor reageer ik daarop, omdat ik juist steun ondervonden heb in mijn verslaving, omdat ik even niet zei wat mensen wilde horen maar mijn eigen dingen deed.

En die ruimte zou er voor iedereen mogen zijn wat mij betreft. En niet, inmiddels de desinteresse van ik heb het nu al zo vaak gezien dus hoe kom ik er makkelijk van af?

Meningen kunnen verschillen, gedragingen ook. Leerprocessen nog veel meer. Val gewoon niet zoveel mensen af, die toevallig over iets willen praten wat voor hen belangrijk is en jou niet boeit.

En die ruimte  mis ik hier op het forum. En daar ben ik dus ook tegen in opstand. 

Geplaatst (bewerkt)

En ik mag mijn excuus aanbieden aan Lady Jane, alhoewel ik het nog steeds niet eens ben dat ze deelneemt aan een discussie en dan zegt ach het kan me niet zoveel schelen en ik heb belangrijkere dingen te doen en je dan gaat negeren. Ik haat haar niet, heb het ook niet op haar gemunt, maar ben wel van mening dat ze daar zelf nog iets in te leren heeft. En als sukkeltje zou ik dat misschien niet mogen zeggen, maar tsja ik had inmiddels verwacht dat Lady Jane ook weer verder gegroeid was.

Wat mij kwetste is te lezen ik heb wel belangrijkere dingen te doen en voor mijn gevoel het zwijgen opgelegde. Het kwam gewoon hard aan dat te horen.

bewerkt door Spud
Geplaatst
Op 5-2-2026 om 00:47 zei Rosee:

Naar de film 'mister Nobody against Putin' geweest. Even bijkomen...

ook net geweest, je zult daar maar wonen en je zo aan moeten passen aan dat regime
zo dankbaar dat ik in Nederland woon.

Geplaatst (bewerkt)

jij weet helemaal niets van mij @Spud
en jij mag leren los laten dat je denkt psychologische kennis te hebben van mensen hier.
wat een nonsens plaats je heir tegenwoordig.

maar weer terug gezet, al had ik spijt dat ik uberhaupt had gereageerd. Maar als er dan weer die Libelle psychologie volgt (al is die kwaliteit daar beter dan die hier), en als een door bij geobsedeerde frummer dan zo verschrikkelijk kinderachtig bezig is, dan mijn oorspronkelijke tekst maar terug naar waar het hoort. In elk geval is het nu wel duidelijk waarom ik weer naar mijn negeerstand terug ga.

bewerkt door lady jane
Geplaatst
1 minuut geleden zei lady jane:

jij weet helemaal niets van mij @Spud
en jij mag leren los laten dat je denkt psychologische kennis te hebben van mensen hier.
wat een nonsens plaats je heir tegenwoordig.

En wat nu gaat volgen beste mensen, dat ze me uitsluit van iets terug mogen te zeggen.

Dus Lady Jane mag mij kwetsen, maar is niet welbespraakt om met mij in gesprek te gaan. 

Voor mij gaat het niet om dingen te weten van anderen en daarom geen recht van spreken van te hebben. Mij gaat het om eerlijk naar jezelf zijn en naar anderen. Dus ik weet niet waar Lady Jane nu zo vals over is, naar mij toe. 

sterkte vrouwke.

Geplaatst

@lady jane, tjeetje kon je niks anders verzinnen? Het lijkt dat je echt ergens bang voor bent. Ja misschien weet ik totaal niks over jou, of best wel veel? Voor mij positief, want daarmee kan je een leugenachtig lid zijn geweest zijn al die jaren inclusief jezelf voorgelogen voorkomen. Of ook een mens die hulp kan gebruiken? Je wil in ieder geval dat ik niks meer zeg en hoopt door niks over jou te weten me stil te krijgen? Wat heb je zo sterk te verbergen Lady Jane? Hihi wel grappig! Want ik weet inmiddels best veel over jou. 

En het lijkt me voor jou heel handig, om gewoon te stoppen met je huidige gedrag, zoals mensen een steek uitdelen en daarna zeggen dat het hun probleem is. 

Heel grappig dit! Jij bent dus ook niet helemaal geweldig en hebt ook iets te verbergen. Leuke twist weer!

Geplaatst

@Quinn daar kom ik vandaan. En handel ik ook naar. Ik heb open vragen gesteld maar daar kreeg ik geen antwoord op. Nu mag ik best ook wel iets zeggen. En ik sta er wederom volledig achter. 

Niet leuk om op je zwaktes afgerekend te worden, maar maakt mij doelgerichter, ik mag blijkbaar nog steeds niet zeggen wat ik wil. Ik weet meer over jou dan jij van mij. Schijnt heel belangrijk te zijn. Dan zou ik opeens niks meer kunnen zeggen. Zo werkt dat niet voor mij, gelukkig heb ik niks te verbergen, omdat ik er eerlijk over ben geweest. En ook het gevoel heb dat ik niks te verbergen heb. Dan blijf ik het betwijfelwaardig vinden dat iemand die ik hoog in aanzien heb, zich zorgen maakt over haar privé en mij wel beticht en redelijk kwetst dat ik niet goed psychologisch ben, dus me voor gek verklaard. Maar dan zijn er al pijnlijke dingen gezegd over en weer.

Ik laat me gewoon niet een hoekje duwen. Door niemand niet. En tsja sinds dat ik kennis heb genomen van dat iedereen wel een beetje nep is op een forum, hecht ik er ook niet zoveel waarde aan als ik feedback krijg. Ik volg mijn eigen route met inspiratie door de mensen die ik hier lees en ontzettend waardeer. En ik zie verdwijnen omdat het niet past. Jep, zonder of met hen, blijf ik daar lastig over doen.  

Geplaatst

Uit de ruimte? Ik geloof dat ik je niet echt snap. Hoezo weet jij meer over mij dan ik over jou? En zelfs al is dat zo, nou en? Je bent hier al jaren, zo af en aan, dus blijkbaar vult het forum ook voor jou in een behoefte, dat is mooi.

Again, ik snap voor geen meter wat je bedoelt met wat je schrijft, maar soit, als het jou helpt, best genog.

Is @Remi1 er nog trouwens? Zijnde mijn favoriete Fries?

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...