Prana Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 11 uur geleden zei knakker: Ik geloof best dat thee lekker vinden is aan te leren. Maar waarom je? Ook hier begint het vaak tussen de oren. Je wordt aangestoken door iemands enthousiasme, raakt nieuwsgierig en creëert daarmee al een positieve voedingsbodem om iets lekker te willen vinden. Met bier, wijn en roken verliep het volgens een eender patroon. Ja. je hebt gelijk. Waarom eigenlijk? Misschien meer het ritueel eromheen wat me aantrekt? Of dat rupsje nooitgenoeg gedrag... Ik hou het wel "gewoon" bij koffie, chai, cacao, kruidenthee enz. Er zijn zoveel andere dingen die ik lekker vind.
lady jane Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden Ik heb het gewoon over thee hoor als ik kruidenthee drink. Een heel enkele keer earl grey als mijn voorkeur er niet is. Maar misschien vindt een echte connaisseur dat kruiden geen thee mogen heten?
Kohtje Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 25 minuten geleden zei lady jane: Ik heb het gewoon over thee hoor als ik kruidenthee drink. [.....] Maar misschien vindt een echte connaisseur dat kruiden geen thee mogen heten? Doet me denken aan m'n tante uit Letland die in de jaren 80 een maand bij ons in huis was. Die had nog nooit boerenkool gehad. Ze vond het erg lekker, maar bij haar in Letland kon je dat niet kopen, daar werd boerenkool verwerkt tot varkensvoer. Maar nu ze het een keer gehad had zou ze het toch eens gaan maken, maar dan van andijvie. Of mag het dan geen boerenkool heten? 😄 Adri03 reageerde hierop 1
Bob Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Andijvie smaakt toch heel anders dan boerenkool?
renaldo61 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 14 minuten geleden zei Bob: Andijvie smaakt toch heel anders dan boerenkool? Andijvie is toch een soort sla en geen kool?
IJsvogel Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Dat was het grappige eraan denk ik :-) karin123 en Kohtje reageerden hierop 2
IJsvogel Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden FRESH & FIT & FREE OF ALCOHOL Jane renaldo61 Bob Spirit bumperjim knakker Rosee Lika Yana Etty MaryArt Maja Prana IJsvogel
Kohtje Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 33 minuten geleden zei Bob: Andijvie smaakt toch heel anders dan boerenkool? 17 minuten geleden zei renaldo61: Andijvie is toch een soort sla en geen kool? Klopt. Kruiden komen toch ook niet van de theeplant en smaken toch ook anders dan de blaadjes van Camelllia Sinensis? Adri03 reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Hey @IJsvogelleuk dat je meedoet, hoe is het met jou?
Rosee Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ik vond thee trouwens ook nooit zoveel aan, zo saai. Maar is nu aan het veranderen. Ipv wijn dronk ik een tijd geleden jasmijnthee bij het eten in een Thais restaurant. Dat was de lekkerste thee die ik ooit heb gehad. In zo'n klein kannetje, en wat een heerlijke smaak. Het eten smaakte veel lekkerder dan met wijn. Thuis drink ik rond vijf uur 's middags (vroeger het moment dat de fles openging) standaard 2 grote glazen gemberthee met plakjes gember. Inmiddels zo aan gewend dat ik het mis als ik het niet drink.
Spirit Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ik drink me het lazarus aan thee de laatste tijd. Heb een mooi theepotje gekocht. Thee van de dag vandaag is: Engelse melange met extra toevoeging van Kamille. Nu eerst koffie
Kohtje Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 2 uur geleden zei lady jane: [....] Maar misschien vindt een echte connaisseur dat kruiden geen thee mogen heten? Ik wil mezelf geen connaisseur noemen wat thee betreft. Verre van. Ik drink nooit thee, vind het maar slappe hap, helemaal nu ik bijna niets meer proef. Sterke koffie doet me nog een beetje wat. Thee associeer ik eigenlijk meer met lagere school, eind van de middag thuis komen en dan stond moeders achter de strijkplank (drie jonge broertjes dus altijd was- en strijkgoed), en de theepot op het theelichtje, of soms onder de theemuts. En dan thee in een pickwick theeglas met zo'n glazen lepeltje en een verkade biscuitje... lekker soppen in de thee en dan proberen dat zachte biscuitje in je mond te krijgen voordat het in het theeglas viel.. als dát gebeurde, en dat gebeurde nogal eens, dan gruwelde ik altijd bij de laatste slokken thee met biscuitdrab... en darna proberen huiswerk te maken aan de eettafel (huiswerk al op de lagere school) met twee kibbelende broertjes die door de kamer renden en één krijsend broertje in de box. Valt me mee dat ik toch nog naar de HAVO mocht, hoewel ik achteraf gezien beter af was geweest op de MAVO en, ook achteraf gezien, had ik ook best graag naar de LTS gegaan... maar ja. Dat heeft niets meer met theedrinken te maken.
bumperjim Geplaatst 54 minuten geleden Rapport Geplaatst 54 minuten geleden Wat kan je toch mooi vertellen Ome Koh 😁
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden