Etty Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 1 uur geleden zei renaldo61: Het moet zijn dat ik U niet goed begrijp @Bob en anderen ook niet. Wat wordt er dan van mij verwacht dat ik van vreugde begin op en neer te springen? Nee zeker niet. Maar je zou kunnen denken: 'deze situatie doet me zò erg denken aan wat ik als kind heb meegemaakt, dat het net lijkt alsof het weer gebeurt.' Het lijkt zo. Maar het gebeurt nu niet. Dan is het verdriet niet weg, maar er is dan misschien wel ruimte om even te treuren om wat je als kind hebt meegemaakt, de kleine renaldo denkbeeldig een aai over de bol te geven of zoiets. Wat zou je tegen een kind zeggen als er twee afspraken niet doorgaan? Zou je zeggen: nou dat is mooi, iedereen laat jou maar in de steek, dat gebeurt ook alleen maar jou. Nee toch? Wat zou jij zeggen? Je hebt issues met je in de steek gelaten voelen. Ontzettend logisch dat je dan door dit soort situaties van slag raakt. Maar je kunt er echt wel wat mee, waardoor je er minder onder zult lijden. Want er blijven zich situaties aandienen die je zullen triggeren, zo is het leven. Dat van slag zijn hoort er ook bij, maar het is wel fijn als het zo kort mogelijk duurt. Met negatieve gedachten kun je het eindeloos verlengen. Bob reageerde hierop 1
Sanity Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 4 uur geleden zei renaldo61: Het moet zijn dat ik U niet goed begrijp @Bob en anderen ook niet. Wat wordt er dan van mij verwacht dat ik van vreugde begin op en neer te springen? @renaldo61 er wordt helemaal niets van jou verwacht. Je hoeft ook niet van vreugde heen en weer te springen. Jij mag gewoon je eigen ik hier zijn. Wat iedereen hier bedoelt te zeggen, betrek niet de hele wereld ellende op jouzelf en al zeker niet gericht aan/tot jou. Daar was ooit een griekse god Atlas voor. Straf: Na de nederlaag van de Titanen werd Atlas door Zeus veroordeeld om tot in eeuwigheid de hemel op zijn schouders te dragen, aan de rand van de wereld. Ja afspraken worden afgezegd en/of vergeten. Weet je. Jouw wereld is zo klein en is gebaseerd op Hestia, psycholoog, begeleider, etc. Dat zijn allemaal betaalde mensen die ervoor zijn om aandoeningen te behandelen en niet om jouw vriend(in) of soulmate te zijn. Je leeft compleet in het verleden en je wereld bestaat alleen maar uit hulpverleners. Vrijwel iedereen hier (al dan niet nog drinkend) is op een bepaalde manier toch nog bezig met toekomst en het hier en nu. Bijvoorbeeld @lady jane met haar volleyen (volgens mij kan ze er geen hout van), @bumperjim met zijn hondenclubje terwijl dat beest recent het Louvre heeft leeggehaald, @Spirit (met haar vreselijke muziek; vind ik althans🤣), @Smaragdie met zijn af en toe binge die hij in Hongarije ook vast nog wel eens een keer zal hebben. Etc. etc. Maar bottom line: iedereen is bezig met het nu en iets van een toekomst. Het verleden war einmal. Bij jou mis ik dat. Ik bedoel het goed maar probeer eens buiten het hele Hestia en rest van team iets van een leven op te bouwen met vrienden/vriendinnen want die heb je niet en als je maar zo voort blijft modderen gaan die er niet komen ook. Je houdt van honden, meld je aan bij een hondenuitlaatservice om maar wat te noemen. Zonde man van je leventje want je hebt er daar maar eentje van! Ja we hebben hier allemaal echt wel soort van trauma maar proberen er iets van te maken. Soms lukt dat en soms ook niet (of wat minder). Maar je zit jezelf zo ontzettend in de weg en dat gun ik je echt niet! karin123 reageerde hierop 1
knakker Geplaatst 20 minuten geleden Rapport Geplaatst 20 minuten geleden 9 uur geleden zei Rosee: Wat fijn! Want die kun je veranderen Is dat wel zo? Dat je gedachten wel en gevoelens niet kunt veranderen?
Marij Geplaatst 14 minuten geleden Rapport Geplaatst 14 minuten geleden Wat een tof idee over de hondenuitlaatservice @Sanity !
knakker Geplaatst 14 minuten geleden Rapport Geplaatst 14 minuten geleden Eenzaamheid, en de onmacht om die te veranderen: is dat het centrale probleem @renaldo61? De fundamentele eenzaamheid van ieder mens, en de ontoereikendheid van de menselijke liefde. Daar komt alle ellende steevast uit voort. Maar je doet er niks aan. Ja, je kunt er een beetje muziek bij proberen te maken. Wiedewiedewiet sjieng boem. Nou ja. Dom verdan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden