Etty Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei renaldo61: Het moet zijn dat ik U niet goed begrijp @Bob en anderen ook niet. Wat wordt er dan van mij verwacht dat ik van vreugde begin op en neer te springen? Nee zeker niet. Maar je zou kunnen denken: 'deze situatie doet me zò erg denken aan wat ik als kind heb meegemaakt, dat het net lijkt alsof het weer gebeurt.' Het lijkt zo. Maar het gebeurt nu niet. Dan is het verdriet niet weg, maar er is dan misschien wel ruimte om even te treuren om wat je als kind hebt meegemaakt, de kleine renaldo denkbeeldig een aai over de bol te geven of zoiets. Wat zou je tegen een kind zeggen als er twee afspraken niet doorgaan? Zou je zeggen: nou dat is mooi, iedereen laat jou maar in de steek, dat gebeurt ook alleen maar jou. Nee toch? Wat zou jij zeggen? Je hebt issues met je in de steek gelaten voelen. Ontzettend logisch dat je dan door dit soort situaties van slag raakt. Maar je kunt er echt wel wat mee, waardoor je er minder onder zult lijden. Want er blijven zich situaties aandienen die je zullen triggeren, zo is het leven. Dat van slag zijn hoort er ook bij, maar het is wel fijn als het zo kort mogelijk duurt. Met negatieve gedachten kun je het eindeloos verlengen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden