renaldo61 Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Dagpact: renaldo61
MaryArt Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden Dagpact: renaldo61 MaryArt Goeiemorgen allemaal!
bolletje Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Klop klop,............. goeie morgen.
Fonny Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden 2 uur geleden zei MaryArt: Dagpact: renaldo61 MaryArt Fonny🌞 Goeiemorgen allemaal!
Yvonne Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Goedemorgen frummers. Yes, het is niet glad meer, ik kan weer gewoon rustig buiten lopen, wat een luxe. Nu eerst even een bakje karin123 en Spirit reageerden hierop 2
Yvonne Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Dagpact: renaldo61 MaryArt Fonny🌞 Yvonne
Etty Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Goedemorgen, Kleindochter is hier vandaag, ik ben benieuwd wat ze van de nieuwe puzzels vindt die ik via Marktplaats heb opgehaald. Op drie verschillende adressen in de buurt, gratis of voor weinig. Ik vind dat zo'n leuke manier om wildvreemden even kort te ontmoeten. Ik zet zelf ook graag dingen te koop, of biedt ze gratis aan.
Lika Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Leuk @Etty. De kinderwagen en de maxi cosy, kinderstoeltjes etc. Wij haalden alles van marktplaats. Heel leuk ja, die ontmoetingen. En goedemorgen allen. Ik ben gisteren op de gladde valreep nog even flink onderuit gegaan. Nou ja. Etty reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden goeiemooiemorgen frummers niks aan overgehouden @Lika Lika reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden PHPD. (Pijntje hier, pijntje daar) Maar gaat verder wel. Ik ben er wel heel erg van geschrokken dit keer. Echt een beetje ontdaan. lady jane reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Het gebeurt ook zomaar in een 100e seconde 🫤 Lika en Spirit reageerden hierop 2
Yvonne Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Oei @Lika, ja, ik kan me heel goed indenken dat je behoorlijk schrikt dan, hoop dat de phpd snel minder gaat worden. Ik ben zó blij dat ik over het algemeen weer lekker zonder gladheid met de hond erop uit kan. Hier en daar ligt nog sneeuw/ijs, maar daar kan ik redelijk makkelijk overheen of omheen. Lika reageerde hierop 1
karin123 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Mogge. Misschien is dit ook een stok achter de deur. https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5553990/impact-alcohol-verminderen-op-kankerdiagnose MaryArt en bumperjim reageerden hierop 2
MaryArt Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden 59 minuten geleden zei karin123: Mogge. Misschien is dit ook een stok achter de deur. https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5553990/impact-alcohol-verminderen-op-kankerdiagnose En dan worden we nog weer ouder met zijn allen 🤣 knakker en Mariposa reageerden hierop 2
Spirit Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Goedemorgen. Jeetje @Lika, kan me voorstellen dat je bent geschrokken. Het was ook spekglad op sommige plekken. Dan ga je natuurlijk net op je plaat op het laatste gladde stukje. Gelukkig ben ik niet gevallen. Had goede stevige laarsjes. Ben al genoeg op m'n plaat gegaan in benevelde toestand . Een keer zo hard uitgegleden over een glad stukje stoep, dat ik mijn pink heb gebroken. Zat gezellig, warm in de kroeg te zuipen.. Op de heenweg was er niets aan de hand, maar in die tijd dat ik in de kroeg zat, was het gaan ijzelen. De eerste stap uit de kroeg was al raak. Daar lag ik met mijn bezopen kop op de grond. Er kwam een ambulance en ben op de eerste hulp beland. Had natuurlijk een behoorlijke kegel, dus eenmaal aan de beurt roken ze dat al snel. De pink was gebroken, dat voelde ik. Er zijn verder geen foto's meer gemaakt, toen. Dat is nog maar 1 van mijn blijvende littekens door oorzaak drank. Mijn gebroken arm was ook zeer heftig. Ik kon niets meer en het ergste: Ik kon geen accordeon spelen. Ben toen behoorlijk over mijn pijngrens heen gegaan om gewoon niet te rusten met mijn arm. Ik was immers onmisbaar in dat gekke drankkoor. In die tijd ook nog een nierbekkenontsteking gehad. Door de koorts een delier gehad. Dit keer niet door drank. Ik was behoorlijk in de war. Natuurlijk dacht iedereen dat het door drank kwam. Is ook wel een logische gedachte. Ik had in die tijd nog wel eens uitschieters. Ik heb ook beestjes gezien door teveel drank. Dat is een rare gewaarwording. Ze zaten echt op mijn behang en op plafond. Er schiet me een liedje te binnen over beestjes
lady jane Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Dat ontdane herken ik wel @Lika maar naast superkwetsbaar, zijn we ook flexibel genoeg om te herstellen ik zit alweer op 90% normaal en de rest houdt me alert. Het is echt een wonder dat ons lichaam functioneert zoals het doet. En bij mij is het lange tijd gestopt zijn met drank, een groot kado gebleken voor een basiskonditie die me actief kan doen zijn. bumperjim reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden Gisterenochtend was ik opgestaan met veel pijnlijke spieren aan mijn rechterzijde en mijn linkerschouder deed ook pijn. Nu heb ik nog een pijnlijke nek? Ouder worden is niet plezierig.
Mariposa Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Of zoals ik ooit hoorde, als je na je 40e wakker wordt zonder pijn, dan ben je dood…
Spud Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Oké, even met de billen bloot en om hulp en advies vragen hier. Het ging lekker met alles gestopt te zijn, maar nu gaat ie even niet lekker. Zo stom! Want ik kan alleen maar zeggen dat er niks slechts op mijn pad gekomen is ofzo, alleen maar nog meer goed nieuws en juist daardoor zit ik even in 2-strijd met mijn verslavingen. En de drempel, van 1 km fietsen om aan nicotine en drank te halen of gewoon toch niet te doen. Is een dun draadje. Jep, dat weet ik, dat is mijn besluit. Maar waar ik advies in zou willen vragen is hoe wapen je jezelf tegen teveel van het goede? Want dat is er nu eigenlijk aan de hand. Het gaat te goed en daardoor, heb ik de neiging of mijn verslaving, daar kan ik nog geen vinger op leggen de neiging om het met iets negatiefs te ondergaan. (waarschijnlijk omdat dat bekend is en goed gaan niet, eigen interpretatie) Ik heb gewoon goed nieuws van de tandarts gehad, dat het nu al te zien is aan mijn tanden dat ik niet meer rook en drink. En toen dacht ik nog, dat zou juist een goede motivatie zijn om verder te gaan, maar in mijn geval is dat dus blijkbaar niet zo. (daarbij is besproken, ja, mijn tandarts is niet alleen mijn hulpverlener maar ook een mens waar ik persoonlijke gesprekken mee heb, dat haar moeder slecht gaat omdat ze voor de kerst de diagnose kanker kreeg en nu vol in de onderzoeken zit) Wat ik voor zover uit mijn craving reactie op kan maken, is dat een trigger. Ook een moeder, zoals mijn moeder die slecht gaat en binnen de grenzen die je hebt probeert te helpen voor zover mogelijk. En onrecht. Behalve naar haar verhaal luisteren en begripvol reageren kan ik niet zoveel, dus daar was ik wel tevreden over. Alleen niet meer kunnen doen, loslaten, dat vind ik blijkbaar nog steeds heel lastig. Hoewel de supermarkt om de hoek lag, ben ik alleen maar gezond eten en junk food gaan halen, en ja ook op de drankafdeling geweest om te kijken naar hoeveel ik mezelf al bespaard had. Ik ben namelijk aan het sparen voor iets. Maar toen zat het drank duiveltje al wel op mijn schouder. Gelukkig ben ik verkouden geworden en was het voor mij makkelijker om niet te roken vanwege het hoesten. Al ging ik ook al over mijn nek, bij elke sigaret die ik wel nog rookte voordat ik zei nu ben ik er klaar mee. Mijn lichaam maakt zelf die champix aan denk ik dan. Maar nu, na veel water gedronken te hebben, gezond voedsel in combinatie met junkfood genuttigd te hebben. Mezelf gereed gemaakt te hebben om sigaretten en drank te gaan halen en dan kotsend op de plee te belanden bij het idee er alleen maar aan. En dan de punten van HALT door te nemen, mis ik toch iets want het blijft maar knagen. Heeft er nog iemand tips?
Adri03 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 52 minuten geleden zei Mariposa: Of zoals ik ooit hoorde, als je na je 40e wakker wordt zonder pijn, dan ben je dood… Die uitspraak gaat dan zeker rond in kringen waar men leeft volgens het carnivoor dieet? Ik ken deze uitspraak ook al heel lang, maar dan voor na je 50e 😁
bumperjim Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Ik denk dat je jezelf regelmatig moet belonen voor je goeie gedrag. De afwezigheid van straf (geen kanker, geen problemen met je gebit) is niet genoeg omdat WEL drinken/roken wel een korte termijn beloning oplevert. Daarom werken AA of andere clubs met medailles en zo (schijnt), dat klinkt misschien knullig maar belonen en vieren van x maanden of jaren is heel belangrijk
bumperjim Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 8 minuten geleden zei Adri03: Die uitspraak gaat dan zeker rond in kringen waar men leeft volgens het carnivoor dieet? Ik ken deze uitspraak ook al heel lang, maar dan voor na je 50e 😁 54 en nergens pijn 😜 misschien zuip ik niet genoeg de laatste tijd
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden