Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei Mariposa:

Goedemorgen! ☀️

Hier ook gezellig samen vanavond. Kijken waar we zin in hebben. Wel wat hapjes in huis en 2 flessen prosecco. Daarna is t op!

2 flessen prosecco?? Pfff, nou, succes. Ik ben alcoholist. Ik zou ze niet in huis willen hebben vanavond. Maar een gemeende fijne jaarwisseling. De procceco zal waarschijnlijk alleen om te proosten zijn. Wij proosten wel met Cola ;)

bewerkt door Spirit
Geplaatst
8 minuten geleden zei Spirit:

2 flessen prosecco?? Pfff, nou, succes. Ik ben alcoholist. Ik zou ze niet in huis willen hebben vanavond. Maar een gemeende fijne jaarwisseling. De procceco zal waarschijnlijk alleen om te proosten zijn. Wij proosten wel met Cola ;)

We zijn samen, maar alleen zou ik ze ook zo opkrijgen hoor. 

Geplaatst

Vandaag rustig aan met lopen. Gisteren een megawandeling gemaakt. Ik kwam de buurman tegen onderweg. Hij heeft een klein hondje en hij zag mij ploeteren met mijn hond, toen heeft hij mijn hond overgenomen. Maar wat een barre tocht. Overal gladde opgevroren plekken, dus al glibberend veel te ver gelopen. Bijna onderuit gegaan. Doen we niet vandaag. Ik zet even mijn oliebollenblues op het forum. Na een uurtje gaat het filmje er weer af. 

Geplaatst
5 minuten geleden zei Mariposa:

We zijn samen, maar alleen zou ik ze ook zo opkrijgen hoor. 

Als mijn schoondochter aan de procecco gaat, word ze na 2 glaasjes zo lekker plat Rotterdams ordinair. Leuk, in een Brabantse eetschuur. Heel de zaak zetten we dan op stelten want zonder drank kan ik ook heel raar doen :D

Geplaatst

@kers je bent de alcohol op deze manier wel aan het verheerlijken, klopt dat wel? Ik betwijfel of je van drank opeens vrolijker zou worden.

Ik heb oud & nieuw ook al jaren geleden afgezworen. Niks niet wachten tot je eindelijk naar bed mag. En ook geen alcohol. Vriendelijk uitnodigingen afgeslagen, mensen lijken het dan sneu te vinden dat je alleen thuis zit. Terwijl het voor mij een opluchting is. Lang genoeg netjes opgezeten en door de vuurwerk-oorlog weer naar huis.

Geplaatst

Precies @Lonster1. Wij zijn dan nu met z'n tweetjes, maar wel gaan niets bijzonders doen. Ook dronkenlappen houden we buiten de deur. Zeker de overbuurman, waar zijn rijbewijs van in beslag is genomen. Eindelijk een keer gepakt. Was er getuige van :D.

Politie om 3 uur in de straat..ik mag graag achter mijn gordijntje koekeloeren.

Geplaatst
1 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen kanjers.

Ik wil graag iedereen een gezond 2026 wensen. Blijf sterk, ik beloof dat ik het doe, jullie ook?

Ja hoor. Still going strong. Jij ook een gezond 2026 gewenst Bollewops :heart:

Geplaatst
2 uur geleden zei kers:

Goedemorgen allemaal,

Zojuist de auto weggebracht voor een beurt. Mooi vroeg en ondertussen weer thuis. Mijn eerste droge o&n. Heb er bijzonder weinig zin in en gisteravond sloeg de twijfel toe of ik niet gewoon vandaag moest drinken. Twijfel niet alleen over vandaag maar ook keihard over gisteravond. Ben met vlagen nog steeds totaal afgevlakt, chagrijnig en een slechte versie van mezelf. 

Maar... ik ga proberen door te zetten. Kijk wel hoe de avond loopt. 

Is het je wel eens overkomen dat je denkt het was maar goed dat ik me gisteravond zo ontzettend klem heb gezopen? Zit er een kans in dat je dat morgenochtend zou denken? 

Geplaatst

Dank voor alle bemoedigende woorden. Het is een irritant knagend gevoel. Voor nu lijkt het beter te voelen de deur op een kier te houden dan bij voorbaat dicht.

Klinkt gek, maar het helpt me in ieder geval nu een beetje gevoelsmatig.

Gisteren uiteindelijk niet toegegeven. Ben vanavond onder mensen die weten dat ik niet drink. Ze zullen me niet tegenhouden als ik het wel doe, maar de drempel is er wat betreft wel voor me.

Ik ben voornemens niets te drinken, ten eerste omdat ik dan weer opnieuw kan beginnen, ten tweede omdat het me niets brengt. 

Worstel alleen op sommige momenten met mijzelf betreft geprikkeldheid, chagrijnig zijn en gefrustreerd.

Nogmaals dank voor de woorden die me echt helpen!!! 

Geplaatst
6 minuten geleden zei kers:

Worstel alleen op sommige momenten met mijzelf betreft geprikkeldheid, chagrijnig zijn en gefrustreerd.

Net als heel veel "normale" mensen 🤣 daarmee omgaan zonder alcohol is een uitdaging voor de alcoholist

Geplaatst

Het ergste wat bestaat. Wakker worden op oudjaarsdag met een enorme kater en dan weten dat je nog een lange dag ‘gezellig’ moet doen. En dan op nieuwjaarsdag nog een keer. Gelukkig hoeft dit niet meer. Nuchter opgestaan. Ga zo heerlijk een lange wandeling in het bos maken met de hond, zodat we beide gezond moe zijn. En dan nuchter het nieuwe jaar in.

Geplaatst
8 minuten geleden zei Emmy:

Het ergste wat bestaat. Wakker worden op oudjaarsdag met een enorme kater en dan weten dat je nog een lange dag ‘gezellig’ moet doen. En dan op nieuwjaarsdag nog een keer. Gelukkig hoeft dit niet meer. Nuchter opgestaan. Ga zo heerlijk een lange wandeling in het bos maken met de hond, zodat we beide gezond moe zijn. En dan nuchter het nieuwe jaar in.

Vreselijk. Als ik daar nog aan terugdenk. Nooit meer!:(

Geplaatst
1 uur geleden zei Zbb:

Goedemorgen toppers

wat heeft dit jaar me veel gebracht. 

Hee, hallo ook topper. 
Elk jaar brengt altijd voor iedereen heel veel. Niet voor niets wordt vaak gezegd (ook hier op het forum): nieuwe dag, nieuwe kansen*). De kunst is om uit alles wat ons elke dag geboden wordt, precies dát te pikken wat ons helpt, wat goed voor ons is. Knap van je dat je uit dat enorme aanbod nu eens het goede gepikt hebt. 💚

*)“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift – that’s why they call it present."

(m'n onderschrift in de tijd dat we allemaal nog een onderschrift onder onze posts konden zetten  🙂)

Geplaatst
3 uur geleden zei Spirit:

Zo, nu weet iedereen mijn youtube kanaal :D

Ja, dat wel... maar ik moet zeggen: je nieuwe leven doet je goed. Dat klonk al door in je berichten hier op het forum, maar in dat recente filmpje.... je ziet er goed uit.👍

Geplaatst
4 minuten geleden zei Mormel:

Lap, dat komt ervan als je niet aanwezig bent. Welk youtube kanaal? 

Ach ja, kijk daar heb je het weer... even niet denken aan FOMO en meteen ben je de pineut. 😉

Geplaatst

Snap het volkomen kers. Dit is mijn tweede droge dag vandaag en heb het met vlagen ook zwaar. Ik probeer iig maar aan morgen te denken, dat ik fris en fruitig aan het nieuwe jaar ga beginnen, maar toch, dat akelige stemmetje, dat me probeert wijs te maken dat alcohol er toch wel bij hoort op oudjaarsdag pfff. Maar ik ga er niet aan toe geven! 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...