renaldo61 Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer. Ik heb dit kunnen bereiken dankzij de hulp van mijn psychiater en mijn Femke. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61
Yvonne Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Goedemorgen frummers, Dagpact: renaldo61 MaryArt Mormel Yvonne
lady jane Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden goeiemooiemorgen frummers Lika reageerde hierop 1
Prana Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Dagpact: renaldo61 MaryArt Mormel Yvonne Prana Goedemorgen allemaal. Het gaat hier nog goed, dag 25. Gisteren was ik bezig buiten en ik voelde me ineens erg gelukkig, zonder een specifieke reden. Dat tevreden gevoel dat weer terug komt na een tijdje droog te staan. Heel fijn! En meteen dacht ik oh ik heb zin in een glaasje prosecco, de zon schijnt en ik ben blij 🫣🙄 knakker, alesto, Fonny en 2 anderen reageerden hierop 5
lady jane Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden ach Prana, tussen de miljoenen gedachtes die komen en weer GAAN ook, zit er vast wel eentje bij van jammie een lekker stukje chocolade nu? Of wat bof ik met mezelf dat ik besloot te stoppen. Ons brein produceert niets dan gedachtes. Stel je voor dat we die allemaal serieus zouden nemen? pffffft............. Prana en Spirit reageerden hierop 2
Lonster1 Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Ja die automatische gedachten naar drank bij een emotie, die gaat denk ik maar moeilijk weg. Maar je hoeft er inderdaad niet naar te handelen, het is maar een gedachte. Net als de vrijdagmiddagborrel, het duurde bij mij vrij lang voordat die weggesleten was en ik die behoefte aan beloning van de werkweek niet meer had. Prana en Spirit reageerden hierop 2
Prana Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Dat klopt helemaal. Soms is het echt zo dubbel. Ik wist dat ik blij was, juist omdat ik al een tijdje niet drink. En toch was de eerste gedachte om dat blije gevoel te "vieren" met een glas... Gelukkig niets mee gedaan. Yana, rapilos en Spirit reageerden hierop 3
knakker Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Oude associaties @Prana, die zakken vanzelf weg. Geniet vooral van het gelukzalige gevoel. Spirit reageerde hierop 1
knakker Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Het leven nemen zoals het is, is volgens mij de kunst. Eigenlijk heel simpel. En niet altijd en overal de boel nodeloos compliceren. Spirit reageerde hierop 1
knakker Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Per trein op weg naar Amsterdam. Ik vroeg mijn jongste zoon wat hij leuk vond om te gaan doen. Ik dacht dat wordt dierentuin of pretpark. Maar nee. ‘Eigenlijk wil ik de Nachtwacht wel weer eens zien.’ Zeven jaar. En ik heb hem niet eens gehersenspoeld. Denk ik. Yana, Spirit en bumperjim reageerden hierop 2 1
renaldo61 Geplaatst 10 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 10 uur geleden 56 minuten geleden zei knakker: Het leven nemen zoals het is, is volgens mij de kunst. Eigenlijk heel simpel. En niet altijd en overal de boel nodeloos compliceren. Ik probeer dit te doen. Meestal ben ik redelijk gelukkig.
alesto Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Dagpact: renaldo61 MaryArt Mormel Yvonne Prana Alesto Spirit reageerde hierop 1
Etty Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 5 uur geleden zei knakker: Per trein op weg naar Amsterdam. Ik vroeg mijn jongste zoon wat hij leuk vond om te gaan doen. Ik dacht dat wordt dierentuin of pretpark. Maar nee. ‘Eigenlijk wil ik de Nachtwacht wel weer eens zien.’ Zeven jaar. En ik heb hem niet eens gehersenspoeld. Denk ik. Het zou kunnen dat er binnenkort een verzoek komt, verhoging van zakgeld of zo😀
knakker Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 48 minuten geleden zei Etty: Het zou kunnen dat er binnenkort een verzoek komt, verhoging van zakgeld of zo😀 Haha, ik zou het hem nu meteen geven hoor. Hij wilde ook nog naar het Van Gogh, maar dat vond ik overdreven. Een nieuwe ontdekking en gezamenlijke favoriet: Madaq op het Spui. Lekkerste chocoladeijs ooit en geweldige macarons. Amsterdam roept altijd een zeer dubbel gevoel bij mij op. De aantrekkingskracht van het bruisende leven, maar ook de afkeer van de massa en vooral van het opzichtig hippe gedoe. Een beetje als met drank: de verleiding & de kater.
Spirit Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Worden jullie ook zo opgewonden van de naderende storm? Lekker, zo'n onrustig gevoel, veel energie? Toen ik nog dronk, wilde ik van zo'n gevoel altijd nog iets extra's maken. Het liefst rond deze tijd, dan was mijn maag nog enigzins nuchter. Kwam het lekkerder aan he? Eigenlijk na een uur al flink wat gedronken. Op zo'n moment zou je moeten stoppen, maar dan begint de ellende pas he? Nu dus lekker opgewonden door de naderende storm. Even het kind in mezelf laten komen.. alesto reageerde hierop 1
alesto Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Heerlijk @Spirit, hier in Drenthe valt het vast weer mee, maar het regent hard, nog lekker een uur wandelen met de hond zo, regenjas en laarzen aan 🤗🌬️🌧️
Mormel Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 31 minuten geleden zei Spirit: Worden jullie ook zo opgewonden van de naderende storm? Lekker, zo'n onrustig gevoel, veel energie? Toen ik nog dronk, wilde ik van zo'n gevoel altijd nog iets extra's maken. Het liefst rond deze tijd, dan was mijn maag nog enigzins nuchter. Kwam het lekkerder aan he? Eigenlijk na een uur al flink wat gedronken. Op zo'n moment zou je moeten stoppen, maar dan begint de ellende pas he? Nu dus lekker opgewonden door de naderende storm. Even het kind in mezelf laten komen.. Storm is voor mij heel dubbel geworden. Als kind was dit bij uitstek mijn favoriete weer. Toen kon ik gewoon mijn slaapkamerraam openen en een hele tijd naar het onweder kijken. Later heb ik drie jaar een huisje gehuurd waarbij het dak lekte bij hevige regen en de huisbaas vertikte om er iets aan te doen, dus toen werd storm altijd hopen dat alles droog bleef. Nu dus dubbel. Die onrust van die huurtijd blijft aanwezig maar ik kan er wel van genieten daar ik alle vertrouwen heb in mijn eigen woning. Eén zaak dat ik steevast doe na een storm is de volgende dag een wandeling maken via een bepaalde route van kleine wegen om de weg vrij te maken mocht er schade zijn. Ik woon vrij landelijk wat er ook voor zorgt dat de gemeentearbeiders meestal hun handen wel vol hebben als het een stevige storm was.
Zbb Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ik herken dat ook wel @Spirit ik vond dit heerlijk weer om een fles ketel 1 te slachten met nog de nodige halve liters bier om af te blussen. ik was me er eerder vandaag al bewust van dat dit wel eens zo n dag was om terug te vallen. doen we niet. het is gezelliger met een nootje en een lekker sapje de boot gaat wel lekker tekeer overigens word straks zo in slaap gewiegd
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden