renaldo61 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer. Ik heb dit kunnen bereiken dankzij de hulp van mijn psychiater en mijn Femke. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61
renaldo61 Geplaatst 9 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 9 uur geleden Opgestaan met een ietwat gevoelige arm na het vaccineren.
knakker Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Mogge. Net als de kinderen heb ik een week vakantie. Vandaag met oudste zoon de hele dag wandelen. Moet dat pa? Dat is saai. Mag ik niet thuis blijven? Het ontwapende enthousiasme van een puber. Toch weet ik op voorhand zeker dat het leuk zal worden. Altijd boeiende gesprekken tijdens het lopen. Maar eerst nog brood en worst halen voor onderweg. Fonny, Spirit en alesto reageerden hierop 3
knakker Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Verder zit ik zo in het duister van de ochtend wat na te denken over de dood. De treurnis, dat een leven ineens ophoudt. Op mijn werk, ikkanhet, en mijn ouders zijn ook al aardig onderweg. Toch ga ik het ook steeds meer omarmen als behorend bij het leven, het onvermijdelijke eindstation. Minder weerstand, meer verzoening. Maar eerst de dag plukken. Laten we eten en drinken, want morgen sterven wij. bumperjim, Fonny, Spirit en 1 andere reageerden hierop 4
Fonny Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 20 minuten geleden zei Mormel: Dagpact: renaldo61 Mormel Fonny🌞
renaldo61 Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden Ik probeer over het onvermijdelijke niet teveel na te denken. Waar ik wel mee zat is, dat ik me nog steeds verantwoordelijk voel voor de dood van mijn Femke.
knakker Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Ja, dat zeg je vaak renaldo, maar waarom toch? Hond was op en mag genieten van de eeuwige rust. Misschien toch vaker nadenken over het onvermijdelijke? Schudden met het moede hoofd, herinnering onder de arm en voort maar weer. Spirit en MaryArt reageerden hierop 2
renaldo61 Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden Misschien omdat ik een verschil zie in zelf voor de dood te kiezen. De dood uiteindelijk toch onvermijdelijk is en dat iemand anders die keuze voor je maakt?
bumperjim Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden As je haar had laten lijden was je daarvoor ook verantwoordelijk geweest en was ze vervolgens toch dood gegaan. Wat wil je nu nog doen met deze gedachten? Laat ze maar los. lady jane en MaryArt reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Je kan beter de kop erbij houden om vandaag mee te maken, ipv dat je morgen treurig bent omdat je vandaag niet hebt meegemaakt omdat je de hele dag aan gisteren hebt zitten denken. Spirit en Bob reageerden hierop 1 1
MaryArt Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Dagpact: renaldo61 Mormel Fonny🌞 MaryArt
bumperjim Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 53 minuten geleden zei knakker: Mogge. Net als de kinderen heb ik een week vakantie. Vandaag met oudste zoon de hele dag wandelen. Moet dat pa? Dat is saai. Mag ik niet thuis blijven? Het ontwapende enthousiasme van een puber. Toch weet ik op voorhand zeker dat het leuk zal worden. Altijd boeiende gesprekken tijdens het lopen. Maar eerst nog brood en worst halen voor onderweg. Ik vind het toch knap hoe je dat klaarspeelt. Dit worden later de mooiste herinneringen. Maar op een gegeven moment willen ze echt niet meer mee -- soit.
bumperjim Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) Verder binnenlands nieuws is dat Sarkozy gisteren de cel is ingegaan. En, blijkt nu, in de cel naast hem zitten 2 securitymensen voor zijn veiligheid 😳 Dit is nog nooit vertoond, maar hee de belastingbetaler betaalt dus het gaat van de grote pot! Heb je een leuk rustig baantje in de security, mag je voor de baas 5 jaar de cel in 🤣 Nou ja ze zullen wel gewisseld worden steeds. 5 uur geleden bewerkt door bumperjim karin123 reageerde hierop 1
knakker Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 37 minuten geleden zei renaldo61: Misschien omdat ik een verschil zie in zelf voor de dood te kiezen. De dood uiteindelijk toch onvermijdelijk is en dat iemand anders die keuze voor je maakt? Ja, ik snap het. Een ethische kwestie. Vroeger liet men dit ook gemakshalve maar aan God over. Nu haal je zelf de trekker over. Wat ik overigens nog steeds een goed besluit vind.
knakker Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 23 minuten geleden zei bumperjim: Ik vind het toch knap hoe je dat klaarspeelt. Dit worden later de mooiste herinneringen. Maar op een gegeven moment willen ze echt niet meer mee -- soit. Ja. Dat besef ik mij maar al te goed. Dat moment is ook hier niet ver meer. Daarom geniet ik er nu nog zo van.
Yvonne Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Hahahaha, ja, dat is wel humor... er stond gisteren een foto in de krant waarop hij op weg is naar de lik, zijn echtgenote schijnt hem nog een kusje te hebben gegeven voor hij naar binnen ging 😂 Goedemorgen frummers, Goed geslapen en dat is maar goed ook, heel drukke dag voor de boeg. Ja, de dood. Mijn vader overleed toen ik een puber was. Niet veel later kreeg mijn moeder voor de eerste keer ook kanker. Dan wordt je snel volwassen, of althans, dat wordt dan van je verwacht. Maar wat de meeste invloed heeft gehad is denk ik het feit dat ik, zeker toen er kinderen kwamen, bang was dat ik ook weg zou vallen, dat ik er niet meer voor ze zou kunnen zijn... Ach, het aloude spreekwoord dus: 'de mens lijdt het meest onder het lijden wat men vreest' ... Onkruid vergaat niet en ik ben er nog steeds, 70+. Inmiddels zijn de kinderen hartstikke volwassen en is mijn oudste kleinkind alweer 11 jaar, time flies. En inmiddels durf ik te hopen dat ik nog ga meemaken dat ook zij de volwassen leeftijd gaan bereiken. We zullen zien. Lieve luitjes, ik ga ervandoor... Maak er een mooie dag van Spirit reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Dagpact: renaldo61 Mormel Fonny 🌞 MaryArt Yvonne
Rosee Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Ik vind het zowel aandoenlijk, pathetisch, onbegrijpelijk en knap dat mensen zich zo druk maken tijdens hun leven (geldt ook voor mezelf) terwijl we doodgaan. En we niks voorstellen. Een van mijn lievelingsboeken is 'Alle mensen zijn sterfelijk ' van Simone de Beauvoir, over iemand die eeuwig blijft leven. Nou ja, lievelings. Word er altijd somber van. Etty reageerde hierop 1
Lonster1 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Ja je druk maken om zaken die er misschien niet toe doen, gezien de sterfelijkheid en nietigheid van jezelf. Aan de andere kant: als je daardoor nergens om geeft geeft dat zo'n doelloos en leeg gevoel. Je kunt ook gewoon in de ontkenning leven: Sarkozy was een held en het zijn allemaal leugens. De grootste partij van Nederland zegt gewoon de waarheid en we gaan naar de verdommenis. De zon breekt hier door de mistigheid, dus hup weg met dat gemiezer en naar buiten. Spirit en karin123 reageerden hierop 1 1
lady jane Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 36 minuten geleden zei Lonster1: De zon breekt hier door de mistigheid, dus hup weg met dat gemiezer en naar buiten. Kijk, daar draait het voor mij steeds meer om. Pak het moment en doe er iets mee waar je zin in hebt. Morgen storm en regen, dan kunnen de "binnen"dingen ook nog. Door de dood van mijn beste 2 vriendinnen ooit (1 was 59 en 1 was 81 maar zou 100 worden) ben ik er soms ook mee bezig. En dat hoort voor mij ook bij het leven, realisme. En het helpt me ook waarderen dat ik er nog steeds ben en heel veel kan voor mijn leeftijd. geoeiemooiemorgen zeggen bijvoorbeeld
Spirit Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Dat is ook mijn motto. Geniet van het leven. Geniet van iedere dag, die ons gegeven is. Maak je niet druk over de wereldproblemen. Geef om je naasten. Je familie, je goede vrienden. Dit lijkt wel een preek. Ik zou een goede dominee zijn.
bumperjim Geplaatst 59 minuten geleden Rapport Geplaatst 59 minuten geleden 3 uur geleden zei Lonster1: Ja je druk maken om zaken die er misschien niet toe doen, gezien de sterfelijkheid en nietigheid van jezelf. Aan de andere kant: als je daardoor nergens om geeft geeft dat zo'n doelloos en leeg gevoel. Je kunt ook gewoon in de ontkenning leven: Sarkozy was een held en het zijn allemaal leugens. De grootste partij van Nederland zegt gewoon de waarheid en we gaan naar de verdommenis. De zon breekt hier door de mistigheid, dus hup weg met dat gemiezer en naar buiten. Ach hoe ouder ik word hoe minder zwart wit. Sarko deed best een hoop dingen goed ook, en ik moest altijd om hem lachen. Omgekeerd zijn de meest heilige personen achteraf vaak pedofiel of gewelddadig of weet ik wat. Niemand is helemaal goed of helemaal fout. De mildheid wordt me haast te machtig, dat zal wel door de Zweedse lucht komen, ik word er helemaal knäckebröd van. Rosee reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 57 minuten geleden Rapport Geplaatst 57 minuten geleden Ja ik ben ook bang voor wegvallen, maar mn dochters zijn best wel streetwise inmiddels, zonder mij komen ze er ook best. Ik blijf nog ff voor de gezelligheid. lady jane reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden