Mormel Geplaatst 16 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 16 uur geleden @Moeps: ik blijf het daarbij soms moeilijk vinden hoe de maatschappij met alcohol om gaat. Misschien dat de tijden al wat aan het verschuiven zijn, maar in mijn jonge jaren dertig jaar geleden: een kleine eens van je pint laten proeven, potjes advocaat voor de kinderen, op je twaalfde je eerste pint,... En dan later bij zowat alle gelegenheden alcohol voorzien voor de gezelligheid, waarbij we dan niet zeggen dat we gaan zuipen maar spreken over een lekker wijntje (let op het verkleinwoord). Allemaal prima maar wanneer je afgegleden bent naar alcoholisme dan is het plots je eigen verantwoordelijkheid en bekijken mensen je minachtend terwijl het eigenlijk een vrij logisch gevolg is van blootstelling aan een verslavende stof. MaryArt, Zbb en renaldo61 reageerden hierop 3
Hadocque Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Je hebt n punt, Mormel. Wij zijn opgegroeid in tijden van overvloed.
Rosee Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Net terug van stranddag, en had vanmiddag weer zin in een glas wijn. Zaten op een terras op het strand, blote voeten in het zand, overal glazen rosé om ons heen. Gelukkig had mijn vriendin er geen zin in, anders weet ik niet of ik het niet had gedaan. Aan de cappuccino gebleven, maar toch scheelde het niet veel. Misschien toch iets aangewakkerd met dat ene glas laatst. Oppassen maar.
Lika Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden We kunnen niet tegen tocht:-) We voelen het gelijk als de deur op een kier staat! Zoiets @Rosee…. Lekker gespeeld vandaag. Wel erg benauwd weer. Het was best lang en zwaar. Rosee reageerde hierop 1
Noelle Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden (bewerkt) Hoi, ik heb me gisteren aangemeld. Vandaag dag 2 voor mij. Ik herken het enorm dat alcohol zo een normaal onderdeel van ons leven is. Als je om 12 uur op het terras gaat zitten dan zitten er al behoorlijk wat mensen aan het bier. Het wordt ook vaak gezien als leuk of gezellig. Ik heb in mijn familie beide kanten gezien maar behoor nou eenmaal blijkbaar tot het deel voor wie genieten van alcohol niet mogelijk (meer) is. Het enige waar ik na een glas mee bezig ben is hoeveel kan ik nog drinken? En daar is eigenlijk niet zoveel leuks meer aan. 10 uur geleden bewerkt door Noelle
Jannigje Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 25 minuten geleden zei Noelle: Het enige waar ik na een glas mee bezig ben is hoeveel kan ik nog drinken? En daar is eigenlijk niet zoveel leuks meer aan. Ha @Noelle, welkom en veel, succes. Er is inderdaad niets leuks aan wat jij beschrijft, het leverde mij in ieder geval alleen maar spanning op, onrust ook. Voor mij blijft het gemakkelijker om helemaal niet te drinken. Ik zou mijzelf kwellen als ik weer een glas zou drinken en het onderhandelen in mijn hoofd weer zou beginnen. De verleiding is er soms nog wel, zoals afgelopen week na enorme spanning (veel akelig gedoe met buren) die ik nauwelijks aankon.
knakker Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Kijk, dan lopen we precies gelijkop @Noelle, gezellig. Hoe ben jij de afgelopen twee dagen doorgekomen?
knakker Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Gedoe met buren uiteindelijk wel bevredigend afgerond hoop ik, @Jannigje? Of wordt het de Rijdende Rechter?
Noelle Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 31 minuten geleden zei Jannigje: Bedankt voor het welkom @Jannigje Ik kan je een ding aanbevelen en dat is inderdaad niet aan de verleiding toe te geven. Ik heb het weer eens geprobeerd en dat was geen succes. Het maakt het er niet beter op en het gedoe met de buren zal het ook niet oplossen. Maar is snap het wel dat die spanning niet helpt. Ik hoop dat het gedoe met de buren inmiddels is verholpen.
Noelle Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden @knakker klopt, we gaan lekker gelijk op. Zaterdag heb ik eigenlijk vooral veel in bed gelegen. Voor iemand met een alcohol probleem kan ik er namelijk enorm slecht tegen. (Goede combinatie dus😏) Vandaag ging het wel beter en ben ik wat leuks gaan doen met de kinderen. Verder veel hier gelezen en nog steeds een beetje aan het herstellen. En jij?
lady jane Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Nou, waar ik me vaak aan erger (uitgesteld in tijd) begon deze finale gelukkig 3/4u te laat, dus ik kwam binnen op 30 all. Maar Sinner, mijn favoriet werd ingemaakt de eerste set. Gelukkig is hij wat agressiever gaan spelen en staat nu voor. Dus het kan nog een lange spannende avond worden.
Jannigje Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 2 uur geleden zei knakker: Gedoe met buren uiteindelijk wel bevredigend afgerond hoop ik, @Jannigje? Of wordt het de Rijdende Rechter? Ha @knakker, ik heb altijd gezegd: de rijdende rechter? Oh nee, daar zou ik nooit aan meedoen. Maar ik ben bijna op het punt om het serieus te overwegen. Wat ik zo moeilijk vind is dat een gesprek niet echt mogelijk is, wij bevinden ons op andere planeten die blijkbaar (nog) niet in dezelfde baan kunnen komen. Heel akelig.
knakker Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 7 uur geleden zei Noelle: @knakker klopt, we gaan lekker gelijk op. Zaterdag heb ik eigenlijk vooral veel in bed gelegen. Voor iemand met een alcohol probleem kan ik er namelijk enorm slecht tegen. (Goede combinatie dus😏) Vandaag ging het wel beter en ben ik wat leuks gaan doen met de kinderen. Verder veel hier gelezen en nog steeds een beetje aan het herstellen. En jij? Mooi dat er weer ruimte was voor de kinderen vandaag. Zelf herstel ik fysiek redelijk snel, maar ik zit wel met een flinke mentale kater. En met een wankelend huwelijk. Maar ook bij ons vandaag wel weer ruimte voor ‘iets leuks’. Naar de zon gekeken op een sterrenwacht. Mooie symboliek misschien. Hoewel, gisteravond was er een totale maansverduistering. Dat is misschien een betere symboliek.
Freekie Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ik had het laatste jaar dat ik dronk ook geen normale kater meer, Paracetamol kon ik dus achterwege laten... Ik had het in de ochtend en middag of koud of warm, sowieso zeer overmatig zweten met kippenvel op de armen en in mijn nek en een grote mentale kater, dat ging alleen maar weg met alcohol Zonder voelde ik mij niet meer goed
Freekie Geplaatst 59 minuten geleden Rapport Geplaatst 59 minuten geleden (bewerkt) Dat hoef ik niet terug met maar 1 biertje. Op een terras of op bezoek smaakt voor mij een 0.0 radler prima en anders een colaatje of rivella is ook prima 59 minuten geleden bewerkt door Freekie
renaldo61 Geplaatst 40 minuten geleden Rapport Geplaatst 40 minuten geleden Ja @Mormel Bij mij werd alchohol ook zo goed als met de paplepel mee gegeven. Ook roken. Regelmatig drinken was toen ik nog een tiener was en in een sportclub. Roken heb ik gelukkig nooit gedaan. Verslaafd? Wanneer ik eraan verslaafd was gaat nog veel later geweest zijn, maar nooit een bewuste keuze. Ik denk wel dat ik mij nog herinner wanneer ik bijna dagelijks teveel begon te drinken. Ik was al op leeftijd en omdat ik afgewezen werd.
MaryArt Geplaatst 37 minuten geleden Rapport Geplaatst 37 minuten geleden Ja, afgewezen worden was voor mij ook een grote opstap naar veel beginnen te drinken @renaldo61
bumperjim Geplaatst 36 minuten geleden Rapport Geplaatst 36 minuten geleden (bewerkt) Niet dat je meteen verkering krijgt als je bezopen bent 🤪 36 minuten geleden bewerkt door bumperjim
renaldo61 Geplaatst 30 minuten geleden Rapport Geplaatst 30 minuten geleden 2 minuten geleden zei bumperjim: Niet dat je meteen verkering krijgt als je bezopen bent 🤪 Dat klopt. Het zuipen kwam achteraf en ik was al een veertiger.
MaryArt Geplaatst 26 minuten geleden Rapport Geplaatst 26 minuten geleden (bewerkt) 11 minuten geleden zei bumperjim: Niet dat je meteen verkering krijgt als je bezopen bent 🤪 Jawel hoor, met een andere drinker is dat geen enkel probleem😄 En dat loopt altijd op stront uit! 24 minuten geleden bewerkt door MaryArt renaldo61 en bumperjim reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst zojuist Rapport Geplaatst zojuist 24 minuten geleden zei MaryArt: Jawel hoor, met een andere drinker is dat geen enkel probleem😄 En dat loopt altijd op stront uit! Neeeee laat de deksel op de beerput! 🤣🤣🤣 Voltooid verleden tijd 😇
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden