Claudius Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer. Ik mag trouwens niet van mijn psychiater. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: Claudius karin123 reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Goedemorgen frummers. Bijna weekend... even snel een bakje neerzetten hier.
bolletje Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Mormel probeer eens te kijken naar jouw reactie naar mij, en niet mijn reactie. Dan leg je het probleem bij mij. Jouw reactie zegt eigenlijk (volgens mij) blijf van mijn alc. af, ik kan of durf nog niet te stoppen. En ik, en al die anderen die hier zijn weten hoe moeilijk het is. En nee ik mis het niet hoor, ik realiseer me nog heel vaak hoe gelukkig ik ben zonder drank. Meer vrienden, meer uitjes zonder zatte kop waardoor iedereen afstand neemt van me. heel erg veel dingen gedaan waar ik naderhand spijt van had, en het belangrijkste ik ben niet meer eenzaam. Maar de weg daar naar toe is moeilijk geweest, heel moeilijk. Je bent al heel ver als je de volgende keer eerst hier komt om te zeggen dat je wilt gaan drinken. Dat is heel moeilijk want je denkt dan misschien dat we iets afpakken wat heel veel voor jou betekent. Maar zal ik jou eens wat vertellen? Je bent altijd ZELF verantwoordelijk voor JOUW leven en JOUW gevoelens, je kan gaan drinken als je daarvoor kiest. Succes. Spirit reageerde hierop 1
Yana Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) Maar @bolletje, ik vind ook dat jouw reactie een nare cynische toon had, alsof je @Mormel af zat te zeiken. Misschien was dat niet je bedoeling maar als iemand tegen mij zo zou praten zou ik er ook wat van zeggen. 5 uur geleden bewerkt door Yana Woman reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) Nou de licht gecrashte auto staat bij de carrossier voor reparatie. Klein familiebedrijfje waar ik vaak langskom. Het viel me altijd op dat op het enorme terrein achter het gebouw altijd een serie motorkappen en andere carrosseriedelen met veel liefde en precisie op een rijtje staan opgesteld zodat het zo min mogelijk plaats inneemt. Niet omdat het moet maar gewoon voor t mooi. Daar doe dan ik graag zaken mee. Helaas zijn ze, zoals vrijwel alle garages, vanaf vanavond op vakantie dus de reparatie moet wachten tot 1e week september, maar ik mocht wel gratis een afgetrapte Citroën gebruiken zolang. Das echt zeldzaam tegenwoordig. Zie je wel dat Fransen aardige lui zijn? 😝 Toppertjes 👍🏻 ik ben al bijna van mn baalgevoel af. 5 uur geleden bewerkt door bumperjim Yana en rapilos reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden @Mormel ben je deze ochtend droog begonnen?
Mormel Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 59 minuten geleden zei bumperjim: @Mormel ben je deze ochtend droog begonnen? Ja, was gisteren nog drie flessen wijn gaan halen maar de laatste heb ik weggegoten. Ga mijn vorige berichten nog teruglezen, maar ben vrij zeker dat ik excuses moet aanbieden voor mijn gedrag. Normaal ben ik vrij stil en de beleefdheid zelve als ik met mensen omga, maar als ik gedronken heb is de kans groot dat ik een * wordt waarbij alle frustraties naar boven komen en na enkele dagen eindig ik dan leeg en rustig. Dat is een punt waaraan ik wil werken met mijn nieuwe psycholoog, want er moet toch een manier zijn om die gevoelens te kanaliseren zonder dat ik daarvoor moet drinken. bolletje reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Dagpact: Claudius Kunsie Yvonne Mormel
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 25 minuten geleden zei Mormel: Ga mijn vorige berichten nog teruglezen, maar ben vrij zeker dat ik excuses moet aanbieden voor mijn gedrag. Is niet erg joh, alcohol = vreemd gedrag en vreemde teksten, dat gebeurt hier zo vaak 😁 Mormel en Spirit reageerden hierop 2
rapilos Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Goedemorgen allemaal, Net met de pup bij de dieren arts geweest. Bijna 6 kg. nu Ben altijd een beetje uitgeput na het uitlaten hemel, wat is dat beestje altijd wild en druk onderweg Nu ligt ze alweer een uur onschuldig te slapen. Dan ziet ze er weer zoooo lief uit ! @Mormel, zo te lezen werk je hard aan jezelf. Goed van je dat je de laatste fles hebt weggegooid en de ochtend droog bent begonnen. Nu volhouden he !
Mariposa Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Dagpact: Claudius Kunsie Yvonne Mormel Mariposa
Mariposa Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden @rapilos, wat voor ras is je puppy? @Mormel, heel veel succes vandaag! Ik doe met je mee. @bumperjim, dat zijn nou van die gebeurtenissen waardoor je vroeger een borrel extra nodig had lijkt me... (Ik wel in ieder geval). Heeft er iemand al plannen in gedachten voor dit weekend?
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 32 minuten geleden zei Mariposa: @rapilos, wat voor ras is je puppy? @Mormel, heel veel succes vandaag! Ik doe met je mee. @bumperjim, dat zijn nou van die gebeurtenissen waardoor je vroeger een borrel extra nodig had lijkt me... (Ik wel in ieder geval). Heeft er iemand al plannen in gedachten voor dit weekend? Ja duidelijk! Ik skip dat tegenwoordig, ik ga meteen vroeg naar bed als het even te veel wordt, dat is nu mijn nooduitgang. Werkt prima. Mariposa reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden @Mariposa: Voor mij stond deze week op de planning om te stoppen met roken (weet dat die combinatie meestal niet aangeraden wordt, maar financieel is het echt wel nodig). Maandag en dinsdag heb ik goed doorgewerkt om heel het huishouden aan de kant te hebben, tuin is in orde, voorraadkasten aangevuld en enkele uren zitten koken waardoor ik redelijk wat maaltijden in de vriezer heb steken; alles met het doel opdat ik enkele dagen niets zou moeten doen en me volledig kon focussen op dat stoppen met roken. Mijn planning voor dit weekend is dus eenvoudig: ga mijn wandelingen doen met de hond en verder zal ik vooral in de zetel liggen (series, films en gamen). Met de tabak die ik nu nog heb kom ik tot deze avond toe. Daarnet ook het geld van mijn rekeningen doorgestort naar mijn vrouw, dus totaal geen mogelijkheid om iets bij te halen.
Lonster1 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Nou ben benieuwd of je het geduld kunt bewaren, een weekend achter of voor een scherm zitten en af en toe de hond uitlaten. Toen ik stopte met roken had ik meer energie (lees onrust) en ook meer zin om dingen te doen zoals schoonmaken en klussen. Je huis kuisen is sowieso een fijn ritueel, alle drank- en nicotineresten en aandenken weg doen. Mijn buffetkast is nu gevuld met mooie schalen, mokken en theeglazen in plaats van wijn- borrel- en bierglazen. Ik vind zowel roken als drinken een bezigheid waardoor je veel acties en activiteiten uitstelt. bumperjim reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden